Heissan!
Olen lueskellut kyseisestä rodusta paljon ja nyt kaipailisin teidän mielipidettä, sopiiko meille porkkari? :)
Olen reilu parikymppinen urheilullinen nainen ja haen itselleni ja poikaystävälleni toista koirakaveria.
Otin koirat.comista tälläisen pohjan joihin koitan parhaani mukaan vastata:
¤ Koiralle tarjottava liikunnan määrä ja laatu
- Arkipäivisin: aamulla n.10-15 minuutin pissatus, kolmen- neljän aikaan kun tulen töistä niin samanmoinen pissareissu, illalla kuuden-seitsemän aikaan kunnon pitkä lenkki, noin tunnin siis.
Vapaapäivisin lenkkiä tunnin verran pidempään. Lenkkeily tarkoittaa siis vapaana olemista, metsässä, pellolla yms pikkuteillä. Pieniä pätkiä talutushihnassa. Kesällä mahdollisuus uintiin.
¤ Talon koko (kerrostalo tms, maalla vai kaupungissa)
- Isohko talo maaseudulla. Asuintilaa reilusti ja piha on tarkoitus aidata, siinä voi touhuta vapaana. Mahdollisuus olla ulkotarhassa työpäivien ajan sitten kesällä ja leudommilla talvisäillä, mutta ei pakollista.
¤ Lapsien määrä
- Ei suunnitelmissa. Mahdollisesti yksi, mutta ei mitenkään lähitulevaisuudessa.
¤ Aiemmat koirakokemukset
- Meillä on lapsuuden kodissa ollut espanjanvesikoira ja seeffereitä, tällä hetkellä kanssamme asustaa myös vesikoira. Se mitä tulevasta koirastamme haluamme niin vähän enemmän malttamista ja rauhallisuutta kuin vesikoirassamme !
¤ Harrastustoiveet
- Kotitoko ja agilitaaminen omaksi iloksi.
¤ Turkkitoivomukset
- Lyhyt turkki, helppohoitonen.
¤ Minkä kokoinen koira
- Keskikokoinen, pienempi kuin 55 cm.
¤ Koiran luonne (metsästysvietti, kovuus, itsepäisyys jne)
- Melko helposti motivoitavissa, lojaali, metsästysvietti hallittavissa jotta voi huoletta pitää vapaana metsässä.
Miltäs kuulostaa? Kertokaa omia kokemuksia =)
Minullekko lapinporokoira?
7
422
Vastaukset
- Notteee
Hey, eikö kellään kommenttia ! :o
- lapska
Minulla ei kyllä ykskään koira pissaa edes pissojansa jossain vartissa yleensä, yksi ehkä summittain mutta ei muuta sitten ... en muuta kantaa ota. Tuskin sie olet sen kummemmin huono ottaja rodulle kuin muutkaan, mutta koiran pitää saada tehdä kunnolla tarpeensa...
- Notteee
Kyllä meillä vesikoira pissaa viidessäkin minuutissa ja aina on kaikki koirat pissannut, pissalenkin tarkotus on tietenkin et koira asioi joten niin kauan ulkona ollaan. Se ei oo mikään kellosta katsottava aika vaan lähinnä heitin tuohon, kuhan tulee asioitua.
- poropyry
pääsee aamuisin vapaana ulos ... ja jos sattuu 10 min. viihtyyn yksinään niin hyvä....ja kaikki tarpeet on tehty. Ei ole koskaan tehnyt sisälle eikä halua kotiin tullessani edes mennä heti ulos.
- Notteee
ei kellään siis mitään mielipidettä asiaan?!
- lemona
itsellä 2 porokoiraa 11v ja 2 v. nuorempi näyttelykoira säkä 48cm.aktiivitettiä tarvitsevat paljon,muuten tylsistyvät herkästi.kovuus riippuu koirasta,ja opetuksesta.käy katsomassa lapinkoira sivuilta lisää tietoja.itse astutan seuraavaan kiimaan koiran.vink vink!!
- Notteee
lemona kirjoitti:
itsellä 2 porokoiraa 11v ja 2 v. nuorempi näyttelykoira säkä 48cm.aktiivitettiä tarvitsevat paljon,muuten tylsistyvät herkästi.kovuus riippuu koirasta,ja opetuksesta.käy katsomassa lapinkoira sivuilta lisää tietoja.itse astutan seuraavaan kiimaan koiran.vink vink!!
kiitos tiedosta :) Kyllä meille varmaan kyseisen rodun edustaja tulee vaikka täältä ei kyllä paljon apuja tullut..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1572948
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541749Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1461724Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1551536- 761492
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3301366The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201238Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m761170- 1581062
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251015