Bärlunds flickorna

Tarkka...

Morjens Mary o Tommen. Jag märkte att Pokken har kommit med inlägg, så alla är med. Det här är en mycket bättre spalt att skicka hälsningar åt varandra. Troligtvis är alla insändningarna av fd. lovisabor, ja känner igen en del av er. Är det Erikssons Maija som skrev tidigare? Klicka in linken som favorit, så hittar ni den snabbt nästa gång.

500

10204

    Vastaukset

    • ritawh

      Hej, vem du nu är. Det går av bara farten att skriva i Lovari när man nu är där för att se vad som händer i Lovisa. Vi kommer nog att även i fortsättningen använda detta forum. Tack vare Lovari har vi fått kontakt efter alla dessa år, vilket känns väldigt roligt för oss alla, även du fick ju kontakt med oss.
      MVH
      Rita Wiik-Heininen

      • Tarkka...

        att du hittade spalten så snabbt. Kameralinken spalt var ifrån första början meningen för kommentarer angående kameran. Arto (chefredaktören) ändrade den om till en gästbok, men jag tror inte att hans mening var att det skulle bli en diskussionsspalt. Detta forum är mycket intimare. Här kan det utbytas e-mail adresser och telefonnummer. Vad jag har följt med är största delen av insändare födda på 40-50 talet, bara bekanta, Mary, Tommen, Pokken, Maija, Antbybruden o Lehtinens Nisse.
        Vem jag är, det kommer fram senare.


      • ritawh
        Tarkka... kirjoitti:

        att du hittade spalten så snabbt. Kameralinken spalt var ifrån första början meningen för kommentarer angående kameran. Arto (chefredaktören) ändrade den om till en gästbok, men jag tror inte att hans mening var att det skulle bli en diskussionsspalt. Detta forum är mycket intimare. Här kan det utbytas e-mail adresser och telefonnummer. Vad jag har följt med är största delen av insändare födda på 40-50 talet, bara bekanta, Mary, Tommen, Pokken, Maija, Antbybruden o Lehtinens Nisse.
        Vem jag är, det kommer fram senare.

        Tror jag är äldst av oss, född -50 Bärlundsflickorna senare Pocken yngre än flickorna, och så finns det ju Kaj som är yngst. Vore roligt att veta vem du är? Samt vem Antbybruden är? Jag måste ju känna dig. Eller är du blyg./Rita


      • Tarkka...
        ritawh kirjoitti:

        Tror jag är äldst av oss, född -50 Bärlundsflickorna senare Pocken yngre än flickorna, och så finns det ju Kaj som är yngst. Vore roligt att veta vem du är? Samt vem Antbybruden är? Jag måste ju känna dig. Eller är du blyg./Rita

        ni har i södra Sverige!! Kanske på väg till Lovisa.
        Om åldern, äldre pojkar flyttade tidigare då när jag ännu gick i skolan. Känner du till Lamminens Masa, Heinonens Hepa, Sandbergs Bencko, Cliise, Artlöve? Alla födda -45 -- -48. Antbybruden är yngre en du, flyttade i mitten av -70 talet.
        Mary, Tommen o Pokken är bekanta, men Kaj har jag inget minne av.
        Största delen av fd. lovisabor kommer hit för att fira midsommaren eller en del av semestern, då kanske vi träffas på Saltboden, där har jag träffat Mary senast.

        Om du kör med Firefox så här har du en bättre bild över torget.
        http://www.fisgonia.com/view/963


      • ritawh
        Tarkka... kirjoitti:

        ni har i södra Sverige!! Kanske på väg till Lovisa.
        Om åldern, äldre pojkar flyttade tidigare då när jag ännu gick i skolan. Känner du till Lamminens Masa, Heinonens Hepa, Sandbergs Bencko, Cliise, Artlöve? Alla födda -45 -- -48. Antbybruden är yngre en du, flyttade i mitten av -70 talet.
        Mary, Tommen o Pokken är bekanta, men Kaj har jag inget minne av.
        Största delen av fd. lovisabor kommer hit för att fira midsommaren eller en del av semestern, då kanske vi träffas på Saltboden, där har jag träffat Mary senast.

        Om du kör med Firefox så här har du en bättre bild över torget.
        http://www.fisgonia.com/view/963

        Snön, menar jag.
        Jag vet vem Lamminens Masa, Sandbergs Bencko, och Cliise är, men dom andra vet jag inte. Har så lite med Lovisa att göra nuförtiden, då alla de mina är borta. Endast Gröns Lissu är kvar som jag har kontakt med. Så det blir knappast Saltboden för min del, tyvärr. Men jag är nog väldigt nyfiken på vem du är? Vet du vem jag är?


      • ritawh
        Tarkka... kirjoitti:

        ni har i södra Sverige!! Kanske på väg till Lovisa.
        Om åldern, äldre pojkar flyttade tidigare då när jag ännu gick i skolan. Känner du till Lamminens Masa, Heinonens Hepa, Sandbergs Bencko, Cliise, Artlöve? Alla födda -45 -- -48. Antbybruden är yngre en du, flyttade i mitten av -70 talet.
        Mary, Tommen o Pokken är bekanta, men Kaj har jag inget minne av.
        Största delen av fd. lovisabor kommer hit för att fira midsommaren eller en del av semestern, då kanske vi träffas på Saltboden, där har jag träffat Mary senast.

        Om du kör med Firefox så här har du en bättre bild över torget.
        http://www.fisgonia.com/view/963

        Tack för tipset, en helt ny värld öppnades.


      • Antbybruden
        ritawh kirjoitti:

        Tack för tipset, en helt ny värld öppnades.

        Antbybruden hade Hipa o Tallberg som lärare
        vem hade du ?
        Wiikens Riita har jag känt , nångong förr


      • ritawh
        Antbybruden kirjoitti:

        Antbybruden hade Hipa o Tallberg som lärare
        vem hade du ?
        Wiikens Riita har jag känt , nångong förr

        Hej Antbybruden.
        Även jag hade Hipa o Tallberg, Kollade just igår klassfoto 8a och 8b -64-65 tillsammans med Anton(Ann-Britt) där vi har en person vi inte vet vem det är som gick på min klass.
        Ja jag är Wiikens Rita, och om du kände mig så kände du nog Ann-Britt Sjögård, Gun Lundström, Tuula Jalonen och Titti Borgman säker också. Ann-Britt och jag bor båda i Ödeshög, Gun i Trosa, Tuula i Nora och Titti i G:borg. Jag har kontakt med dom alla.
        Så nu är frågan, vem är du?
        Skulle vara väldigt roligt och veta, och kanske fortsätta att ha kontakt då och då. Vet du vem Tarkka är, är jätte nyfiken på vem det är?
        /Rita


      • Tarkka...
        ritawh kirjoitti:

        Hej Antbybruden.
        Även jag hade Hipa o Tallberg, Kollade just igår klassfoto 8a och 8b -64-65 tillsammans med Anton(Ann-Britt) där vi har en person vi inte vet vem det är som gick på min klass.
        Ja jag är Wiikens Rita, och om du kände mig så kände du nog Ann-Britt Sjögård, Gun Lundström, Tuula Jalonen och Titti Borgman säker också. Ann-Britt och jag bor båda i Ödeshög, Gun i Trosa, Tuula i Nora och Titti i G:borg. Jag har kontakt med dom alla.
        Så nu är frågan, vem är du?
        Skulle vara väldigt roligt och veta, och kanske fortsätta att ha kontakt då och då. Vet du vem Tarkka är, är jätte nyfiken på vem det är?
        /Rita

        Viking Tallgren? En liten frågesport, vem kommer ihåg hans smeknamn? Vem hade Ester Berlin som lärarinna? Hon gick bort på senhösten, 92 år gammal. Nu står huset hennes tomt med frusna fönster.
        Om Jalonens flickorna, är Tuula den ända som flyttade till Sverige. Minns svagt att dom var 3 systrar, kanske Pirjo var en, född -52.


      • ritawh
        Tarkka... kirjoitti:

        Viking Tallgren? En liten frågesport, vem kommer ihåg hans smeknamn? Vem hade Ester Berlin som lärarinna? Hon gick bort på senhösten, 92 år gammal. Nu står huset hennes tomt med frusna fönster.
        Om Jalonens flickorna, är Tuula den ända som flyttade till Sverige. Minns svagt att dom var 3 systrar, kanske Pirjo var en, född -52.

        Vem skulle glömma Nocka, och visst hade jag Ester (sheriffen eller Bercka)) som lärare ända till 6:an. Hade under alla år, framtill julen 2007 kontakt med henne, sen var det svårt då minnet började svika(hennes inte mitt). Av Jalonens flickorna fanns alla här i sverige, men nån har flyttat tillbaka till finland, och dom var nog fler än 3. Föräldrarna flyttade hit. Kirsti (modern) finns här i Mjölby.
        Men nu Tarkka, gör du mig väldigt nyfiken.... vem är du?


      • pyllobo
        Tarkka... kirjoitti:

        ni har i södra Sverige!! Kanske på väg till Lovisa.
        Om åldern, äldre pojkar flyttade tidigare då när jag ännu gick i skolan. Känner du till Lamminens Masa, Heinonens Hepa, Sandbergs Bencko, Cliise, Artlöve? Alla födda -45 -- -48. Antbybruden är yngre en du, flyttade i mitten av -70 talet.
        Mary, Tommen o Pokken är bekanta, men Kaj har jag inget minne av.
        Största delen av fd. lovisabor kommer hit för att fira midsommaren eller en del av semestern, då kanske vi träffas på Saltboden, där har jag träffat Mary senast.

        Om du kör med Firefox så här har du en bättre bild över torget.
        http://www.fisgonia.com/view/963

        Cliise for till sjöss, bodde väl i Sverige. Sandbergs Bencko bodde i Bella, mamma Sandberg jobbade på Elantos lilla butik i Bella. Den har rivits ner och nån vit stenhög har kommit i ställe. Artlöve är väl Lehtinens Nisse ?


    • R.Wiik

      Tack för hjälpen. Hittade hit i alla fall.
      MVH
      R.Wiik

      • ritawh

        Välkommen kära kusin. Hälsa dom andra, Irmeli o Raija med fam.
        Kusin Rita


      • Tarkka...
        ritawh kirjoitti:

        Välkommen kära kusin. Hälsa dom andra, Irmeli o Raija med fam.
        Kusin Rita

        Kommer du ihåg hur många år Bjarne bodde i Sverige innan han flyttade till Florida? Vi diskutera det på jobbet.


      • Antbybruden
        Tarkka... kirjoitti:

        Kommer du ihåg hur många år Bjarne bodde i Sverige innan han flyttade till Florida? Vi diskutera det på jobbet.

        Bjarne flytta till Florida 86 ,tror att han bodde i Sverige ca 15 år,
        nu bor han i Locahotchee i Palm Beach, kollar med honom när han ringer
        Här i Stockholm är det full vinter .................


      • ritawh
        Tarkka... kirjoitti:

        Kommer du ihåg hur många år Bjarne bodde i Sverige innan han flyttade till Florida? Vi diskutera det på jobbet.

        Hej Tarkka, kommer du ihåg Brallon, vem var han?


      • Tarkka...
        ritawh kirjoitti:

        Hej Tarkka, kommer du ihåg Brallon, vem var han?

        Brallon, Brallon, klart att jag känner honom, men jag vet inte vem han är. Ringde ett par samtal till jämnåriga bekanta, alla minns namnet Brallon, men ingen kommer ihåg honom. Måste tippa på Klas Nylind, ( han skiter ner sig om det inte är han). Du måste tipsa en aning.


      • kopro
        Tarkka... kirjoitti:

        Brallon, Brallon, klart att jag känner honom, men jag vet inte vem han är. Ringde ett par samtal till jämnåriga bekanta, alla minns namnet Brallon, men ingen kommer ihåg honom. Måste tippa på Klas Nylind, ( han skiter ner sig om det inte är han). Du måste tipsa en aning.

        Vad synd att du får skit, för att du fixar sajt åt vatusvenskarna
        men dom vill bara titta på torget och minnas Hakuvaldi o Piira när dom hade sin
        korvmoj där vid rådhuset , och frågade får det vara senap och ketchup, det var kryddningen då.
        och det var dans på kapellet alla var unga och trodde att man täljer guld om man tar båten
        över Ålandshav och nu så sitter de och kollar på torget och blir nostalgiska.


      • ritawh
        kopro kirjoitti:

        Vad synd att du får skit, för att du fixar sajt åt vatusvenskarna
        men dom vill bara titta på torget och minnas Hakuvaldi o Piira när dom hade sin
        korvmoj där vid rådhuset , och frågade får det vara senap och ketchup, det var kryddningen då.
        och det var dans på kapellet alla var unga och trodde att man täljer guld om man tar båten
        över Ålandshav och nu så sitter de och kollar på torget och blir nostalgiska.

        korpo är dum. han fattar inget. dessa VATUSVENSKAR SOM HAN PÅPEKAR HÄR , ha inget med hans nostalgi att göra, inte för min del i alla fall. Om han har ett namn och kontakt recept, så skall jag berätta vad detta går ut på. Vi har inte vart i kontakt på år och dar, det är bara roligt att få kontakt. Det har inte något att göra med livet för 40-20 år sen. Synd om honom.
        Dum,dummare, dummast.


      • RITAWH
        Tarkka... kirjoitti:

        Brallon, Brallon, klart att jag känner honom, men jag vet inte vem han är. Ringde ett par samtal till jämnåriga bekanta, alla minns namnet Brallon, men ingen kommer ihåg honom. Måste tippa på Klas Nylind, ( han skiter ner sig om det inte är han). Du måste tipsa en aning.

        OK, nu kan jag åtminståne utesluta dig från en viss kategori av personer. Om du hade svarat rätt på frågan, hade jag kunnat placera dig. Men det sket sig. OK, jag försöker få ett hum om vem du är?
        Om du berättar vem du är, så berättar jag vem Brallon var.... OK, VAR JOBBAR DU?


      • ritawh
        RITAWH kirjoitti:

        OK, nu kan jag åtminståne utesluta dig från en viss kategori av personer. Om du hade svarat rätt på frågan, hade jag kunnat placera dig. Men det sket sig. OK, jag försöker få ett hum om vem du är?
        Om du berättar vem du är, så berättar jag vem Brallon var.... OK, VAR JOBBAR DU?

        Sorry, måste gå in på Lovari


      • ritawh
        kopro kirjoitti:

        Vad synd att du får skit, för att du fixar sajt åt vatusvenskarna
        men dom vill bara titta på torget och minnas Hakuvaldi o Piira när dom hade sin
        korvmoj där vid rådhuset , och frågade får det vara senap och ketchup, det var kryddningen då.
        och det var dans på kapellet alla var unga och trodde att man täljer guld om man tar båten
        över Ålandshav och nu så sitter de och kollar på torget och blir nostalgiska.

        Sorry min vän.
        Blev du besviken, fanns det inget guld att tälja


      • korpo
        ritawh kirjoitti:

        Sorry min vän.
        Blev du besviken, fanns det inget guld att tälja

        Nää jag aldrig med på båten sitter här kyttar på räfsbyåkrarna


      • Tarkka...
        ritawh kirjoitti:

        Sorry, måste gå in på Lovari

        åt ritawh


      • Tarkka...
        Tarkka... kirjoitti:

        åt ritawh

        Det har kommit mera folk in på sajten. Möjligheter till mera upplysning finns kanske att få.
        Det var här tidigare prat om Räfsby åkrarna. Känner nån till Karlssons Kalle och Brita som flyttade ifrån Räfsby till Sverige kanske i slutet av 50 talet. Brita avled förra året, men dom hade en pojke som hette Karl-Erik och en söt syster, hennes namn har jag glömt. Var månne dom finns?
        Ifrån Räfsby flyttade Nöjdens Kurres flickorna, Majlen o (Bitte)? Har det hörts?


      • Granne
        ritawh kirjoitti:

        Sorry, måste gå in på Lovari

        Bodde ni inte också en tid på Stora Strandgatan i Lovisa? Gatan heter numera Mariegatan.


      • ritawh
        Granne kirjoitti:

        Bodde ni inte också en tid på Stora Strandgatan i Lovisa? Gatan heter numera Mariegatan.

        Vi flyttade från Antby Trädgårdsgatan sen till Drottninggatan, nästan vid Salbodtorget.
        Om ni ändå kunde ge en vink om vem ni är!!! Skulle vara så roligt och veta.


      • Antbybruden
        Tarkka... kirjoitti:

        Det har kommit mera folk in på sajten. Möjligheter till mera upplysning finns kanske att få.
        Det var här tidigare prat om Räfsby åkrarna. Känner nån till Karlssons Kalle och Brita som flyttade ifrån Räfsby till Sverige kanske i slutet av 50 talet. Brita avled förra året, men dom hade en pojke som hette Karl-Erik och en söt syster, hennes namn har jag glömt. Var månne dom finns?
        Ifrån Räfsby flyttade Nöjdens Kurres flickorna, Majlen o (Bitte)? Har det hörts?

        Hej!
        Jag vet att Karl-Erik dog för flera år sedan han hade MS
        Ulla hette ena systern , den yngre tror jag hette Majlen inte säker ,Kalle omgift i Oxelösund .


      • Anne F
        Tarkka... kirjoitti:

        Brallon, Brallon, klart att jag känner honom, men jag vet inte vem han är. Ringde ett par samtal till jämnåriga bekanta, alla minns namnet Brallon, men ingen kommer ihåg honom. Måste tippa på Klas Nylind, ( han skiter ner sig om det inte är han). Du måste tipsa en aning.

        Diskuterade namnet Brallon med min bror som kände honom. Brallon eller Rolf Sjögård flyttade från Antby till Sverige som ung och dog också relativt ung.


      • ritawh
        Anne F kirjoitti:

        Diskuterade namnet Brallon med min bror som kände honom. Brallon eller Rolf Sjögård flyttade från Antby till Sverige som ung och dog också relativt ung.

        Anne F, Du har så rätt. Men nu fick Tarkka gratishjälp. Jag försöker luska ut vem han är.
        Månne han vet vem Otton är, Otton med O, eller Ynka? Och vem kommer ihåg Monni?


      • ritawh
        ritawh kirjoitti:

        Anne F, Du har så rätt. Men nu fick Tarkka gratishjälp. Jag försöker luska ut vem han är.
        Månne han vet vem Otton är, Otton med O, eller Ynka? Och vem kommer ihåg Monni?

        Moro, moro.
        Nu har du fått gratishjäl på suomi24, men ok, snaran dras åt.
        Gurkan vet jag, Pippe är kanske Borgmans Ekis flicka. men Burba o Ille vet jag inte Ricke är möjligen Malmberg. Sen har vi ju Kuja, o Titte, är dom bekanta. Månni o Otto? Svar på det Tack.


      • Tarkka...
        ritawh kirjoitti:

        Moro, moro.
        Nu har du fått gratishjäl på suomi24, men ok, snaran dras åt.
        Gurkan vet jag, Pippe är kanske Borgmans Ekis flicka. men Burba o Ille vet jag inte Ricke är möjligen Malmberg. Sen har vi ju Kuja, o Titte, är dom bekanta. Månni o Otto? Svar på det Tack.

        Otton o Ynkas hemställe är vid Solviksvägens början, Grönr..... Wibergs Monni har jag inte hört av sista 20 åren. Antar att han bor i Sverige. Kuja är pensionär och bor nästan året runt i "skären" med Mia. Menar du Lindbergs Otto? Broder till Miranda, Raikka o Henry.


      • antbybruden
        ritawh kirjoitti:

        Anne F, Du har så rätt. Men nu fick Tarkka gratishjälp. Jag försöker luska ut vem han är.
        Månne han vet vem Otton är, Otton med O, eller Ynka? Och vem kommer ihåg Monni?

        Ynkan eller Monni måste vara Wibergs Yngve /Otton är Grönroos eller hur ?
        vem kommer ihåg Stipi o Långens Magga?


      • annbritt
        antbybruden kirjoitti:

        Ynkan eller Monni måste vara Wibergs Yngve /Otton är Grönroos eller hur ?
        vem kommer ihåg Stipi o Långens Magga?

        Hur många har kvar sina föräldrahem i antby?


      • ritawh
        Tarkka... kirjoitti:

        Otton o Ynkas hemställe är vid Solviksvägens början, Grönr..... Wibergs Monni har jag inte hört av sista 20 åren. Antar att han bor i Sverige. Kuja är pensionär och bor nästan året runt i "skären" med Mia. Menar du Lindbergs Otto? Broder till Miranda, Raikka o Henry.

        Näää, ja mena Grönros. Månni finns på Åland sist jag hörde nåt. Halva Lovisa finns väl där, den andra halvan här, därför finns det så lite Lovisabor kvar.


      • ritawh
        antbybruden kirjoitti:

        Ynkan eller Monni måste vara Wibergs Yngve /Otton är Grönroos eller hur ?
        vem kommer ihåg Stipi o Långens Magga?

        Visst kommer jag ihåg Stipi och Magga.
        Ynkan är Grönros, Monni är Wiberg


      • ritawh
        antbybruden kirjoitti:

        Ynkan eller Monni måste vara Wibergs Yngve /Otton är Grönroos eller hur ?
        vem kommer ihåg Stipi o Långens Magga?

        Hur har ni det i Stockholm idag? Här i Ödeshög är det vinter


      • Anne F
        antbybruden kirjoitti:

        Ynkan eller Monni måste vara Wibergs Yngve /Otton är Grönroos eller hur ?
        vem kommer ihåg Stipi o Långens Magga?

        Mig veterligen bor Långens Magga i Borgå. Stipi är gift och bor i någon av byarna mot Lappträskhållet. En sommar när vi åkte över med färja till Åland så jobbade Monni där men kan inte komma på vilken färja det var.


      • ritawh
        Anne F kirjoitti:

        Mig veterligen bor Långens Magga i Borgå. Stipi är gift och bor i någon av byarna mot Lappträskhållet. En sommar när vi åkte över med färja till Åland så jobbade Monni där men kan inte komma på vilken färja det var.

        Är du insnöad, eller somnat vid skovelskaftet?


      • Tarkka...
        annbritt kirjoitti:

        Hur många har kvar sina föräldrahem i antby?

        Jag kommer på Kalevi Hakala vid Spanienvägen. Ahllunds Börje bor väl ännu på hemstället.
        Pluuude bor ännu hemma, men det är ej Antby. Fyll i om ni kommer på flera.


      • ritawh
        ritawh kirjoitti:

        Är du insnöad, eller somnat vid skovelskaftet?

        Vem vet var Plude finns idag


      • Tarkka..
        ritawh kirjoitti:

        Vem vet var Plude finns idag

        bor på samma ställe som förut. Han är ensam, föräldrarna och båda bröderna finns inte mera. Alla undrar hur länge Pluude skall finnas, lungorna fulla av hartz och glasfibermatta nikotin.
        Skall jag hälsa honom ifrån dej när vi träffas?


      • ritawh
        Tarkka.. kirjoitti:

        bor på samma ställe som förut. Han är ensam, föräldrarna och båda bröderna finns inte mera. Alla undrar hur länge Pluude skall finnas, lungorna fulla av hartz och glasfibermatta nikotin.
        Skall jag hälsa honom ifrån dej när vi träffas?

        Ja snälla hälsa, det är flera år sen jag såg honom o Olle på båtmässan i Stockholm.


      • ritawh
        ritawh kirjoitti:

        Ja snälla hälsa, det är flera år sen jag såg honom o Olle på båtmässan i Stockholm.

        Vem va Rapa???


      • Tarkka...
        ritawh kirjoitti:

        Vem va Rapa???

        Hällsten Ralf, Rapu är Björklund. Liksom Höpö.
        Jag har förstått att Olle har flyttat till Portugal.


      • Tarkka...

      • Antbybruden

      • Annbritt 23
        Tarkka... kirjoitti:

        ifrån vår ungdom.
        http://www.kolumbus.fi/lovthk/Aatos.htm
        http://www.kolumbus.fi/lovthk/Frecko.htm

        Troligtvis väcker bilderna många minnen.

        Jag har inte varit i Lovisa på många år har inget där att göra.Men min barndom
        och ungdom var där om jag så vill eller inte.Tog båten över-89 p.g att mitt jobb
        de få ggr jag har vait i Lovisa efter det känner man ingen.
        Annbritt.


      • annbritt
        Annbritt 23 kirjoitti:

        Jag har inte varit i Lovisa på många år har inget där att göra.Men min barndom
        och ungdom var där om jag så vill eller inte.Tog båten över-89 p.g att mitt jobb
        de få ggr jag har vait i Lovisa efter det känner man ingen.
        Annbritt.

        Vart tog Bengt, Pian, Kaj Blom vägen. Har för mig att Pian är kvar i Lovisa
        hon har ju ett annat namn kommer inte på det. Ritta Vickström borde bo i
        sin morfars Emils hus i antby.
        Annbritt


      • Tarkka...
        annbritt kirjoitti:

        Vart tog Bengt, Pian, Kaj Blom vägen. Har för mig att Pian är kvar i Lovisa
        hon har ju ett annat namn kommer inte på det. Ritta Vickström borde bo i
        sin morfars Emils hus i antby.
        Annbritt

        Han är Blom, men vad är hans förnamn? Det var han som åkte buss till Borgå för att fira Lovisadagen, dom firade den bättre där!!


      • 35
        annbritt kirjoitti:

        Vart tog Bengt, Pian, Kaj Blom vägen. Har för mig att Pian är kvar i Lovisa
        hon har ju ett annat namn kommer inte på det. Ritta Vickström borde bo i
        sin morfars Emils hus i antby.
        Annbritt

        Båda pojkarna finns i Sverige.Bengt har arbetat på Arlanda flygplats som lastare.Kaj (Kapa) i Övertorneå i norra Sverige.Pian i Lovisa.Rita heter Lindwall i efternamn och bor i Emas hus han som åkte runt och sålde fisk med häst o.kärra på 50-60 talet.


      • ritawh
        Tarkka... kirjoitti:

        Han är Blom, men vad är hans förnamn? Det var han som åkte buss till Borgå för att fira Lovisadagen, dom firade den bättre där!!

        Tarkka, du kunde ha behållit snövädret där hos er. Varför skicka hit det? Nu vräker det ner här.


      • ritawh
        35 kirjoitti:

        Båda pojkarna finns i Sverige.Bengt har arbetat på Arlanda flygplats som lastare.Kaj (Kapa) i Övertorneå i norra Sverige.Pian i Lovisa.Rita heter Lindwall i efternamn och bor i Emas hus han som åkte runt och sålde fisk med häst o.kärra på 50-60 talet.

        Vet någon vilket år Carl-Henrik Husman är född?


      • ritawh
        Tarkka... kirjoitti:

        Han är Blom, men vad är hans förnamn? Det var han som åkte buss till Borgå för att fira Lovisadagen, dom firade den bättre där!!

        Fick du nånsin tag i den där Valmet 1502? eller letar du fortfarande?


      • Lovisabo
        ritawh kirjoitti:

        Vet någon vilket år Carl-Henrik Husman är född?

        år 1949


      • ritawh
        Lovisabo kirjoitti:

        år 1949

        Tack, det hjälpte mig en del.


      • pyllobo
        Tarkka... kirjoitti:

        Jag kommer på Kalevi Hakala vid Spanienvägen. Ahllunds Börje bor väl ännu på hemstället.
        Pluuude bor ännu hemma, men det är ej Antby. Fyll i om ni kommer på flera.

        Carl-Henrik Husman (handlarens son ?) är väl född 1946


      • pyllobo
        ritawh kirjoitti:

        Moro, moro.
        Nu har du fått gratishjäl på suomi24, men ok, snaran dras åt.
        Gurkan vet jag, Pippe är kanske Borgmans Ekis flicka. men Burba o Ille vet jag inte Ricke är möjligen Malmberg. Sen har vi ju Kuja, o Titte, är dom bekanta. Månni o Otto? Svar på det Tack.

        Burba är väl Uffe Smeds, Smedsarna hade en hund (New Foundlandare) som hette Burba och smeknamnet kom väl den vägen. Dom bodde i Nidustan, int i Antby .


      • ritawh
        ritawh kirjoitti:

        Tack, det hjälpte mig en del.

        I morgon tisdag är det marknad i Lovisa, kolla torgkameran.


      • fortsätter
        ritawh kirjoitti:

        Fick du nånsin tag i den där Valmet 1502? eller letar du fortfarande?

        att leta. Den kommer emot nån dag.


      • annbritt
        ritawh kirjoitti:

        I morgon tisdag är det marknad i Lovisa, kolla torgkameran.

        Mellan skrapis o pyllon fans 3 hus två var Hellstens vems var det 3:je
        Mamman var Kajsa o barnen tror jag Kerstin o Krister men kan inte komma på efternamnet på dessa.
        Annbritt.


      • annbritt
        annbritt kirjoitti:

        Mellan skrapis o pyllon fans 3 hus två var Hellstens vems var det 3:je
        Mamman var Kajsa o barnen tror jag Kerstin o Krister men kan inte komma på efternamnet på dessa.
        Annbritt.

        Har undrat många ggr på Blomens pojkar.Men har ingen att fråga.
        Vi var ju så många barn på den tiden.Jag har ju tappat livlinan till Lovisa.
        Så det är Pargas o Hessa som jag åker till när jag åker bort. Rolf Sjögård
        dog 84. flytade till Sv 65.Är hans syster.
        Annbritt


      • Tarkka...
        annbritt kirjoitti:

        Har undrat många ggr på Blomens pojkar.Men har ingen att fråga.
        Vi var ju så många barn på den tiden.Jag har ju tappat livlinan till Lovisa.
        Så det är Pargas o Hessa som jag åker till när jag åker bort. Rolf Sjögård
        dog 84. flytade till Sv 65.Är hans syster.
        Annbritt

        Har ingen informerat Maja Hå...... vilken diskussion är på gång?


      • ritawh
        Tarkka... kirjoitti:

        Har ingen informerat Maja Hå...... vilken diskussion är på gång?

        Visst är Maja informerad, men det finns andra kanaler....


      • Tarkka...
        ritawh kirjoitti:

        Visst är Maja informerad, men det finns andra kanaler....

        känner inte till alla kanaler.


      • ritawh
        Tarkka... kirjoitti:

        känner inte till alla kanaler.

        Dom är lika hemliga som vissa, men avslöjas kanske en dag....


      • ritawh
        ritawh kirjoitti:

        Dom är lika hemliga som vissa, men avslöjas kanske en dag....

        Hej granne, FÖRLÅT, du har rätt, glömde att det fanns ett liv före Antby.
        Ja vi bodde i gården bredvid Sjörosens gård, därifrån flyttade vi till Antby.


      • Anne F
        annbritt kirjoitti:

        Mellan skrapis o pyllon fans 3 hus två var Hellstens vems var det 3:je
        Mamman var Kajsa o barnen tror jag Kerstin o Krister men kan inte komma på efternamnet på dessa.
        Annbritt.

        I det tredje huset bodde Kajsa och Harry Forstén. Kerstin och Håkan är två av barnen i familjen.


      • Tarkka...
        Anne F kirjoitti:

        I det tredje huset bodde Kajsa och Harry Forstén. Kerstin och Håkan är två av barnen i familjen.

        Anne F ? Vi tycks ha liknande information åt flickorna.
        Fråga inte vem Tarkka är, det vet alla


      • Antbybruden
        Tarkka... kirjoitti:

        Anne F ? Vi tycks ha liknande information åt flickorna.
        Fråga inte vem Tarkka är, det vet alla

        Bodde du i Antby bredvid järnvägen "fredriksson" nånting?
        Tarkka han var så snygg när han cruisa i stan med sina mörka lockar...


      • Tarkka...
        Antbybruden kirjoitti:

        Bodde du i Antby bredvid järnvägen "fredriksson" nånting?
        Tarkka han var så snygg när han cruisa i stan med sina mörka lockar...

        Nu ber jag dej snällt, fortsätt inte framåt. Ja bjuder dej på ett stop nere i stranden i sommar om du håller tyst.


      • Tarkka...
        Antbybruden kirjoitti:

        Bodde du i Antby bredvid järnvägen "fredriksson" nånting?
        Tarkka han var så snygg när han cruisa i stan med sina mörka lockar...

        De är faktiskt Antbybruden som ja begär hålla tyst, läste fel när jag fick panic.


      • Antbybruden
        Tarkka... kirjoitti:

        De är faktiskt Antbybruden som ja begär hålla tyst, läste fel när jag fick panic.

        Var inte orolig...................


      • ritawh
        Antbybruden kirjoitti:

        Bodde du i Antby bredvid järnvägen "fredriksson" nånting?
        Tarkka han var så snygg när han cruisa i stan med sina mörka lockar...

        Vet du om Lagerholms Rogga lever ovh var finns han i såfall????


      • Antbybruden
        ritawh kirjoitti:

        Vet du om Lagerholms Rogga lever ovh var finns han i såfall????

        Jag vet icke , vet vem han var men kände inte honom
        hade du Ellen Eriksson som lärare?


      • ritawh
        Antbybruden kirjoitti:

        Jag vet icke , vet vem han var men kände inte honom
        hade du Ellen Eriksson som lärare?

        Nej Wynne Hansson, Ester Berlin, sen 7-8 var det Hipa Nocka Klas N, Ludde, Lillan och Knutuskan


      • Tarkka...
        Antbybruden kirjoitti:

        Jag vet icke , vet vem han var men kände inte honom
        hade du Ellen Eriksson som lärare?

        gick bort för 5-6 år sen.


      • ritawh
        ritawh kirjoitti:

        Nej Wynne Hansson, Ester Berlin, sen 7-8 var det Hipa Nocka Klas N, Ludde, Lillan och Knutuskan

        Va hade Tarkka att cruisa med???


      • ritawh
        Tarkka... kirjoitti:

        gick bort för 5-6 år sen.

        Vem känner till Åke Bäcklund


      • Antbybruden
        ritawh kirjoitti:

        Va hade Tarkka att cruisa med???

        En bil auto på finska


      • ritawh
        Antbybruden kirjoitti:

        En bil auto på finska

        Trodde väl de.. hade kanske växt ur trampbilen


      • Nån
        ritawh kirjoitti:

        Vem känner till Åke Bäcklund

        Honom känner alla i Lovisa , Micke också


      • Tarkka..
        Nån kirjoitti:

        Honom känner alla i Lovisa , Micke också

        Vems syrra?


      • gunbritt
        Tarkka.. kirjoitti:

        Vems syrra?

        min syrra såklart du hade träffat henne sa du


      • Tarkka...
        gunbritt kirjoitti:

        min syrra såklart du hade träffat henne sa du

        Du har hittat hit. Jag har träffat din syrra Mary, men hon vet inte vem jag är.


      • gunbritt
        Tarkka... kirjoitti:

        Du har hittat hit. Jag har träffat din syrra Mary, men hon vet inte vem jag är.

        kanske hon vet


      • gunbritt
        Anne F kirjoitti:

        I det tredje huset bodde Kajsa och Harry Forstén. Kerstin och Håkan är två av barnen i familjen.

        det var flera hus där pilan bodde i ett lite rött hus sedan miranda o vi
        i samma i det tredje bodde blomenso min fafa o famo


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        det var flera hus där pilan bodde i ett lite rött hus sedan miranda o vi
        i samma i det tredje bodde blomenso min fafa o famo

        vet någon vem det är som bor i det lilla röda huset. man går över järnvägsspåret i antby från stan på högra sidan mellan det vita stora o riddarborgen


      • Tarkka...

      • Annbritt
        gunbritt kirjoitti:

        vet någon vem det är som bor i det lilla röda huset. man går över järnvägsspåret i antby från stan på högra sidan mellan det vita stora o riddarborgen

        Talar du om i dag vet jag inget men på 60 talet kan vi nog dem med Rita.
        Var ner 87 kände inte igen mig.
        Men vi har bästämt att vi skall åka ner och titta till antby och bli besvikna på att det är så förändrat.


      • gunbritt

      • gunbritt
        Annbritt kirjoitti:

        Talar du om i dag vet jag inget men på 60 talet kan vi nog dem med Rita.
        Var ner 87 kände inte igen mig.
        Men vi har bästämt att vi skall åka ner och titta till antby och bli besvikna på att det är så förändrat.

        vi är ganska ofta i lovisa inte är det som förr det har ändrat mycketför jag flyttade 1970


      • Tarkka...
        gunbritt kirjoitti:

        vi är ganska ofta i lovisa inte är det som förr det har ändrat mycketför jag flyttade 1970

        Törnbloms Rune bor i vita huset. Följande lilla röda är Matsinens, en Keimo bor där på hyra. Följande röda på kullen är Jorma Matsinens bostad.


      • Lovisabo
        gunbritt kirjoitti:

        vi är ganska ofta i lovisa inte är det som förr det har ändrat mycketför jag flyttade 1970

        Känner någon till Kolabacks Håkki? Finns han fortfarande i Sverige? Jag kommer inte ihåg orten.


      • gunbritt
        Lovisabo kirjoitti:

        Känner någon till Kolabacks Håkki? Finns han fortfarande i Sverige? Jag kommer inte ihåg orten.

        känner du någon som heter bojen


      • Tarkka...
        gunbritt kirjoitti:

        känner du någon som heter bojen

        Rosqvist Boijen! Han läser den här spalten tarkasti och nu ska du ordna mail-adress å dej, så kan han skriva.


      • gunbritt
        Tarkka... kirjoitti:

        Rosqvist Boijen! Han läser den här spalten tarkasti och nu ska du ordna mail-adress å dej, så kan han skriva.

        meil.adress har jag


      • Tarkka...
        gunbritt kirjoitti:

        meil.adress har jag

        Du kan skicka den åt Rita, så skickar jag den vidare åt Boijen om du tillåter.


      • gunbritt
        Tarkka... kirjoitti:

        Du kan skicka den åt Rita, så skickar jag den vidare åt Boijen om du tillåter.

        den har rita du får den


      • ritawh
        gunbritt kirjoitti:

        den har rita du får den

        Hej Tomme o Tarkka, har utfört uppdraget.


      • annbritt
        gunbritt kirjoitti:

        den har rita du får den

        Var in o googlade men de fans för många.Så länge Gunnar o Elsa levde
        var de i Askersund: Han o Carita hade 2 barn Maria oJohan.
        Gullströms vet nog om han lever om du får tag i dem.
        Annbritt


      • Lovisabo
        annbritt kirjoitti:

        Var in o googlade men de fans för många.Så länge Gunnar o Elsa levde
        var de i Askersund: Han o Carita hade 2 barn Maria oJohan.
        Gullströms vet nog om han lever om du får tag i dem.
        Annbritt

        Hej!
        Jag var inne en dag och kollade på www.birthday.se men där fanns inte hans uppgifter. Jag vet när han är född, men han fanns inte.
        Ni har verkligen en guldgruva i Sverige med birthday. Där har jag hittat många jag tappat bort, i synnerhet om man vet en del om personen.

        En varm hälsning till dej Annbritt och tack.


      • gunbritt
        Lovisabo kirjoitti:

        Hej!
        Jag var inne en dag och kollade på www.birthday.se men där fanns inte hans uppgifter. Jag vet när han är född, men han fanns inte.
        Ni har verkligen en guldgruva i Sverige med birthday. Där har jag hittat många jag tappat bort, i synnerhet om man vet en del om personen.

        En varm hälsning till dej Annbritt och tack.

        om du har träffat mary så måste du ha träffat mej också


      • tessjö
        gunbritt kirjoitti:

        om du har träffat mary så måste du ha träffat mej också

        Hej Tomme vad kul att någon har fixat en egen palsta åt dig.
        Det är inte alla som har det, måste vara en hygglig prick från det förflutna
        Jag tror att han är från landet, stadsborna är nog inte så hygglo
        hälsa syrran................


      • gunbritt
        tessjö kirjoitti:

        Hej Tomme vad kul att någon har fixat en egen palsta åt dig.
        Det är inte alla som har det, måste vara en hygglig prick från det förflutna
        Jag tror att han är från landet, stadsborna är nog inte så hygglo
        hälsa syrran................

        vi ska luska ut vem tarkka är


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        vi ska luska ut vem tarkka är

        har hälsa syrran men vet ej från vem


      • Tarkka...
        gunbritt kirjoitti:

        har hälsa syrran men vet ej från vem

        Den dag du avslöjar Takka kommer han till Gislaved med ett stort fång rosor åt dej. Lovar inte att komma till Ödeshög med rosor, för dom börjar närma sej.
        Fick du Boijes adress?


      • gunbritt
        Tarkka... kirjoitti:

        Den dag du avslöjar Takka kommer han till Gislaved med ett stort fång rosor åt dej. Lovar inte att komma till Ödeshög med rosor, för dom börjar närma sej.
        Fick du Boijes adress?

        då får jag jobba på jag vill ha dina rosor


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        då får jag jobba på jag vill ha dina rosor

        känner du någon som heter brun eller något sånt


      • Lovisabo
        gunbritt kirjoitti:

        känner du någon som heter brun eller något sånt

        Om du läser inläggen under Lovisa-kameran och dessutom alla på ert eget forum här, så kan du bara inte missa vem som är Tarkka!!
        Jag t.o.m. som inte hör till erat gäng eller släkt bonjar det.


      • gunbritt
        Lovisabo kirjoitti:

        Om du läser inläggen under Lovisa-kameran och dessutom alla på ert eget forum här, så kan du bara inte missa vem som är Tarkka!!
        Jag t.o.m. som inte hör till erat gäng eller släkt bonjar det.

        kan du ge en ledtråd


      • Lovisabo
        gunbritt kirjoitti:

        kan du ge en ledtråd

        Jag är reko emot Tarkka, så var och en måste själv addera två två!


      • gunbritt
        Lovisabo kirjoitti:

        Jag är reko emot Tarkka, så var och en måste själv addera två två!

        ok jag förstår


      • Tarkka...
        gunbritt kirjoitti:

        ok jag förstår

        Sen om du får slutresultatet till 4, vilken färg på rosorna?


      • gunbritt
        Tarkka... kirjoitti:

        Sen om du får slutresultatet till 4, vilken färg på rosorna?

        du får nog ha dom där rosorna själv jag köper mina


      • ritawh
        Tarkka... kirjoitti:

        Sen om du får slutresultatet till 4, vilken färg på rosorna?

        Jag tycker att Henriksson Arto är bra, vad tycker du?


      • Tarkka..
        ritawh kirjoitti:

        Jag tycker att Henriksson Arto är bra, vad tycker du?

        med att bygga upp tidningen baserande på datateknik. Tex. webcameran fanns i mina tankar innan Arto berättade att han kommer att istallera en vid torget. Jag skulle ha satt den att filma "Motellet" , där skulle stans gummona haft tidsfördriv på moronnatten.
        Arto e bra att vara på plats när det händer, du läste väl om branden på Trädgårdsgatan i morse?

        Skall vi titta på en film tillsammans?

        http://www.youtube.com/watch?v=Ijw6drq_PLY


      • gunbritt
        Tarkka.. kirjoitti:

        med att bygga upp tidningen baserande på datateknik. Tex. webcameran fanns i mina tankar innan Arto berättade att han kommer att istallera en vid torget. Jag skulle ha satt den att filma "Motellet" , där skulle stans gummona haft tidsfördriv på moronnatten.
        Arto e bra att vara på plats när det händer, du läste väl om branden på Trädgårdsgatan i morse?

        Skall vi titta på en film tillsammans?

        http://www.youtube.com/watch?v=Ijw6drq_PLY

        du heter väl arto henriksson får jag mina rosor nu


      • Antbybruden
        ritawh kirjoitti:

        Jag tycker att Henriksson Arto är bra, vad tycker du?

        Hejsan! Har du kvar klassringen silver med svart o vitt?


      • ritawh
        Antbybruden kirjoitti:

        Hejsan! Har du kvar klassringen silver med svart o vitt?

        Tyvärr, har försvunnit under åren.


      • Tarkka..
        gunbritt kirjoitti:

        du heter väl arto henriksson får jag mina rosor nu

        Arto är för upptagen för att skriva här, försök på nytt. Jag förstod att Rita framfört mitt medelande, hoppas du förstod tanken bakom.
        Får du in Tamara på denhär sajten, hon kanske känner igen mej.


      • gunbritt
        Tarkka.. kirjoitti:

        Arto är för upptagen för att skriva här, försök på nytt. Jag förstod att Rita framfört mitt medelande, hoppas du förstod tanken bakom.
        Får du in Tamara på denhär sajten, hon kanske känner igen mej.

        skall försöka med tamara


      • gunbritt
        ritawh kirjoitti:

        Tyvärr, har försvunnit under åren.

        sover alla


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        sover alla

        var är rosorna tony


      • Tessjöbon
        gunbritt kirjoitti:

        var är rosorna tony

        Hej Tomme det kan nog bli svårt att luska ut vem
        Tarkka är , han har för många som håller honom om ryggen..........
        hur var hotellet på Teneriffa?
        var det nåt att rekommendera? var det dyrt där nere? varmt?
        snygga killar?


      • gunbritt
        Tessjöbon kirjoitti:

        Hej Tomme det kan nog bli svårt att luska ut vem
        Tarkka är , han har för många som håller honom om ryggen..........
        hur var hotellet på Teneriffa?
        var det nåt att rekommendera? var det dyrt där nere? varmt?
        snygga killar?

        jag undrar också vem du är det var bra på teneriffa varmt var det
        inte så dyrt hotellet ok killar så där jobbiga jag åker igen jag kan rekommendera att åka dit varmt o skönt


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        jag undrar också vem du är det var bra på teneriffa varmt var det
        inte så dyrt hotellet ok killar så där jobbiga jag åker igen jag kan rekommendera att åka dit varmt o skönt

        du är det nära vad tyst du är


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        du är det nära vad tyst du är

        det är nog mej du har träffat på saltbodan o inte mary


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        det är nog mej du har träffat på saltbodan o inte mary

        vad tyst det är här


      • Tarkka...
        gunbritt kirjoitti:

        vad tyst det är här

        Ni gjorde det!
        Nu önskar Tarkka att få namnlös dra sej tillbaka till dom djupa skogarna, och slicka sina sår. Tack för deltagandet!


      • gunbritt
        Tarkka... kirjoitti:

        Ni gjorde det!
        Nu önskar Tarkka att få namnlös dra sej tillbaka till dom djupa skogarna, och slicka sina sår. Tack för deltagandet!

        å mina rosor då det var roligt du ska få bli namnlös tack alla tjejer vi gjord det


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        å mina rosor då det var roligt du ska få bli namnlös tack alla tjejer vi gjord det

        detta var roligt att vi löst tarkka men det blev många mejl hit o dit
        o telefonsamtal hit o dit men tarkka blir namnlös du vet vad du lovat


      • fintollo
        gunbritt kirjoitti:

        detta var roligt att vi löst tarkka men det blev många mejl hit o dit
        o telefonsamtal hit o dit men tarkka blir namnlös du vet vad du lovat

        O vaska jöör lovisa finlands venskorna nu, den gåtan är avslöijat.
        ruligt lässa isidan om.Ni får järna firdsetta!


      • Tarkka..
        gunbritt kirjoitti:

        detta var roligt att vi löst tarkka men det blev många mejl hit o dit
        o telefonsamtal hit o dit men tarkka blir namnlös du vet vad du lovat

        Jag räknade att jag fick 64 mail sedan 31.01. Ingen aning hur många ni skicka sinsemellan?
        Men, jag tror ni blir flera som får dela på rosorna.
        Jag värdesätter er för anonymiteten.
        Ha det så bra!


      • Rita i Ödeshög
        Tarkka.. kirjoitti:

        Jag räknade att jag fick 64 mail sedan 31.01. Ingen aning hur många ni skicka sinsemellan?
        Men, jag tror ni blir flera som får dela på rosorna.
        Jag värdesätter er för anonymiteten.
        Ha det så bra!

        För en rolig, spännande och intressant tid. Och tack för att detta jobb vi hade med att avslöja dig, har sammansvetsat oss något otroligt. Önskar Dig allt gott.


      • gunbritt
        Rita i Ödeshög kirjoitti:

        För en rolig, spännande och intressant tid. Och tack för att detta jobb vi hade med att avslöja dig, har sammansvetsat oss något otroligt. Önskar Dig allt gott.

        det var en spännanda tid vi
        blev ett litet gäng o hade otroligt roligt
        önskar dig att gott


      • Rita i Ödeshög
        gunbritt kirjoitti:

        det var en spännanda tid vi
        blev ett litet gäng o hade otroligt roligt
        önskar dig att gott

        Oooh, vad livet blev tråkigt!!!! Ingen spänning, inget detektivarbete, till och med vissa humor mail med är borta. Nu är vardagen grå.....


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        det var en spännanda tid vi
        blev ett litet gäng o hade otroligt roligt
        önskar dig att gott

        ha en bra allhjärtansdag den är snart


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        ha en bra allhjärtansdag den är snart

        jag håller med det blev så tyst alla spänning borta vi som hade så kul
        o de som har följt sajten har inget att läsa


      • svedupele
        gunbritt kirjoitti:

        jag håller med det blev så tyst alla spänning borta vi som hade så kul
        o de som har följt sajten har inget att läsa

        oj va tu river pra opa venska, jag okkså tycka det vara loligt att
        kolla på bärlundsflikkornas prev, kvem ä tom nåra sändisar i svedu?
        int hänter te här så mycke man gå joppa och sen man gå söpa lie
        nuus o lastpåse o lite spinukalja, ibland man ta påten till ååland
        o tanssa lite o tricka lite kalja o sunga kakaroke
        vill tu bli min polare vi kunna riva varann?


      • gunbritt
        svedupele kirjoitti:

        oj va tu river pra opa venska, jag okkså tycka det vara loligt att
        kolla på bärlundsflikkornas prev, kvem ä tom nåra sändisar i svedu?
        int hänter te här så mycke man gå joppa och sen man gå söpa lie
        nuus o lastpåse o lite spinukalja, ibland man ta påten till ååland
        o tanssa lite o tricka lite kalja o sunga kakaroke
        vill tu bli min polare vi kunna riva varann?

        man måste vara feg när man inte vågar skriva vem man är jag har
        i allafalla skrivit mitt


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        man måste vara feg när man inte vågar skriva vem man är jag har
        i allafalla skrivit mitt

        nu menade jag inget illa åt någon folk skriver hälsa syrran det är svårt
        när man inte vet från vem


      • Rita i Ödeshög
        gunbritt kirjoitti:

        nu menade jag inget illa åt någon folk skriver hälsa syrran det är svårt
        när man inte vet från vem

        Visst är det roligt med snålåkare som är så nyfikna, är inne och läser allt, men törs inte vara med, eller ge sig till känna. Som i nuläge 1047 gånger läst, men bara 142 inlägg. Hoppas fler törs skriva här....


      • Tarkka...
        Rita i Ödeshög kirjoitti:

        Visst är det roligt med snålåkare som är så nyfikna, är inne och läser allt, men törs inte vara med, eller ge sig till känna. Som i nuläge 1047 gånger läst, men bara 142 inlägg. Hoppas fler törs skriva här....

        Vet ni flickor, första gången på länge öppnade jag posten att lådan var tom. Kändes underligt. Vad skall vi hitta på?


      • gunbritt
        Tarkka... kirjoitti:

        Vet ni flickor, första gången på länge öppnade jag posten att lådan var tom. Kändes underligt. Vad skall vi hitta på?

        ja det känns underligt vi som hade så kul när man kom från jobbet
        öppna man dator nu finns där inget


      • Tarkka...
        gunbritt kirjoitti:

        ja det känns underligt vi som hade så kul när man kom från jobbet
        öppna man dator nu finns där inget

        Du har ingen orsak till sorry, det var spelets mening. "Tarkka" karl den där brorsan din när han minndes granhäcken. Om inte fotografiet blivit skickat, tror du att spelet fortsatt ännu?
        Varma hälsningar!


      • gunbritt
        Tarkka... kirjoitti:

        Du har ingen orsak till sorry, det var spelets mening. "Tarkka" karl den där brorsan din när han minndes granhäcken. Om inte fotografiet blivit skickat, tror du att spelet fortsatt ännu?
        Varma hälsningar!

        majlen har varit med från början fast hon inte varit med på sajten jag har ringt henne flera gånger o mary från första början hon har ingen
        dator det finns telefon


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        majlen har varit med från början fast hon inte varit med på sajten jag har ringt henne flera gånger o mary från första början hon har ingen
        dator det finns telefon

        rita o annbritt får vi inte glömma i ödeshög


      • fintollo
        gunbritt kirjoitti:

        rita o annbritt får vi inte glömma i ödeshög

        Morjens vist de är ruligt om man får rikit puulare här. Jag nu skriver lite dooligt me me de e nu nestan soo at jag skriver lika ra bora roket, Jag va int i skulan när vi hade gramatiken.O karaoken är int hellär min keikka, sunger so doligt. Men annars, vist vist.


      • gunbritt
        fintollo kirjoitti:

        Morjens vist de är ruligt om man får rikit puulare här. Jag nu skriver lite dooligt me me de e nu nestan soo at jag skriver lika ra bora roket, Jag va int i skulan när vi hade gramatiken.O karaoken är int hellär min keikka, sunger so doligt. Men annars, vist vist.

        oj 1110 har läst men bara 149


      • gunbritt19
        gunbritt kirjoitti:

        oj 1110 har läst men bara 149

        149 har bara skrivil


      • gunbritt
        gunbritt19 kirjoitti:

        149 har bara skrivil

        nu skriver jag inte mer på denna sajt för nu är gåtan löst det skall stå
        att bara 149 har skrivit på denna sajt ha det så bra alla


      • Rita i ödeshög
        gunbritt kirjoitti:

        nu skriver jag inte mer på denna sajt för nu är gåtan löst det skall stå
        att bara 149 har skrivit på denna sajt ha det så bra alla

        Fortsätt att meddela er via denna kanal, vore kul och ha peil.


      • Antbybruden
        Rita i ödeshög kirjoitti:

        Fortsätt att meddela er via denna kanal, vore kul och ha peil.

        Hej!
        Jag fick en chock när jag såg klassfotot som Tarkka mailade mig
        och att jag var placerad bredvid Nocka ,detta hade jag inget minne av
        men det var kul att se.
        åren går och snart är vi gråa gummor små


      • Rita i ödeshög
        Antbybruden kirjoitti:

        Hej!
        Jag fick en chock när jag såg klassfotot som Tarkka mailade mig
        och att jag var placerad bredvid Nocka ,detta hade jag inget minne av
        men det var kul att se.
        åren går och snart är vi gråa gummor små

        Du vet väl att det finns färg för håret och solsken på burk. Det räcker långt. Men grått är en fin färg så länge den inte är i "naman".
        Ha det så bra.


      • KÄNDISARNA
        Rita i ödeshög kirjoitti:

        Du vet väl att det finns färg för håret och solsken på burk. Det räcker långt. Men grått är en fin färg så länge den inte är i "naman".
        Ha det så bra.

        DU FÅR FORTSÄTTA SKRIVA


      • se
        KÄNDISARNA kirjoitti:

        DU FÅR FORTSÄTTA SKRIVA

        Kolla på LOVISA FOLKSKOLAN klicka på
        GUJES HEMSIDA högra sidan


      • sveup
        KÄNDISARNA kirjoitti:

        DU FÅR FORTSÄTTA SKRIVA

        Nå nu ä te slut på veckan o man kan huila lite, visst ska man först bada lite
        he blir no inge karakoke te här heljen för he blir så tyrt
        men järta o ros ska ja söpa åt jätrevännen
        ha en rikit rolii helj för te ska ja ha


      • fintollo
        se kirjoitti:

        Kolla på LOVISA FOLKSKOLAN klicka på
        GUJES HEMSIDA högra sidan

        Väin hemmot söpteja nora rapakalja, som sagt A kalja är så dyrt. Men he koor he mä efter sauna.Har rekna mä at Gumman har lite vin me maaten.
        Nää int karaoke heller häär, man moste paara de ros tell Gumman.
        Haa raa o rolig heli alla


      • Tarkka...

      • svedupelle
        se kirjoitti:

        Kolla på LOVISA FOLKSKOLAN klicka på
        GUJES HEMSIDA högra sidan

        Nå int har tu drukki nå vin ? va he gott fin årgang?
        förstar sig din gumma på slika, här drikker vi para slipovitska
        annars så he bara snöar så man måst moka myki


      • rita i ödeshög
        se kirjoitti:

        Kolla på LOVISA FOLKSKOLAN klicka på
        GUJES HEMSIDA högra sidan

        snälla ge oss mer...


      • Rita i Ödeshög
        se kirjoitti:

        Kolla på LOVISA FOLKSKOLAN klicka på
        GUJES HEMSIDA högra sidan

        Tack för den, men vi är för gamla, Till den, men vi kan ta till godo Tv juttu den som i inte har hittat det förut. Finns fler att söka.


      • fintollo
        se kirjoitti:

        Kolla på LOVISA FOLKSKOLAN klicka på
        GUJES HEMSIDA högra sidan

        Slika o salka ja har hört urdet men , ed de som anderby kräddarn eit me seid? Juu Gumman är rikit hianopieru he most para pansk o panska, men he va sont treliters loda, dom som veit not dom seijer att alt taa slyt non kong det tuk vinet okså. Men snön veit jag int. Här jag har int fot rikit syp lenge, he plir så tyst i huset en vekkans tid, fast jag är snell gubbe.


      • Tarkka...
        se kirjoitti:

        Kolla på LOVISA FOLKSKOLAN klicka på
        GUJES HEMSIDA högra sidan

        Vem vet? Insidejuttuna är i klass för sej. Dom undrar, va e de som dom brassar? Roligt att veta.


      • Rita i Ödeshög
        se kirjoitti:

        Kolla på LOVISA FOLKSKOLAN klicka på
        GUJES HEMSIDA högra sidan

        Vart tog alla vägen?


      • Ho...
        sveup kirjoitti:

        Nå nu ä te slut på veckan o man kan huila lite, visst ska man först bada lite
        he blir no inge karakoke te här heljen för he blir så tyrt
        men järta o ros ska ja söpa åt jätrevännen
        ha en rikit rolii helj för te ska ja ha

        Margareta fick roligt när hon fick reda på varför Tommy stökade. Hon kastade fram rätt namn, hon är tarkka.


      • Trollet
        se kirjoitti:

        Kolla på LOVISA FOLKSKOLAN klicka på
        GUJES HEMSIDA högra sidan

        JAG ÄR NOG TARKKA


      • Rita i ödeshög
        sveup kirjoitti:

        Nå nu ä te slut på veckan o man kan huila lite, visst ska man först bada lite
        he blir no inge karakoke te här heljen för he blir så tyrt
        men järta o ros ska ja söpa åt jätrevännen
        ha en rikit rolii helj för te ska ja ha

        Nåt roligt måste människorna få, och visst berättar dom gärna saker och ting utan att veta om det. Gissa glädjen här när Tommys rapport kom.


      • Ho...
        se kirjoitti:

        Kolla på LOVISA FOLKSKOLAN klicka på
        GUJES HEMSIDA högra sidan

        är tarkka, med vilken nummer känns Tarkka igen?


      • fintollo
        sveup kirjoitti:

        Nå nu ä te slut på veckan o man kan huila lite, visst ska man först bada lite
        he blir no inge karakoke te här heljen för he blir så tyrt
        men järta o ros ska ja söpa åt jätrevännen
        ha en rikit rolii helj för te ska ja ha

        Ja har nu tengt va i helsike det är när he va so tyst he men ja kom på ,heva vankouver he e he som folk si på nu för, men he taa slut påde snön o vankuvern non kong. si para lungt vi hörs.


      • Från byin
        sveup kirjoitti:

        Nå nu ä te slut på veckan o man kan huila lite, visst ska man först bada lite
        he blir no inge karakoke te här heljen för he blir så tyrt
        men järta o ros ska ja söpa åt jätrevännen
        ha en rikit rolii helj för te ska ja ha

        Int för att ja sku legg me i, men tror ni at någan anan förstaar kva ni skriver om. He e no lithi svårt för tom i staain, oh så ha ja siit att he ha vari vatusvenskar jäär mää.


      • svedupelle
        sveup kirjoitti:

        Nå nu ä te slut på veckan o man kan huila lite, visst ska man först bada lite
        he blir no inge karakoke te här heljen för he blir så tyrt
        men järta o ros ska ja söpa åt jätrevännen
        ha en rikit rolii helj för te ska ja ha

        No int sir ja på slika, he är så tråkigt när tom jaga varann tär borta
        har fått en redi flunssa, snorar som para faaan, rikti räkänäsa
        har vari pastun o tänkte ta en brandy i smyg för gumman, hon plir så fåno om hon känner lukt av slika varor, men ja smyyker
        ha te så pra i snöyron


      • SVEDUPELLE
        sveup kirjoitti:

        Nå nu ä te slut på veckan o man kan huila lite, visst ska man först bada lite
        he blir no inge karakoke te här heljen för he blir så tyrt
        men järta o ros ska ja söpa åt jätrevännen
        ha en rikit rolii helj för te ska ja ha

        KVA TU Ä FÅNO


      • fintollo
        sveup kirjoitti:

        Nå nu ä te slut på veckan o man kan huila lite, visst ska man först bada lite
        he blir no inge karakoke te här heljen för he blir så tyrt
        men järta o ros ska ja söpa åt jätrevännen
        ha en rikit rolii helj för te ska ja ha

        Joo joo jag är fintollo o har but imonga lender eller jobbat he har fastnat en hel del när vi fiksade he hästholmen he va tider he, me taksin särivein hit o dit o int nokon spinukalja int als.me he kiva tider he.Nu he är para minnena kvar men dom är kuld.


      • Från byin
        se kirjoitti:

        Kolla på LOVISA FOLKSKOLAN klicka på
        GUJES HEMSIDA högra sidan

        Fånå o fånå, ja tänkt ju bara på alla som gar in här oh kyttar. Va har tom för roolit när tom int veit kva dom leser. Men he ä no räät åt tom, ä så klena i huvu, att tom int kan skriva sjölva. Sku va kiva ti vita va dom funderar övi.


      • svedupellel
        sveup kirjoitti:

        Nå nu ä te slut på veckan o man kan huila lite, visst ska man först bada lite
        he blir no inge karakoke te här heljen för he blir så tyrt
        men järta o ros ska ja söpa åt jätrevännen
        ha en rikit rolii helj för te ska ja ha

        Terve int behöver vi tänka på tom tär som int vågar printa lite,
        här heima så säger vi ju att " hissen int gaar ända opp"
        eller att " alla pizzatavarat inte är på tallriken"
        " alla hästar int e i stallet"

        te ska vara när man tykker att nån int fattar nogå
        tu får int ta ila upp när ja skrev att tu e fåno jag para läst lite
        för fort och printa ännu fortare

        annars pörjar man pli kuitti på allt lappmjäll som kommer ner från
        himiln
        har tu paka någo surbröd eller veit du vem som pakar i nejden


      • Från byin
        se kirjoitti:

        Kolla på LOVISA FOLKSKOLAN klicka på
        GUJES HEMSIDA högra sidan

        Ja kan int baka, int ens bulla, men ja brukar köpa Lappträsklimpo, he e gott he. Annars har ju gamla Vaheris gott brö. Oh Fazer jör ju surbrö, teras jälkiuunilimppu håller ju isältä pojalle.
        Men ja e en jävel på att koka kaffi.


      • Ho...
        sveup kirjoitti:

        Nå nu ä te slut på veckan o man kan huila lite, visst ska man först bada lite
        he blir no inge karakoke te här heljen för he blir så tyrt
        men järta o ros ska ja söpa åt jätrevännen
        ha en rikit rolii helj för te ska ja ha

        kvarifrån byyn tu e, men haar tu aldri höört talas om Hanssons Lefis limpon? Täär bliir noo Fazer goo tvååa.


      • gunbritt
        se kirjoitti:

        Kolla på LOVISA FOLKSKOLAN klicka på
        GUJES HEMSIDA högra sidan

        jag skulle inte skriva mera här men kan inte
        låta bli men vi
        hade ganska roligt nu blev det så tyst

        här har vi mycket snö


      • svedupelle
        sveup kirjoitti:

        Nå nu ä te slut på veckan o man kan huila lite, visst ska man först bada lite
        he blir no inge karakoke te här heljen för he blir så tyrt
        men järta o ros ska ja söpa åt jätrevännen
        ha en rikit rolii helj för te ska ja ha

        O kvem e he ? var söper man dessa är tom rikit heimbaka?
        se he ä myki viktigt
        e han i stan o bakar på Vaheris?
        oj oj va he snöar ida man bara njuuter


      • från byin
        se kirjoitti:

        Kolla på LOVISA FOLKSKOLAN klicka på
        GUJES HEMSIDA högra sidan

        Heimbakat he sku no smaka. Nä tom limpona ha ja int smaka. Men kveit tu kva? Ja e go på kaffi oh ja kan laga mat. Alla som ha iti min mat sa att he va gott. Om tu nan gang sku ha väin förbi så


      • från byin
        sveup kirjoitti:

        Nå nu ä te slut på veckan o man kan huila lite, visst ska man först bada lite
        he blir no inge karakoke te här heljen för he blir så tyrt
        men järta o ros ska ja söpa åt jätrevännen
        ha en rikit rolii helj för te ska ja ha

        Tom ha ja aldri smaka, kvart ska man köpa tom?


      • från byin
        sveup kirjoitti:

        Nå nu ä te slut på veckan o man kan huila lite, visst ska man först bada lite
        he blir no inge karakoke te här heljen för he blir så tyrt
        men järta o ros ska ja söpa åt jätrevännen
        ha en rikit rolii helj för te ska ja ha

        Tu veit at: Andersbyggin beit Hindersbyggin i ryggin, oh så slo dom tom andra i huvu.


      • rita i ödeshög
        se kirjoitti:

        Kolla på LOVISA FOLKSKOLAN klicka på
        GUJES HEMSIDA högra sidan

        vart tog alla vägen?
        Jag saknar er!!
        Kan vi inte fortsätta våan kommunikation????


      • rita i ödeshög
        sveup kirjoitti:

        Nå nu ä te slut på veckan o man kan huila lite, visst ska man först bada lite
        he blir no inge karakoke te här heljen för he blir så tyrt
        men järta o ros ska ja söpa åt jätrevännen
        ha en rikit rolii helj för te ska ja ha

        Ville ha kontakt med Tarkka, och det var svårt!!!!! Jag hoppas att han tar kontakt med mig när han läser detta,om han läser.Tror att han idag har lämnat Bärlundsflicorna,


      • Vännen
        sveup kirjoitti:

        Nå nu ä te slut på veckan o man kan huila lite, visst ska man först bada lite
        he blir no inge karakoke te här heljen för he blir så tyrt
        men järta o ros ska ja söpa åt jätrevännen
        ha en rikit rolii helj för te ska ja ha

        Jo, ja veit ju at tu kan laga mat, men he kan ja mää, : Tu kan ju fråga ABS eller så, hennes karl är erkänd kock, oh iter min mat. Sorry min vän, älskar dig.....En dag skall vi mötas, hoppas på en kram.
        Din vän Rita


      • gunbritt
        sveup kirjoitti:

        Nå nu ä te slut på veckan o man kan huila lite, visst ska man först bada lite
        he blir no inge karakoke te här heljen för he blir så tyrt
        men järta o ros ska ja söpa åt jätrevännen
        ha en rikit rolii helj för te ska ja ha

        tror du tarkka lämnat oss han kommer nog
        tillbaks tror jag
        jag hoppas det iallafall


      • Rita i ödeshög
        Rita i ödeshög kirjoitti:

        Du vet väl att det finns färg för håret och solsken på burk. Det räcker långt. Men grått är en fin färg så länge den inte är i "naman".
        Ha det så bra.

        Sorry, jag skulle nog ha vela ha kontakt med dig. Om du inte vill de är det OK. Ha det bra i allafall, allt gott till dig.Rita o ABS.


      • Rita i Ödeshög
        sveup kirjoitti:

        Nå nu ä te slut på veckan o man kan huila lite, visst ska man först bada lite
        he blir no inge karakoke te här heljen för he blir så tyrt
        men järta o ros ska ja söpa åt jätrevännen
        ha en rikit rolii helj för te ska ja ha

        Välkommen min vän.


      • Rita i ödeshög
        Rita i ödeshög kirjoitti:

        Sorry, jag skulle nog ha vela ha kontakt med dig. Om du inte vill de är det OK. Ha det bra i allafall, allt gott till dig.Rita o ABS.

        Be om våra adresser från Tarkka, vi vill nog ha kontakt med dig. Tack för att du vill ha komntakt med oss. Tacka din bror för allt./Rita


      • svedupelle
        sveup kirjoitti:

        Nå nu ä te slut på veckan o man kan huila lite, visst ska man först bada lite
        he blir no inge karakoke te här heljen för he blir så tyrt
        men järta o ros ska ja söpa åt jätrevännen
        ha en rikit rolii helj för te ska ja ha

        Nu får int ja skriva mer för gumman hon är inge hienopieru
        men nuuskapieru hon tror jag kytta på antra fruntimmer nä ja läsa
        om bärlundslikkona,igår fikk ja sita på rappon i snöstormen
        o had para ein strompo upa föötren he va kaalt
        int kom ja in i vedbon heller för he had hon regla o tär sku jag ha
        haft lite värmande bland viduträna om int he o har frysi
        så te här blir no min sista kontakt me ider
        jag säter en blänkare undi kameran när jag kommer
        så kan vi ta en kalja på stellas serverinki
        nu får ja para gå med mysson i haandin o buga för gumman


      • Född Antbybo
        annbritt kirjoitti:

        Var in o googlade men de fans för många.Så länge Gunnar o Elsa levde
        var de i Askersund: Han o Carita hade 2 barn Maria oJohan.
        Gullströms vet nog om han lever om du får tag i dem.
        Annbritt

        Hej, tyvärr så lever inte Håkan Enberg längre, fick reda på det av min en väninna.


      • Lovisabo
        Född Antbybo kirjoitti:

        Hej, tyvärr så lever inte Håkan Enberg längre, fick reda på det av min en väninna.

        Tack för ditt svar.
        Senast jag såg Håkki och hans första fru var 1979 på dansgolvet i en nattklubb i Puerto de la Crutz på Teneriffa. De bodde redan då i Sverige och jag i Lovisa. Det var ganska roligt, där stod vi alla och tittade dumt på varandra och tyckte att det här kan inte vara sant att världen är så liten.


      • Tarkka...
        Lovisabo kirjoitti:

        Tack för ditt svar.
        Senast jag såg Håkki och hans första fru var 1979 på dansgolvet i en nattklubb i Puerto de la Crutz på Teneriffa. De bodde redan då i Sverige och jag i Lovisa. Det var ganska roligt, där stod vi alla och tittade dumt på varandra och tyckte att det här kan inte vara sant att världen är så liten.

        Efter den sjunde vilodagen skapade han tystnaden. Men det betyder inta att man måste sluta skriva.


      • rita i ödeshög
        Tarkka... kirjoitti:

        Efter den sjunde vilodagen skapade han tystnaden. Men det betyder inta att man måste sluta skriva.

        Har haft vilodag efter en god middag hos vänner. Och jag skriver efter bästa förmåga. VAR ÄR ALLA? Är det bara Du och jag kvar???? Vi har just nu 1687 läsare men bara 195 inlägg, Procentualt är det dålig statistik, vilka skall vi beskylla för detta. Alla dessa Lovisabor som är blyga???? Men... vi ger inte upp, eller hur??? Kom igen, vi fortsätter....


      • gunbritt
        rita i ödeshög kirjoitti:

        Har haft vilodag efter en god middag hos vänner. Och jag skriver efter bästa förmåga. VAR ÄR ALLA? Är det bara Du och jag kvar???? Vi har just nu 1687 läsare men bara 195 inlägg, Procentualt är det dålig statistik, vilka skall vi beskylla för detta. Alla dessa Lovisabor som är blyga???? Men... vi ger inte upp, eller hur??? Kom igen, vi fortsätter....

        skriv alla lovisabor så blir det kul
        det finns mycket att fråga


      • Anne ifrån Hangö
        gunbritt kirjoitti:

        skriv alla lovisabor så blir det kul
        det finns mycket att fråga

        Jag har följt med sajten av intresse. Är egentligen Esboflicka, men 1985 gick jag i Kuggom Folkhögskola. På min kurs gick pojkar ifrån Hindersby eller Homansby och dom skojade oss med sin dialekt, roligt att läsa på nytt efter alla dessa år. Jag bor nu i Hangö och har tappat kontakten till studiekamraterna. Alla namn som nämts är obekanta åt mej, men likväl läser jag sajten dagligen.


      • gunbritt
        Anne ifrån Hangö kirjoitti:

        Jag har följt med sajten av intresse. Är egentligen Esboflicka, men 1985 gick jag i Kuggom Folkhögskola. På min kurs gick pojkar ifrån Hindersby eller Homansby och dom skojade oss med sin dialekt, roligt att läsa på nytt efter alla dessa år. Jag bor nu i Hangö och har tappat kontakten till studiekamraterna. Alla namn som nämts är obekanta åt mej, men likväl läser jag sajten dagligen.

        bjarne i florida träffade jag 1971 i skokloster när jag jobbade
        med maja där


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        bjarne i florida träffade jag 1971 i skokloster när jag jobbade
        med maja där

        kul att du skriver på
        sajten


      • Jönsas
        gunbritt kirjoitti:

        kul att du skriver på
        sajten

        Vem är tarkka är det en lovisabo. Gunnbritt känner kan du berätta.


      • gunbritt
        Jönsas kirjoitti:

        Vem är tarkka är det en lovisabo. Gunnbritt känner kan du berätta.

        jag vet men kan inte berätta sorry
        blir namnlös


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        jag vet men kan inte berätta sorry
        blir namnlös

        jag får nog sitta på torget i lovisa i sommar med ett
        stort plakat som det står Tarkka . kanske han kommer
        fram då så man får reda vem han är


      • Monika H
        gunbritt kirjoitti:

        jag får nog sitta på torget i lovisa i sommar med ett
        stort plakat som det står Tarkka . kanske han kommer
        fram då så man får reda vem han är

        Hej!
        Kul att du tar över din spalt och börjar skriva,och håller Tarkka hemlig
        Bjarne i Florida läser den här spalten han tycker att det är kul att följa med vad som skrivs .
        Tarkka finns nog på kaffeserveringen på torget i sommar o håller hov


      • gunbritt
        Monika H kirjoitti:

        Hej!
        Kul att du tar över din spalt och börjar skriva,och håller Tarkka hemlig
        Bjarne i Florida läser den här spalten han tycker att det är kul att följa med vad som skrivs .
        Tarkka finns nog på kaffeserveringen på torget i sommar o håller hov

        det är inte många som har egen spalt det fick jag o mary
        jag försöker skriva lite
        det blev ganska tyst här


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        det är inte många som har egen spalt det fick jag o mary
        jag försöker skriva lite
        det blev ganska tyst här

        bjarne skulle hälsa från maja o mej också


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        bjarne skulle hälsa från maja o mej också

        kommer någon ihåg läraren rolf skön
        skipi


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        kommer någon ihåg läraren rolf skön
        skipi

        här var det tyst


      • Tarkka...

      • Tarkka...

      • gunbritt
        Tarkka... kirjoitti:

        Hur går det? Jag har hört att du kollar sajten. När har du senast varit i Finland? Jag brukar följa med er väderlek levande bild.
        http://www.fisgonia.com/view/436

        var har alla andra tagit vägen
        är det bara jag som kommer ihåg
        läraren
        rolf skön


      • tessjöbon
        gunbritt kirjoitti:

        var har alla andra tagit vägen
        är det bara jag som kommer ihåg
        läraren
        rolf skön

        så jävla skön var han väl inte, en mager räkel


      • gunbritt
        tessjöbon kirjoitti:

        så jävla skön var han väl inte, en mager räkel

        var han din klassföreståndare också den där
        Skipi


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        var han din klassföreståndare också den där
        Skipi

        gick du o jag i samma klass


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        gick du o jag i samma klass

        nu har jag fått tag i pokke
        hoppas han skriver lite


      • Tarkka...
        gunbritt kirjoitti:

        nu har jag fått tag i pokke
        hoppas han skriver lite

        När är han född? Var han kaveri med Pääre?


      • gunbritt
        Tarkka... kirjoitti:

        När är han född? Var han kaveri med Pääre?

        pokke är född 56 jag tror han är kaveri med
        pär


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        pokke är född 56 jag tror han är kaveri med
        pär

        nu har vi lämnat in våra semesteransökningar
        hoppas jag får det jag har sökt
        så ses vi mina vänner


      • pokken
        gunbritt kirjoitti:

        pokke är född 56 jag tror han är kaveri med
        pär

        jo ja vet vem pär är vi var bästa kommpisar när jag bodde i lovisa


      • pokken
        pokken kirjoitti:

        jo ja vet vem pär är vi var bästa kommpisar när jag bodde i lovisa

        vet någon var pia bor hon har bott i sverge men har flyttat till lovisa kommer ej ihåg effternamn


      • gunbritt
        pokken kirjoitti:

        vet någon var pia bor hon har bott i sverge men har flyttat till lovisa kommer ej ihåg effternamn

        bra att du har skrivit du har många vänner där
        fråga på bara


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        bra att du har skrivit du har många vänner där
        fråga på bara

        pia hade en syster som heter anki
        jag var kompis med henne i mina
        unga dar


      • Tarkka...
        gunbritt kirjoitti:

        var har alla andra tagit vägen
        är det bara jag som kommer ihåg
        läraren
        rolf skön

        Jag kan berätta, han är i gott skick, cyklar omkring som en ung pojke.
        Då vi träffas diskuterar vi mycket om världens gång. Han har rest omkring till exotiska platser och har mycket att berätta. Det lade jag sist märke till att han har börjat säga perkele o saatans, nytt för honom.


      • pokken
        pokken kirjoitti:

        vet någon var pia bor hon har bott i sverge men har flyttat till lovisa kommer ej ihåg effternamn

        bärlund loviisasta ja tohtii olla


      • pokken
        Tarkka... kirjoitti:

        Jag kan berätta, han är i gott skick, cyklar omkring som en ung pojke.
        Då vi träffas diskuterar vi mycket om världens gång. Han har rest omkring till exotiska platser och har mycket att berätta. Det lade jag sist märke till att han har börjat säga perkele o saatans, nytt för honom.

        morjens jag vem du är men om du hör nogo om päre så hälsa från mig


      • Ho...
        pokken kirjoitti:

        morjens jag vem du är men om du hör nogo om päre så hälsa från mig

        Ja ringer honom när han har födelsedag 10.03


      • pokken
        gunbritt kirjoitti:

        pia hade en syster som heter anki
        jag var kompis med henne i mina
        unga dar

        froga du me tomme ja frogar nu


      • pokken
        Ho... kirjoitti:

        Ja ringer honom när han har födelsedag 10.03

        tomme hun är min bästa syrra


      • gunbritt
        pokken kirjoitti:

        tomme hun är min bästa syrra

        snart är det 2000 som har
        läst denna sajt


      • Rita i Ödeshög
        pokken kirjoitti:

        morjens jag vem du är men om du hör nogo om päre så hälsa från mig

        Fick du tag i Janne, han är lite svårfångad


      • gunbritt
        Rita i Ödeshög kirjoitti:

        Fick du tag i Janne, han är lite svårfångad

        jag försöker få dej att
        skriva här också


      • MH
        gunbritt kirjoitti:

        jag försöker få dej att
        skriva här också

        Nu är jag med på banan igen efter en feber dvala.


      • gunbritt
        MH kirjoitti:

        Nu är jag med på banan igen efter en feber dvala.

        vad bra nu kan vi skriva som
        fan


      • MH
        gunbritt kirjoitti:

        vad bra nu kan vi skriva som
        fan

        Jaaa. Vi skall åka till Uppsala men vi hörs


      • pokken
        gunbritt kirjoitti:

        vad bra nu kan vi skriva som
        fan

        pizza söndag och 5 milen hoppas finland tar en medalj till


      • gunbritt
        pokken kirjoitti:

        pizza söndag och 5 milen hoppas finland tar en medalj till

        vet någon var inka är hon bodde i
        fredsby men flyttade till
        svergie


      • gunbritt
        MH kirjoitti:

        Jaaa. Vi skall åka till Uppsala men vi hörs

        vi hörs


      • Boje
        gunbritt kirjoitti:

        vet någon var inka är hon bodde i
        fredsby men flyttade till
        svergie

        Inka b








        Inka bor någonstans i Stockholmstrakten borde vara skild har två döttrar.


      • MH
        Boje kirjoitti:

        Inka b








        Inka bor någonstans i Stockholmstrakten borde vara skild har två döttrar.

        Nu är jag med på plan igen hej Boje roligt att du är med


      • Tarkka
        MH kirjoitti:

        Nu är jag med på plan igen hej Boje roligt att du är med

        Kom Bjarnes adressen fram?


      • gunbritt
        MH kirjoitti:

        Nu är jag med på plan igen hej Boje roligt att du är med

        det finns någon också i fredsby
        som hette ben nytröm tror jag


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        det finns någon också i fredsby
        som hette ben nytröm tror jag

        hur är läget


      • MH
        gunbritt kirjoitti:

        hur är läget

        Är du vaken?


      • MH
        MH kirjoitti:

        Är du vaken?

        Ring mig när du kommer hem om det inte blir för sent. Jag skall jobba imorgon efter en veckas sängläge


      • Boje
        Tarkka kirjoitti:

        Kom Bjarnes adressen fram?

        Tack tarkka fick hans email adress av dig men han har intet svarat.


      • gunbritt
        MH kirjoitti:

        Ring mig när du kommer hem om det inte blir för sent. Jag skall jobba imorgon efter en veckas sängläge

        har du gått i ide


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        har du gått i ide

        vet någon var tolpas barnen finns
        de bodde i skrapis


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        vet någon var tolpas barnen finns
        de bodde i skrapis

        i morgon åker jag till jönköping
        till mina barnabarn
        kommer hem på onsdag


      • MH
        gunbritt kirjoitti:

        i morgon åker jag till jönköping
        till mina barnabarn
        kommer hem på onsdag

        Jag går inte nånstans Vi har en jävla snöstorm, när man skottar och vänder sig om syns det inte att man har skottat, då kan man gå i ide i ställe, eller hur?


      • gb
        MH kirjoitti:

        Jag går inte nånstans Vi har en jävla snöstorm, när man skottar och vänder sig om syns det inte att man har skottat, då kan man gå i ide i ställe, eller hur?

        det är vinter så man skall inte klaga


      • gunbritt
        gb kirjoitti:

        det är vinter så man skall inte klaga

        inget snö mer


      • gunn-brit
        gunbritt kirjoitti:

        inget snö mer

        det kommer mer snö ,snön smälter först den 26 aprill


      • bunn-britt
        gunn-brit kirjoitti:

        det kommer mer snö ,snön smälter först den 26 aprill

        det var någon som frågade om tolpas dom bodde i skrapis men flickona bor i sverge grabbarna bor no i lovisa,onni han dog för några år sedan


      • gunbritt
        bunn-britt kirjoitti:

        det var någon som frågade om tolpas dom bodde i skrapis men flickona bor i sverge grabbarna bor no i lovisa,onni han dog för några år sedan

        det var jag som frågade


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        det var jag som frågade

        jag går nog i ide också


      • MH
        gunbritt kirjoitti:

        jag går nog i ide också

        Så kommer det lite mer snö jag är trött på den nu


      • gunbritt
        MH kirjoitti:

        Så kommer det lite mer snö jag är trött på den nu

        har varit borta i två dagar
        o det är du som har skrivit


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        har varit borta i två dagar
        o det är du som har skrivit

        solen skiner. hoppas våren är på väg
        ha det så bra alla


      • MH
        gunbritt kirjoitti:

        solen skiner. hoppas våren är på väg
        ha det så bra alla

        Här är ingen sol, snöstorm de är de som hör vinter till, nu börjar man bli trött på snöande, dom som är rädda för sina gummor är på den andra 24an ha det bra


      • gunbritt
        MH kirjoitti:

        Här är ingen sol, snöstorm de är de som hör vinter till, nu börjar man bli trött på snöande, dom som är rädda för sina gummor är på den andra 24an ha det bra

        hej vet någon var Westmans
        anita. reijo. eija finns


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        hej vet någon var Westmans
        anita. reijo. eija finns

        69- 70 slutet fanns två broder som bodde i huset. annbritt
        bodde i. den ena vár ljushårig lång vet någon


      • gunn-britt
        gunbritt kirjoitti:

        hej vet någon var Westmans
        anita. reijo. eija finns

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        69- 70 slutet fanns två broder som bodde i huset. annbritt
        bodde i. den ena vár ljushårig lång vet någon

        huset låg efter skrapis


      • Tarkka.
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        Har varit veckan bortrest, kom just hem å läste igenom spalterna .
        Det har lungnat ner sej en aning.
        Det kom fram ett nytt namn på den andra spalten, du som vet ganska bra om boställen, var finns Harriet Perlström? Hur när det med Nöjdens flickorna, Maj-Len å Bitte? Känner du Marita Lindqvist?


