eläimen itku

haavuka-ahon.ajatelijja

kun vanha koiramme kuoli aloimme pikaisesti etsimään uutta koiraa jo sellainen sattuikin vahingossa eteen.
Tämä on syntynyt "viallisena" eli hermafrodiittina (molemmat sukupuolielimet) ja yksi selkänikama liikaa.
Sieltä tarhasta se meitä katseli oikeasti itkuisen näköisesti vaikka ei siinä mitään kyyneleitä tullut.
sittemmin koiran toinen silmä sokeutui ja jouduttiin poistamaan mutta hyvin tulee toimeen yhdelläkin.
Noin kolme vuotta sitten koira halvaantui takapäästä ja kun taas katselin sitä kesäpaikan pihalla
piti mennä lähemmin katsomaan itkeekö se oikeasti. lähdimme samantien ajamaan takaisin vantaalle
missä annettiin 50% mahdollisuus että koira paranee leikkauksella (1800 euroa).
Kaksi kuukautta ulkoilutimme sitä kannattamalla takapäätä valjaissa kunnes se nousi seisomaan ensimmäistä kertaa. Meinasi usko loppua itseltäkin ja naapurit piti meitä lähes eläinrääkkääjinä.
Nyt se kävelee ja juoksee lähes normaalisti ja epäilijöistä on tullut röllin kavereita.
Nimi on Rölli kun toimme sitä kotiin ensimmäisen kerran pikkulikat sanoi pihalla että se on röllin
näköinen, eipä tuo kyllä mikään komistus ole mutta me ollaan sen ihmisiä.

näistä kokemuksista väittäisin että koira eläin voi itkeä,rölli osaa ainakin mutta toivotaan ettei
enää tarvitse.

3

501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fjhds

      Terveisiä Röllille :)

      • kyllä on kiva:)

        mukavaa,että annoitte kodin ns.vammaiselle koiralle=)))joo todellakin, koira ja moni muu eläin osaa itkeä. Tässä lopuksi kuitenkin kysyn: pystyyykö se astumaan koiran ja tulla itse myös raskaaksi? kun sillä on molemmat sukupuolielimet...


    • reijo7

      Sieltä tarhasta se katseli meitä oikeasti itkuisen näköisesti.

      Hyviä ihmisiä te olette kyllä. Mutta eläinten kanssa on näin mihin me kasvetaan ja kasvatetaan. Minä olen kasvanut maalla ja totuin siihen, että noinkin vialliset eläimet lopetetaan. Sitten ohjauduin teurastamolle töihin ja siellä oli titenkin eläinten teurastus meillä pää asiallinen tehtävä. Kuulin siellä, eläin rääkkäyksestä ja me olimme siitä järkyttyneitä kuten muutkin ihmiset on. Siellä kuulin, että joku väitti kiven kovaan, että hevonen osaa itkeä. Myönnän tuon asian, niin että hevonen ilmaisee hätänsä ainakin hirnunnalaan OLen kuullut, että kun joku tunnoton hakkasi hevosta seipäällä niin hevonen katsoi taakseen lyövää isäntäänsä ja päästi hätä hirnunnan, joka ilmeisesti on hevosen itkua. Mutta se hevosen itku muutti kyllä miehen kertomuksen mukaan, sen jälkeen hän ei lyönyt hevostaan ja kuormat kuulemma pienenivät hevoselta, niin että se jaksoi varmasti vetää sen kuorman, jonka sen omistaja sen vedettäväksi laittoi. Mies tuli muuten uskoonkin. Tämän edellä kerrotun tarinan kertoi juuri se mies joka kiven kovaan väitti, että hevonen itkee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1945
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1423
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe