Olin eilen tien päällä ja auto toimi täysin normaalisti. Liikennevaloissa huomasin, että auto oli sammunut kun yritin lähteä liikkeelle. No, ajattelin, että oli joku satunnainen ongelma, mutta ei... käynnistyksen jälkeen ruutuun tuli "abgas werkstatt" ja "motorstörg werkstatt". Moottorivalo palaa ja myös EPC-valo (muistaakseni siinä lukee EPC).
No, tyhjäkäynti heiluu miten sattuu ja sitten ennen pitkää moottori sammuu, eli pienellä kikkailulla vältin sen, ettei auto jättänyt tien päälle.
Nyt pitäisi arpoa, että mihin huoltoon tuo pitäisi viedä ja onkohan tämä joku klassinen golf-ongelma, jonka korjaaminen maksaa tsiljoona euroa. Asun siis pk-seudulla ja olen puskaradion kautta kuullut, että VW:n oma huolto saattaa olla vähän öö... ei niin mukava paikka asioida. Onko porukalla positiivisia huoltokokemuksia ja jos on niin mistä?
Kiitän jo etukäteen...
2003 GOLF IV 1.6 ja tyhjäkäyntiongelma
16
14713
Vastaukset
- 9m5x
Mulla kaks golffia ,02,03. muutaman kerran syttyny samat valot ,25-100 euroa maksanu kerta korjaus pörhöllä .Voi olla lämpöanturi tai satunnainen häiriö.Golf ei pidä siitä ,jos siirtää kylmää autoa pihassa,seuraavan kerran kun lähet ajamaan ,saattaa valo syttynä palamaan. Siis autotkin pitävät siitä jos ajo kestää vähän pitempään .Merkkiliike oikea paikka tässäkin tapauksessa.
- Elvis oli kala
Jos golffissa on BCB-kone, niin oireet on ominaisuus, likaantuva kaasuläppäkotelo.
Oire poistuu kaasuläppäkotelon puhdistuksella, kaasuläpän perussäädöllä ja samalla kannattaa päivittää moottorin ohjainlaite uudemmalla ohjelmalla (jos saatavilla).
Kuka tahansa osaa puhdistaa kaasuläppäkotelon.
Tavallisen korjaamon testerillä ehkä pystyy tekemään kaasuläpän perussäädön.
Merkkikorjaamo pystyy päivittämään ohjainlaitteen.
Sinne viet, mitä haluat autollesi tehtävänän.
Kustannukset on merkkiliikkeessä n. 150-200€ (puhdistus, perussäätö ja päivitys)- ...
Ja mistähän sinä tuolle puhdistukselle tuollaisen hinnan repäisit :D Meillä se maksoi ihan merkkiliikkeessä tasan 50€ ja aikaa meni noin 30min. Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa...eli siis kannattaa miettiä missä tuon homman teettää...
- Elvis oli kala
... kirjoitti:
Ja mistähän sinä tuolle puhdistukselle tuollaisen hinnan repäisit :D Meillä se maksoi ihan merkkiliikkeessä tasan 50€ ja aikaa meni noin 30min. Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa...eli siis kannattaa miettiä missä tuon homman teettää...
"Ja mistähän sinä tuolle puhdistukselle tuollaisen hinnan repäisit :D Meillä se maksoi ihan merkkiliikkeessä tasan 50€ ja aikaa meni noin 30min. Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa...eli siis kannattaa miettiä missä tuon homman teettää..."
Sisältää seuraavat työvaiheet:
Vikamuistin luku.
Kaasuläppäkotelon irroitus, puhdistus ja kiinnitys.
Kaasuläppäkotelon (läpän) perussäätö.
Moottorin ohjainlaitteen päivitys.
Jokainen työvaihe on maksullinen, joten ne kun ynnätään yhteen, niin niin kyllä niistä jotain kertyy, enemmän kuin 50,00€.
Jos tehdään pelkkä puhdistus, niin se ei paljoa maksa.
Sen pystyy tekemään kotona itsekkin. Ostaa puhdistusainepullon suihkuttaa sillä kaasuläppäkotelon puhtaaksi. Ilmanputsarikotelon irroituksen ja kiinnityksen kanssa aikaa menee 15min.
Se miten auto toimii sen jälkeen, niin siitä en mene sanomaan mitään. - Anonyymi
Lisäksi kannattaa tulpata EGR, se on kaiken pahan alku ja juuri. Venttiili karstoittuu ja toimii miten sattuu, siitä tulee sitten noita ongelmia. Tulppauksen jälkeen saattaa tosin moottorin vikavalo palaa ajoittain. Vikakoodiksi vinkuu sitten kaasun virtausta egr:ssä, mutta auto toimii kuitenkin kuin ajatus. Ennen katsastusta mahdollisen vikakoodin nollaus ja niin tulee leima että lätkähtää.
- karkharri
Vw golf iv 1.6 2003 tyhjäkäynti ongelma! Moottorin ku laittaa pyörimään nii hetken kuluttua alkaa tyhjäkäynti pomppimaan ja auto nykii, ajaessa ei taas oo mitään ongelmia paitsi ku menee valoihin nii sama ralli jatkuu ja vika taas häviää.. pitemmän päälle ku ajaa nii ei oo mitään ongelmia.. autoon oon map tunnistimen vaihtanu ja puolat kokeillu uudella mutta vika ei häviä.. pakkasella ei taas oo nii pahoja ongelmia vaan tuntuu et enemmän nykii kosteammalla kelillä.. nyt jos löytyis hyviä vinkkejä tähän ongelmaan, kiitos!!!
- Raimokalevi
2003 GOLF IV ja tyhjäkäyntiongelma mulla samanlainen golf samanlainen ongelma joka ei ole selvinnyt, kerro jos olet vian löytäny mikä vaivasi?
- äläsäästätässä
Tulpat vaihtamatta ?
- Raimokalevi
Tulpat on vaihdettu.
- Anonyymi
Mikähän voisi olla vialla kun tyhjäynti seilaa ja ei tykkää pysyä tyhjäynnillä käynnissä ja sammuu vielä herkemmin kun tyhjäkäynnillä kääntää rattia. Ajaessa kaasu tavallaan ”lukittuu” ja sen jälkeen kun laittaa vapaalle ja kytkin pohjaan kierrokset nousee 4-5 tonniin ja auto huutaa laskee kyllä siitä sittenkun laittaa vaihteen päälle ja nostaa kytkimen . Pientä nykimistä vaihteiden vaihdon välillä ja tuntuu ettei auto oikein vedä. Kyseessä siis 1.6 golf vm 99. Onko jollain ollut samaa ongelmaa? Kaasuläppä remppa tehty en tiedä sitten onko ohjelmointi onnistunut. Yksi imuputkikin vaihdettu.
- Anonyymi
Moottorin lämpötila anturan kun vaihtaa uuteen, niin lakkaa vikuroimasta!
- Anonyymi
Meilläpäin sanotaan tuollaisessa tilanteessa, että auto pitäisi viedä korjattavaksi.
- Anonyymi
Meilläpäin sanotaan että vaihda automerkkiä niin pääset eroon VW onaisuuksista, muuten totuttele normaalia huonompaan laatuun. Volkswagen merklihuolto ei sun auton tekniikkaa vaihda Toyotan laatuosiin vaikka nelinkontin perse pystyssä rukoilisit. Pitää ostaa Toyota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meilläpäin sanotaan että vaihda automerkkiä niin pääset eroon VW onaisuuksista, muuten totuttele normaalia huonompaan laatuun. Volkswagen merklihuolto ei sun auton tekniikkaa vaihda Toyotan laatuosiin vaikka nelinkontin perse pystyssä rukoilisit. Pitää ostaa Toyota.
No tojotalla ei kehtaa tai viitsi ajaa,on se semmone arkiauto..muutama ollut eikä kauan kiinnostanu pitää..2x avensis ja muutama corolla, ei enää😖
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meilläpäin sanotaan että vaihda automerkkiä niin pääset eroon VW onaisuuksista, muuten totuttele normaalia huonompaan laatuun. Volkswagen merklihuolto ei sun auton tekniikkaa vaihda Toyotan laatuosiin vaikka nelinkontin perse pystyssä rukoilisit. Pitää ostaa Toyota.
Meilläpäin Toyotat ovat niitä, jotka tössivät aina alinopeutta liikenteessä, kuten Nissan Qashqaitkin. Ai niin joo, olen autohommissa, joten tuo meilläpäin tarkoittaa koko Suomea... Ei ikinä Toyotaa tai Nissania!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau384102Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html453167Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343056Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4842754Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1912003Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431886Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat291512- 401447
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51281- 781222