      • gunbritt
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        jag känner ingen av dom
        försök med maja
        det har blivit lungt synd


      • gunbritt
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        ha det bra alla kännda o ck ökännda


      • MH
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        Jag vet inte vem det är var bodde dom? från byin är det Lund?


      • Tarkka.
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        Har ingen aning. Men jag antar att han faktiskt är ifrån byin. Vem Lund siktar ni på? Verkar helt obekant. Enda Lund som ja vet är Sussi.
        Nöjdens flickorna var hem ifrån Räfsby, Marita ifrån Valkom.


      • MH
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        från byin han som är släkt med Fanny det kommer snart svar, det blir många rosor sedan i vår när dom börjar växa, jag är på jakt, det är tur att man har syskon eller hur Tarkka


      • gunbritt
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        du får nog många
        rosor jag jobbar
        hela helgen


      • MH
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        Jag skall hjälpa grannen hon fyller 40 så det blir fest i morgon, så vi skall åka till bygdegården och duka jag får nog rosenbuska som växer vi hörs


      • Tarkka..
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        krokana ut? Du har maila släkten, dom som söker granhäckar. Hoppas vi möts den tiden man kan plocka rosor ifrån egen trädgård, då är dom färska. Vi måste vänta att Göta å Svea vaknar, dom kan ge svar. Vi skall knipa den typen ifrån byin.


      • MH
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        Men först måste dom börja blomma, så att man kan plocka. Men det var inte häcken det var vassen han tog det på, men nästa tar jag på släkten


      • Tarkka.
        gunbritt kirjoitti:

        69- 70 slutet fanns två broder som bodde i huset. annbritt
        bodde i. den ena vár ljushårig lång vet någon

        Dom här väntar på dej. [URL]http://www.aijaa.com/v.php?i=5853906.jpg[/URL]
        Förstår inte, fota ingen vassa!
        Har du förbindelser med Fannys släkt?


      • Tarkka.
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        hur den här Eniro kan skita ner sej, inläggen hoppar hit å dit, linkarna funkar inte, allt saatans skall man betala skatt för.


      • Tarkka.
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        Skall kolla var det här inlägget placerar sej.


      • M/S Nina
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        Har du kollat posten?


      • MH
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        Titta noga på fotot så ser du vassen mot viken. Det är klart jag har


      • gunbritt
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        det finns vassen


      • gunbritt
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        var har du tagit vägen


      • MH
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        Jag tror våren är på väg, det är jätte varmt i solen jag har jobbat idag, men snart är det fest det blir att gå hem inatt. ha det bra Tomme


      • Tarkka.
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        Ha en rolig kväll å ta med förstånd.


      • MH
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        Tack för det, man är inte 25 längre så det blir lungt


      • gunbritt
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        ha det så roligt i kväll


      • Ho..
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        E tu liik men syystro så kveit ja noo att tu taar me vit å förstaand.


      • MH
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        oj oj roligt det var hem kom jag


      • Bjarne!
        Tarkka... kirjoitti:

        Hur går det? Jag har hört att du kollar sajten. När har du senast varit i Finland? Jag brukar följa med er väderlek levande bild.
        http://www.fisgonia.com/view/436

        Hej Tarkka, många år sen vi har pratat med varandra. Roligt att se att det är flera här som kommer ihåg mig, tack för hälsningarna gunbritt och maja. Har du hört från semesterfirarna Tarkka?


      • Bjarne!
        Tarkka... kirjoitti:

        Hur går det? Jag har hört att du kollar sajten. När har du senast varit i Finland? Jag brukar följa med er väderlek levande bild.
        http://www.fisgonia.com/view/436

        Jo du frågade när jag var i Finland sist, det var 1999 så det har gått några år igen. Om du håller koll på vädret här så har du sett att vi inte har haft så varmt på sista tiden, men värmen kommer snart igen.


      • MH
        Bjarne! kirjoitti:

        Jo du frågade när jag var i Finland sist, det var 1999 så det har gått några år igen. Om du håller koll på vädret här så har du sett att vi inte har haft så varmt på sista tiden, men värmen kommer snart igen.

        Roligt att du hör av dig vilket år var du i Skokloster var det när du bodde i Bålsta innan flytta tillbaks. Jag träffar din bror ibland, du får ha det bra


      • gunbritt
        MH kirjoitti:

        Roligt att du hör av dig vilket år var du i Skokloster var det när du bodde i Bålsta innan flytta tillbaks. Jag träffar din bror ibland, du får ha det bra

        har bu redan vaknat ha det bra


      • Tarkka.
        MH kirjoitti:

        Roligt att du hör av dig vilket år var du i Skokloster var det när du bodde i Bålsta innan flytta tillbaks. Jag träffar din bror ibland, du får ha det bra

        Morjens och välkommen med i sajten. Antar att det kommer att dyka upp nya namn och hälsningar till dej. Ni har haft det litet svalare än normalt, men värmen kommer.
        Om du var här -99, så har egentligen ingenting förändrats. Ett hus har uppförts och grannen målade staketet.
        Semesterfiraren skickade link att följa med om dom skulle råka gå förbi.
        http://www.bucuticam.com/
        Sköt om er.


      • MH
        gunbritt kirjoitti:

        har bu redan vaknat ha det bra

        Det är Vasaaloppet som man måste se när dom starta vi brukar vara där men nu var det fest så då får man se på tv Oja jag är pigg ha det bra


      • gunbritt
        Tarkka. kirjoitti:

        Morjens och välkommen med i sajten. Antar att det kommer att dyka upp nya namn och hälsningar till dej. Ni har haft det litet svalare än normalt, men värmen kommer.
        Om du var här -99, så har egentligen ingenting förändrats. Ett hus har uppförts och grannen målade staketet.
        Semesterfiraren skickade link att följa med om dom skulle råka gå förbi.
        http://www.bucuticam.com/
        Sköt om er.

        upp till jönköping i morgon barnabarnen
        hem onsdag


      • Boje
        Bjarne! kirjoitti:

        Hej Tarkka, många år sen vi har pratat med varandra. Roligt att se att det är flera här som kommer ihåg mig, tack för hälsningarna gunbritt och maja. Har du hört från semesterfirarna Tarkka?

        Morjens Bjarne har har du fått min email.


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        upp till jönköping i morgon barnabarnen
        hem onsdag

        vi hörs ha det så bra


      • Bjarne!
        Boje kirjoitti:

        Morjens Bjarne har har du fått min email.

        Hej Boje, vilken adress skickade du till?


      • Bjarne!
        MH kirjoitti:

        Roligt att du hör av dig vilket år var du i Skokloster var det när du bodde i Bålsta innan flytta tillbaks. Jag träffar din bror ibland, du får ha det bra

        Hejsan, jag var i Skokloster ett par gånger 1999 innan vi kom tillbaka hit men vi har nog inte träffats sen början av 90 talet tror jag. Hälsa brorsan nästa gång du ser honom.


      • Boje
        Bjarne! kirjoitti:

        Hej Boje, vilken adress skickade du till?

        Mojn Bjarne skickade till [email protected]


      • gunbritt
        Bjarne! kirjoitti:

        Hejsan, jag var i Skokloster ett par gånger 1999 innan vi kom tillbaka hit men vi har nog inte träffats sen början av 90 talet tror jag. Hälsa brorsan nästa gång du ser honom.

        nu är jag hemma ha det
        så bra


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        nu är jag hemma ha det
        så bra

        hej sover alla här
        ha det så bra


      • MH
        gunbritt kirjoitti:

        hej sover alla här
        ha det så bra

        Nej jag sover inte är ledig idag. Stockholma i morgon på personalmöte Vi hörs ha en bra dag


      • Rita i Ödeshög
        gunbritt kirjoitti:

        vi hörs ha det så bra

        nu är jag med igen, har varit i vinteride, men nu kommer våren, så jag vaknade. Ha det gått.


      • gunbritt
        Rita i Ödeshög kirjoitti:

        nu är jag med igen, har varit i vinteride, men nu kommer våren, så jag vaknade. Ha det gått.

        bra att du är med
        så vi får fart på sajten


      • gunbritt
        MH kirjoitti:

        Nej jag sover inte är ledig idag. Stockholma i morgon på personalmöte Vi hörs ha en bra dag

        är allt bra ni har väl
        inte mycket snö kvar


      • Bjarne!

      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        är allt bra ni har väl
        inte mycket snö kvar

        ha en bra dag
        alla


      • Tarkka.
        gunbritt kirjoitti:

        ha en bra dag
        alla

        Vårsolen börjar packa snön, men det tar en lång tid innan den är borta.
        Vi fick ny snö i morse, ni fick också enligt Rita.
        Har du hört ett talesätt? Ny snö är den gamlas död sa zigenaren när det snöade i November.


      • gunbritt
        Tarkka. kirjoitti:

        Vårsolen börjar packa snön, men det tar en lång tid innan den är borta.
        Vi fick ny snö i morse, ni fick också enligt Rita.
        Har du hört ett talesätt? Ny snö är den gamlas död sa zigenaren när det snöade i November.

        här oss mej har
        det inte snöat
        solen skiner hoppas
        det blir vår snart


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        här oss mej har
        det inte snöat
        solen skiner hoppas
        det blir vår snart

        hur var det i stockholm


      • MH
        gunbritt kirjoitti:

        hur var det i stockholm

        Tack det var bra lunch på Dramaten och möte på Beridna Högvakten ( kungliga hästar) det var bra men man blir trött av stressen i Stockholma men nu är jag hemma och tar det lungt, jag tror att jag skall ta en Whisky gubben får också, så behöver jag inte sitta på rappon. ha ha du får ha det bra vi hörs


      • gunbritt
        MH kirjoitti:

        Tack det var bra lunch på Dramaten och möte på Beridna Högvakten ( kungliga hästar) det var bra men man blir trött av stressen i Stockholma men nu är jag hemma och tar det lungt, jag tror att jag skall ta en Whisky gubben får också, så behöver jag inte sitta på rappon. ha ha du får ha det bra vi hörs

        denna veckoslut är jag ledig
        från jobbet
        skönt


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        denna veckoslut är jag ledig
        från jobbet
        skönt

        hur är det där borta


      • MH
        gunbritt kirjoitti:

        denna veckoslut är jag ledig
        från jobbet
        skönt

        Jag är också ledig


      • gunbritt
        MH kirjoitti:

        Jag är också ledig

        ha din gubbe fått
        vhisky att du inte
        behöver sitta på rappon


      • MH
        gunbritt kirjoitti:

        ha din gubbe fått
        vhisky att du inte
        behöver sitta på rappon

        Ja


      • rita i ödeshög
        gunbritt kirjoitti:

        hur är det där borta

        Det är inte bra, i onsdagskväll stukade ja foten nåt förjä-ligt, igår kom ja inte nånstans, idag har ja haltat fram efter bästa förmåga. Men till Valborg lovar jag dansa samba.


      • gunbritt
        MH kirjoitti:

        Ja

        kommer du ihåg när vi var (skansen)
        vi beställde vin det tog en timme
        innan vi fick det hon fattade inte våran fråga
        men vi hade kul


      • MH
        gunbritt kirjoitti:

        kommer du ihåg när vi var (skansen)
        vi beställde vin det tog en timme
        innan vi fick det hon fattade inte våran fråga
        men vi hade kul

        Ja du menar då vi var i Lovisa men det var en finntollo


      • gunbritt
        MH kirjoitti:

        Ja du menar då vi var i Lovisa men det var en finntollo

        det var i lovisa
        o i zilton kom jag inte inn
        med gummistövar på tassarna


      • gunbritt
        rita i ödeshög kirjoitti:

        Det är inte bra, i onsdagskväll stukade ja foten nåt förjä-ligt, igår kom ja inte nånstans, idag har ja haltat fram efter bästa förmåga. Men till Valborg lovar jag dansa samba.

        jag köpte en sådan gympaboll
        o fick så ont i ryggen allt
        köper man


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        det var i lovisa
        o i zilton kom jag inte inn
        med gummistövar på tassarna

        det var en tjej på 1969-som hette barbro
        hon var ihop med pelle
        hon pelle o jag en till var till sammans
        en tid


      • MH
        gunbritt kirjoitti:

        det var en tjej på 1969-som hette barbro
        hon var ihop med pelle
        hon pelle o jag en till var till sammans
        en tid

        Och så lite snö


      • gunbritt
        MH kirjoitti:

        Och så lite snö

        läste om rio i östra nyland
        där var vi många gånger
        o hade roligt


      • MH
        gunbritt kirjoitti:

        läste om rio i östra nyland
        där var vi många gånger
        o hade roligt

        Jag har inte varit på Rio vet ej hur det ser ut. Sov gott


      • gunbritt
        MH kirjoitti:

        Jag har inte varit på Rio vet ej hur det ser ut. Sov gott

        här tittar solen fram
        ska snart ut på min
        pomenad


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        här tittar solen fram
        ska snart ut på min
        pomenad

        kollar på skidning från
        kollen


      • Rita i Ödeshög
        gunbritt kirjoitti:

        kollar på skidning från
        kollen

        Hej Tomme, vet du om Pokken har fått kontakt med Janne?


      • gunbritt
        Rita i Ödeshög kirjoitti:

        Hej Tomme, vet du om Pokken har fått kontakt med Janne?

        jag har inte träffat pokke
        han vet att jag har jannes tel
        ha det så bra


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        jag har inte träffat pokke
        han vet att jag har jannes tel
        ha det så bra

        ska du åka till lovisa
        i sommar


      • Rita i Ödeshög
        gunbritt kirjoitti:

        ska du åka till lovisa
        i sommar

        Hej Gunbritt, visst måste jag det. Skall leta reda på Tarkka, för han lovade ju en kopp kaffe (då när han trodde att vi inte får reda på vem han är)om vi kom förbi. Tror att jag siktar in mig på Lovisadagen.
        Då är det ju mycket festligheter där. Har haft så mycket att göra, så tiden räcker inte till, det är som med alla pensionärer. I morgon skall jag upp till Eskilstuna och på tisdag skall jag till Linköping så det är ett enda farande framåtibaka.


      • gunbritt
        Rita i Ödeshög kirjoitti:

        Hej Gunbritt, visst måste jag det. Skall leta reda på Tarkka, för han lovade ju en kopp kaffe (då när han trodde att vi inte får reda på vem han är)om vi kom förbi. Tror att jag siktar in mig på Lovisadagen.
        Då är det ju mycket festligheter där. Har haft så mycket att göra, så tiden räcker inte till, det är som med alla pensionärer. I morgon skall jag upp till Eskilstuna och på tisdag skall jag till Linköping så det är ett enda farande framåtibaka.

        vi försöker åka efter midsommar
        helgen där sedan är det östranylands
        fest på saltbodan hoppas vi träffar
        tarkka då annars får man gå till
        torget man träffar nog på han någonstans
        man får titta extra noga


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        vi försöker åka efter midsommar
        helgen där sedan är det östranylands
        fest på saltbodan hoppas vi träffar
        tarkka då annars får man gå till
        torget man träffar nog på han någonstans
        man får titta extra noga

        jag försöker också få maja
        till lovisa samtidigt så ska vi nog
        leta efter tarkka


      • gunbritt
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        nu är mitt semestershema godkännd
        underbart


      • tessjöbon
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        hej gunnbritt om du skall hitta tarkka i sommar så kolla efter en gammal
        gråhårig halter tjockmagad bisi som lukta kalja med tupimössan på sned
        o gamla murkna nokiastyvlar på fötterna.
        han har inga rosor men du får nog ranarbersoppa ,,,,
        ja skall nog hitta dig i sommar i Lovisa


      • gunbritt
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        jag får nog kolla efter en gammal bisi
        o rosorna får jag köpa själv
        så kanske jag träffar dej
        vem du nu är


      • Tarkka.
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        Vet du vem du skriver om? Tjock? Har aldrig hållit mej för tjock, ja använder bara ett ovanligt långt bälte. Dom där Nokia kastade ja förra hösten, ena skaftet lossnade. Dom hade farsan köpt 1951. När den dagen kommer att pimuna kommer till Lovisa, tar ja första kaljan på eftermiddagen, luktar det så är det gammalt öl.
        Till saken, välkomna alla detektiver till Lovisa i sommar. Nuförtiden tycker jag att Lovisadagen är ingenting efter att den flyttades ner till stranden. Händelsen har blivit kommersiell, huvudsaken är att föda krögaren. Östra-Nylands läsarfesten 03.07 (10 år) är bra. Där rörs bekanta ifrån stad och bygd, många tollon å pellen. Small Ships Race
        17-18. 07 är händelsen som samlar människor. Men vi bestämmer väl som sagt träff på torget? Vi kan diskutera senare, har ni nejlikor eller rosor i håret, sak samma, jag haltar till er.


      • gunbritt
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        vi träffas nog på torget vi skall nog ha en ros
        i håret så att du inte missar oss


      • gumiskrotton
        Tarkka... kirjoitti:

        Kommer du ihåg hur många år Bjarne bodde i Sverige innan han flyttade till Florida? Vi diskutera det på jobbet.

        Hej alla Lovisabor!

        Jag vet hur länge Bjarne bodde i Sverige sammanlagt, han bodde nämligen här som ung också. Flyttade till Filand och sedan till Sverige igen. Jag bodde nämligen ihop med honom i nästan 9 år, så om jag riktigt funderar och använder hjärnan så kanske jag får ibop sammanlagda tiden.


      • gunbritt
        gumiskrotton kirjoitti:

        Hej alla Lovisabor!

        Jag vet hur länge Bjarne bodde i Sverige sammanlagt, han bodde nämligen här som ung också. Flyttade till Filand och sedan till Sverige igen. Jag bodde nämligen ihop med honom i nästan 9 år, så om jag riktigt funderar och använder hjärnan så kanske jag får ibop sammanlagda tiden.

        har du gått i ide du får nog
        komma ut därifrån


      • MH
        gumiskrotton kirjoitti:

        Hej alla Lovisabor!

        Jag vet hur länge Bjarne bodde i Sverige sammanlagt, han bodde nämligen här som ung också. Flyttade till Filand och sedan till Sverige igen. Jag bodde nämligen ihop med honom i nästan 9 år, så om jag riktigt funderar och använder hjärnan så kanske jag får ibop sammanlagda tiden.

        Jag vet att du bodde med Bjarne men kommer du ihåg från vilket år det var, för jag tror att vi träffades då. Bor du kvar i här eller bor du i Finland?


      • MH
        gunbritt kirjoitti:

        har du gått i ide du får nog
        komma ut därifrån

        Jag har inte gått i ide men det är mycket att göra nu när våren kommer, hur gick det för dig?


      • gunbritt
        MH kirjoitti:

        Jag har inte gått i ide men det är mycket att göra nu när våren kommer, hur gick det för dig?

        det gick bra


      • MH
        gunbritt kirjoitti:

        det gick bra

        Det var bra, jag visa Dolph Lundgren Kyrkan idag kul vi hörs


      • gunbritt
        MH kirjoitti:

        Det var bra, jag visa Dolph Lundgren Kyrkan idag kul vi hörs

        vaaaaa vad kul minne för
        livet han var väl gulli


      • Rita i Ödeshög
        MH kirjoitti:

        Jag vet att du bodde med Bjarne men kommer du ihåg från vilket år det var, för jag tror att vi träffades då. Bor du kvar i här eller bor du i Finland?

        Är det här ni är allihop? Överge inte tollon o pellen, dom är väl roliga. Dom är bara så långsamma. Men vi vet ju att tollon är Hidas Hämäläinen. Undrar om pellen har sina rötter där med?
        Ha det gott allihop.


      • MH
        gunbritt kirjoitti:

        vaaaaa vad kul minne för
        livet han var väl gulli

        Jaaaa mycket snygg


      • gunbritt
        Rita i Ödeshög kirjoitti:

        Är det här ni är allihop? Överge inte tollon o pellen, dom är väl roliga. Dom är bara så långsamma. Men vi vet ju att tollon är Hidas Hämäläinen. Undrar om pellen har sina rötter där med?
        Ha det gott allihop.

        men vem är pellen på


      • tessjöbon
        gunn-britt kirjoitti:

        westmans anita bor i telleborg reijo ovan för uppsala

        int ska du va så toko o gå där på torget med rosor i håret
        o är det så så köp plastblomma annars vissnar den
        För han har inte kasta styvlarna han hade dom på sig i förra veckan i tessjö fiskbodon när han stod med russikona i kön.
        Man visst int vem det var som lukta fisk
        jag skulle nog akta mig ta med handsprit men göm annars
        dricker han upp det


      • lutskon
        gumiskrotton kirjoitti:

        Hej alla Lovisabor!

        Jag vet hur länge Bjarne bodde i Sverige sammanlagt, han bodde nämligen här som ung också. Flyttade till Filand och sedan till Sverige igen. Jag bodde nämligen ihop med honom i nästan 9 år, så om jag riktigt funderar och använder hjärnan så kanske jag får ibop sammanlagda tiden.

        Kolla 25/2 där hittar du en sajt som tarkka har fixat


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        jag försöker också få maja
        till lovisa samtidigt så ska vi nog
        leta efter tarkka

        jag får väl kasta spriten
        men tror nog inte att han dricker
        han är nog en snäll kille


      • gunbritt
        lutskon kirjoitti:

        Kolla 25/2 där hittar du en sajt som tarkka har fixat

        är du säker på att tarkka har fixat den andra sajten
        eller har han bara hittat den


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        är du säker på att tarkka har fixat den andra sajten
        eller har han bara hittat den

        är du säker på att tarkka har fixat den andra sajten 25/2
        eller har han bara hittat den


      • gumiskrotton
        MH kirjoitti:

        Jag vet att du bodde med Bjarne men kommer du ihåg från vilket år det var, för jag tror att vi träffades då. Bor du kvar i här eller bor du i Finland?

        Jag tror att vi började kila stadut nyår -72/73. E int rikit säker. Men jag kan ta opareijdo. Måst fråg more, hon vejt säkert, Lindbom va som en son i huse. Jag bor på te svensk sidon men è i Lovisa storkummun kvareviga sommar. Leifs surbrö e dom bästa - bara så ni vejt.


      • gumiskrotton
        gunbritt kirjoitti:

        är du säker på att tarkka har fixat den andra sajten 25/2
        eller har han bara hittat den

        Rolf Skön var min klassföreståndare 70-71 tror jag. Jag har i alla fall foton från den tiden någonstans bland en hööööög hög med andra foton. Motorlära försökte han pränta i mig, men lyckades inte. Har inte ens körkort. Teckning fungerade bättre och trädgårdsskötsel. Tur att jag har stor balkong så jag kan odla lite.


      • gunbritt
        gumiskrotton kirjoitti:

        Rolf Skön var min klassföreståndare 70-71 tror jag. Jag har i alla fall foton från den tiden någonstans bland en hööööög hög med andra foton. Motorlära försökte han pränta i mig, men lyckades inte. Har inte ens körkort. Teckning fungerade bättre och trädgårdsskötsel. Tur att jag har stor balkong så jag kan odla lite.

        han hade jag också som
        klassföreståndare
        jag tror 68-69


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        han hade jag också som
        klassföreståndare
        jag tror 68-69

        såg att det har kommit mera snö
        så du får gå ut o skotta


      • Tarkka.
        gunbritt kirjoitti:

        såg att det har kommit mera snö
        så du får gå ut o skotta

        Ny snö är den gamlas död. Ett gammalt djungelordspråk. Tarzan tog Diana till hustru för att hon skulle skotta snön.


      • Rita i ödeshög
        Tarkka. kirjoitti:

        Ny snö är den gamlas död. Ett gammalt djungelordspråk. Tarzan tog Diana till hustru för att hon skulle skotta snön.

        Nu har du nog läst fel i din Tarzan bok. Han tog henne som hustru för att han älskade henne, och var betagen av hennes skönhet. Börja om från början, börja om på nytt....läs om dedär tidningarna...
        Men jag äskar FANTOMEN....


      • Bjarne!
        gumiskrotton kirjoitti:

        Jag tror att vi började kila stadut nyår -72/73. E int rikit säker. Men jag kan ta opareijdo. Måst fråg more, hon vejt säkert, Lindbom va som en son i huse. Jag bor på te svensk sidon men è i Lovisa storkummun kvareviga sommar. Leifs surbrö e dom bästa - bara så ni vejt.

        Börjar dyka upp flera bekanta namn här, gumiskrotton..lutskon mfl. Hur är det med dig gumiskrotton, hoppas allt är bra, lutskon pratade jag med förra helgen men det var längesen vi hördes av. Håller med om att Leifs surbröd är dom bästa.


      • MH
        Bjarne! kirjoitti:

        Börjar dyka upp flera bekanta namn här, gumiskrotton..lutskon mfl. Hur är det med dig gumiskrotton, hoppas allt är bra, lutskon pratade jag med förra helgen men det var längesen vi hördes av. Håller med om att Leifs surbröd är dom bästa.

        Har aldrig ätit Leifs surbröd vad är det och hur ser det ut? var kan man köpa? du får ha det bra, här är 5 och mulet


      • gunbritt
        Rita i ödeshög kirjoitti:

        Nu har du nog läst fel i din Tarzan bok. Han tog henne som hustru för att han älskade henne, och var betagen av hennes skönhet. Börja om från början, börja om på nytt....läs om dedär tidningarna...
        Men jag äskar FANTOMEN....

        nu jobbar jag hela helgen
        vi hörs


      • MH
        gunbritt kirjoitti:

        nu jobbar jag hela helgen
        vi hörs

        Jag jobbar också men nu är det lungt, har landat efter onsdagen, ha det bra vi hörs


      • Tarkka.
        MH kirjoitti:

        Jag jobbar också men nu är det lungt, har landat efter onsdagen, ha det bra vi hörs

        Tarzan tog Diana att skotta snön ifrån Bengaliska djungeln. I Afrikanska djungeln njöt han av hela reven med Jane. Vem är Fantomen?


      • gunbritt
        Tarkka. kirjoitti:

        Tarzan tog Diana att skotta snön ifrån Bengaliska djungeln. I Afrikanska djungeln njöt han av hela reven med Jane. Vem är Fantomen?

        har det slutat snö nu
        så du slipper skotta


      • Tarkka.
        gunbritt kirjoitti:

        har det slutat snö nu
        så du slipper skotta

        Diana skotta all snön. Hon sa att sätt dej framför datoren och fortsätt med det som du gjort hela vintern under tiden jag skottat snön. Onödigt att opponera sej. Detta kallas symbios.


      • MH
        Tarkka. kirjoitti:

        Diana skotta all snön. Hon sa att sätt dej framför datoren och fortsätt med det som du gjort hela vintern under tiden jag skottat snön. Onödigt att opponera sej. Detta kallas symbios.

        Jag ser att ni får mer snö Här är 4


      • Bjarne!
        MH kirjoitti:

        Har aldrig ätit Leifs surbröd vad är det och hur ser det ut? var kan man köpa? du får ha det bra, här är 5 och mulet

        Lustigkurre...hälsa bisin!


      • Rita i ödeshög
        MH kirjoitti:

        Jag ser att ni får mer snö Här är 4

        Så du blandar och ger, det var gamla tider, så Fantomens flickvän var inte ihop med Tarzan. På den tiden var dom trogna. Levde efter Guds tio budord. Du får nog ta fram serietidningarna igen, och läsa på.


      • gunbritt
        Rita i ödeshög kirjoitti:

        Så du blandar och ger, det var gamla tider, så Fantomens flickvän var inte ihop med Tarzan. På den tiden var dom trogna. Levde efter Guds tio budord. Du får nog ta fram serietidningarna igen, och läsa på.

        jobbar du fortfarande
        här går jag till 22
        såg att bjarne har skrivit till
        dej vi hörs


      • MH
        gunbritt kirjoitti:

        jobbar du fortfarande
        här går jag till 22
        såg att bjarne har skrivit till
        dej vi hörs

        Nej jag jobba 11-16 så nu tar jag igen mig ibland får man ta det lite lungt så det blir soffläge i kväll vi hörs ha en bra jobb kväll


      • Bjarne!
        MH kirjoitti:

        Nej jag jobba 11-16 så nu tar jag igen mig ibland får man ta det lite lungt så det blir soffläge i kväll vi hörs ha en bra jobb kväll

        Tänkte efter jag skrev att du vet nog inte vem Leif Hansson är,han har ett bageri uppe i byarna,bästa surbrödet jag har ätit.Ha det bra.


      • gumiskrtotton
        Bjarne! kirjoitti:

        Börjar dyka upp flera bekanta namn här, gumiskrotton..lutskon mfl. Hur är det med dig gumiskrotton, hoppas allt är bra, lutskon pratade jag med förra helgen men det var längesen vi hördes av. Håller med om att Leifs surbröd är dom bästa.

        Var det inte så du heter i mellannamn? Eller är mitt minne dåligt.
        Jo, läget är under kontroll. More var här idag och visa bilder. Hon fick dig-kamera till jul och har nu fotograferat över 100 bilder. 79 år och hon har blivit en riktigt bra fotograf. Du och Dutte borde tagit med mamma när ni var ute och fotograferade. Humorn har hon kvar och lägenheten. Ja, du vet säkert. Jag hoppas att du och din familj mår bra. En liten del har jag fått höra av Lutskon (som jag delar så många dråpliga minnen med) vi har ju också bekanta som ofta frågar om hur du har det. Det är många som önskar att du kommer till "byin". Ibland får stackars Peter stå ut med att bli kallad vid ditt namn, det är när mamma blir i farten och blandar ihop namn. Han är van så han har börjat svara. Tack o lov att han har humor.
        Leif bakar jättegoda smörgåstårtor också- Luskon. Någon gång kanske du får reda på hur man bär sig åt för att få beställa en tårta eller surbrö. Brygger du kaffe nuförtiden?
        Ha det gott vänner! Nu är det verkligen på tiden att den här gumman krypa ned i snarkofagen.


      • gumiskrotton
        lutskon kirjoitti:

        Kolla 25/2 där hittar du en sajt som tarkka har fixat

        Var inne o kollade. Snacka om att bli lätt snurrig i huvudet. Myror är bara förnamnet.

        Jo, mamma berättade att din son, när han var riktigt liten, blev jättelycklig när ni kom hem efter ett flängande bland släktingar och bekanta på er semester. Han uttryckte sig tydligen med en lycklig suck när han såg hemmet "jag har ett hem". Han hade trott att ni skulle flänga runt i all framtid. Kommer du ihåg det?


      • MH
        Bjarne! kirjoitti:

        Tänkte efter jag skrev att du vet nog inte vem Leif Hansson är,han har ett bageri uppe i byarna,bästa surbrödet jag har ätit.Ha det bra.

        Hej nu vet jag surbrödet går att köpa i butiken bredvid alko då skall jag prova det i sommar så får du svar. Bisin hälsar ha det bra


      • lutskon
        gumiskrotton kirjoitti:

        Var inne o kollade. Snacka om att bli lätt snurrig i huvudet. Myror är bara förnamnet.

        Jo, mamma berättade att din son, när han var riktigt liten, blev jättelycklig när ni kom hem efter ett flängande bland släktingar och bekanta på er semester. Han uttryckte sig tydligen med en lycklig suck när han såg hemmet "jag har ett hem". Han hade trott att ni skulle flänga runt i all framtid. Kommer du ihåg det?

        Ja det stämmer nog, därför reser han inte mycke idag han trivs bäst hemma med sin lilla fru
        TG o RS hälsar ta kontakt
        hälsa gummiskrapan


      • gunbritt
        lutskon kirjoitti:

        Ja det stämmer nog, därför reser han inte mycke idag han trivs bäst hemma med sin lilla fru
        TG o RS hälsar ta kontakt
        hälsa gummiskrapan

        hur är det där borta i
        skokloster


      • MH
        gunbritt kirjoitti:

        hur är det där borta i
        skokloster

        Ja det är bra, men vi har snöstorm 15-20 cm snö nu får det fan bli vår. Vi hörs ha det bra


      • Bengan
        lutskon kirjoitti:

        Ja det stämmer nog, därför reser han inte mycke idag han trivs bäst hemma med sin lilla fru
        TG o RS hälsar ta kontakt
        hälsa gummiskrapan

        Morjens vi hitta siidon hälsningar Bengan från H:by


      • sveduserkku
        Bengan kirjoitti:

        Morjens vi hitta siidon hälsningar Bengan från H:by

        Vad roligt att ni hitta hit, här är många bekanta / hälsa Hulda


      • MH
        sveduserkku kirjoitti:

        Vad roligt att ni hitta hit, här är många bekanta / hälsa Hulda

        Gå in på aftonbladet och se Dolph sjunga så ser han ut vi hörs


      • gunbritt
        MH kirjoitti:

        Gå in på aftonbladet och se Dolph sjunga så ser han ut vi hörs

        han pratade ok det var inget fel med hans snack


      • MH
        gunbritt kirjoitti:

        han pratade ok det var inget fel med hans snack

        Han sjunger också


      • Bengan
        sveduserkku kirjoitti:

        Vad roligt att ni hitta hit, här är många bekanta / hälsa Hulda

        Morjens Gumig


      • gunbritt
        Bengan kirjoitti:

        Morjens Gumig

        det kan han också ganska bra


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        det kan han också ganska bra

        är allt bra där uppe


      • gumiskrotton
        Bengan kirjoitti:

        Morjens Gumig

        Ser man på! Det var på tiden att någon från H:by vågar skriva. Här är ett bra ställe där man kan träffa på folk som man inte sett eller hört av på länge, samtidigt får man använda tankeknölarna lite. Det är ju så dte går runt i huvu när man skall försöka lista ut vem som döljer sig bakom olika signaturer.
        Bengan, du vet att det alltid är roligt att se några rader ifrån dig. Du är ju inte den som författar några längre meil precis. Hälsa Kära-Stina. Bjarne! om du lälser detta så kolla under tidigare datum. Du fick svar på tidigare hälsning. Kära-Stina hade tydligen drömt om dig i förra veckan.


      • gumiskrotton
        gunbritt kirjoitti:

        han hade jag också som
        klassföreståndare
        jag tror 68-69

        Då kanske du var en av dom som gick klassen över mig, alltså dom man såg upp till. På den tiden så var ju alla som var ett eller två år äldre för det mesta sådan man beundrade men inte vågade ta kontakt med.
        Träffade på en Stina N från Lovisa på Huddinge sjukhus, hon jobbar på tandläkeriet där. Hon gick ungefär samtidigt med dig i skolan. Tror jag i alla fall. Hon har bott i Sverige länge. Efternamnet flög plötsligt sin kos, minnet börjar svika. Hälsningar


      • gullan
        gumiskrotton kirjoitti:

        Ser man på! Det var på tiden att någon från H:by vågar skriva. Här är ett bra ställe där man kan träffa på folk som man inte sett eller hört av på länge, samtidigt får man använda tankeknölarna lite. Det är ju så dte går runt i huvu när man skall försöka lista ut vem som döljer sig bakom olika signaturer.
        Bengan, du vet att det alltid är roligt att se några rader ifrån dig. Du är ju inte den som författar några längre meil precis. Hälsa Kära-Stina. Bjarne! om du lälser detta så kolla under tidigare datum. Du fick svar på tidigare hälsning. Kära-Stina hade tydligen drömt om dig i förra veckan.

        det är bra att ni från landet skriver
        också SÅ ATT ALLA KAN VARA MED


      • Rita i Ödeshög
        gunbritt kirjoitti:

        är allt bra där uppe

        Ja, här har gräsmattan kommit fram igen, men kanadagässsen för ett jä--a liv. Hicke hund skäller på dom varje gång dom flyger över oss. Men det hjälper inte, dom fortsätter att skräna. Håller på och tvättar, inget roligt, men måste göras. Allt gott till dig/Rita


      • gunbritt
        gumiskrotton kirjoitti:

        Då kanske du var en av dom som gick klassen över mig, alltså dom man såg upp till. På den tiden så var ju alla som var ett eller två år äldre för det mesta sådan man beundrade men inte vågade ta kontakt med.
        Träffade på en Stina N från Lovisa på Huddinge sjukhus, hon jobbar på tandläkeriet där. Hon gick ungefär samtidigt med dig i skolan. Tror jag i alla fall. Hon har bott i Sverige länge. Efternamnet flög plötsligt sin kos, minnet börjar svika. Hälsningar

        ja kanske jag gick med denna stina n kommer inte ihåg
        hon knske kan höra av sej
        hälsningar


      • gunbritt
        Rita i Ödeshög kirjoitti:

        Ja, här har gräsmattan kommit fram igen, men kanadagässsen för ett jä--a liv. Hicke hund skäller på dom varje gång dom flyger över oss. Men det hjälper inte, dom fortsätter att skräna. Håller på och tvättar, inget roligt, men måste göras. Allt gott till dig/Rita

        jag ska jogga 10 dagar i streck så det är inte
        så roligt heller
        hälsningar


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        jag ska jogga 10 dagar i streck så det är inte
        så roligt heller
        hälsningar

        det blir nog jobbigt att jogga
        det går nog


      • Rita i Ödeshög
        gunbritt kirjoitti:

        det blir nog jobbigt att jogga
        det går nog

        Det är väl dumt att springa undan när ingen jagar. Man skall inte anstränga sig i onödan, det räcker med att kissa rondellhunden. Kram Rita


      • gunbritt
        Rita i Ödeshög kirjoitti:

        Det är väl dumt att springa undan när ingen jagar. Man skall inte anstränga sig i onödan, det räcker med att kissa rondellhunden. Kram Rita

        vi är några från jobbet som ska ut i
        friska luften vi skall gå vårruset i halmstad
        lite senare i vår


      • Rita i Ödeshög
        gunbritt kirjoitti:

        vi är några från jobbet som ska ut i
        friska luften vi skall gå vårruset i halmstad
        lite senare i vår

        Önskar er lycka till. Kram Rita


      • gullan
        gullan kirjoitti:

        det är bra att ni från landet skriver
        också SÅ ATT ALLA KAN VARA MED

        Det är så roligt att läsa vad alla skriver.
        Man får tänka efter lite .Man undrar vem är det o det


      • Bjarne!
        gullan kirjoitti:

        Det är så roligt att läsa vad alla skriver.
        Man får tänka efter lite .Man undrar vem är det o det

        Hej, ditt minne är det inget fel på. Är more i Sverige? måste höra av mig och tacka för kalendern hon skickade. Någon gång ska jag nog komma till byin. Stina Nyström kanske det var du träffade, tror hon bodde i Tumba för många år sen. Ha det bra.


      • gunbritt
        Bjarne! kirjoitti:

        Hej, ditt minne är det inget fel på. Är more i Sverige? måste höra av mig och tacka för kalendern hon skickade. Någon gång ska jag nog komma till byin. Stina Nyström kanske det var du träffade, tror hon bodde i Tumba för många år sen. Ha det bra.

        har stina nyström en bror som heter
        Ben


      • Gumiskrotton
        gunbritt kirjoitti:

        har stina nyström en bror som heter
        Ben

        Hejsan!
        Jo, där kom det. Nyström var det. Visst, Ben bor i Handen söder om Stockholm tror jag. Stina heter inte Nyström längre. Hon är gift och har barn. Har hus någonstans på landet ganska långt från Stockholm samt får. Villan norr om Stockholm (där hon bara är ibland) har hon kvar. Hon har inte så mycket kontakt med Lovisa längre. Hon är i alla fall sig lik. Väldigt glad och trevlig. Ser ni - när poletten väl ramlar ned så kommer man ihåg en hel del.
        Jo, Bjarne - more är här t o m nästa onsdag. Då åker hon till H:by med Duttes familj. Har vairt och handlat kläder med henne idag (i Haninge centrum). Hon är 79 år men klar i knoppen och full fart trots att hon är liten och lite krokig. Hon blir nog väldigt glad om du hör av dig. Tel nr som tidigare.
        Ha det gott!


      • gumiskrotton
        Rita i Ödeshög kirjoitti:

        Det är väl dumt att springa undan när ingen jagar. Man skall inte anstränga sig i onödan, det räcker med att kissa rondellhunden. Kram Rita

        Hej!
        Det där med att det är onödigt att springa om ingen jagar en var väldigt roligt. Det uttrycket kommer jag att låna av dig. Samtidigt hejar jag på den som springer förståss, det är ju liksom "löpantider" så där på vårkanten.

        Gullan? Är det Lindkoski som gäller?
        Ha en god kväll!


      • gunbritt
        Gumiskrotton kirjoitti:

        Hejsan!
        Jo, där kom det. Nyström var det. Visst, Ben bor i Handen söder om Stockholm tror jag. Stina heter inte Nyström längre. Hon är gift och har barn. Har hus någonstans på landet ganska långt från Stockholm samt får. Villan norr om Stockholm (där hon bara är ibland) har hon kvar. Hon har inte så mycket kontakt med Lovisa längre. Hon är i alla fall sig lik. Väldigt glad och trevlig. Ser ni - när poletten väl ramlar ned så kommer man ihåg en hel del.
        Jo, Bjarne - more är här t o m nästa onsdag. Då åker hon till H:by med Duttes familj. Har vairt och handlat kläder med henne idag (i Haninge centrum). Hon är 79 år men klar i knoppen och full fart trots att hon är liten och lite krokig. Hon blir nog väldigt glad om du hör av dig. Tel nr som tidigare.
        Ha det gott!

        Ben kommer i ihåg jag tror han är lika
        gammal som jag stina kommer jag nog glömmt


      • gullan
        gumiskrotton kirjoitti:

        Hej!
        Det där med att det är onödigt att springa om ingen jagar en var väldigt roligt. Det uttrycket kommer jag att låna av dig. Samtidigt hejar jag på den som springer förståss, det är ju liksom "löpantider" så där på vårkanten.

        Gullan? Är det Lindkoski som gäller?
        Ha en god kväll!

        det är Hardom eller Kuggom


      • Tarkka.
        gunbritt kirjoitti:

        Ben kommer i ihåg jag tror han är lika
        gammal som jag stina kommer jag nog glömmt

        Du har väl mera information om Ben?


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        Ben kommer i ihåg jag tror han är lika
        gammal som jag stina kommer jag nog glömmt

        jobb. jobb men man får var
        glad att man har JOBB
        ha det så bra hälsa dettan


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        jobb. jobb men man får var
        glad att man har JOBB
        ha det så bra hälsa dettan

        hur är det där borta i lilla
        lovisa


      • Tarkka.
        gunbritt kirjoitti:

        hur är det där borta i lilla
        lovisa

        Vet du, när du flytta till Sverige fanns det ca. 5500 invånare. Nu är vi 16.000. Inom 15 år får vi första trafikljusen, då bor vi i en storstad, och staden heter Borgå.


      • gumiskrotton
        Tarkka. kirjoitti:

        Vet du, när du flytta till Sverige fanns det ca. 5500 invånare. Nu är vi 16.000. Inom 15 år får vi första trafikljusen, då bor vi i en storstad, och staden heter Borgå.

