Turkkulaist jorina

Mysteriet

Yhtäkki sitä huama olevans
nelikymppine

Ja (täs tapaukses) yliki

Mikäs siin
ei tän kukka ol jääny
kakskymppise kroppaa elämä

Vaik o see kyl sukkela
kui unelma voiva ol ja elä
juur ko teini-ikässe päiväkirjas

Vaik kantapäil astele jo kaik krempa

Kylmä kolotta luis
vuas vuarelt enemmi
ja vartto vaa et tulsis lämmi

Kesä jä kärväse
aurinkonpaist

Vaa annas ol ku rariost tule musiikki

Simmost hyvä
ku mukulana kuunteli

Dirlandaat
ja kaik muut

Joha tekis miäl tanssi

20

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahdotonyhtalo

      Älä nyt :). Oon huomannut saman reaktion toisella tavalla. Tiedän, että ystävä kuitenkin haluaa laivalle juhlimaan. Ehdotan hänelle sijoitusristeilyä. Tämä on sellainen win-win-tilanne. Puhumattakaan erilaisista säilytysjärjestelmistä. Huoks!

      Muuten Lidlistä löytyi angora-aluspuseroja ja selänlämmittimiä. Prismasta löytyi villa-silkkisekotteisia kerrastoja ja ostin sieltä fleece-kerraston. Näin täällä myös ilmoituksen yhtenä päivänä, että torilla myytiin villahousuja. Kyllä niitä löytyy ja sitten ei palele :).

      Tiedottavin terveisin,

      T

      • Mysteriet

        Totesin muuten viimeyönä että maailmassa ei ole olemassakaan sellaisa vaatteita jotka pitäisivät lämpimänä siinä kelissä... :/

        Haasteena mainittakoon, että olen osan aikaa sisällä ja toisen ulkona =)

        Runo on kuitenkin täysin mielikuvituksen tuotetta - satuin vaan kuulemaan radiosta dirlandaan tässä päivänä eräänä ja siitä oli niin helppoa jorista =)

        Kiitos!!


    • se o yks elämä eliksiirii sekki.

      Sää ole silttiki viä nuari munt verrattun,
      eik kenenkä tarvitte eik voi jäärä parikymppiseks,
      vuosie kuuluu tehhä tehtäväsä meis kaikis.
      Kremppa vaa tulee kysymättä lupaa,
      see o vaa hyväksyttävä.

      Elämämakune o runos, ei lainkka jorinaa vaa
      miällyttävä luettava pala elos polkuu.

      Vähä tai oikkesta aika pal vanhenp lukija kiittä.

      • Mysteriet

        Jos olisin oikein totuudessa pysynyt jorinoinneissani, olisin tietenkin laittanut minähahmon 80v mummeliksi, sillä sellainen tämän taustalla on - plus tietenkin dirlandaa-kipale, joka vaan saa aina mun tanssijalan notkumaan =)

        Vaikka tottapuhuen - en minäkään kai tästä enää nuorene *nauraa*

        Kiitos Lin =)


    • Pekka*

      Kakskymmppisenä poekasina myö
      Kallen kanssa uskallettiin ostoo piletti
      lavatansseihin kun ensin otettiin rohkasuryypyt
      pusikossa...
      Nyt vanahana ukkona ei rohkasua tarvihteis
      mutta eipä jalakaa nousis ennee entisee malliin...

      • Mysteriet

        Mie ramppasin vähälikkana yhet jos toisekkii tanssut... ai sitä aikaa *haaveilee*...

        Nyt on tassut jääneet vähemmälle mutta kyllä se koipi vielä kopsaa kun sopivanlaista musiikkia aan kuulee =)

        Ja nouseeki se koipi - lähes entiseen mallii!!


    • Minanoita

      Pärskyles, ei ku polkaks! Ei nää kolotukset
      menoa hidasta, niille täytyy välillä vaan potkia vauhtia...arvaa nyt määki
      rupesin haaveilemaan mp3- soittimesta ja oikein kaameen hianosta autiotalosta
      samalla kertaa nautittuna:) (you know, taustalla sellanen kevyehkö hevimusiikki sopivan lahossa ympäristössä:))) *nauraa*

      • Mysteriet

        *nauraa*

        Sie ja Siu hevis - Erkki Junkkaristaha Sie kuuntelet, oon mie sen nii monesti kuullu ku Siule soita että Eki-poikaha se siäl taustal vonkuaa =)

        Mut yht kaikki - sopivan taustan siit yheskii röttelöstä olis Ekil saanu =)

        Mie kiitä!


    • just näin! ;D

      • Mysteriet

        Tost ei kommentti enää parane!

        Kiitos !


    • Ei pure pakkaset
      eikä tipu rukkaset ku tätä lukee.
      Meinaan vaa simmost ku sul on
      toi murteenkukka hallussas.

      Kiva ku oot olemass :))

      J.

      • Mysteriet

        Kiva kun olet itse olemassa!

        ;D

        K


    • Zakuskat
      • Mysteriet

        Mää olen alkanu harrastamaan joogaa - sitä mietiskely-sellaista =)

        Jalka toki nousee potkimaan muutakin kuin käpyjä, mutta ei sitä näin yöputkessa jaksais... aina !!


    • tee.

      Meinasi mennä ohi hieno runosi. Juu, ja vastaus runon kysymykseen on, että ihminen katselee itseään sisältä päin, muut ulkoa. Ulkopuoli voi rypistyä kuin sen hedelmän - mikä se nyt on - mutta sisus, ydin, on suurenmoinen, siltä ainakin joskus vielä tuntuu.

      • Mysteriet

        Joo - toi on muuten harvinaisen totta =)

        Kiitos kauniista sanoistasi!!


    • Putkivalo

      Alan olla sitä mieltä että turkkulaisiss on järkeä kaikesta huolimatta :))) Ai että tää hymyilytti!

      • Mysteriet

        Sua ei lasketa - oot siinä kummiskin mielentilassa että maitopurkin kyljessä oleva tekstikin saa Sut näkemään vaaleanpunaisia sytämmiä... *huokaa*

        No lasketaan Sut !!!

        *nauraa*

        Ai että mun on hyvä mieli =)

        Kiitos!!


      • Putkivalo
        Mysteriet kirjoitti:

        Sua ei lasketa - oot siinä kummiskin mielentilassa että maitopurkin kyljessä oleva tekstikin saa Sut näkemään vaaleanpunaisia sytämmiä... *huokaa*

        No lasketaan Sut !!!

        *nauraa*

        Ai että mun on hyvä mieli =)

        Kiitos!!

        Juu niin näen :DD Tää on kuumin talvi putkivalon muistissa :D


      • Mysteriet
        Putkivalo kirjoitti:

        Juu niin näen :DD Tää on kuumin talvi putkivalon muistissa :D

        *halaa*

        PS: jään tähän hetkeks lämmittelemään =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1889
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      131
      1320
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      344
      862
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe