Agia Napa vs Protaras

anskuu_

Eli olisimme kaverin kanssa lähdössä huhti-toukokuun vaihteessa Kyprokselle ja ollaan nyt mietitty, mikä paikka sopisi meidän ikäisille (18v) tytöille. Haluttaisiin bilettää, uida, ottaa aurinkoa, (shoppailla) ja syödä:P

Oisiko joku käynyt tuolla tuohon aikaan ennenkin ? olisi kiva saada kuulla muitten kokemuksia paikasta! Mikä hotelli kannattaa? Millaista toimintaa? Hintoja? kannattaako retket? jne... =)

Kiitos vastauksistanne jo etukäteen!!

13

2479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minea*

      No täällä on aiheesta paaaaaaaljon topickeja - katsele niitä läpi :)

      Mutta näin lyhyesti vastauksia kysymyksiisi:
      "mikä paikka sopisi meidän ikäisille (18v) tytöille. Haluttaisiin bilettää, uida, ottaa aurinkoa, (shoppailla) ja syödä"

      Ehdottomasti valinta on silloin Agia Napa. Protaras on turisteille rakennettu lomakylä, jossa majoittuvat lähinnä perheet, eikä yöelämää ole olemassakaan, ellette sitten tarkoittaneet hotelleissa järjestettäviä tuolileikkejä / "keikkalaisia iltoja". Suht kallista on kummassakin, jos ei etukäteen tiedä minne mennä, mutta toisaalta noin sesongin alussa olen joskus syönyt ja juonut puoli-ilmaiseksi, kun ravintolat ja harvat avoinna olevat baarit vielä kilpailevat asiakkaista.

      Napassa on hyvät rannat, samanikäistä ja samanlaisella loma-asenteella varustettua porukkaa pilvin pimein - tosin huhti-toukokuun vaihde on vielä huomattavasti hiljaisempi kuin sesonkina ja silloin saattaa sääkin olla vähän epävakaisempi. Monet yökerhot availevatkin oviaan vasta toukokuun puolivälistä eteenpäin, mutta kuten edellä jo mainitsin, on kuumin henkilökunnan bookkausaika meneillään ja tarjoukset ovat juomissa vielä myydyintäkin sesonkia halvemmat (muistakaa vaatia aina hyvät tarjoukset ;)! )

      Hotelli kuin hotelli on tuohon aikaan vielä ihan ok - talvella on ainakin pyritty kunnostamaan rempallaan olevat asiat, tai sitten kunnostukset ovat vielä kesken - tämä riippuu suuresti siitä, kuinka monesta tähdestä olette valmiita maksamaan. Harrasteetkin vasta availevat oviaan, mutta ehkä lähtisin teinä esim. veneretkelle (menkää vaan suoraan satamaan, niin reissu maksaa lounaineen 15€/hlö, ei kannata ottaa matkatoimiston kautta samaa reissua puolet kalliimmalla). Veneretken päälimmäinen tarkoitus on ottaa koko päivä aurinkoa ja kannattaakin olla ajoissa paikkaa varaamassa että saatte mahdollisimman hyvät, sillä merellä väri tarttuu tosi nopeasti. Sesonkiajan banaaniveneistä, vesihiihdosta, polkuveneistä, benjistä jne muista rantajutuista en osaa sanoa, että joko olisivat käytössä. Kimppuunne hyökätään kuitenkin baarikadulla jos minkälaisten ajan vietteiden muodossa (jos ne vaan ovat jo avoinna), joten jos vietätte iltaisin aikaanne siellä ja päivisin rannalla, niin varmasti ei tarvitse kauan odotella tarjouksia.

      Mukavaa matkaa :)!

    • onseny

      Edelliselle tiedoksi. Olimme syyskuussa Protaraksessa (olemme 22v) ja siellä oli todellakin yöelämää! Kaduilla raikasi musiikki lähelle aamua. Tosin yöelämä alkaa vasta myöhemmin kuin Suomessa. En tiedä koska olet Protaraksessa käynyt, jos et tätä huomannut... Protaraksessa on mielestäni hienommat rannat kuin Agia Napassa. Napassa muutenkin meno on kyllä todella villiä. Mutta kyllä Protaraksesta yöelämää ja upeita rantoja löytyy!

      • Minea*

        Olen puoliksi kyproslainen ja bilettänyt siellä 15-vuotiaasta, eli jo kymmenen vuotta ja täytyy sanoa, että olette kyllä ensimmäiset 22-vuotiaat, joille Protaraksen lähikuppilat ja ne pari clubin pahasta ovat riittäneet viihdykkeeksi ja siis kyllä, olen käynyt niissä varmasti jokaisessa. Eriasia sitten, jos sekoitatte Grecian Bay:n ympäristön hotellien clubit Protarakseen, mutta vaikea uskoa, kun ovat niin kaukana..

        Ai niin ja mitä rantoihin tulee, niin minä en ainakaan vielä tämän ikäisenä ihan ensimmäisenä halua rannalle, jossa on 90% lapsiperheitä, vaan sellaiselle jossa soi hyvä musiikki ja palvelut on suunnattu nuorille aikuisille, mutta makunsa tietysti kullakin :)


      • onseny
        Minea* kirjoitti:

        Olen puoliksi kyproslainen ja bilettänyt siellä 15-vuotiaasta, eli jo kymmenen vuotta ja täytyy sanoa, että olette kyllä ensimmäiset 22-vuotiaat, joille Protaraksen lähikuppilat ja ne pari clubin pahasta ovat riittäneet viihdykkeeksi ja siis kyllä, olen käynyt niissä varmasti jokaisessa. Eriasia sitten, jos sekoitatte Grecian Bay:n ympäristön hotellien clubit Protarakseen, mutta vaikea uskoa, kun ovat niin kaukana..

        Ai niin ja mitä rantoihin tulee, niin minä en ainakaan vielä tämän ikäisenä ihan ensimmäisenä halua rannalle, jossa on 90% lapsiperheitä, vaan sellaiselle jossa soi hyvä musiikki ja palvelut on suunnattu nuorille aikuisille, mutta makunsa tietysti kullakin :)

        Me emme lähteneet vartavasten bilettämään Kyprokselle. Jos haluaa vaan bailata niin kyllä Suomesta löytyy paikkoja sille. Tarkoitat siis ilmeisesti yökerhoja lähinnä. Niitä ei kyllä Protaraksessa ollut, mutta paljon baareja kuitenkin. Musiikki soi yölllä kovaa joka paikassa. Me ainakin viihdyimme. Ja kyllä ihan Protaraksesta puhun, en Grecian baysta.

        Rannalla meidän hotellin päässä ei ollut pelkkiä lapsiperheitä. Kyllä siellä ihan nuorisoa oli.
        Anteeksi jos minulla on oma mielipide paikkaa kohtaan. Me emme halunneet lähteä yltiö bailauksen perässä Kyprokselle, joten meille Protaras oli hyvä paikka. Tarkoitan myös lähinnä sitä, että väitit ettei yöelämää ole laisinkaan, joka ei pidä paikkaansa. Syyskuun ensimmäisellä viikolla siellä oli menoa aivan tarpeeksi ja nuorisoa oli paljonkin. Ei ne lapsiperheet sitä paikkaa ole mitenkään valloittaneet.

        Ja en usko että olemme ainoat parikymppiset jotka siellä viihtyvät. Minulla asuu myös yksi sukulainen Kyproksella, ja myös hän suositteli meille Protarasta.

        Jokaisella voi olla omat mielipiteet. En ymmärrä miksi tarvitsee lytätä toisten kommentit jos ei ole edes varma mistä puhuu.


      • Minea*
        onseny kirjoitti:

        Me emme lähteneet vartavasten bilettämään Kyprokselle. Jos haluaa vaan bailata niin kyllä Suomesta löytyy paikkoja sille. Tarkoitat siis ilmeisesti yökerhoja lähinnä. Niitä ei kyllä Protaraksessa ollut, mutta paljon baareja kuitenkin. Musiikki soi yölllä kovaa joka paikassa. Me ainakin viihdyimme. Ja kyllä ihan Protaraksesta puhun, en Grecian baysta.

        Rannalla meidän hotellin päässä ei ollut pelkkiä lapsiperheitä. Kyllä siellä ihan nuorisoa oli.
        Anteeksi jos minulla on oma mielipide paikkaa kohtaan. Me emme halunneet lähteä yltiö bailauksen perässä Kyprokselle, joten meille Protaras oli hyvä paikka. Tarkoitan myös lähinnä sitä, että väitit ettei yöelämää ole laisinkaan, joka ei pidä paikkaansa. Syyskuun ensimmäisellä viikolla siellä oli menoa aivan tarpeeksi ja nuorisoa oli paljonkin. Ei ne lapsiperheet sitä paikkaa ole mitenkään valloittaneet.

        Ja en usko että olemme ainoat parikymppiset jotka siellä viihtyvät. Minulla asuu myös yksi sukulainen Kyproksella, ja myös hän suositteli meille Protarasta.

        Jokaisella voi olla omat mielipiteet. En ymmärrä miksi tarvitsee lytätä toisten kommentit jos ei ole edes varma mistä puhuu.

        No ohhoh - osuipas arkaan kohtaan näemmä :D En tiedä mitä "makunsa tietysti kullakin" sinun ymmäryksesi tasolla tarkoittaa, mutta näin selvennyksenä vielä: siinä viitataan juuri siihen, että jokaisella saa toki olla oma mielipiteensä asiasta.

        Ps: "jos ei ole edes varma mistä puhuu"


      • Kirsikka3006
        onseny kirjoitti:

        Me emme lähteneet vartavasten bilettämään Kyprokselle. Jos haluaa vaan bailata niin kyllä Suomesta löytyy paikkoja sille. Tarkoitat siis ilmeisesti yökerhoja lähinnä. Niitä ei kyllä Protaraksessa ollut, mutta paljon baareja kuitenkin. Musiikki soi yölllä kovaa joka paikassa. Me ainakin viihdyimme. Ja kyllä ihan Protaraksesta puhun, en Grecian baysta.

        Rannalla meidän hotellin päässä ei ollut pelkkiä lapsiperheitä. Kyllä siellä ihan nuorisoa oli.
        Anteeksi jos minulla on oma mielipide paikkaa kohtaan. Me emme halunneet lähteä yltiö bailauksen perässä Kyprokselle, joten meille Protaras oli hyvä paikka. Tarkoitan myös lähinnä sitä, että väitit ettei yöelämää ole laisinkaan, joka ei pidä paikkaansa. Syyskuun ensimmäisellä viikolla siellä oli menoa aivan tarpeeksi ja nuorisoa oli paljonkin. Ei ne lapsiperheet sitä paikkaa ole mitenkään valloittaneet.

        Ja en usko että olemme ainoat parikymppiset jotka siellä viihtyvät. Minulla asuu myös yksi sukulainen Kyproksella, ja myös hän suositteli meille Protarasta.

        Jokaisella voi olla omat mielipiteet. En ymmärrä miksi tarvitsee lytätä toisten kommentit jos ei ole edes varma mistä puhuu.

        Olen suunnitellut siskoni kanssa matkaa juuri kyseiseen paikkaan! Emme kaipaa varsinaista biletystä, joten paikka on varmaan meille ihan sopiva! Missä hotellissa te olitte ja voitko suositella jotain tiettyä? Emme ole vielä päättäneet lähdemmekö Tjäreborgin vai Finnmatkojen kautta. Näillä näkymin olisimme lähdössä vasta syyskuun lopussa tai lokakuun alussa. Lämpöä siellä taitaa vielä riittää... Osaatko sanoa onko lähellä jotain kivaa nähtävää tai paikkoja missä kannattaisi käydä? Missä kannattaisi shoppailla tuliaiset jne... Voit kertoa kaikkea muutakin jos vain viitsit! Ja kaikki muutkin, antakaahan vinkkejä:)
        Kiitos kaikille!!!


      • miimiii
        Kirsikka3006 kirjoitti:

        Olen suunnitellut siskoni kanssa matkaa juuri kyseiseen paikkaan! Emme kaipaa varsinaista biletystä, joten paikka on varmaan meille ihan sopiva! Missä hotellissa te olitte ja voitko suositella jotain tiettyä? Emme ole vielä päättäneet lähdemmekö Tjäreborgin vai Finnmatkojen kautta. Näillä näkymin olisimme lähdössä vasta syyskuun lopussa tai lokakuun alussa. Lämpöä siellä taitaa vielä riittää... Osaatko sanoa onko lähellä jotain kivaa nähtävää tai paikkoja missä kannattaisi käydä? Missä kannattaisi shoppailla tuliaiset jne... Voit kertoa kaikkea muutakin jos vain viitsit! Ja kaikki muutkin, antakaahan vinkkejä:)
        Kiitos kaikille!!!

        Moikka,

        me oltiin hotellissa nimeltä Sunrise beach. Kaikinpuoli loistohotelli. Aika hintava kylläkin, mutta ei ollut paljoa lapsia, mahtava aamiais buffet ja hotelli oli todella siisti. Finnmatkojen sivuilta voit käydä katsomassa. olimme tosiaan syyskuun alussa ja silloin lämpöä oli varjossa ainakin yli 30astetta joka päivä. Kyproksella ei muutenkaan paljon sada joten uskon, että lokakuussa kelpaa vielä hyvin siellä olla. Syyskuussa oli ehkä liiankin kuuma meidän makuun. Protaraksessa on kyllä kauppoja mutta aikalailla samaa tavaraa kaikissa. Eikä ole kyllä kovin halpa paikka Kypros yleensäkään. Cape greko oli kiva paikka. Siinä lähellä oli myös upea uimaranta jonka nimeä en juuri muista, mutta tarkistan sen. Menimme sinne sukulaisten kyydillä, mutta en usko, että taksi paljoa sinne maksaa. Tosin sinne voi myös kävellä, mutta on melkein 10km ja jos on kova helle, niin pakahtuu. :) jatkan myöhemmin tätä vielä... Tuli kiire.


      • miimiii
        Kirsikka3006 kirjoitti:

        Olen suunnitellut siskoni kanssa matkaa juuri kyseiseen paikkaan! Emme kaipaa varsinaista biletystä, joten paikka on varmaan meille ihan sopiva! Missä hotellissa te olitte ja voitko suositella jotain tiettyä? Emme ole vielä päättäneet lähdemmekö Tjäreborgin vai Finnmatkojen kautta. Näillä näkymin olisimme lähdössä vasta syyskuun lopussa tai lokakuun alussa. Lämpöä siellä taitaa vielä riittää... Osaatko sanoa onko lähellä jotain kivaa nähtävää tai paikkoja missä kannattaisi käydä? Missä kannattaisi shoppailla tuliaiset jne... Voit kertoa kaikkea muutakin jos vain viitsit! Ja kaikki muutkin, antakaahan vinkkejä:)
        Kiitos kaikille!!!

        Kauheasti nähtävyyksiä ei ole. Mutta Pernerassa tai siinä lähellä on sellainen Aquapark, jossa on kaikenlaisia kaloja, kilppareita, pingviinejä, lintuja, krokotiileja, apinoita jne. Esitteen mukaan siellä piti olla myös haita, mutta emme nähneet niitä. Siellä oli todella hiljaista syyskuun alussa, joten veikkaan ettei välttämättä ole auki enää lokakuussa. Tämän parkin lähellä oli myös upea poukama, jossa oli kiva sukellella. Oli hienoja koralleja ja vesi todella kirkasta.
        Itse Protaraksessa on paljon sellaisia "istuskelu baareja", joissa musiikki soi ja meno oli meidän makuun kiva. Paikkana Protaras on todella siisti ja kaikki näyttää melko uudelta. johtunee siitä ettei ole kovin vanha paikka (ainakaan turistikohteena). Mutta siis mielestäni on mukavampi paikka kuin Ayia napa, koska on paljon rauhallisempi. Nuorisoa oli melko paljon, mutta Ayia Napassa ei paljon muuta ollutkaan. jos haluat kysyä jotain vielä paikasta, hotellista tms. niin vastaan mielelläni. :)


      • LYLYLYKYL
        miimiii kirjoitti:

        Kauheasti nähtävyyksiä ei ole. Mutta Pernerassa tai siinä lähellä on sellainen Aquapark, jossa on kaikenlaisia kaloja, kilppareita, pingviinejä, lintuja, krokotiileja, apinoita jne. Esitteen mukaan siellä piti olla myös haita, mutta emme nähneet niitä. Siellä oli todella hiljaista syyskuun alussa, joten veikkaan ettei välttämättä ole auki enää lokakuussa. Tämän parkin lähellä oli myös upea poukama, jossa oli kiva sukellella. Oli hienoja koralleja ja vesi todella kirkasta.
        Itse Protaraksessa on paljon sellaisia "istuskelu baareja", joissa musiikki soi ja meno oli meidän makuun kiva. Paikkana Protaras on todella siisti ja kaikki näyttää melko uudelta. johtunee siitä ettei ole kovin vanha paikka (ainakaan turistikohteena). Mutta siis mielestäni on mukavampi paikka kuin Ayia napa, koska on paljon rauhallisempi. Nuorisoa oli melko paljon, mutta Ayia Napassa ei paljon muuta ollutkaan. jos haluat kysyä jotain vielä paikasta, hotellista tms. niin vastaan mielelläni. :)

        oltais menoss esim 26.4 protaras ja siel nausica FFFF PAIKKA SOPIIKO HYVIN HERRA 6 WEEN KANS OLESKELUUN


      • joku vei mun nimen
        LYLYLYKYL kirjoitti:

        oltais menoss esim 26.4 protaras ja siel nausica FFFF PAIKKA SOPIIKO HYVIN HERRA 6 WEEN KANS OLESKELUUN

        Nausicaa Beach onkin lähinnä lapsiperheille. Ainakin mitä olen keskusteluja ja hotellin kuvausta seuraillut. Uskon että on teille hyvä paikka. :) Mukavaa matkaa!


