Auto ei lähde käyntiin pakkasta ollut melkein kuukauden 20 astetta. Auto seisoi pari päivää jonka jälkeen alkoi ongelmat, nyt yritetty ladata akku ja lämmittää moottoria, mutta ei auta startti vain vinkuu tyhjää, auto on melko uusi vuosi sitten ostettu jota ennen puoli vuotta liikkeessä ajettu n. 15000km missä vika.
Ongelma fiat linea
9
877
Vastaukset
- hgfgfyjh
Keksi parempi satu. Jooko...!
- täydellistä
niin täydellistä.
- hernenenä
Hetkinen, ensin käyntiin ja sitten vasta johdonpäähän, vaikka aloittaja vielä kertoi pakkasta olleen jo kuukaudenpäivät? Rajansa se on tyhmyydelläkin!!!!! Näyttäisi kuitenkin vakavastiottaen siltä, että tuota rajaa oltaisiin vähintäänkin uhmattu, ehkä jopa ylitetty. Mutta kukapa voi arvatakkaan mikä rajatapaus siellä loppujenlopuksi töpistelee! Kaikkea ei vaan voi sanomatta nielaista. Ei , ei.
Jos minulta kysytään henk.koht., niin te ette ole autoa nähnytkään, lohkolämmittimiistä ja muusta niitä koskeviista perusasioista puhumattakaan. Tuskin tajuat mitenpäin sillä edes ajetaan, joten olehan vain ihan peace tykkänään.
Tarinassasi on, pakko sanoa , kieltämätöntä yrityksenjyvää, mutta ja\ kun siinä paistaa eräs seikkaperäinen seikka läpi. Se seikka on nimittäin siinä kun, tottakai tampiompikin laholatva tajuaa, että on talvi vai herättikö se tämän tallaajan vasta tässä vaiheessa, tänään tässä ja nyt talviuniilta? Herätys!!!!!! Ei uppoa, valitan.
Jatalvella..
Talvella on järjestään helvetin kylmä, ja helvetinkylmällä talvella noin tuoreen auton omistajat kyllä lämmittävät menopelinsä järjestään ennen kuin maailma kutsuu. Kuuluu yleissivistykseen, täällä pyhien peltisonnien luvatussa kolkatassa. Sitäpaiten, mitä uudempi auto, sitä arvokkaampi kohtelu! Perinteistä kotimaista autologiikkaa.
- kyllä lähtee!!!
Jos näin on, autossa on vikaa ja uudessa autossa on takuu. Mitähän pitäisi tehdä?
Mulla on uusi Croma ja lähes 20 vuotias Uno. Molemmat lähtee ilman lämmitystä ja akun latailua vielä näillä pakkasilla, vaikka parhaimmillaan joulun pyhinä melkein pari viikkoa olivat ajamatta ja pakkasta parhaimmillaan -29 C.- Anonyymi
Mutta sen verran Unosta, että ensimmäinen uutena ostamani auto oi Fiat Uno, aivan viimeisestä pakasta vuosimallia 1995. Siinä loppui uutena talviominaisuudet jo "alkaen" -10C lämpötilassa. Autossa nimittäin oli niin jäykät öljyt vaihteistossa, että vaikka auton käynnisti kytkin pohjassa, vaihe päällä, niin auto alkoi välittömästi ryömiä. Joten piti muistaa pistää vapaalle ennen käynnistystä. Ensihuollossa piti vaihtaa laatikkoon laihemmat öljyt ja ryömintä poistui. Toinen talvipuute oli se, että lämppäri ei jaksanut sulattaa alle -15C lämmöissä tuulilasia kuin alimman 3/4.
Kyllä Uno oli tehty palmun alle elelemään, käynnistyi tietty suomessakin aina kuin palmun alta...mutta ryömi ja piti tuulilasin himmeänä, mutta käynnistyi aina. Upea auto monessa mielessä kuitenikin. Tuollaisia kotteroita pitäsi edelleen olla ostettavissa kauppakasseiksi.
- Fiatisti .
Kyllä oma Linea(bensakoen) lähti käyntiin oltuaan -21 lämpötilassa vurokauden verran.
- Huolto tekee vikoja
ihan selvästi akun kengissä eli ovat joko löysällä tai joku on fiude huollossa tyrinyt ja laittanut sitä rasvaa akun kenkiin sisä puolelle jonne se ei kuulu vaan kenkien päälle mutta aika turhaa on.
- Anonyymi
Linea 1,4 käynnistyminen on ongelma kun mennään pakkasen puolelle. Lähtee vielä vaivoin -5°C mutta ei juurikaan kylmemmässä. Nykyisissä ruiskupeleissähän ei ole perinteistä "ryyppyä" vaan lämpötila-anturi välittää tiedon moot.ohj. yksikölle joka antaa lisää polttoainetta kunnes kone lämpenee. En ole löytänyt kuin yhden anturin joka on moottorin yläosassa. Mittaristolle kylläkin tulee lämpötilatieto mutta käsittääkseni ei moot.ohj. yksikölle. Olisiko kellään apua/neuvoja tähän ongelmaan ?
- Anonyymi
Sinun kannattaa viedä auto korjaamolle, jos sinulla ei ole asiasta kokemusta ja halua selvittää itsenäisesti asiaa esimerkiksi obd skannerilla, jolla näkyisi anturitietoa.
Yleisesti kannattaisi akku ottaa sisälle sulamaan päiväksi ja sitten ladata täyteen. Pyyhkiä akku puhtaaksi ja rasvata navat akkunaparasvalla kevyesti. Sen jälkeen lisää uusi maadoitusjohto vaihteiston pulttiin, sekä koriin. Yleensä vika on siinä, ettei startille tule riittävästi virtaa juuri huonon maadoituksen takia ja lisäksi hapettuneet akkukengät huono kontakti jne. Ihan perusjuttuja!
Voihan se map anturin lämpötilatieto olla väärä. Lisäksi voi olla jäähdytysnesteen lämpötila pielessä. Mutta nämä onkin ihan perusjuttuja. Jos sulla menee nämä asiat yli, niin vie ihmeessä korjaamolle.
Plus sekin asia, että auto pitää kunnolla esilämmittää ennen starttaamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1364035- 881982
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151861Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi571487Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541442Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331385VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991312- 741206
- 941067
- 691053