No onkos tällä osastolla

tuliluikku

kellään kokemusta/tietoa mikä olis hinta/laatu suhteeltaan hyvä reserviläiskivääri ja nimenomaan kaliiperissa 7.62x39..norinco, vz-58, saiga m3, arsenal..vai mikä? saatavuus ja hintatietoja myös..

31

3627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vz-58

      vz-58

      • VEPRriä.

        VEPR on AK-47 laadukkaasti tehtynä. Siihen sopii AK-47 osat, vaikkapa laukaisukoneiston osat ja suomirynkyn lippaat lisäämällä puuttuva AK-47 syöttöramppi. Lukko taas on AK-74 tyyppinen, vaikka onkin 7.62x39, ja siihen sopii AK-74 varaosat. Peltirunko, mutta 1.5 kertaa paksumpaa peltiä kuin standardi AK. Sivukiinnityskiila kiikarille.


      • tuliluikku
        VEPRriä. kirjoitti:

        VEPR on AK-47 laadukkaasti tehtynä. Siihen sopii AK-47 osat, vaikkapa laukaisukoneiston osat ja suomirynkyn lippaat lisäämällä puuttuva AK-47 syöttöramppi. Lukko taas on AK-74 tyyppinen, vaikka onkin 7.62x39, ja siihen sopii AK-74 varaosat. Peltirunko, mutta 1.5 kertaa paksumpaa peltiä kuin standardi AK. Sivukiinnityskiila kiikarille.

        löytyy kyllä niin monia vaihtoehtoja että on valinnanvaikeus, mistäs tuota vepr:iä saa, entäs onkos kellään kokemusta cz ressukivääristä..kiinalaista en osta..


      • zvor

        sama ase kuin cz 858, saako molempia suomesta, eikös tuo cz ole valm tzekeissä ja entäs tämä vz-58? onkos se sitten slovakiassa?


    • kukahomoveimunnimime

      Itse olen kuullut eniten hyvää ja vähiten pahaa arsenalista ja saigasta.

      • sulkukappale

        Norincot ja muut ak-kopiot kannattaa unohtaa. Ovat kaikki hyvin epätasaista laatua ja aina ruosteessa. Vähänkin kosteutta niin ollaan ruosteessa sisältä ja päältä. Ja tarkkuudesta ei puhettakaan. VZ-58 puolestaan on tehty jyrsittyyn runkoon, käytännössä lähes ruostumaton. Maalattu pinta, kovakromipiippu ym. Suhteellisen tarkka sekä erittäin toimintavarma. Ainut miinus tuon luokan aseeseen on hivenen liian lyhyt perä. Mutta tuokin on korjattavissa, lisävarusteita löytyy tampereen kaupasta ja ulkomailta tilaamalla.


      • lulituikku

        kukahan nyt on nimimerkin vieny? v....tustako tietää kuka omistaa minkäkin nimimerkin, niinhän tuo masiina sen huolii kun vaan päästänsä keksii ja tököttelee sen tuohon nimimerkkikenttään.


      • lulituikku
        sulkukappale kirjoitti:

        Norincot ja muut ak-kopiot kannattaa unohtaa. Ovat kaikki hyvin epätasaista laatua ja aina ruosteessa. Vähänkin kosteutta niin ollaan ruosteessa sisältä ja päältä. Ja tarkkuudesta ei puhettakaan. VZ-58 puolestaan on tehty jyrsittyyn runkoon, käytännössä lähes ruostumaton. Maalattu pinta, kovakromipiippu ym. Suhteellisen tarkka sekä erittäin toimintavarma. Ainut miinus tuon luokan aseeseen on hivenen liian lyhyt perä. Mutta tuokin on korjattavissa, lisävarusteita löytyy tampereen kaupasta ja ulkomailta tilaamalla.

        eikös vz-58 olekaan sitten ak47 kopio, kuinkas tuollainen maalattu pinta kestää käyttöä eikös jokin muu pintakäsittely oo parempi, onko ukrainassa valmistettu?


      • retyuikj
        lulituikku kirjoitti:

        eikös vz-58 olekaan sitten ak47 kopio, kuinkas tuollainen maalattu pinta kestää käyttöä eikös jokin muu pintakäsittely oo parempi, onko ukrainassa valmistettu?

        vz 58 ja cz 858 -2 ole melkein sama ase, päällisin puolin kuin kaksosia..


      • ...
        sulkukappale kirjoitti:

        Norincot ja muut ak-kopiot kannattaa unohtaa. Ovat kaikki hyvin epätasaista laatua ja aina ruosteessa. Vähänkin kosteutta niin ollaan ruosteessa sisältä ja päältä. Ja tarkkuudesta ei puhettakaan. VZ-58 puolestaan on tehty jyrsittyyn runkoon, käytännössä lähes ruostumaton. Maalattu pinta, kovakromipiippu ym. Suhteellisen tarkka sekä erittäin toimintavarma. Ainut miinus tuon luokan aseeseen on hivenen liian lyhyt perä. Mutta tuokin on korjattavissa, lisävarusteita löytyy tampereen kaupasta ja ulkomailta tilaamalla.

        Saigat tehdään samalla tuotantolinjalla kuin aidot ja oikeat AK:t. Arsenaalit kasataan jenkkilässä samaisista osista.


      • ...
        lulituikku kirjoitti:

        kukahan nyt on nimimerkin vieny? v....tustako tietää kuka omistaa minkäkin nimimerkin, niinhän tuo masiina sen huolii kun vaan päästänsä keksii ja tököttelee sen tuohon nimimerkkikenttään.

        Ei sitä kukaan ilmeisesti vienytkään. Ei jostain syystä toisesta liittymästä operoitaessa hyväksynyt tuota ... nimimerkiksi. Eikä sen puoleen melkein mitään muutakaan.

        Hyvin jännä.


      • ...
        ... kirjoitti:

        Ei sitä kukaan ilmeisesti vienytkään. Ei jostain syystä toisesta liittymästä operoitaessa hyväksynyt tuota ... nimimerkiksi. Eikä sen puoleen melkein mitään muutakaan.

        Hyvin jännä.

        Jaa niin luulit että tarkoitin sinua. En vaan siis tätä ... nikkiä jota ei voi edes rekisteröidä ja siten poistaa sitä muiden saatavilta.


      • Tietäjä.
        ... kirjoitti:

        Jaa niin luulit että tarkoitin sinua. En vaan siis tätä ... nikkiä jota ei voi edes rekisteröidä ja siten poistaa sitä muiden saatavilta.

        Minulta myös juttua rynkyistä eralehtifoorumilla.






        Olenhan tietäjä entinen jänkäjääkäri


      • sulkukappale
        Tietäjä. kirjoitti:

        Minulta myös juttua rynkyistä eralehtifoorumilla.






        Olenhan tietäjä entinen jänkäjääkäri

        vz 58 ja cz 858 ovat ihan samat aseet. Leimat vaan on erilaiset aseitten kyljessä.
        AK-sukuisten aseitten kanssa ei ole juuri mitään yhteistää. Vz toimii lyhytiskuisella kaasumännällä ja sulkujärjestelmä on täysin toisenlainen. Ei pyörähtävää lukkoa vaan hylsy tulee ulos ihan pyörähtämättä. Maalipinta on hyvin kestävä.


      • lulituikku
        ... kirjoitti:

        Saigat tehdään samalla tuotantolinjalla kuin aidot ja oikeat AK:t. Arsenaalit kasataan jenkkilässä samaisista osista.

        sitten tämä aidon ak47 ja saigan ero, mitkä ovat oleelliset erot, eikös saiga ole kumminkin parempi kuin joku kiinalainen versio? tietysti jos tarkkuutta hakee ja aikoo menestyä esim reserviläisammunnoissa niin varmaan parhaita vaihtoehtoja olisivat sitten juuri nämä jenkkiaseet tai sitten sig sauer tai hk..mutta esim sig saur on kyllä aika kallis samoin hk..jenkkiaseet taas aika kolhoja nekin.


      • ...
        lulituikku kirjoitti:

        sitten tämä aidon ak47 ja saigan ero, mitkä ovat oleelliset erot, eikös saiga ole kumminkin parempi kuin joku kiinalainen versio? tietysti jos tarkkuutta hakee ja aikoo menestyä esim reserviläisammunnoissa niin varmaan parhaita vaihtoehtoja olisivat sitten juuri nämä jenkkiaseet tai sitten sig sauer tai hk..mutta esim sig saur on kyllä aika kallis samoin hk..jenkkiaseet taas aika kolhoja nekin.

        Kiinasta ei ole enää tuhanteen vuoteen tullut mitään hyvää.

        Arsenal valmistaa noihin omiinsa ilmeisesti myös sitä ns. nato-perää eli jonkin verran alkuperäisestä pidennettyä mallia. Väittävät aseidensa tarkkuudeksi alle 3 tuumaa 100 jaadrilta. Jenkkilässä on myynnissä vaikka mitä jännää ergonomista ja taktista lisähärpäkettä myös noihin AK mallin aseisiin. Halvan dollarin takia sieltä kannattaa jopa ihan tilata jotain.


      • lulituikku
        ... kirjoitti:

        Kiinasta ei ole enää tuhanteen vuoteen tullut mitään hyvää.

        Arsenal valmistaa noihin omiinsa ilmeisesti myös sitä ns. nato-perää eli jonkin verran alkuperäisestä pidennettyä mallia. Väittävät aseidensa tarkkuudeksi alle 3 tuumaa 100 jaadrilta. Jenkkilässä on myynnissä vaikka mitä jännää ergonomista ja taktista lisähärpäkettä myös noihin AK mallin aseisiin. Halvan dollarin takia sieltä kannattaa jopa ihan tilata jotain.

        kallistun ehkä saigan puoleen kun oon sen verran köyhä, jaa..tulipahan mieleen että voikohan tuohon saigaan vaihtaa parempaa piippua, onko kellään tietoa onko teknisesti mahdollista mitään suurempia muutoksia, joskus kuullut että kiinalaiseen ei piipun vaihto onnistu noin vain heittämällä..ja onkos suomessa saigaa saatavana rynkkymallina kal 223?


      • ...
        lulituikku kirjoitti:

        kallistun ehkä saigan puoleen kun oon sen verran köyhä, jaa..tulipahan mieleen että voikohan tuohon saigaan vaihtaa parempaa piippua, onko kellään tietoa onko teknisesti mahdollista mitään suurempia muutoksia, joskus kuullut että kiinalaiseen ei piipun vaihto onnistu noin vain heittämällä..ja onkos suomessa saigaa saatavana rynkkymallina kal 223?

        Kaikkihan on mahdollista mutta AK tyyppiseen aseeseen piipun vaihto on aika vaikeaa (eli myös kallista) tai sitten pitää vaihtaa tähtäimineen päivineen. Saa myös .223 rem kaliberissa.

        http://www.joensuunsar.fi/fin/myymala/haulikotjakivaarit/kivaarit/saiga223


      • -vmödlk

        kysymykseni hukkuu tuonne viestiketjun keskelle..olen hieman kiinnostunut saigan 7.62x39 mallista..voikohan siihen vaihdattaa tarkemman piipun..jostain vaan kuulin että esim kiinalaiseen versioon ei voi vaihtaa piippua ihan noin vaan..kun olen köyhä kuin kirkon rotta niin ajattelin että ja haen edullista rynkkymallia jolla vois pärjätä res ammunnoissa niin ajattelin että jos hankkis saigan ja siihen tarkemman piipun..vai onko parempaa ehdotusta..tietysti vois säästää niin kauan että saa tarkemman tussarin..muuta kun haluu ampumaan!!! ja sitten ehkä jos oikein innostuu niin hieman tuunaa..vz ja cz ei oikein kiinnosta kun ovat niin sohlon näkösiä..onhan sentään saiga tehty samassa tehtaassa kuin ak..


      • -vmödlk kirjoitti:

        kysymykseni hukkuu tuonne viestiketjun keskelle..olen hieman kiinnostunut saigan 7.62x39 mallista..voikohan siihen vaihdattaa tarkemman piipun..jostain vaan kuulin että esim kiinalaiseen versioon ei voi vaihtaa piippua ihan noin vaan..kun olen köyhä kuin kirkon rotta niin ajattelin että ja haen edullista rynkkymallia jolla vois pärjätä res ammunnoissa niin ajattelin että jos hankkis saigan ja siihen tarkemman piipun..vai onko parempaa ehdotusta..tietysti vois säästää niin kauan että saa tarkemman tussarin..muuta kun haluu ampumaan!!! ja sitten ehkä jos oikein innostuu niin hieman tuunaa..vz ja cz ei oikein kiinnosta kun ovat niin sohlon näkösiä..onhan sentään saiga tehty samassa tehtaassa kuin ak..

        Piipunvaihdot AK-sukuisiin on kuulemma aika hankalaa, aikaavievää ja kallista puuhaa, eivätkä kaikki sepät niitä suostu edes tekemään. Tässä suhteessa AR olisi parempi vaihtoehto.

        Kun vertaan tuota Veezetaa Saigaan, niin rimpulampi se jälkimmäinen on. Sitäpaitsi ei se Iippo/jantteri/pahvi siitä välitä minkä näköisellä tussarilla siitä on läpi laskettu.

        Kiinalaisiin älä sotkeudu. Paskan kemiallinen merkki on Norinco.


      • ressu.jussi
        -vmödlk kirjoitti:

        kysymykseni hukkuu tuonne viestiketjun keskelle..olen hieman kiinnostunut saigan 7.62x39 mallista..voikohan siihen vaihdattaa tarkemman piipun..jostain vaan kuulin että esim kiinalaiseen versioon ei voi vaihtaa piippua ihan noin vaan..kun olen köyhä kuin kirkon rotta niin ajattelin että ja haen edullista rynkkymallia jolla vois pärjätä res ammunnoissa niin ajattelin että jos hankkis saigan ja siihen tarkemman piipun..vai onko parempaa ehdotusta..tietysti vois säästää niin kauan että saa tarkemman tussarin..muuta kun haluu ampumaan!!! ja sitten ehkä jos oikein innostuu niin hieman tuunaa..vz ja cz ei oikein kiinnosta kun ovat niin sohlon näkösiä..onhan sentään saiga tehty samassa tehtaassa kuin ak..

        JUUU..käy vaan ampumassa paikallisen res. yhdistyksen viikkoharjootuksissa, siellä on hyvät pyssyt..pistooleja 22 ja 9-millin ja tietty .223 rynkyt..myös on perinnease treenit silloin tällöin..voi päästä koittaan jopa konekiväärejä sekä tietenkin pystykorvaa..ihan kisaamaan myös. Täällä Iisalmessa on lokakuulla perinnekivääri kisat..pystykorvalla siis..aion olla mukana ..jee. KYLLÄ RESSUT JYRÄÄ!!..


    • fdssdfsfdffdsfdsafds

      ei kannata ostaa huonoa - hyvien aseiden arvo säilyy

      - AR-15 / vastaavat
      - Valmet / SAKO

      • putkiasentaja.

        ".vz ja cz ei oikein kiinnosta kun ovat niin sohlon näkösiä..onhan sentään saiga tehty samassa tehtaassa kuin ak.."



        että ihan sohlon näköisiä... Et ole VZ:aa nähnyt kuin kuvissa niin et tiedä miltä se todella näyttäää.
        Kannen kun avaa, avautuu maailma josta tuskin mitään ymmärrät.


      • ressukessu69
        putkiasentaja. kirjoitti:

        ".vz ja cz ei oikein kiinnosta kun ovat niin sohlon näkösiä..onhan sentään saiga tehty samassa tehtaassa kuin ak.."



        että ihan sohlon näköisiä... Et ole VZ:aa nähnyt kuin kuvissa niin et tiedä miltä se todella näyttäää.
        Kannen kun avaa, avautuu maailma josta tuskin mitään ymmärrät.

        Ei ole kyllä huvittavampaa kuin ressuaseet. Joku sotahullu ostaa rynkkyä muistuttavan lelun omakseen ja käy sillä räimimässä ampumaradalla, jonka jälkeen kipaisee kotiin runkkaamaan ku on niin vitun siistiä.


      • (00)
        ressukessu69 kirjoitti:

        Ei ole kyllä huvittavampaa kuin ressuaseet. Joku sotahullu ostaa rynkkyä muistuttavan lelun omakseen ja käy sillä räimimässä ampumaradalla, jonka jälkeen kipaisee kotiin runkkaamaan ku on niin vitun siistiä.

        ressukessu69 latelee ihmeellistä tekstiä, milläs sitten pitäis reserviläisten harrastaa ampumista?? mun mielestä juuri noilla ressuaseilla niinkuin varmaan moni muukin reserviläinen on samaa mieltä.


      • Reserv. vuodesta -91
        putkiasentaja. kirjoitti:

        ".vz ja cz ei oikein kiinnosta kun ovat niin sohlon näkösiä..onhan sentään saiga tehty samassa tehtaassa kuin ak.."



        että ihan sohlon näköisiä... Et ole VZ:aa nähnyt kuin kuvissa niin et tiedä miltä se todella näyttäää.
        Kannen kun avaa, avautuu maailma josta tuskin mitään ymmärrät.

        sano että en ymmärrä mitään..olen vaan heittänyt kysymyksiä "tyhmänä" kun haluan nähdä mitä vastauksia putoilee, olen sentään omistanut muutaman ressuaseen, eka oli juuri tuo kiinalainen, kotimaista en ole omistanut mutta sellaisestahan sain kokemusta jo armeijassa vuonna -83, aseiden parissa olen harrastanut pikkupojasta saakka, esim mets aloitin jo isäni muka alle viisitoista vuotiaana, omasta mielestäni en ole aivan keltanokka asetekniikassa.


      • 10
        Reserv. vuodesta -91 kirjoitti:

        sano että en ymmärrä mitään..olen vaan heittänyt kysymyksiä "tyhmänä" kun haluan nähdä mitä vastauksia putoilee, olen sentään omistanut muutaman ressuaseen, eka oli juuri tuo kiinalainen, kotimaista en ole omistanut mutta sellaisestahan sain kokemusta jo armeijassa vuonna -83, aseiden parissa olen harrastanut pikkupojasta saakka, esim mets aloitin jo isäni muka alle viisitoista vuotiaana, omasta mielestäni en ole aivan keltanokka asetekniikassa.

        Olet siis ollut isin matkassa pienestä pitäen metsälläja ollut jopa varusmiespalveluksessakin. Ja jopa omistanut reserviläisaseita. Olet selvästi asenero.


      • cvhgnm.,mnbv
        10 kirjoitti:

        Olet siis ollut isin matkassa pienestä pitäen metsälläja ollut jopa varusmiespalveluksessakin. Ja jopa omistanut reserviläisaseita. Olet selvästi asenero.

        enpä ole väittänyt että olen asenero vaan totesin vastauksena erääseen viestiin jotta kyllä jotakin aseista tiedän..ihme narisijoita täällä, kaikkiin asiallisiin kommentteihin täytyy vastata kuin mikäkin ongelmateini ! Ja en varmaankaan pahasti erehdy !


      • Hovarin Simo
        Reserv. vuodesta -91 kirjoitti:

        sano että en ymmärrä mitään..olen vaan heittänyt kysymyksiä "tyhmänä" kun haluan nähdä mitä vastauksia putoilee, olen sentään omistanut muutaman ressuaseen, eka oli juuri tuo kiinalainen, kotimaista en ole omistanut mutta sellaisestahan sain kokemusta jo armeijassa vuonna -83, aseiden parissa olen harrastanut pikkupojasta saakka, esim mets aloitin jo isäni muka alle viisitoista vuotiaana, omasta mielestäni en ole aivan keltanokka asetekniikassa.

        olet keltanokka. Luultavasti olet kaiken lisäksi sivari hevari.


    • Zetori

      Tuossa joku oli lähettänyt linkin jossa kuva orginaalista vz-58:sta ja rakennellusta ar-15. Kyllä vz-58:siin saa todella paljon rakennuspalikoita esim tuolta: http://www.zahal.org/groups/sa-vz-58-cz-858-kits Alkuperäisenä zetori on kyllä hirveän näkönen. Itse vaihtaisin vz_:taan ensimmäisenä tele perän sekä uudet tähtäimet. Toki se menee alkuperäisenäkin vetää jonkun matta maalin päälle niin ei häiritse rumat bakeliitti osat. Itsellä vz-58 ollu pidemmän aikaa niin kyllä se hinta/laatu suhteella hakkaa hollywood aseet. Ampunu noin 3000-4000 laukausta alle kymmenen häiriötä ase tehny tuolla laukaus määrällä. Voin suositella asetta sra/reserviläis aseeksi ei se yhtä tarkka ole kuin ar:ät muut yli1500e maksavat mutta hakkaa saigat yms muut halppis ressukiväärit. Tässä vielä kuva tuunatusta vz:sta https://www.google.fi/search?q=vz-58 tuning&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=TL84VIbeBciqygP4uYDIBA&ved=0CB8QsAQ&biw=1366&bih=667#facrc=_&imgdii=_&imgrc=BbvThsABiLSfiM:;C0gaUu6vaoaUMM;http://files.gunexpert.cz/200001343-7ead27fada/P1030103.JPG;http://www.gunexpert.cz/fotogalerie/;591;215

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      354
      3153
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      117
      1157
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1147
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      129
      937
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      158
      734
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      717
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      717
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      679
    Aihe