        Hej där borta i Storstan! Skall ju åka till stuvun i Hommansby FÖRSTAD i sommar. Det känns i alla fall lättare att förklara för folk varifrån man kommer från början, nu när man kan säga att man kommer från Lovisa. Tidigare viste jag inte om jag skulle säga Liljendal eller Lovisa. Det är inte många som vet var Liljendal är, men väldigt många känner till Lovisa. Jag är ju i alla fall född på Lovisa BB -56 kallt om vintern. När är du född? Sommarbarn, eller?
        Boje, är det den Boje som känner mig och som har är tillsammans med en kvinna med ett vackert namn?


      • Tarkka.
        gumiskrotton kirjoitti:

        Hej där borta i Storstan! Skall ju åka till stuvun i Hommansby FÖRSTAD i sommar. Det känns i alla fall lättare att förklara för folk varifrån man kommer från början, nu när man kan säga att man kommer från Lovisa. Tidigare viste jag inte om jag skulle säga Liljendal eller Lovisa. Det är inte många som vet var Liljendal är, men väldigt många känner till Lovisa. Jag är ju i alla fall född på Lovisa BB -56 kallt om vintern. När är du född? Sommarbarn, eller?
        Boje, är det den Boje som känner mig och som har är tillsammans med en kvinna med ett vackert namn?

        På Niilo Tarvajärvis tider var Liljendal kändare i Finland än Lovisa, många hälsningar till Liljendal.
        Jag är så gammal att -56 så tjära jag Lovisa bb taket. En gammal halt gubbe med topimössan på sned, det kommer jag aldrig att smälta.
        Jag är född vintertid, så länge sen att telefonlinjerna var frusna. När barnmorskans bud gick hem att jag blivit född, då utlystes en nationell fridag med full lön åt alla. Och den dagen finns ännu i finska almanackan.
        Ja undrar att Boje inte har svarat, troligtvis skruvar han med sina gamla mopeder.


      • Bengan
        gumiskrotton kirjoitti:

        Hej där borta i Storstan! Skall ju åka till stuvun i Hommansby FÖRSTAD i sommar. Det känns i alla fall lättare att förklara för folk varifrån man kommer från början, nu när man kan säga att man kommer från Lovisa. Tidigare viste jag inte om jag skulle säga Liljendal eller Lovisa. Det är inte många som vet var Liljendal är, men väldigt många känner till Lovisa. Jag är ju i alla fall född på Lovisa BB -56 kallt om vintern. När är du född? Sommarbarn, eller?
        Boje, är det den Boje som känner mig och som har är tillsammans med en kvinna med ett vackert namn?

        Terve det är nog Pesä-Antero som vi kallade honom,Nyströms Ben är nog död.


      • från byin
        Tarkka. kirjoitti:

        På Niilo Tarvajärvis tider var Liljendal kändare i Finland än Lovisa, många hälsningar till Liljendal.
        Jag är så gammal att -56 så tjära jag Lovisa bb taket. En gammal halt gubbe med topimössan på sned, det kommer jag aldrig att smälta.
        Jag är född vintertid, så länge sen att telefonlinjerna var frusna. När barnmorskans bud gick hem att jag blivit född, då utlystes en nationell fridag med full lön åt alla. Och den dagen finns ännu i finska almanackan.
        Ja undrar att Boje inte har svarat, troligtvis skruvar han med sina gamla mopeder.

        Va he te gambel BB, eller te nya, som tu tjära taki opa?


      • Boje
        gumiskrotton kirjoitti:

        Hej där borta i Storstan! Skall ju åka till stuvun i Hommansby FÖRSTAD i sommar. Det känns i alla fall lättare att förklara för folk varifrån man kommer från början, nu när man kan säga att man kommer från Lovisa. Tidigare viste jag inte om jag skulle säga Liljendal eller Lovisa. Det är inte många som vet var Liljendal är, men väldigt många känner till Lovisa. Jag är ju i alla fall född på Lovisa BB -56 kallt om vintern. När är du född? Sommarbarn, eller?
        Boje, är det den Boje som känner mig och som har är tillsammans med en kvinna med ett vackert namn?

        Stämmer menade du Marina.


      • Tarkka.
        från byin kirjoitti:

        Va he te gambel BB, eller te nya, som tu tjära taki opa?

        Om du menar den som var på Garnisionsgatan 2, så var det den gamla.
        Den är nu nerriven och där har byggts ett höghus. Vad jag vet så sparade dom taket, för den var så bra tjärad. Lär finnas i museeverkets lager för kommande generationer att beundra.


      • gunbritt
        Boje kirjoitti:

        Stämmer menade du Marina.

        lovisa blir nog för mej
        lilla lilla lovisa


      • Gumiskrotton
        Boje kirjoitti:

        Stämmer menade du Marina.

        "Kyllä sano Kivikoski" (om det nu är rättstavat). Namnet är nog helt OK, eller hur?. Boje, börjar du få vårkänslor eftersom du skruvar på mopeden?

        Förresten, var Tarvajärvi också programledare på TV eller har jag fel där också eftersom jag är så ung? ; ) på den tiden.

        Nog har det varit så kallt i vinter också att jag tror att t o m Tarkka har draji ner topimössan för öronen ein och annan gangå.

        Detta med Ben är mycket ledsamt att höra. Stina ville nog inte berätta det för mig eftersom jag själv var väldigt sjuk när jag träffade henne på hennes arbetsplats Huddinge sjukhus. Tack o lov så var dom duktiga på det sjukhuset eftersom jag nu sitter här och skriver för "brinnkära live". Jag lovar att jag skall lugna ned mig med detta skrivande. Andra måste få utrymme på denna sida också. Jag blev nu bara så i farten och blev lite nostalgisk. Men jag kommer dock att knacka på här då och då om det passar.
        Ha en trevlig och äggrik påsk allihopa!


      • gunbritt
        Gumiskrotton kirjoitti:

        "Kyllä sano Kivikoski" (om det nu är rättstavat). Namnet är nog helt OK, eller hur?. Boje, börjar du få vårkänslor eftersom du skruvar på mopeden?

        Förresten, var Tarvajärvi också programledare på TV eller har jag fel där också eftersom jag är så ung? ; ) på den tiden.

        Nog har det varit så kallt i vinter också att jag tror att t o m Tarkka har draji ner topimössan för öronen ein och annan gangå.

        Detta med Ben är mycket ledsamt att höra. Stina ville nog inte berätta det för mig eftersom jag själv var väldigt sjuk när jag träffade henne på hennes arbetsplats Huddinge sjukhus. Tack o lov så var dom duktiga på det sjukhuset eftersom jag nu sitter här och skriver för "brinnkära live". Jag lovar att jag skall lugna ned mig med detta skrivande. Andra måste få utrymme på denna sida också. Jag blev nu bara så i farten och blev lite nostalgisk. Men jag kommer dock att knacka på här då och då om det passar.
        Ha en trevlig och äggrik påsk allihopa!

        snart är det påsk
        ska ha barnbarnen hos mej
        hela påskhelgen kul


      • Tarkka.
        gunbritt kirjoitti:

        snart är det påsk
        ska ha barnbarnen hos mej
        hela påskhelgen kul

        Vägarna börjar bli bara så mopederna skall trimmas.
        http://qtbmc.nettisivu.org/


      • gunbritt
        Tarkka. kirjoitti:

        Vägarna börjar bli bara så mopederna skall trimmas.
        http://qtbmc.nettisivu.org/

        någon tar fram sina mopeder o
        andra sina länkskor


      • Boje
        Bengan kirjoitti:

        Terve det är nog Pesä-Antero som vi kallade honom,Nyströms Ben är nog död.

        Mojn B,nu ka du köpa en moped (Java) eller en större moped, och ansluta dig till vår förening .Välkommen med!


      • gunbritt
        Boje kirjoitti:

        Mojn B,nu ka du köpa en moped (Java) eller en större moped, och ansluta dig till vår förening .Välkommen med!

        du kommer väl ihåg mej
        vi träffade dej en sommar var
        där med syrran


      • Bjarne!
        gunbritt kirjoitti:

        någon tar fram sina mopeder o
        andra sina länkskor

        Hej, vet du var Höpö och Rapu är nuförtiden, om du ser nån av dom kan du ju hälsa. Ha det bra.


      • gunbritt
        Bjarne! kirjoitti:

        Hej, vet du var Höpö och Rapu är nuförtiden, om du ser nån av dom kan du ju hälsa. Ha det bra.

        lutskon du är väl KAJ


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        lutskon du är väl KAJ

        är det bra där borta
        är våren på väg


      • Rita i ödeshög
        gumiskrotton kirjoitti:

        Hej!
        Det där med att det är onödigt att springa om ingen jagar en var väldigt roligt. Det uttrycket kommer jag att låna av dig. Samtidigt hejar jag på den som springer förståss, det är ju liksom "löpantider" så där på vårkanten.

        Gullan? Är det Lindkoski som gäller?
        Ha en god kväll!

        Visst, låna du. Du kan få mer om du vill ha. Har en del på lager. Barnbarnen brukar många att dela med sig av.
        Ja grannens Maja(borden collie) löper också, och min Hicke Hund(rysk maffiahund) vill ut och jogga.


      • Boje
        gunbritt kirjoitti:

        du kommer väl ihåg mej
        vi träffade dej en sommar var
        där med syrran

        Det stämmer jag träffade er i klebutiken seppelä 2008, ha det så bra.


      • Tarkka.
        Bjarne! kirjoitti:

        Hej, vet du var Höpö och Rapu är nuförtiden, om du ser nån av dom kan du ju hälsa. Ha det bra.

        Båda bröderna är i rörelse. Rapu har kört ut 100 miljoner liter bränsle å fortsätter. Han är valkombo nuförtiden. Höpö är en liten firablare, syns emellanåt. Hälsningarna går fram. Kolla med er temperatur 27°, avundsvärt. Vi har 3°.


      • Tarkka.
        gunbritt kirjoitti:

        är det bra där borta
        är våren på väg

        Det är inte bra. Vart fan skall vi nu sjunga karaoke. Hoppas din finska är i behåll.


        Huoneisto ei täytä asetettuja vaatimuksia
        Terveydensuojelujaosto päätti sulkea Ravintola Rion
        26.03.2010




        Terveysviranomaiset ovat todenneet, ettei Ravintola Rion tilat ja toiminta täytä elintarvikehuoneistolle asetettuja vaatimuksia. Ravintola pitääkin sulkea.


        Loviisan Valkossa toimivan Merimiesravintola Rion tilat ja toiminta eivät täytä elintarvikehuoneistolle asetettuja vaatimuksia. Terveydensuojelujaosto onkin päättänyt sulkea ravintolan.

        Porvoon terveydensuojelujaosto, jossa myös Loviisan seudun asioita käsitellään, pohti Rion kohtaloa tiistaina. Se päätti peruuttaa Riolta elintarvikelain mukaisen elintarvikehuoneiston hyväksymisen. Syynä pakkotoimiin ovat mm. keittiön puhtaanapidon ja kunnossapidon sekä jätehuollon laiminlyönti.
        –Elintarvikehuoneiston hyväksymisen peruuttaminen on se viimeinen keino, eli tilanne on siinä vaiheessa aika huono. Ennen kuin tähän joudutaan, on annettu jo monta kehotusta hoitaa asiat kuntoon, toteaa kaupungineläinlääkäri-hygieenikko Seija Heikkinen.
        Ravintola Rion tilannetta on Heikkisen mukaan seurattu jo pidempään. Ravintolalle on mm. annettu määräyksiä korjata tarkastuksissa esille tulleita epäkohtia. Määräyksiä ei ole noudatettu.
        –Kun elintarvikehuoneiston hyväksyminen on peruutettu, loppuu toiminta siihen. Jos joku haluaa jatkaa tiloissa ravintolatoimintaa, on hänen remontoiva tila ja esitettävä se uutena huoneistona, mainitsee Heikkinen.
        Rioa koskeva päätös tehtiin tiistaina. Sen mukaan kaikki elintarvikkeiden varastointi- ja käsittelytoiminta on lopetettava ravintolahuoneistossa. Päätöstä on noudatettava ennen kuin se saanut lainvoiman.
        Heikkisen mukaan Rion keittiön puhtaanapito ja kunnossapito sekä jätehuolto on laiminlyöty. Lisäksi terveystarkastaja on todennut, että huoneistossa olevien kosteusvaurioiden perusteella on aihetta epäillä niistä aiheutuvan terveyshaittaa tilassa oleskeleville. Jaosto toteaa myös, että Loviisanseudun terveydenhuollon kuntayhtymän yhtymähallitus kielsi vuonna 2007 Riolta elintarvikkeiden varastoinnin, valmistuksen, kaupanpidon, tarjoilun ja muun luovuttamisen. Kieltoa ei ole noudatettu.

        Eija Kosonen
        Finlands äldsta sjömanskrog stängs för att dom inte orkar städa.


        --------------------------------------------------------------------------------


      • Lutskon
        gunbritt kirjoitti:

        lutskon du är väl KAJ

        Lutskon= en lagom tjock dam i sina bästa år som gillar
        diamanter o champagne ...........o Lovisa men som vill vara anonym


      • gunbritt
        Lutskon kirjoitti:

        Lutskon= en lagom tjock dam i sina bästa år som gillar
        diamanter o champagne ...........o Lovisa men som vill vara anonym

        du får vara anonym
        tjock är jag också


      • gunbritt
        Tarkka. kirjoitti:

        Det är inte bra. Vart fan skall vi nu sjunga karaoke. Hoppas din finska är i behåll.


        Huoneisto ei täytä asetettuja vaatimuksia
        Terveydensuojelujaosto päätti sulkea Ravintola Rion
        26.03.2010




        Terveysviranomaiset ovat todenneet, ettei Ravintola Rion tilat ja toiminta täytä elintarvikehuoneistolle asetettuja vaatimuksia. Ravintola pitääkin sulkea.


        Loviisan Valkossa toimivan Merimiesravintola Rion tilat ja toiminta eivät täytä elintarvikehuoneistolle asetettuja vaatimuksia. Terveydensuojelujaosto onkin päättänyt sulkea ravintolan.

        Porvoon terveydensuojelujaosto, jossa myös Loviisan seudun asioita käsitellään, pohti Rion kohtaloa tiistaina. Se päätti peruuttaa Riolta elintarvikelain mukaisen elintarvikehuoneiston hyväksymisen. Syynä pakkotoimiin ovat mm. keittiön puhtaanapidon ja kunnossapidon sekä jätehuollon laiminlyönti.
        –Elintarvikehuoneiston hyväksymisen peruuttaminen on se viimeinen keino, eli tilanne on siinä vaiheessa aika huono. Ennen kuin tähän joudutaan, on annettu jo monta kehotusta hoitaa asiat kuntoon, toteaa kaupungineläinlääkäri-hygieenikko Seija Heikkinen.
        Ravintola Rion tilannetta on Heikkisen mukaan seurattu jo pidempään. Ravintolalle on mm. annettu määräyksiä korjata tarkastuksissa esille tulleita epäkohtia. Määräyksiä ei ole noudatettu.
        –Kun elintarvikehuoneiston hyväksyminen on peruutettu, loppuu toiminta siihen. Jos joku haluaa jatkaa tiloissa ravintolatoimintaa, on hänen remontoiva tila ja esitettävä se uutena huoneistona, mainitsee Heikkinen.
        Rioa koskeva päätös tehtiin tiistaina. Sen mukaan kaikki elintarvikkeiden varastointi- ja käsittelytoiminta on lopetettava ravintolahuoneistossa. Päätöstä on noudatettava ennen kuin se saanut lainvoiman.
        Heikkisen mukaan Rion keittiön puhtaanapito ja kunnossapito sekä jätehuolto on laiminlyöty. Lisäksi terveystarkastaja on todennut, että huoneistossa olevien kosteusvaurioiden perusteella on aihetta epäillä niistä aiheutuvan terveyshaittaa tilassa oleskeleville. Jaosto toteaa myös, että Loviisanseudun terveydenhuollon kuntayhtymän yhtymähallitus kielsi vuonna 2007 Riolta elintarvikkeiden varastoinnin, valmistuksen, kaupanpidon, tarjoilun ja muun luovuttamisen. Kieltoa ei ole noudatettu.

        Eija Kosonen
        Finlands äldsta sjömanskrog stängs för att dom inte orkar städa.


        --------------------------------------------------------------------------------

        min finska er ganska dålig
        men sjunga kan jag
        något så där


      • Lutskon
        gunbritt kirjoitti:

        du får vara anonym
        tjock är jag också

        Visst, men du har börjat springa och det är bra, en annan orkar inte
        det är så lätt att slöa när man kommer hem från jobbet.
        Vårruset har jag varit med en gång om ,och trodde att jag skulle orka
        springa men icke, vi promenerade i regnet och sen var det picknick
        och det var det bästa


      • gunbritt
        Lutskon kirjoitti:

        Visst, men du har börjat springa och det är bra, en annan orkar inte
        det är så lätt att slöa när man kommer hem från jobbet.
        Vårruset har jag varit med en gång om ,och trodde att jag skulle orka
        springa men icke, vi promenerade i regnet och sen var det picknick
        och det var det bästa

        spring o springa

        det är inte så lätt
        men det går
        det är bara att bita ihop


      • Tarkka.
        Tarkka. kirjoitti:

        Båda bröderna är i rörelse. Rapu har kört ut 100 miljoner liter bränsle å fortsätter. Han är valkombo nuförtiden. Höpö är en liten firablare, syns emellanåt. Hälsningarna går fram. Kolla med er temperatur 27°, avundsvärt. Vi har 3°.

        Otroligt. Faan va ja tycker att ja e tarkka, men likväl blir ja pissa i ögonen. Vem faan har lärt dej?


      • Lutskon
        Tarkka. kirjoitti:

        Otroligt. Faan va ja tycker att ja e tarkka, men likväl blir ja pissa i ögonen. Vem faan har lärt dej?

        Nå int är du riktigt tarkka idag, vem hålandes tror du att jag är?
        du vet champis o diamonds is not so bad .
        hälsa den som ser ut som kananpers vastatuulessa,,,,,,,,,,,,,


      • gunbritt
        Lutskon kirjoitti:

        Nå int är du riktigt tarkka idag, vem hålandes tror du att jag är?
        du vet champis o diamonds is not so bad .
        hälsa den som ser ut som kananpers vastatuulessa,,,,,,,,,,,,,

        var har du tagit
        vägen kom fram från idet
        o börja skriva det börjar bli
        KUL HÄR


      • Gumiskrotton
        gunbritt kirjoitti:

        var har du tagit
        vägen kom fram från idet
        o börja skriva det börjar bli
        KUL HÄR

        Först vill jag säga att jag har också promenerat vårruset, det går alldeles bra, det är massor med "damer" som går i lagom konversations-takt. Det var i och för sig för ett antal år sedan o som Lutskon säger. Jag tyckte också matkorgen var höjdpunkten. Kanske rus-promenerade vi samma år!? Om Lutskon vill ha diamanter och ädel dryck, inte behöver du väl vår-rusa för det. Du kan väl fråga din gentleman till karl och efterhöra om han kan införskaffa dylika atiraljer.
        M.H tar väl igen sig efter semesterresen. Sådant brukar ta på, om inte annat så brukar man bli förkyld på flyget hem. Hoppas bara att det inte är så. Vi skall ju träffas i Blåkulla. Jag har polera kvastskafte och vari snäll mot katton (den ha lova kom mä iår å`). Kaffepannon e blanka och humöre é rätt. Närmare startid och plats får vi diskutera.

        Jo, den som känner nedanstående personer får gärna hälsa från mig också. Rapu o Höpö. Jag kallades "Häbäs kusin" av många Lovisaboar som inte kom ihåg mitt namn, jag var ju från "landi". Hälsa förresten Häbä och hans bror också. Jag träffar dom varje år, gissa var? Jo- vid Saltbodon.

        Bjarne, more var så glader att få prat med de. He liver hon på läng. He va rolit att få hör lite mer nyt från varmare breddgrader.


      • skrotton
        Rita i ödeshög kirjoitti:

        Visst, låna du. Du kan få mer om du vill ha. Har en del på lager. Barnbarnen brukar många att dela med sig av.
        Ja grannens Maja(borden collie) löper också, och min Hicke Hund(rysk maffiahund) vill ut och jogga.

        Jo, jag vill gärna få del av bra uttryck. Jag har en systerson, 4 år, med rätt så bra funderingar och uttryck. Barnbarn har jag inga tyvärr, men barnen är så kloka och raka på sak och samtidigt roliga. Skriv gärna och berätta. Ha det så gott i påsk med barnbarnen!


      • gunbritt
        Gumiskrotton kirjoitti:

        Först vill jag säga att jag har också promenerat vårruset, det går alldeles bra, det är massor med "damer" som går i lagom konversations-takt. Det var i och för sig för ett antal år sedan o som Lutskon säger. Jag tyckte också matkorgen var höjdpunkten. Kanske rus-promenerade vi samma år!? Om Lutskon vill ha diamanter och ädel dryck, inte behöver du väl vår-rusa för det. Du kan väl fråga din gentleman till karl och efterhöra om han kan införskaffa dylika atiraljer.
        M.H tar väl igen sig efter semesterresen. Sådant brukar ta på, om inte annat så brukar man bli förkyld på flyget hem. Hoppas bara att det inte är så. Vi skall ju träffas i Blåkulla. Jag har polera kvastskafte och vari snäll mot katton (den ha lova kom mä iår å`). Kaffepannon e blanka och humöre é rätt. Närmare startid och plats får vi diskutera.

        Jo, den som känner nedanstående personer får gärna hälsa från mig också. Rapu o Höpö. Jag kallades "Häbäs kusin" av många Lovisaboar som inte kom ihåg mitt namn, jag var ju från "landi". Hälsa förresten Häbä och hans bror också. Jag träffar dom varje år, gissa var? Jo- vid Saltbodon.

        Bjarne, more var så glader att få prat med de. He liver hon på läng. He va rolit att få hör lite mer nyt från varmare breddgrader.

        talar vi om samma mh
        det tror jag inte
        du det finns vel två????????????


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        talar vi om samma mh
        det tror jag inte
        du det finns vel två????????????

        menar du min man att han
        ska köpa åt mej det blir nog svårt
        för han finns inte på prat om mh så hon har
        inte varit på semester inte den jag skriver till


      • holan
        gunbritt kirjoitti:

        talar vi om samma mh
        det tror jag inte
        du det finns vel två????????????

        Här är snöslask i dag, jag testar bara hur det är att skriva.
        Jag registrerade mig för en stund sedan.
        Hälsningar till alla bekanta.


      • andra ..
        holan kirjoitti:

        Här är snöslask i dag, jag testar bara hur det är att skriva.
        Jag registrerade mig för en stund sedan.
        Hälsningar till alla bekanta.

        sajten Ho??


      • holan
        andra .. kirjoitti:

        sajten Ho??

        Vadå sajten Ho ? Kanske.


      • gunbritt
        holan kirjoitti:

        Här är snöslask i dag, jag testar bara hur det är att skriva.
        Jag registrerade mig för en stund sedan.
        Hälsningar till alla bekanta.

        välkommen
        tii sajten


      • holan
        holan kirjoitti:

        Vadå sajten Ho ? Kanske.

        Jag kan berätta att det var kära Stina som tipsade mig om denna chat.
        Har följt med någon vecka förrän jag registrerade mig. Här är många bekanta med, men det finns också sådana som jag inte känner igen.


      • holan
        gunbritt kirjoitti:

        välkommen
        tii sajten

        tack gunbritt. Jag tror att vi gick på samma klass i folkskolan i Lovisa.
        Du hade mörkt hår och bodde någonstans vid Saltbodtorget.


      • gunbritt
        holan kirjoitti:

        tack gunbritt. Jag tror att vi gick på samma klass i folkskolan i Lovisa.
        Du hade mörkt hår och bodde någonstans vid Saltbodtorget.

        kul att du hittade sajten jag hade mörkt
        hår vi bodde vid saltdodtorget


      • holan
        gunbritt kirjoitti:

        kul att du hittade sajten jag hade mörkt
        hår vi bodde vid saltdodtorget

        jag bodde i nidustan. så ibland slog vi följe till skolan från dej.
        vet du redan vem jag är, har inte sett dej på åratal.


      • gunbritt
        holan kirjoitti:

        jag bodde i nidustan. så ibland slog vi följe till skolan från dej.
        vet du redan vem jag är, har inte sett dej på åratal.

        jag kommer inte på vem du är
        kan jag få en liten liten ledtråd


      • holan
        gunbritt kirjoitti:

        jag kommer inte på vem du är
        kan jag få en liten liten ledtråd

        vi var tre systrar och jag var den mellersta. Sen har jag en äldre bror, som är född 1948. Jag var och är blond. Förnamnet börjar på A och efternamnet började på J.


      • holan
        holan kirjoitti:

        vi var tre systrar och jag var den mellersta. Sen har jag en äldre bror, som är född 1948. Jag var och är blond. Förnamnet börjar på A och efternamnet började på J.

        tro inte att jag är den finska soldaten.


      • Svedusrekku

        Paskahousu kan du vara själv, du var inte med i vinterkriget ,så ta inte åt dig äran, språket du har är inte riktigt sjysst. Det är väl kanske inte så kul när du stiger av båten mitt i fyllan o vrålar därav mottagningen.
        Jag har all respekt för alla som kämpade i vinterkrigen o alla finnar som
        har kämpat för sveduna, vi var ett enat rike i många hundra år
        på den här sajten finns nog inga äkta svennar utan vi är nog födda i Finland dom flesta av oss.
        Hauskaa viikonloppua!


      • Sveduserkku
        holan kirjoitti:

        tro inte att jag är den finska soldaten.

        Nä du behöver inte vara orolig att nån skulle tro de
        den som skrev detta är en riktig rasisti han borde besöka Tensta o Rinkeby finns det nåt liknande i vita Suomi?


      • Tarkka.
        Svedusrekku kirjoitti:

        Paskahousu kan du vara själv, du var inte med i vinterkriget ,så ta inte åt dig äran, språket du har är inte riktigt sjysst. Det är väl kanske inte så kul när du stiger av båten mitt i fyllan o vrålar därav mottagningen.
        Jag har all respekt för alla som kämpade i vinterkrigen o alla finnar som
        har kämpat för sveduna, vi var ett enat rike i många hundra år
        på den här sajten finns nog inga äkta svennar utan vi är nog födda i Finland dom flesta av oss.
        Hauskaa viikonloppua!

        Jag tänker hjälpa GB en aning. Din brorsa är JJ. Gift med Ir...
        Vi gick på samma klass med honom. Min unga hustru gick med dej på samma klass. GB vet vem jag är, så kanske det klarnar.


      • myki utelias
        Tarkka. kirjoitti:

        Jag tänker hjälpa GB en aning. Din brorsa är JJ. Gift med Ir...
        Vi gick på samma klass med honom. Min unga hustru gick med dej på samma klass. GB vet vem jag är, så kanske det klarnar.

        Är det Jacobsson??


      • gunbritt
        holan kirjoitti:

        tro inte att jag är den finska soldaten.

        är på jobbet nu skriver
        senare


      • gunbritt
        Tarkka. kirjoitti:

        Jag tänker hjälpa GB en aning. Din brorsa är JJ. Gift med Ir...
        Vi gick på samma klass med honom. Min unga hustru gick med dej på samma klass. GB vet vem jag är, så kanske det klarnar.

        jag vet inte vem holan är
        hjälp snälla


      • gunbritt
        Sveduserkku kirjoitti:

        Nä du behöver inte vara orolig att nån skulle tro de
        den som skrev detta är en riktig rasisti han borde besöka Tensta o Rinkeby finns det nåt liknande i vita Suomi?

        jag läste aldrig vad den skrev på finska
        så jag vet ej vad det handlar om


      • Tarkka.
        gunbritt kirjoitti:

        jag vet inte vem holan är
        hjälp snälla

        Ni knep mej med min granhäck. På Vallgatan finns inga granhäckar. Kanske hon sätter in en bild av hagtornshäcken, så får MH:s brorsa åka omkring å spana. Men där finns ingen vassa. Holan försöker inte hålla sej lika hemlig som jag, så vi mailar.
        Annars, du har rätt. Det finns två MH. Ena blond å den andra mörk. Båda skriver på din sajt.


      • gunbritt
        holan kirjoitti:

        tro inte att jag är den finska soldaten.

        jag har inte läst vad den finska soldaten
        skrev så jag vet inte vad det handlar om
        jag tror inte att du är den
        kram


      • gunbritt
        Tarkka. kirjoitti:

        Ni knep mej med min granhäck. På Vallgatan finns inga granhäckar. Kanske hon sätter in en bild av hagtornshäcken, så får MH:s brorsa åka omkring å spana. Men där finns ingen vassa. Holan försöker inte hålla sej lika hemlig som jag, så vi mailar.
        Annars, du har rätt. Det finns två MH. Ena blond å den andra mörk. Båda skriver på din sajt.

        din granhäck är känd den var hit o dit
        jag blev nog inte klokare vem holan är
        jag får börja tänka lite o ta
        syrran som hjäp


      • holan
        Tarkka. kirjoitti:

        Ni knep mej med min granhäck. På Vallgatan finns inga granhäckar. Kanske hon sätter in en bild av hagtornshäcken, så får MH:s brorsa åka omkring å spana. Men där finns ingen vassa. Holan försöker inte hålla sej lika hemlig som jag, så vi mailar.
        Annars, du har rätt. Det finns två MH. Ena blond å den andra mörk. Båda skriver på din sajt.

        tarkka har rätt att min bror är JJ, men hans fru är IT. Alltså Tarkka gick på brorsans klass och hans fru på min klass ?? Förstod jag rätt. Jag har just kommit hem från ett 60-års kalas, så jag är en aning snurrig. 60- åringen är Svante Kiljander. Jag träffade också Benga på kalaset.


      • G-skrotton
        gunbritt kirjoitti:

        menar du min man att han
        ska köpa åt mej det blir nog svårt
        för han finns inte på prat om mh så hon har
        inte varit på semester inte den jag skriver till

        Jag var not inte tydlig. Jag menade lotskons bisi, att han skulle köpa pärlor etc. Lutskon är ju lite blyg o vill vara anonym, därför blev det kanske lite svamligt från min sida. Så där kan det bli när vi inte riktigt alla känner varandra här på denna "tråd". Hoppas jag inte trampa i klaveret alltför mycket, ber i så fall om ursäkt. Lutskon borde jag i alla fall ha koll på, men man kan inte riktigt vara 100%. Damen är lite klurig.
        Det finns nog två MH här skulle jag tro. Du, som känner dig träffad kan väl skriva en rad, alltså den MH som Bjarne fotografera med brudbukett.

        Roligt att se Holan här, inte för att jag vet vem du är men vi har ju samma bekanta verkar det som. Måste ringa KäraStina och höra om Svantes kalas, lite skvaller förgyller dagen.

        Jag har besökt några personer här i "spalten" med Bjarne på 70-talet.

        Hoppas det klarnat lite för Gunbritt nu och för några andra också.
        Ha en kiva söndag!


      • gunbritt
        G-skrotton kirjoitti:

        Jag var not inte tydlig. Jag menade lotskons bisi, att han skulle köpa pärlor etc. Lutskon är ju lite blyg o vill vara anonym, därför blev det kanske lite svamligt från min sida. Så där kan det bli när vi inte riktigt alla känner varandra här på denna "tråd". Hoppas jag inte trampa i klaveret alltför mycket, ber i så fall om ursäkt. Lutskon borde jag i alla fall ha koll på, men man kan inte riktigt vara 100%. Damen är lite klurig.
        Det finns nog två MH här skulle jag tro. Du, som känner dig träffad kan väl skriva en rad, alltså den MH som Bjarne fotografera med brudbukett.

        Roligt att se Holan här, inte för att jag vet vem du är men vi har ju samma bekanta verkar det som. Måste ringa KäraStina och höra om Svantes kalas, lite skvaller förgyller dagen.

        Jag har besökt några personer här i "spalten" med Bjarne på 70-talet.

        Hoppas det klarnat lite för Gunbritt nu och för några andra också.
        Ha en kiva söndag!

        du behöver inta be om ursäkt
        det var nog jag som läste fel
        ha det bra


      • gunbritt
        holan kirjoitti:

        tarkka har rätt att min bror är JJ, men hans fru är IT. Alltså Tarkka gick på brorsans klass och hans fru på min klass ?? Förstod jag rätt. Jag har just kommit hem från ett 60-års kalas, så jag är en aning snurrig. 60- åringen är Svante Kiljander. Jag träffade också Benga på kalaset.

        jag kan inte komma på vem du är
        om vi har gått till skolan med varandra
        måste jag vet vem du är


      • holan
        gunbritt kirjoitti:

        jag kan inte komma på vem du är
        om vi har gått till skolan med varandra
        måste jag vet vem du är

        jag var väl så blyg på den tiden, därför kommer du inte ihåg. Äldre syrran är mörk, och yngre syrran mellanfärg. Brorsan är nästan vithårig.


      • gunbritt
        holan kirjoitti:

        jag var väl så blyg på den tiden, därför kommer du inte ihåg. Äldre syrran är mörk, och yngre syrran mellanfärg. Brorsan är nästan vithårig.

        kan jag få en ledtråd
        var bodde du som barn
        jag kanske frågar för mycket
        men jag vill gärna veta vem du är


      • holan
        gunbritt kirjoitti:

        kan jag få en ledtråd
        var bodde du som barn
        jag kanske frågar för mycket
        men jag vill gärna veta vem du är

        På vår klass gick ju 2 st Gunnevi, den ena bodde ganska nära mej, alltså
        Gunnevi G. Jag bodde i nidustan, så att jag såg butiken (kauppa) från våra fönster. Får du ut nånting av detta ??


      • gunbritt
        holan kirjoitti:

        På vår klass gick ju 2 st Gunnevi, den ena bodde ganska nära mej, alltså
        Gunnevi G. Jag bodde i nidustan, så att jag såg butiken (kauppa) från våra fönster. Får du ut nånting av detta ??

        gick vi 64-65 i samma klass jag kommer inte ihåg
        någon gunnevi jag får inte ut något av detta
        hjälp


      • holan
        gunbritt kirjoitti:

        gick vi 64-65 i samma klass jag kommer inte ihåg
        någon gunnevi jag får inte ut något av detta
        hjälp

        kanske det var 62-64, kommer inte ihåg hur många år det var.
        nog är du väl född -53, att det inte är jag som misstar mej.
        Vem kommer du ihåg från din klass i folkskolan.


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        gick vi 64-65 i samma klass jag kommer inte ihåg
        någon gunnevi jag får inte ut något av detta
        hjälp

        det bodde någon där som
        hette A-b


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        det bodde någon där som
        hette A-b

        jag är född-53 maja doja rita häbbä ben


      • holan
        gunbritt kirjoitti:

        det bodde någon där som
        hette A-b

        Mitt emot oss bodde en A-B.F, en flicka, som var äldre än mej. Hennes
        lillbrorsa hette Leif.


      • holan
        holan kirjoitti:

        Mitt emot oss bodde en A-B.F, en flicka, som var äldre än mej. Hennes
        lillbrorsa hette Leif.

        dom som du nämner, gick inte på min klass, men jag vet nog vem alla är.
        det var de fyra första åren vi gick tillsammans, om det nu var alla fyra.


      • MH
        holan kirjoitti:

        Mitt emot oss bodde en A-B.F, en flicka, som var äldre än mej. Hennes
        lillbrorsa hette Leif.

        Nu är jag på plan jag kollar med släkten


      • gunbrtt
        holan kirjoitti:

        Mitt emot oss bodde en A-B.F, en flicka, som var äldre än mej. Hennes
        lillbrorsa hette Leif.

        gick du sedan i mellanskolan
        det bodde en a-b där någonstans


      • gunbritt
        MH kirjoitti:

        Nu är jag på plan jag kollar med släkten

        hej välkommen


      • holan
        gunbrtt kirjoitti:

        gick du sedan i mellanskolan
        det bodde en a-b där någonstans

        Jo, jag gick sen i mellanskolan. Var bodde en a-b ?


      • gunbritt
        holan kirjoitti:

        Jo, jag gick sen i mellanskolan. Var bodde en a-b ?

        jag kommer inte ihåg men det var nog förbi oss
        över torget sej några namn från klassen


      • holan
        gunbritt kirjoitti:

        jag kommer inte ihåg men det var nog förbi oss
        över torget sej några namn från klassen

        Några av dem: Barbro, Barbara, Isa, Helena, Inger, Inge-Maj,Ritva, Ann-Christin, Ulrica, Gunnevi (2), Carola, Birgitta, Anders, Martin, Eddie,
        Paul, Christer, Kim, Peter, Sjunne. Kommer inte så här snabbt på flera, men vi var nog en större klass.


      • gunbritt
        gunbritt kirjoitti:

        jag kommer inte ihåg men det var nog förbi oss
        över torget sej några namn från klassen

        detta blir nog inte lätt
        att luska ut vem holan är


      • gunbritt
        holan kirjoitti:

        Några av dem: Barbro, Barbara, Isa, Helena, Inger, Inge-Maj,Ritva, Ann-Christin, Ulrica, Gunnevi (2), Carola, Birgitta, Anders, Martin, Eddie,
        Paul, Christer, Kim, Peter, Sjunne. Kommer inte så här snabbt på flera, men vi var nog en större klass.

        du jag känner igen av dom
        år du också född-53


      • holan
        gunbritt kirjoitti:

        detta blir nog inte lätt
        att luska ut vem holan är

        Du vet väl vem jag är, fast inte jag vet vem du är. Du tycks ju
        "känna" min brorsa fru.


      • Tarkka.
        gunbritt kirjoitti:

        detta blir nog inte lätt
        att luska ut vem holan är

        Det gjorde du med min granhäck. Kontakta din syster, hon minns om du räknar upp alla nämda namn. Ifrån hur många hus kunde man se Kauppa?
        Det hjälper dej ingenting om ja säger att Nordström bor i huset nuförtiden, bevisar endast att ja vet vem holan är.


      • holan
        Tarkka. kirjoitti:

        Det gjorde du med min granhäck. Kontakta din syster, hon minns om du räknar upp alla nämda namn. Ifrån hur många hus kunde man se Kauppa?
        Det hjälper dej ingenting om ja säger att Nordström bor i huset nuförtiden, bevisar endast att ja vet vem holan är.

        Nog tycks du känna till det mesta. Var bodde du själv som barn ??
        Kanske vi rent av var grannar ?


      • MH
        holan kirjoitti:

        Nog tycks du känna till det mesta. Var bodde du själv som barn ??
        Kanske vi rent av var grannar ?

        Nu får du hjälpa till, för jag tror att det är lite fel på åren för dom namnen är inte från min och GB tid dom är äldre, vi är unga än, annars kommer vi och tar ner häcken för dig


      • gunbritt
        holan kirjoitti:

        Du vet väl vem jag är, fast inte jag vet vem du är. Du tycks ju
        "känna" min brorsa fru.

        du sa två namn på gunnevi
        vad är efternamnet


      • Tarkka.
        holan kirjoitti:

        Nog tycks du känna till det mesta. Var bodde du själv som barn ??
        Kanske vi rent av var grannar ?

        I denna dag skulle vi faktiskt vara grannar (ca 130m) men som unga var åsen emellan. På vintern var vatugränds huppanbackan enda orsaken att
        vi kom till östra sidan av åsen.


      • gunbritt
        MH kirjoitti:

        Nu får du hjälpa till, för jag tror att det är lite fel på åren för dom namnen är inte från min och GB tid dom är äldre, vi är unga än, annars kommer vi och tar ner häcken för dig

        ringde syrran hon sa att inte kommer
        jag ihåg något det är över 40 år


      • holan
        Tarkka. kirjoitti:

        I denna dag skulle vi faktiskt vara grannar (ca 130m) men som unga var åsen emellan. På vintern var vatugränds huppanbackan enda orsaken att
        vi kom till östra sidan av åsen.

        Din hustrus namn börjar på A liksom mitt. ?


      • Tarkka.
        Tarkka. kirjoitti:

        I denna dag skulle vi faktiskt vara grannar (ca 130m) men som unga var åsen emellan. På vintern var vatugränds huppanbackan enda orsaken att
        vi kom till östra sidan av åsen.

        Ja vet holans födelseår, hon är obetydligt äldre än ni. Om granhäcken, ja har redan en gång fällt den i år för den skull att inte din brorsa skulle hitta den. Ja plantera om den, så nu skall vi låta den växa i lugn å ro.


      • holan
        Tarkka. kirjoitti:

        I denna dag skulle vi faktiskt vara grannar (ca 130m) men som unga var åsen emellan. På vintern var vatugränds huppanbackan enda orsaken att
        vi kom till östra sidan av åsen.

        Du skrev tidigare att din unga hustru gick på min klass, men det var nog
        på syrrans klass hon gick.


      • Tarkka.
        Tarkka. kirjoitti:

        Ja vet holans födelseår, hon är obetydligt äldre än ni. Om granhäcken, ja har redan en gång fällt den i år för den skull att inte din brorsa skulle hitta den. Ja plantera om den, så nu skall vi låta den växa i lugn å ro.

        Prexic så!!


      • Tarkka.
        holan kirjoitti:

        Du skrev tidigare att din unga hustru gick på min klass, men det var nog
        på syrrans klass hon gick.

        Äldre eller yngre syrran?


      • holan
        gunbritt kirjoitti:

        du sa två namn på gunnevi
        vad är efternamnet

        Ena var Clemes, andra var Grönqvist.


      • holan
        Tarkka. kirjoitti:

        Äldre eller yngre syrran?

        Det var nog på äldre syrrans.


      • Tarkka.
        Tarkka. kirjoitti:

        Äldre eller yngre syrran?

        Klar sak att flera syskons namn kan börja på A.
        Hälsa Herman.


      • holan
        gunbritt kirjoitti:

        du jag känner igen av dom
        år du också född-53

        Jo, jag är född -53. Inte som Tarkka tror -52.


      • holan
        Tarkka. kirjoitti:

        Klar sak att flera syskons namn kan börja på A.
        Hälsa Herman.

        Jo, han ringer nästan varje dag min kära svåger Herman.


      • gunbritt
        Tarkka. kirjoitti:

        Äldre eller yngre syrran?

        du har inte gått med mej i skolan
        kanske med syrran


      • Tarkka.
        gunbritt kirjoitti:

        du har inte gått med mej i skolan
        kanske med syrran

        Min unga hustru gick på samma klass som Ag... Ann... var yngre.


      • holan
        gunbritt kirjoitti:

        du har inte gått med mej i skolan
        kanske med syrran

        nog tror jag att du har gått med mej. har kvar mitt gamla
        minnesalbum och där har du också skrivit.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe