löytyykö kokemuksia? olen sellaiseen joutumassa tänne kokkolaan, mutta kaikki kenen kanssa olen asiasta jotain puhunu, pudistelevat päätään. Leikkaajana toimii jompi kumpi toisista... ja koska nimiä ei vissiin saa tänne kirjotella, kutsuttakoot heitä "kuulemma täys juoppo" sekä "seniili epäpätevä, miks se ei oo jo eläkkeellä" ortopedeiksi. puhetta löytyy myös että hoitovirheitäkin on oman osansa tehneet ja vähän lisääkin, potilaat vaan "ostettu" hiljaisiksi. niin että kannattaako tässä vaan mennä näillä, vai ottaa riski ja mennä puukon alle, koska riskiltä se tottavie alkaa tuntumaan...
selkäleikkaus kokkolassa
14
2278
Vastaukset
- setä nasse
julkaista. yleisiä virkojahan nuo toimittavat. taidat tarkoittaa hajoa ja alavaikkoa???
- Vieno-Kyllikki
Millanen leikkaus olisi tulossa?Siis onko luudutus,spinaalistenoosi- tai välilevytyräleikkaus?Varmaan tyrän uskaltaa antaa leikata. Mutta Oulussa Pirkka Mäkelä leikkaa uudehkolla, luudutukselle vaihtoehtoisella menetelmällä selkiä. Sinne pitää sitten vain saada lähete.
- oyssi
Mene ihmeessä Ouluun!!!
- Kaikkea kokenut
oyssi kirjoitti:
Mene ihmeessä Ouluun!!!
Itse jouduin kuulemma vaikeaan lapaluun rikkoutumisen aiheuttamaan leikkaukseen ja koin sen "itse" eli oli ns. puudutus, jonka aikana potilas on hereillä - leikkavana lääkärinä oli Hajo ja assistenttina nuorempi eli Juha K, ymmärsin koko leikkauksen ajan mitä puhuttiin ja mitä tehdään, onnistunut laikkaus, pystyn tekemään kädelläni melkein mitä vaan. Minulle oli peloteltu että voi "sattua mitä vain" kun ko. lääkäri leikkaa. Maailman miellyttävin ja "paras" operaatio. Toinen kokemus on, kaatuessani loukkasin selkääni ja ko. "kirurgi" (nainen) määritteli minut osteoporootikoksi ja komensi minut jopa yksin lähtemään kuvauksiin (kävellen osasto seiskalta jne.). Piti olla hyvä mutta en kerro enempää.
Eli älä usko huhupuheita, rohkeasti vaan kokeneen lääkärin puheille.
- onnistui.
No mun isällä leikattiin välilevyn pullistuma monta vuotta sitten kokkolassa, eikä mitään ongelmia. Vaiva hoitui, ja hyvin on selkä pelannut. Samoin sekä äidillä että isällä on leikattu olkapää, myös kokkolassa, ja no problem.
En tiedä kuka lääkäri on leikannu, mutta hyvin ainaki onnistui. - kuulopuheiden
perusteella en arvostelisi yhtäkään heistä.
-04 vasemman lonkan tekonivel leikkaus, K.A ja -08 oikean lonkan tekonivel leikkaus, H.W. Molempien leikkauksien ja niiden kontrollikäyntien perusteella voin antaa erinomaisen palautteen.
Itse menen ensiviikolla selkäleikkaukseen K-PKS:ään osastolle 7. Luotan täysin leikkaavaan kirurgiin, en tiedä vielä kuka hän on, mutta kuitenkin.
Aina on puheita puolesta ja vastaan. Ajattelitko että potilas on kärsinyt kivuista ja säryistä jopa 1/2 vuotta?
Näillä mennään mitä meille annettu on, siis leikkaukseen. - edloS
Minulta leikattiin Kokkolassa alkukesästä 2008 selkäydinkanavan ahtauma L4 ja L5 nikamista. Leikkaus onnistui täydellisesti ja kotiin pääsin neljäntenä päiväna leikkauksesta. Itsekin olin epävarma annanko leikata itseni Kokkolassa, mutta minulla sattuu olemaan paljon tuttuja ko sairaalassa ja heidän kanssaan keskusteltuani "uskalsin" mennä leikkaukseen. Kaikki meni aivan hyvin eikä edes Buraanaa syöty leikkauksen jälkeen kuin vajaan viikon! Muista että joka sairaalassa leikataan vuosittain lukemattomia selkiä, lonkkia, olkapäitä yms. Leikkaukset onnistuvat pääsääntöisesti! Onnistuneiden ja hyvinmenneiden leikkauksien potilaat eivät jää murehtimaan leikkaustaan! Muista myös että leikkauksen onnistumiseen ja tulokseen vaikuttaa myös leikkauksen jälkeinen kuntoutus ja omaehtoinen liikunta!
Ei muuta kuin terve menoa leikkaukseen Kokkolaan!!!
ps. muista, että voit esittää oman toiveesi leikkaavasta kirurgista! VALITSE HYVIN :)) - orton
mieheni on leikannut kummatkin kerran. eka kerralla tuli täysi susi ja sitten toinen yritti paikata jälkiä huonolla menestyksellä. en suosittele. taistellaan kipujen kanssa jo 18:sta vuosi meillä kärsii siitä myös perhe lähipiiri.sinulla saattaa olla parempi tuuri toivottavasta.
- Kivulias
Mulla kans leikattu selkää kolmisen vuotta sitten,mut en uskaltanut kokkolas leikkauttaa. Oon kuullu kans ikäviä juttuja epäonnistuneista leikkauksista. Niinpä leikkautin privaatisti hesassa...
- minä myös
jaa sitä tässä nyt on tullu mietittyä .. Mulla on ensviikolla aika ja kyllä se kieltämättä hiukan on ajatuksissa ollut. Mutta sitä tuskaa mitä on saanut kokea en halua takaisin olin. 1 kk saikulla ja 2 vik töissä selkä on ruvennut oireilemaan joten omalta kohdalta olen menossa. Jos satut olemaan "tiskissä" niin tule juttelemaan.. rekkamies
- jaapasen jaa..
Eiköhän joka sairaalassa satu noita leikkauksia jotka ei aina mee ihan nappiin, en usko että kukaan lääkäri tahallaan pilaa toisen kroppaa, aina ei vain asiat mene niin kuin on suunniteltu.
Ite en ainakaan pelkää mitään leikkauksia, ja jos jotain sattuis niin tottakai kokkolassa menisin leikkuulle, sillä asun täällä.
Joka paikasta löytyy varmaan hyvää ja huonoa, ja on erilaisia kokemuksia, näihin kokemuksiin vaikuttaa kuitenkin jokaisen yksilön oma kunto, ruumiin ja luuston rakenne, vamman laajuus ja paikka jnejne.
Eli en usko että nyt yks ja tietty lääkäri pilais aina kaikki leikkaukset, johan se on tässä todistettu että on myös tyytyväisiä potilaita.- doktorit
Lääkäreiden pitää osata ja hallita toimenpiteet joihin ryhtyvät.
On aivan liian paljon epäonnistumisia eli potilasvahinkoja.
Sattuu aivan liian paljon "turhia kuolemia" , eikä niitä edes tutkita, harvoin omaiset jaksavat murheeltaan laittaa raskasta prosessia etenemään.
Terveydenalalla on hyvät kriteerit, mutta alalle on "pesiytynyt" epämääräistä porukkaa, jotka eivät arvosta tarpeeksi ihmisen elämään ja terveyteen liittyviä asioita.
Kuultua, nähtyä ja havaittua, niistä löytyy sellaisia elementtejä, jotka eivät kuulu ihmisten terveyden kanssa työskentelevien ihmisten "pätevyyteen". - jaas.
doktorit kirjoitti:
Lääkäreiden pitää osata ja hallita toimenpiteet joihin ryhtyvät.
On aivan liian paljon epäonnistumisia eli potilasvahinkoja.
Sattuu aivan liian paljon "turhia kuolemia" , eikä niitä edes tutkita, harvoin omaiset jaksavat murheeltaan laittaa raskasta prosessia etenemään.
Terveydenalalla on hyvät kriteerit, mutta alalle on "pesiytynyt" epämääräistä porukkaa, jotka eivät arvosta tarpeeksi ihmisen elämään ja terveyteen liittyviä asioita.
Kuultua, nähtyä ja havaittua, niistä löytyy sellaisia elementtejä, jotka eivät kuulu ihmisten terveyden kanssa työskentelevien ihmisten "pätevyyteen".Jos ei oo onnistunu sulla, niin ei meinaa, että ei onnistuis mulla. Ei mitään moitittavaa kokkolan kirurgeissa.
- eimene
jaas. kirjoitti:
Jos ei oo onnistunu sulla, niin ei meinaa, että ei onnistuis mulla. Ei mitään moitittavaa kokkolan kirurgeissa.
arvelempa, jotta tällä palautteella, sekä sillä, jonka olen saanut ystäviltäni... ON TURHA KUVITELLA ETTÄ LÄHDEN LEIKKAUTTAMAAN ITSEÄNI KUULEMMA OSAAMATTOMIEN VEITTENHEILUTTAJIEN PÖYRÄLLE. ENKÄ SUOSITTELE TEILLEKKÄÄN SAMANLAISTA LEIKKAUSTA KETÄ HALUAA SIITÄ SELVITÄ KÄVELLEN POIS...!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2411579- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika36842