mb 320 cdi vm 99 ajosta parkkiin, tunti kaupassa ja hyppäys auton rattiin. Tauluun rävähti samantien el power control epc visit workshop vikailmoitus sekä engine oil sensor visit workshop vikailmoitus. Hävisivät kun ajelin vähän aikaan ja auto toimi normaalisti. Teki jälleen saman uudestaan kun oli vähän aikaa parkissa mutta lisänä että ei reagoinu mitenkään kaasupolkimen painallukseen vaan louskutti tyhjäkäyntiä ja sitten kun reagoi kaasupolkimeen kävi muutaman sekunnin tosi epätasaisesti ja tuntu että koko auto heilu sivulta toiselle ja vähän ajan päästä ei ottanu taas ollenkaan kierroksia. Seuraavana aamuna toimi taas hyvin töihin asti kunnes seisoi parkkipaikalla tunnin niin taas samat ongelmat, mikä ihme tähän iski?
Mikä iski väyryseen?
18
6078
Vastaukset
- frangrabba
tekisköhän kylmyys kepposiaan,laita tenua tankkiin,jos vaikka sillä korjaantuisi
- ilmavaivat
Todennäköisesti ilmavaivoja, vaihda läpinäkyviin polttoaineputkiin moottoritilassa uudet O-renkaat, saattaa auttaa. Yleensä juurikin kylmällä tällainen vika tulee esiin.. Ei se tenu mitään auta, muutenkaan ei kannata laittaa tankkiin mitään ylimääräistä, "tenu" ei todellakaan tee hyvää esim. korkeapainepumpulle! "frangrabban" neuvot muutenkin tuntuvat jumiutuneen 60-luvulle..
- marko1267
ilmavaivat kirjoitti:
Todennäköisesti ilmavaivoja, vaihda läpinäkyviin polttoaineputkiin moottoritilassa uudet O-renkaat, saattaa auttaa. Yleensä juurikin kylmällä tällainen vika tulee esiin.. Ei se tenu mitään auta, muutenkaan ei kannata laittaa tankkiin mitään ylimääräistä, "tenu" ei todellakaan tee hyvää esim. korkeapainepumpulle! "frangrabban" neuvot muutenkin tuntuvat jumiutuneen 60-luvulle..
jos haluaa että lähtee aamulla käyntiin ilman sahaamista. jopa 5 tuntia ihan tasasella saa aikaseksi sen että starttaustuokio on pitkä. toivotaan että vika korjaantuu o-renkaitten uusimisella
- Mursu mies
marko1267 kirjoitti:
jos haluaa että lähtee aamulla käyntiin ilman sahaamista. jopa 5 tuntia ihan tasasella saa aikaseksi sen että starttaustuokio on pitkä. toivotaan että vika korjaantuu o-renkaitten uusimisella
Laittaa tankkii tenuja ei tosiaan ettekö mersu lurkit tiedä että se on maisnos kikka ja sisältää vettä.Kyllä halpaan menee jos sitä käyttää.
- timppanen
Tietojeni mukaan vm 99 ssä: ei ole monitoiminäyttöä.
- äö
Vaihaväyrynen W124:seen niin ei tekstitluemittaristossa,puolivuottaväyrysellä möin ja ostin e-mallin 124:sen väyryset on täysiä paskoja!
- mersu v-94
äö kirjoitti:
Vaihaväyrynen W124:seen niin ei tekstitluemittaristossa,puolivuottaväyrysellä möin ja ostin e-mallin 124:sen väyryset on täysiä paskoja!
kyllä nämä väyryset ennen cdi-aikaa ovat paljon parempia kuin w124:set näissä väyrysissä ei ole niin paljon ruostettakaan kuin w124:ssa.ja ovat parempia ajaa sekä pienempi ruokaisempia ja tilavampia.
väyrysen ruosteet lähinnä pelkkää pinta ruostetta mutta 124:ssa ruostetta on enempi pohjassa/muissa piilossa olevissa paikoissa.ja vaikka tätä 220d parjataan tuon lucaksen osalta niin miksei muista merkeistä hehkuteta samaan malliin kun samaa pumppua löytyy esim:bemareista ja transiitista.
muissa missä ei ole lucasta niin on toi vp44-pumppu joka on yhtä vika herkkä/kallis korjata kuin lucas,taitaa näitten pumppujen osalta luotettavimmat olla transportter ja volvo.
mutta tuohon vikaan niin suosittelen o-renkaitten tarkistamista. - w mallit
mersu v-94 kirjoitti:
kyllä nämä väyryset ennen cdi-aikaa ovat paljon parempia kuin w124:set näissä väyrysissä ei ole niin paljon ruostettakaan kuin w124:ssa.ja ovat parempia ajaa sekä pienempi ruokaisempia ja tilavampia.
väyrysen ruosteet lähinnä pelkkää pinta ruostetta mutta 124:ssa ruostetta on enempi pohjassa/muissa piilossa olevissa paikoissa.ja vaikka tätä 220d parjataan tuon lucaksen osalta niin miksei muista merkeistä hehkuteta samaan malliin kun samaa pumppua löytyy esim:bemareista ja transiitista.
muissa missä ei ole lucasta niin on toi vp44-pumppu joka on yhtä vika herkkä/kallis korjata kuin lucas,taitaa näitten pumppujen osalta luotettavimmat olla transportter ja volvo.
mutta tuohon vikaan niin suosittelen o-renkaitten tarkistamista.tiedossa että W123 ja W124 ovat mersun lujimmat mallit. Noiden jälkeen mersu rupesi tinkimään laadusta ja tekemään sekundaa :(
- E
w mallit kirjoitti:
tiedossa että W123 ja W124 ovat mersun lujimmat mallit. Noiden jälkeen mersu rupesi tinkimään laadusta ja tekemään sekundaa :(
vai ei väyrynenruostu!150tkm.ajetuna ruostetta ovissa,helmoissa,takakontinlukonympärillä ja kaiken huippu että etukierrejousen kupit tippuu korista irti! yksikääntaksikuski ei ole kehunut w210! auto ei ole edesyhtälämmin kun w124:nen ja kun katsoo autojen hintoja w210 ja w124,priimakuntoset w124 on kalliimpia kuin nämä helvetin väyryset ja on vaikea automyydä! itselläni tällä hetkellä 2:w124:sta hyvinpidettyjä 250d ja 300d! enkä ole pettynyt yhtään 300d ikä 4/-85 ja 250d ikä 1/-89 autot yli 20 vuotta vanhoja!onhan tietysti remottia ollut alapalloja,raidetankoja,jarruremonttia,suutinhuoltoa,ovenlukkoja ynnämuuta!autot ajettu yli 500tkm!w124:kestää jossen hoitaa uutuuttaan oikein!
- JJ
E kirjoitti:
vai ei väyrynenruostu!150tkm.ajetuna ruostetta ovissa,helmoissa,takakontinlukonympärillä ja kaiken huippu että etukierrejousen kupit tippuu korista irti! yksikääntaksikuski ei ole kehunut w210! auto ei ole edesyhtälämmin kun w124:nen ja kun katsoo autojen hintoja w210 ja w124,priimakuntoset w124 on kalliimpia kuin nämä helvetin väyryset ja on vaikea automyydä! itselläni tällä hetkellä 2:w124:sta hyvinpidettyjä 250d ja 300d! enkä ole pettynyt yhtään 300d ikä 4/-85 ja 250d ikä 1/-89 autot yli 20 vuotta vanhoja!onhan tietysti remottia ollut alapalloja,raidetankoja,jarruremonttia,suutinhuoltoa,ovenlukkoja ynnämuuta!autot ajettu yli 500tkm!w124:kestää jossen hoitaa uutuuttaan oikein!
naulankantaan!vanhemmat on hyviä!
- noumani
JJ kirjoitti:
naulankantaan!vanhemmat on hyviä!
onhan se totta että 124 on se viimeinen oikia mersu,mutta onhan toi jo tosi vanhanaikainen eikä ajettavuuskaan ole lähelläkään väyrysen tasoa.mulla on kohta 600tkm ajettu väyrynen vm.96 eikä tässä ainakaan ole kuin vähän pinta ruostetta oven alareunassa,jousikupit virheettömät ja pohjakin täysin ruosteeton.olen ajanut mersuilla 123 lähtien ja tiedän kyllä mistä puhun.
- marko1267
noumani kirjoitti:
onhan se totta että 124 on se viimeinen oikia mersu,mutta onhan toi jo tosi vanhanaikainen eikä ajettavuuskaan ole lähelläkään väyrysen tasoa.mulla on kohta 600tkm ajettu väyrynen vm.96 eikä tässä ainakaan ole kuin vähän pinta ruostetta oven alareunassa,jousikupit virheettömät ja pohjakin täysin ruosteeton.olen ajanut mersuilla 123 lähtien ja tiedän kyllä mistä puhun.
mb 320 cdi vm 99 automaatti.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Ongelmana että auto toimii hyvin kun seisoo yön parkissa mutta..... Kun olen ajanut koneen lämpimäksi ja menen käymään esimerkiksi kaupassa ja starttaan uudelleen niin monitoiminäyttöön rävähtää samantien vikailmoitukset "engine oil sensor visit workshop" sekä "power control epc visit workshop". Auto louskuttaa vaan tyhjäkäyntiä eikä reagoi mitenkään kaasunpolkimeen. Sama juttu kokoajan vaikka starttailis uudelleen.
Ja taas kun auton antaa olla parkissa tuntitolkulla niin toimii senaikaa kunnes sammutat sen ja käynnistät uudelleen, niin johan on taas taulussa samat vikailmoitukset ja autolla ei pääse mihinkään.
Osaako joku kertoa mikä ihme tän vian aiheuttaa kun ihan selvästi se vika tulee aina kun auto on ajettu lämpimäksi ja sen jälkeen kun sammutat ja hyppäät puikkoihin jonkun ajan kuluttua. Vikavalot eivät syty ajon aikana vaan aina kun käynnistät niin muutaman sekunnin viiveellä.
Autoon on kuukausi sitten vaihdettu akku, o-renkaat, ilmamassamittari sekä korjattu korkeapainepumppu.
Kyseisten vikavalojen ilmestymisen jälkeen on laitettu siis o-renkaat,akku sekä korkeapainepumppu.
Vika esiintyi alussa vain vikavalojen syttymisenä sekä sattunnaisesti ei raegoinut mitenkään kaasupolkimeen. Nyt sitten kun valot rävähtää tauluun niin käy vaan tyhjäkäyntiä.
Osaako joku antaa mitään vinkkiä, kenties jotain ihme sähkövikaa?? - 250D
marko1267 kirjoitti:
mb 320 cdi vm 99 automaatti.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Ongelmana että auto toimii hyvin kun seisoo yön parkissa mutta..... Kun olen ajanut koneen lämpimäksi ja menen käymään esimerkiksi kaupassa ja starttaan uudelleen niin monitoiminäyttöön rävähtää samantien vikailmoitukset "engine oil sensor visit workshop" sekä "power control epc visit workshop". Auto louskuttaa vaan tyhjäkäyntiä eikä reagoi mitenkään kaasunpolkimeen. Sama juttu kokoajan vaikka starttailis uudelleen.
Ja taas kun auton antaa olla parkissa tuntitolkulla niin toimii senaikaa kunnes sammutat sen ja käynnistät uudelleen, niin johan on taas taulussa samat vikailmoitukset ja autolla ei pääse mihinkään.
Osaako joku kertoa mikä ihme tän vian aiheuttaa kun ihan selvästi se vika tulee aina kun auto on ajettu lämpimäksi ja sen jälkeen kun sammutat ja hyppäät puikkoihin jonkun ajan kuluttua. Vikavalot eivät syty ajon aikana vaan aina kun käynnistät niin muutaman sekunnin viiveellä.
Autoon on kuukausi sitten vaihdettu akku, o-renkaat, ilmamassamittari sekä korjattu korkeapainepumppu.
Kyseisten vikavalojen ilmestymisen jälkeen on laitettu siis o-renkaat,akku sekä korkeapainepumppu.
Vika esiintyi alussa vain vikavalojen syttymisenä sekä sattunnaisesti ei raegoinut mitenkään kaasupolkimeen. Nyt sitten kun valot rävähtää tauluun niin käy vaan tyhjäkäyntiä.
Osaako joku antaa mitään vinkkiä, kenties jotain ihme sähkövikaa??moottorinohjainyksikkövika tai ohjainyksikönjohtosarjavika johdot on jumalattomanohkasia voi hankautua poikki! kannataa tutkia johtosarja maadotukset!
- MBmies.
250D kirjoitti:
moottorinohjainyksikkövika tai ohjainyksikönjohtosarjavika johdot on jumalattomanohkasia voi hankautua poikki! kannataa tutkia johtosarja maadotukset!
Vieppä kuule Veholle se johdon nokkaan, aina ensimmäinen temppu on lukea vikakoodit, sen jälkeen ollaan hyvin paljon viisaampia! Ootko todellakin turhaan vaihtanut korkeapainepumpun?? Mitä helvetin järkeä, kun ei ole osa halvimmasta päästä.. Turhaa arvailla vikaa..
- dt
MBmies. kirjoitti:
Vieppä kuule Veholle se johdon nokkaan, aina ensimmäinen temppu on lukea vikakoodit, sen jälkeen ollaan hyvin paljon viisaampia! Ootko todellakin turhaan vaihtanut korkeapainepumpun?? Mitä helvetin järkeä, kun ei ole osa halvimmasta päästä.. Turhaa arvailla vikaa..
koko laitos!
- - - - >
marko1267 kirjoitti:
mb 320 cdi vm 99 automaatti.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Ongelmana että auto toimii hyvin kun seisoo yön parkissa mutta..... Kun olen ajanut koneen lämpimäksi ja menen käymään esimerkiksi kaupassa ja starttaan uudelleen niin monitoiminäyttöön rävähtää samantien vikailmoitukset "engine oil sensor visit workshop" sekä "power control epc visit workshop". Auto louskuttaa vaan tyhjäkäyntiä eikä reagoi mitenkään kaasunpolkimeen. Sama juttu kokoajan vaikka starttailis uudelleen.
Ja taas kun auton antaa olla parkissa tuntitolkulla niin toimii senaikaa kunnes sammutat sen ja käynnistät uudelleen, niin johan on taas taulussa samat vikailmoitukset ja autolla ei pääse mihinkään.
Osaako joku kertoa mikä ihme tän vian aiheuttaa kun ihan selvästi se vika tulee aina kun auto on ajettu lämpimäksi ja sen jälkeen kun sammutat ja hyppäät puikkoihin jonkun ajan kuluttua. Vikavalot eivät syty ajon aikana vaan aina kun käynnistät niin muutaman sekunnin viiveellä.
Autoon on kuukausi sitten vaihdettu akku, o-renkaat, ilmamassamittari sekä korjattu korkeapainepumppu.
Kyseisten vikavalojen ilmestymisen jälkeen on laitettu siis o-renkaat,akku sekä korkeapainepumppu.
Vika esiintyi alussa vain vikavalojen syttymisenä sekä sattunnaisesti ei raegoinut mitenkään kaasupolkimeen. Nyt sitten kun valot rävähtää tauluun niin käy vaan tyhjäkäyntiä.
Osaako joku antaa mitään vinkkiä, kenties jotain ihme sähkövikaa??Toisinaan EGR voi aiheuttaa 'omituisia' murheita ja häiriöitä, en tiedä voisiko syy olla siinä, muta kannattaa joka tapauksessa tarkistaa.
Todennäköisesti pakokaasunkierrätys on tukkinut ja 'piennyt' EGR-venttiilin ja kanavat jossakin määrin (Voi jumittaa mm. ilmaläppää / ohjainta EGR:n tuntumassa). Jotkut purkavat koko pakopuolen pakosarja mukaanlukien tehden perusteellisen puhdistuksen. Kannattaa myös sen jälkeen laittaa tankkiin jokin polttoainejärjestelmän puhdistus ja hoitoaine tyyliin Wynssi & Forte.
Toivottavasti ongelmaan löytyy ratkaisu ja ilman suuria kustannuksia.
- fvbfcbvxdfbvfdx
No löytykös se vika?
- kikarikoiso
Mulla sytty w203 270cdi toi ecp valo ku oli tankki melkein tyhjäks päässy ni siin ku tankkasin ja mis on se pumpulta tuleva bloki mikä jakaa suuttimille aineen ni sellanen muovinen venttiili josta painamalla vissii päästi ilmat sielt kirkkaist letkuista pois.. sit starttasin ja valo kadonnut... tiesit teinkö oikeesti mitöö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083286Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872