      • l.kjh
        joku vei mun nimen kirjoitti:

        Nausicaa Beach onkin lähinnä lapsiperheille. Ainakin mitä olen keskusteluja ja hotellin kuvausta seuraillut. Uskon että on teille hyvä paikka. :) Mukavaa matkaa!

        Olimme syyskuun alussa Protaraksella ja hotelli oli Nausicaa Beach. Mahtavalla paikalla hotelli, niemekkeeltä pääsi suoraan rappusia pitkin mereen ja hiekkaranta oli vieressä.

        Lapsiperheitä paikka oli täynnä, mutta oli meitä muutama 20-30 v. lomailijoita. Hotellialueella oli lasten tilaa temmeltää ja myös bamse piti huolta penokaisista, joten ei ne pikkuiset häiriöksi olleet. Sitä paitsi lomallahan sitä ollaan!

        Hotellin ruuasta en osaa sanoa, käytiin aina syömässä muualla. Samalla nautittiin ilta-elämästä, jota kyllä oli ihan tarpeeksi minun makuuni.

        Agia Napassa käytiin kerran ja se riitti meille. Vastaan tuli humalaista nuorisoa lähes kokoajan. Ainoa plussa oli rantapolku. Paralimnissa käytiin pari kertaa, siellä hyvä shoppailla ja löydettiin hyvä ravintolakin, jonka nimeä en nyt valitettavasti muista. Mutta kannattaa käydä -bussilla kun pääsee ja suht edullisestikin.

        Kannatan kyllä ko. kohdetta. Mukava, lämpöinen ja toimii, jos halajaa kiireetöntä lököttely lomaa, eikä nähtävyyksien perässä juoksemista.


      • lenu-_
        l.kjh kirjoitti:

        Olimme syyskuun alussa Protaraksella ja hotelli oli Nausicaa Beach. Mahtavalla paikalla hotelli, niemekkeeltä pääsi suoraan rappusia pitkin mereen ja hiekkaranta oli vieressä.

        Lapsiperheitä paikka oli täynnä, mutta oli meitä muutama 20-30 v. lomailijoita. Hotellialueella oli lasten tilaa temmeltää ja myös bamse piti huolta penokaisista, joten ei ne pikkuiset häiriöksi olleet. Sitä paitsi lomallahan sitä ollaan!

        Hotellin ruuasta en osaa sanoa, käytiin aina syömässä muualla. Samalla nautittiin ilta-elämästä, jota kyllä oli ihan tarpeeksi minun makuuni.

        Agia Napassa käytiin kerran ja se riitti meille. Vastaan tuli humalaista nuorisoa lähes kokoajan. Ainoa plussa oli rantapolku. Paralimnissa käytiin pari kertaa, siellä hyvä shoppailla ja löydettiin hyvä ravintolakin, jonka nimeä en nyt valitettavasti muista. Mutta kannattaa käydä -bussilla kun pääsee ja suht edullisestikin.

        Kannatan kyllä ko. kohdetta. Mukava, lämpöinen ja toimii, jos halajaa kiireetöntä lököttely lomaa, eikä nähtävyyksien perässä juoksemista.

        Me ollaan mieheni kanssa lähdössä 12 pvä tätä kuuta protarakseen ja hotelliin nausicaa beach =) ennen ei olla käyty kyproksella, joten innolla odotamme matkaa. Jotku sää ennusteet vain ovat luvanneet sadetta...pitääköhän miten yleensä paikkaansa?


      • Syyskuun alku
        lenu-_ kirjoitti:

        Me ollaan mieheni kanssa lähdössä 12 pvä tätä kuuta protarakseen ja hotelliin nausicaa beach =) ennen ei olla käyty kyproksella, joten innolla odotamme matkaa. Jotku sää ennusteet vain ovat luvanneet sadetta...pitääköhän miten yleensä paikkaansa?

        Onko kenelläkään kokemuksia Nausicaa beach- hotellista murrosikäisten kanssa? Mietimme Maistralia tai Jaccarandaa myös , mutta sijainnin vuoksi päädyimme Nausicaa beachiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe