Minullekko lapinporokoira?

Notteee

Heissan!
Olen lueskellut kyseisestä rodusta paljon ja nyt kaipailisin teidän mielipidettä, sopiiko meille porkkari? :)
Olen reilu parikymppinen urheilullinen nainen ja haen itselleni ja poikaystävälleni toista koirakaveria.
Otin koirat.comista tälläisen pohjan joihin koitan parhaani mukaan vastata:

¤ Koiralle tarjottava liikunnan määrä ja laatu
- Arkipäivisin: aamulla n.10-15 minuutin pissatus, kolmen- neljän aikaan kun tulen töistä niin samanmoinen pissareissu, illalla kuuden-seitsemän aikaan kunnon pitkä lenkki, noin tunnin siis.
Vapaapäivisin lenkkiä tunnin verran pidempään. Lenkkeily tarkoittaa siis vapaana olemista, metsässä, pellolla yms pikkuteillä. Pieniä pätkiä talutushihnassa. Kesällä mahdollisuus uintiin.

¤ Talon koko (kerrostalo tms, maalla vai kaupungissa)
- Isohko talo maaseudulla. Asuintilaa reilusti ja piha on tarkoitus aidata, siinä voi touhuta vapaana. Mahdollisuus olla ulkotarhassa työpäivien ajan sitten kesällä ja leudommilla talvisäillä, mutta ei pakollista.

¤ Lapsien määrä
- Ei suunnitelmissa. Mahdollisesti yksi, mutta ei mitenkään lähitulevaisuudessa.

¤ Aiemmat koirakokemukset
- Meillä on lapsuuden kodissa ollut espanjanvesikoira ja seeffereitä, tällä hetkellä kanssamme asustaa myös vesikoira. Se mitä tulevasta koirastamme haluamme niin vähän enemmän malttamista ja rauhallisuutta kuin vesikoirassamme !

¤ Harrastustoiveet
- Kotitoko ja agilitaaminen omaksi iloksi.

¤ Turkkitoivomukset
- Lyhyt turkki, helppohoitonen.

¤ Minkä kokoinen koira
- Keskikokoinen, pienempi kuin 55 cm.

¤ Koiran luonne (metsästysvietti, kovuus, itsepäisyys jne)
- Melko helposti motivoitavissa, lojaali, metsästysvietti hallittavissa jotta voi huoletta pitää vapaana metsässä.

Miltäs kuulostaa? Kertokaa omia kokemuksia =)

7

435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Notteee

Hey, eikö kellään kommenttia ! :o

• lapska

Minulla ei kyllä ykskään koira pissaa edes pissojansa jossain vartissa yleensä, yksi ehkä summittain mutta ei muuta sitten ... en muuta kantaa ota. Tuskin sie olet sen kummemmin huono ottaja rodulle kuin muutkaan, mutta koiran pitää saada tehdä kunnolla tarpeensa...

• Notteee

Kyllä meillä vesikoira pissaa viidessäkin minuutissa ja aina on kaikki koirat pissannut, pissalenkin tarkotus on tietenkin et koira asioi joten niin kauan ulkona ollaan. Se ei oo mikään kellosta katsottava aika vaan lähinnä heitin tuohon, kuhan tulee asioitua.

• poropyry

pääsee aamuisin vapaana ulos ... ja jos sattuu 10 min. viihtyyn yksinään niin hyvä....ja kaikki tarpeet on tehty. Ei ole koskaan tehnyt sisälle eikä halua kotiin tullessani edes mennä heti ulos.

• Notteee

ei kellään siis mitään mielipidettä asiaan?!

• lemona

itsellä 2 porokoiraa 11v ja 2 v. nuorempi näyttelykoira säkä 48cm.aktiivitettiä tarvitsevat paljon,muuten tylsistyvät herkästi.kovuus riippuu koirasta,ja opetuksesta.käy katsomassa lapinkoira sivuilta lisää tietoja.itse astutan seuraavaan kiimaan koiran.vink vink!!

• Notteee
        lemona kirjoitti:

itsellä 2 porokoiraa 11v ja 2 v. nuorempi näyttelykoira säkä 48cm.aktiivitettiä tarvitsevat paljon,muuten tylsistyvät herkästi.kovuus riippuu koirasta,ja opetuksesta.käy katsomassa lapinkoira sivuilta lisää tietoja.itse astutan seuraavaan kiimaan koiran.vink vink!!

kiitos tiedosta :) Kyllä meille varmaan kyseisen rodun edustaja tulee vaikka täältä ei kyllä paljon apuja tullut..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3525
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      106
      2311
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      592
      2256
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      19
      2016
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1638
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1638
    7. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      73
      1610
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      1491
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1436
    10. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      92
      1391
    Aihe