Mitkä rodut ovat seurakoiria?

haluan koiran

Onkos seurakoirat parempia vaihtoehtoja ensimmäiseksi koiraksi?

Mitkä koirarodut luokitellaan seurakoiriksi?
Laittakaa pliis kaikki rodut, jotka tuohon kohderyhmään kuuluu,
sillä yritän "epätoivoisesti" löytää itselleni sopivan koirarodun.

9

812

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veijo34

jotkut on jotkut ei..ensikertalaiselle sopii kääpiörodut(kääpiöpinseri ehkä turhan työläs energian takia ja pikkupystykorvat haukkuu helpolla) mutta ei ehkä ensikertalaiselle seurakoiriin lukeutuva dalmatialainen, sitten sopii cavaljeeri, kingkalle, mopsi, ranskis, italianvinttikoira, tipsu..etc..amerikancockeri, villakoirat, whippetkin, bostoninterrieri,westiekin hiukan enemmän rajojen laittoa tosin..etc

• se google
      • on myös monissa

muissa roturyhmissä, jos et tiennyt.

• on niin

monenlaisia. Monia rotuja käytetään nykyään seurakoirina. Kai sinulla on edes jonkinlaisia mieltymyksiä, tai tiedätkö mitä aiot koiran kanssa tehdä / harrastaa? Haluatko lenkkeillä vai istuskella koiran kanssa pääasiassa kotona? Jos et pidä pitkistä lenkeistä, sinulle voisi sopia kiinanpalatsikoira, mopsi, englanninbulldoggi tai jokin hyvin pienistä kääpiöroduista. Jos et pidä turkinhoidosta, sinun täytyy tyytyä lyhytturkkiseen rotuun esim. lk venäjäntoy, englanninkääpiöterrieri tai lk chihu. Tai jos haluat työlään turkinhoidon osaksi jokapäiväistä elämääsi, voit valita vaikkapa jonkin bichonrotuisen, lhasa apson, shi tzun, villakoiran tai vaikkapa afgaaninvinttikoiran. Haluatko ihan lepsun koiran, esim. cavalier tai vähän pippurisemman, esim. jonkin terrierin? Jos vietät paljon aikaa talvisin ulkona, tarvitsen jonkin hyvin kylmää kesätävän rodun kuten esim. klenspitz. Eli vaihtoehtoja on niin paljon, että sinun pitäisi itse ensin päättää minkä tyylisistä koirista pidä.

• kerro lisää!

Eivät nuo kaikki seurakoirarodutkaan ole välttämättä ihan helppoja. Kerro tarkemmin, minkälaista koiraa olet etsimässä: koiran koko, miten paljon tai vähän haluat panostaa turkinhoitoon, kuinka paljon annat liikuntaa, mitä haluat harrastaa ym. Tuleeko koira kerrostaloon vai omakotitaloon? Jos omakotitaloon, onko piha aidattu.

Nämä rodut tulee äkkiseltään mieleen luonteeltaan helpohkoina ja kivoina seurakoirina:

cavalierkingscharlesinspanielit, mutta turkkia pitää hoitaa ja pestä säännöllisesti ja karvaa lähtee aina runsaasti

shetlanninlammaskoira, mutta siinäkin on turkin hoitamista ja karvaa irtoaa

kääpiövillakoira, turkki vaatii trimmaamista säännöllisesti, ei siis turkinhoidoltaan helppo

kiinanharjakoira, mutta sen ihossa on hoitamista, vaikka karvaa ei olekaan.

italianvinttikoira, ei turkinhoitoa ja karvanlähtö hyvin vähäistä

whippet, ei turkinhoitoa

mopsi, helppo turkki

bostoninterrieri, helppo turkki

• hoidettava

"kiinanharjakoira, mutta sen ihossa on hoitamista, vaikka karvaa ei olekaan."

Onhan kiinanharjakoirassa karvallinenkin versio :)

Ei ainakaan minun nakun harjikseni ihossa ole mitään ihme hoitamista. Kesäaikana pesen noin
        parin viikon välein ja talviaikana ehkä kerran kuukaudessa, joten se siitä ihonhoidosta.
        Pesukin sujuu todella nopeaan, koska niitä karvoja ei ole ja pelkkä pyyheellä pyyhkiminen
        riittää kuivaukseen. Todella helppoa ja nopeaa.

• kiinanharjakoirakamu

Olen juuri varannut kiinanharjakoira narttu pennun ja se on karvallinenversio:)))

• oiutg

Ja kannatan sitä rotua

• Joku vaan

Cavaliereista ei lähde karvaa läheskään paljon. Niillä ei ole pohjavillaa eikä siksi myöskään karvanlähtöaikaa. ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      153
      1373
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      122
      1095
    3. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      33
      872
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      839
    5. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      792
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      762
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      143
      754
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      47
      696
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      632
    10. Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan

Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss
      Pyhäjärvi
      63
      593
    Aihe