Kerrostalon kuntotarkastus

Vaadin!!!

Väitetään ettei kerrostalossa kuntotarkastusta tarvita, olen erimieltä. Pitäisi olla sellainen kuntotarkastastus jossa selviäisi äänieristyksen taso. Ei ole vaikea mitata, naapurille desibelimittari käteen ja tarkastaja töräyttää torvella, sitten vain katsotaan paljonko mittari seinän takana näyttää!

On uskomatonta miten vähän tietoa vanhaa kerrostalo-osaketta ostavalle annetaa. Äänieristys on asumismukavuuteen aivan oleellisesti vaikuttava asia. Jos puhe, nauru, ilmavaivat, rakastelut kuuluvat selvästi läpi menee siinä rauhallisemmaltakin mieheltä/naiselta hermot!

11

2637

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omakotitalollinen.,

siksi en ikinä kerrostalossa halua asuakkaan. Ei siinä mitään rauhaa ole asuu omassa tai vuokralla.

• Kysyn vaan

Jos olet koko ikäsi omakotitalossa asunut millaista kerrostalossa asuminen on. Minä olen aina asunut kerrostaloissa, aluksi vuokralla, sitten omissa, oikein rauhallista on ollut, hyvin olen saanut nukuttua eikä päivälläkään kukaan ole häirinnyt.

• Aina löytyy joku
        Kysyn vaan kirjoitti:

Jos olet koko ikäsi omakotitalossa asunut millaista kerrostalossa asuminen on. Minä olen aina asunut kerrostaloissa, aluksi vuokralla, sitten omissa, oikein rauhallista on ollut, hyvin olen saanut nukuttua eikä päivälläkään kukaan ole häirinnyt.

Asuinhistoriaani kuuluu 4kpl kerrostaloja, 3kpl ok-taloja, 2kpl rivitaloja ja 1kpl pienkerrostalo.

Kaikki naapurihäiriöt liittyy noihin joissa on mukana sana "keros".

• Tosi kun vesi

Riittää kun katsoo ulkoseiniä, metrin paksuiset, ei meteli ja möly sisään kuulu!

• kokemusta omaava

Huvittava kommentti, ei paljon ulkoseinä paina, kun tässä"jykevässä" kivitalossa on asuntojen väliset seinät ohutta kananpaskaa, on näissä asuttu ja kaikki kuului läpi, uudet kerrostalot, puhutaan ihan pari kolme vuotta sitten rakennetuista, niin aika hyvä on jo äänieristys, ainakin omistusasunnoissa, kun parhaissa paksu paikalla valettu välipohja, omat ilmanvaihtokanavat, patterien ja muiden johtojen läpivedot toteutettu paremmin, ei näissä puheet kuulu, tietenkään missään kerrostalossa ei saa musiikkia kovalla soittaa, sen sanoo järki ja järjestyssäännöt.
        Asumisen rauhaa on kun uudessa talossa ei kuulu puheet ei vesijohtojen äänet,nämä kuuluivat hyvin, vielä 1990 luvun taloissa ja kaikista eniten niissä jykevissä kivitaloissa, jotak oli rakennettu 1920, 1930-40 ja 50-60 luvulla.

• Kysyn vaan
        kokemusta omaava kirjoitti:

Huvittava kommentti, ei paljon ulkoseinä paina, kun tässä"jykevässä" kivitalossa on asuntojen väliset seinät ohutta kananpaskaa, on näissä asuttu ja kaikki kuului läpi, uudet kerrostalot, puhutaan ihan pari kolme vuotta sitten rakennetuista, niin aika hyvä on jo äänieristys, ainakin omistusasunnoissa, kun parhaissa paksu paikalla valettu välipohja, omat ilmanvaihtokanavat, patterien ja muiden johtojen läpivedot toteutettu paremmin, ei näissä puheet kuulu, tietenkään missään kerrostalossa ei saa musiikkia kovalla soittaa, sen sanoo järki ja järjestyssäännöt.
        Asumisen rauhaa on kun uudessa talossa ei kuulu puheet ei vesijohtojen äänet,nämä kuuluivat hyvin, vielä 1990 luvun taloissa ja kaikista eniten niissä jykevissä kivitaloissa, jotak oli rakennettu 1920, 1930-40 ja 50-60 luvulla.

Siltä tuntuu kun vesijohtojen äänet sinua häiritsevät. Miten kaupungilla voit asua/käydä, liikenteenmelu, eikö olisi parasta muuttaa jonnekin kauas missä käki vain kukkuu?

• Pumpulikin käy

Kyllä ihmisiä normaalit asumisen äänet peloittaa, ei niihin kuole!

• Ziizus...

Siis omassa kodissa korvatulpat korvissa ettei häiritse naapureilta kuuluvat äänet?? Ei helvetti. Juuri tästä syystä asun ok-talossa. Arvostan mukavuutta ja korvatulpat tai kuulosuojaimet päässä KOTONA elämä ei ole minua varten.

• kokemusta omaava
        Ziizus... kirjoitti:

Siis omassa kodissa korvatulpat korvissa ettei häiritse naapureilta kuuluvat äänet?? Ei helvetti. Juuri tästä syystä asun ok-talossa. Arvostan mukavuutta ja korvatulpat tai kuulosuojaimet päässä KOTONA elämä ei ole minua varten.

kun ostaa upuuudesta kerrostalosta asunnon, saa iak mukavasti asua,, kyllä muuten ne vesijohdon äänt voi H:tin kovat, kun huonosto on rakennettu kuuluu kauhea kohina kun alakerrassa mennään suihkuun ja kiva herätä siihe, kun toisilla tapa käydä suihkussa aamu viideltä ja lorottaa puoli tuntia vettä! Siksi ostin asuntoni uudesta hyvin rakennetusta kerrostalosta ja ei kuulu enään suihkunäänet ja muut mölinät ja vielä 2000 rakennetussa kuului, mutta uudemmassa ei enään kuulu, samoin 90-luvun taloissa kuului kuseminen ja suihkussa käynti, vanhoissa 20-30 luvun ja 60 luvun taloissa kuului puhe ja vesijohdot.
        asun uudessa talossa, jossa paikalla valettu välipohja, oma ilmanvaihto, hyvin eristetyt vesijohdot, kuin omakotitalossa.

• Tää oli hyvä!

"naapurille desibelimittari käteen ja tarkastaja töräyttää torvella"

Kyllä siinä menis lihapiirakka väärään kurkkuun kun avaisi oven ja siellä seisoisi joku pukupelle joka ojentaisi desibelimittaria. "Voisitteko kävellä olohuoneeseenne ja pidellä tätä mittaria kädessäni. Minä käyn sillä välin töräyttämässä torveen tuolla naapurissa." Nämä tyfneröiden vaatimukset asuntokauppojen suhteen alkavat saada surkuhupaisia piirteitä :D

• 1904klndjiodag

Ei minulla ainakaan menisi mitään väärään kurkkuun jos joku ehdottaisi että mittaan desibelejä. Aikaa tuollaisessa mittauksessa menisi alle minuutti, itsekin saisi tietoa miten hyvä äänieristys on. Onko tv-lupa jäänyt maksamatta, ulosottomiestä vai haastemiestä pelkäät?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      354
      2834
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1559
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1078
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      1007
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      978
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      943
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      918
    9. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      908
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      849
    Aihe