Retromalli ideoita?

Retkuilija

Mitkä autot haluaisitte nähdä jälleen tuotannossa uusversioina?

Mun mielestä nämä ainakin:

Cord 812:

http://i.telegraph.co.uk/telegraph/multimedia/archive/01408/206-Cord_1408071i.jpg

Messerschmitt tiger:

http://www.buntbahn.de/fotos/data/7967/3560Messerschmitt-TG500-Tiger-White-fa-lr.jpg

NSU ro 80:

http://www.madle.org/ms06ro80.jpg

Jensen interceptor:

http://classic-car-hire.net/uf/cars/car122-lg.jpg

Panhard:

http://dardel.info/tintin/AutosOrig/Panhard1957.jpg

36

2483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • retrolla vaan

      Austin Allegro
      Zwickau P70
      Lincoln Continental MkVI
      Ford Mustang II
      Syrena
      Hindustan Ambassador
      Stutz Bearcat

      • Retkuilija

        olis varmaan vittumaista ajaa rallia.Eipä ole muussa autossa ollut nelikulmasta rattia?


      • Retkuilija kirjoitti:

        olis varmaan vittumaista ajaa rallia.Eipä ole muussa autossa ollut nelikulmasta rattia?

        Noista ylläluetelluista vain Panhard, mutta siististi nykyaikaistettuna.
        Muista Citroen Visa sinkityllä korilla ja nykytekniikalla; korimalli ja alusta on OK.
        Pikkuautoista BMW Isetta mopoautona ja sähköautona kauppakassiksi. Korimalli se vanhin mutta nelipyöräversiona.


      • Retkuilija kirjoitti:

        olis varmaan vittumaista ajaa rallia.Eipä ole muussa autossa ollut nelikulmasta rattia?

        Muuten Allegro oli taantumuksellinen malli, Maxi oli monikäyttöauto jo 1969, allegro ei taas ollut monikäyttöauto, korimallistaan huolimatta.


      • ryyppypeppu
        Retkuilija kirjoitti:

        olis varmaan vittumaista ajaa rallia.Eipä ole muussa autossa ollut nelikulmasta rattia?

        kaikissa formula ykkösissä. Niilläkin on varmaan vittumaista ajaa. Päätellen ainakin siitä rahasta joka kuskeille on pakko maksaa että suostuvat kulmikasta rattia vääntämään.

        ja onhan alhaalta neliskanttiseksi litistetty ratti mm Audin tehokkampien S-mallien vakiovaruste


      • Anonyymi
        M1978 kirjoitti:

        Muuten Allegro oli taantumuksellinen malli, Maxi oli monikäyttöauto jo 1969, allegro ei taas ollut monikäyttöauto, korimallistaan huolimatta.

        Oli ne BMC:n tuotteet aina vanhaa ja kehnoa tekniikkaa. Kestävyys olematon. Sehän se koituikin koko konsernin tuhoksi. Huonosti suunniteltuja ja tehtyjä autoja. Toki muutamissa muotoilu eli ulkonäkö mukavaa, mutta muuten silkkoa sisältä.


    • Mallit saisivat olla vanhoja.

      Mutta jos tässä itse nostaisin jälleen sen Avengerin esiin. Nimenomaan pikkulamppuisena ja alkuperäisillä takavaloilla. Tekniikka tietysti tarpeellisilta osin päivitettynä, ja monikäyttöominaisuus pitäisi olla. Iso takaluukkukin varmaan istuisi korimalliin.

      Tuo NSU Ro80 menisi yhä, siinä tehtiin aikoinaan virhe moottorin kanssa. Olisi kannattanut käyttää tavanomaisempaa moottoria.

      • Necckarsulm

        Kyllähän Ro80 synnytettiin uudelleen edelleenkehitettynä. Siitä tuli Audi 100 (83-91, typ44).

        Ja syntyihän se Nsu viimeiseksi eistuotantoasteelle jäänyt 70-mallikin uudelleen, VW K70-mallina


      • Retkuilija

        ihmeen modernilta ollakseen 60-lukulaista suunnittelua.


      • mulle kans

        siis tämä: www.asoc.co.uk/
        oli kyllä siisti peli!


    • Koneparta

      Eiks retkuilijal oo koskaa kunnon tekemistä? Viittii aina kaivaa kuvalinkkejä ja blat blat unia..

      >>Jensen interceptor

      V-Eight on tehnyt Briteissä pientä sarjaa noista kokonaan uudelleen tehtynä vanhoilla papruilla, GM:n 6 litran LS2 V8-myllyllä, 5-speed autom., AP jarrut, 17" alut, erillisripustus takana ym. eli S-malli. Ks. linkistä SX-malli ja 'heritagesta' tulevaisuusvisio 4-veto V-malli (Interc. FF yhdistelmä), LS9 680hp 4wd Tiptronic:

      http://www.jensen-cars.co.uk/

      • Retkuilija

        rumempi tuo on kyllä kuin alkuperäinen.Juu, ei ole tekemistä tällä hetkellä, autoakaan tuolla pakkasessa huvita ropata.


      • Koneparta
        Retkuilija kirjoitti:

        rumempi tuo on kyllä kuin alkuperäinen.Juu, ei ole tekemistä tällä hetkellä, autoakaan tuolla pakkasessa huvita ropata.

        Niin varmaan tarkoitat tuota ronskia SX-mallia, joka näkyy jo etusivulla? Mutta tämä S-malli ei ole liian kaukana alkuperäisestä: http://www.jensen-cars.co.uk/s.html . Auton muotoilu oli itsessään ajaton jo 60-luvulla, senhän on sanottu olevan 'timeless icon'.


    • Renault Floride ja Caravelle oli nätti!
      Sellainen etuvetoisena ja pitemmällä akselivälillä saattaisi olla vieläkin nätti ja ominaisuuksiltaan parempi.

      • Retkuilija

        A110?


      • Puroturha
        Retkuilija kirjoitti:

        A110?

        Ehkä tuolle vois olla jo kysyntää, kun viittaa urheilumalliin? Tos jo funtsasin, että kuka pierre kusela haluais maksaa tukun rahaa jostain mitäänsanomattomista ranskiksista, jotka ei ole takaraivoon iskostunut ja himoittu aikanaan. Taitais tulla lappu luukulle Visa-linjallekin, kun ei visa vinku.


    • Sitikka..

      Citroën 2CV. Mutta tuossa tapauksessa pitäisi lähteä vähän eri linjalle kuin useimmissa tähän mennessä valmistukseen päässeissä retromalleissa. Auto pitäisi säilyttää äärimmäisen yksinkertaisena ja halpana. Varusteiksi vain välttämättömin. Retromallissa pitäisi olla myös vähintään yhtä pehmeä ja pitkäliikkeinen jousitus kuin alkuperäisessäkin, sekä kaksisylinterinen bokseri keulalla säksättämässä.

      • Retkuilija

        sätkäkoneen uustuotannon valitettavasti.Tipparenu olis kans räikee ottaa tuotantoon mutta sama ongelma siinäkin.


      • Sitikka...
        Retkuilija kirjoitti:

        sätkäkoneen uustuotannon valitettavasti.Tipparenu olis kans räikee ottaa tuotantoon mutta sama ongelma siinäkin.

        Kori pitäisi tietenkin tehdä nykyiset turvallisuusvaatimukset täyttäväksi ja airbackit, turvavyönkiristimet lukkiutumattomat jarrut, ajonvakautukset sun muut turvalaitteet varustukseen sisällyttää. Tuskin turvallisuuspuolesta ongelmaa tulisi, saihan Fiat 500:n retroversiokin Euro NCAP:n törmäystestissä ihan huippupisteet. Erillisestä rungosta pitäisi tietysti luopua ja muuttaa korirakenne itsekantavaksi.

        Sen sijaan nykyautoissa on kaikenlaisia mukavuusvarusteita, joista suurin osa pitäisi jättää pois, jotta tunnelma säilyisi riittävän askeettisena ja alkuperäisen kaltaisena.

        Ja juu, Tipparellussa olisi myös ainesta retromalliin.


    • autoja

      dart tai valiant 67-75
      ruvetaan valmistamaan suomessa saabin tehtaalla ,niin kyllä menee kaupaksi.

      • Lafayette

        Citikan ID uustuotantoon nykytekniikalla voi jopa sanoa että ne vanhat on yhä nykyaikaisia!


      • vanhojen arvostaja
        Lafayette kirjoitti:

        Citikan ID uustuotantoon nykytekniikalla voi jopa sanoa että ne vanhat on yhä nykyaikaisia!

        Rätticitikka, Tipparellu, Sunbeam Imp, Ford Anglia, Pyhimysvolvo, Saab96 ja pakettiautoista VW kleinbus (se junankeulamalli)


      • Retkuilija
        vanhojen arvostaja kirjoitti:

        Rätticitikka, Tipparellu, Sunbeam Imp, Ford Anglia, Pyhimysvolvo, Saab96 ja pakettiautoista VW kleinbus (se junankeulamalli)

        tuosta junakeulasta taidettiin tehdä päivitetty malli jokunen vuosi sitten? Imp olisi todella mielenkiintoinen uutuusmalli, mutta jos siitäkin tulisi etuvetoinen niin luonne katoaisi?


      • Retkuilija
        Lafayette kirjoitti:

        Citikan ID uustuotantoon nykytekniikalla voi jopa sanoa että ne vanhat on yhä nykyaikaisia!

        oli yltiömoderni aikanaan. Myös se tuotantoon jälleen!


      • Ikä Loppu
        Retkuilija kirjoitti:

        oli yltiömoderni aikanaan. Myös se tuotantoon jälleen!

        Noihan on kaikki ollu aikoinaan uusia ja uutuus malleja, mutta maailma kehittyy ja mennään nääs eteenpäin niikun mummo hangessa ! Ei vanhoja enää uudestaan tehdä. Kyllä näistä nykyisistäkin tulee aikoinaan vanhoja. Vai onko vika kenties siinä, että et ole vaan sattunut elämään vielä silloin kun nuo autot olivat uusia ?? Vanhoja voi aina harrastaa ja se on jopa toivottavaakin, mutta ei niitä ole mitään järkeä enää uudelleen tehdä.


      • Retkuilija
        Ikä Loppu kirjoitti:

        Noihan on kaikki ollu aikoinaan uusia ja uutuus malleja, mutta maailma kehittyy ja mennään nääs eteenpäin niikun mummo hangessa ! Ei vanhoja enää uudestaan tehdä. Kyllä näistä nykyisistäkin tulee aikoinaan vanhoja. Vai onko vika kenties siinä, että et ole vaan sattunut elämään vielä silloin kun nuo autot olivat uusia ?? Vanhoja voi aina harrastaa ja se on jopa toivottavaakin, mutta ei niitä ole mitään järkeä enää uudelleen tehdä.

        vasta vituttaakin! Hienoimmat autot ja paras musiikki tehtiin vuosina 68-72. Ja tehdään noita uutuus versioita tälläkin hetkellä (challenger, camaro ja mustang): javelin olis kova sana kans


      • Retkuilija
        Ikä Loppu kirjoitti:

        Noihan on kaikki ollu aikoinaan uusia ja uutuus malleja, mutta maailma kehittyy ja mennään nääs eteenpäin niikun mummo hangessa ! Ei vanhoja enää uudestaan tehdä. Kyllä näistä nykyisistäkin tulee aikoinaan vanhoja. Vai onko vika kenties siinä, että et ole vaan sattunut elämään vielä silloin kun nuo autot olivat uusia ?? Vanhoja voi aina harrastaa ja se on jopa toivottavaakin, mutta ei niitä ole mitään järkeä enää uudelleen tehdä.

        Challengerin tilauskirjat oli täynnä ennenkuin ensimmäistäkään autoa oli rakennettu!


      • Retkuilija

        kiitos.


      • 19+7
        Retkuilija kirjoitti:

        kiitos.

        Minä en halua nähdä yhtään "retromallia" ! - minä haluan nähdä autotehtaiden tekevän nykyisillä tietokoneillaan yms yms värkeillään yhtä lailla mieleenpainuvia UUSIA automalleja, joita täällä nyt haikaillaan uustuotantoon ! - on se kumma homma, jos nykypäivän autosuunnittelijat eivät tähän enää pysty.


      • qwertgvc
        Ikä Loppu kirjoitti:

        Noihan on kaikki ollu aikoinaan uusia ja uutuus malleja, mutta maailma kehittyy ja mennään nääs eteenpäin niikun mummo hangessa ! Ei vanhoja enää uudestaan tehdä. Kyllä näistä nykyisistäkin tulee aikoinaan vanhoja. Vai onko vika kenties siinä, että et ole vaan sattunut elämään vielä silloin kun nuo autot olivat uusia ?? Vanhoja voi aina harrastaa ja se on jopa toivottavaakin, mutta ei niitä ole mitään järkeä enää uudelleen tehdä.

        tarvi olla vanhoja,se ei itsestaan ole se juttu. vaan onhanne paljon kauniimpia kuin hirveet nykyautot


      • 19+7 kirjoitti:

        Minä en halua nähdä yhtään "retromallia" ! - minä haluan nähdä autotehtaiden tekevän nykyisillä tietokoneillaan yms yms värkeillään yhtä lailla mieleenpainuvia UUSIA automalleja, joita täällä nyt haikaillaan uustuotantoon ! - on se kumma homma, jos nykypäivän autosuunnittelijat eivät tähän enää pysty.

        Nykyiset automallit suunnitellaan saman kaavan mukaan, joten merkistä riippumatta ne muistuttavat toisiaan. Tietokone ja tuulitunneli sanelee muodon, ei mitään persoonallisuutta.


      • Karvaparta
        Retkuilija kirjoitti:

        vasta vituttaakin! Hienoimmat autot ja paras musiikki tehtiin vuosina 68-72. Ja tehdään noita uutuus versioita tälläkin hetkellä (challenger, camaro ja mustang): javelin olis kova sana kans

        ..köyhässä kekkosslovakiassa. Auto oli kulkuväline, kaikilla ei sitä ollut. Ei erikoismalleja silloin pahemmin päässä pyörinyt, vaikka oli kuinka autopoikaa. Korkeintaan teknarista näki Haastajan (kioskilla/kirjastossa ei ollut Motor Trendiä) ja sit unohtui mikä se oli. Mustangin sattui joskus näkemään livenä, mutta mahdollisuus törmätä noihin luettelemiisi vanhoihin on nykyään suurempi kuin silloin.. Kadulla vilisi yleensä paskasia fiat kusiaisia, cortinoita, mosseja ym (ei niitä kiillotettu).. volvo oli jo menestyvän miehen auto. Parasta musaa kuulu joka ilta Radio Luxemburgista, Yleltä vain tunnin viikossa.


      • 1972synt.
        Karvaparta kirjoitti:

        ..köyhässä kekkosslovakiassa. Auto oli kulkuväline, kaikilla ei sitä ollut. Ei erikoismalleja silloin pahemmin päässä pyörinyt, vaikka oli kuinka autopoikaa. Korkeintaan teknarista näki Haastajan (kioskilla/kirjastossa ei ollut Motor Trendiä) ja sit unohtui mikä se oli. Mustangin sattui joskus näkemään livenä, mutta mahdollisuus törmätä noihin luettelemiisi vanhoihin on nykyään suurempi kuin silloin.. Kadulla vilisi yleensä paskasia fiat kusiaisia, cortinoita, mosseja ym (ei niitä kiillotettu).. volvo oli jo menestyvän miehen auto. Parasta musaa kuulu joka ilta Radio Luxemburgista, Yleltä vain tunnin viikossa.

        oikeassa paskasia kusiaisia ja kuplia ,taunus oli jo melkein amerikan -rauta . ihme oli jos jenkin näki, jos näki sekin oli ruumisauto.


    • Alanharrastaja

      Amerikassa tehdään näitä retromalleja eikä vain haaveilla!
      DYNACORN CLASSIC BODIES tekee esim 67 MUSTANG fastback koreja siis tehdasuusia koreja jotka ovat kuulemma parempia kuin alkuperäiset (valmistustekniikka ja materiaalit ovat 40 vuodessa kehittyneet).
      Korit tehdään FORDIN lisenssillä ja hintaa kertyy$14500 hinnat kaiketi alkaen.
      Myös muita malleja ja merkkejä oli valmistuslistalla esim 69 camaro ym.
      Näin siellä,mitenkähän onnistuisi tuoda suomeen näitä uuskorisia klassikkoja?Taitaisi verottaja tappaa koko touhun alkuunsa vai meniskö korinvaihtoprosenttipuljaamiseksi?
      Pitänee tyytyä näihin vanhoihin pakkelilla ja kanaverkolla kyllästettyihin vehkeisiin...

    • Anonyymi

      RENAULT FLORIDE
      FIAT 124 SPIDER
      VW KARMANN GHIA
      MERCEDES-BENZ SLK
      FIAT 127

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2610
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1640
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1055
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe