Mitä tarkoittaa kiikaritähtäimessä parallaksivirhe? Kuinka se elimininoidaan?
Paralaksivirhe?
3
1827
Vastaukset
- ei laiska
Hakkaa kookleen sana parallaksivirhe. Saat asiasta tietoa.
Olet aika laiska.- sihtaaja
Löysinkin heti tietoa kun olin kirjoittanut tänne kysymyksen. Sorruin siis tyttömäiseen hätäilyyn. Sori.
- kalliissakinesiintyy
Kiikaritähtäimen parallaksi tarkoittaa sitä että silmän paikka sivusuunnassa suhteessa kiikarin optiseen akseliin vaikuttaa kiikarin läpi näkyvän tähtäinristikon paikkaan suhteessa maaliin. Parallaksi-ilmiötä ei esiinny jos silmä on tarkasti optisella akselilla.
Yleensä kiikaritähtäimen parallaksi on korjattu nollaksi noin 100 metrin matkalle. Joissakin kiikareissa on erillinen säätö jolla parallaksin voi säätää nollaksi haluamalleen matkalle. Jos tähtäinristikko ei liiku suhteessa maaliin kun silmää liikuttaa sivusuunnassa optisen akselin molemmin puolin niin parallaksivirhe on riittävän hyvin korjattu ko. matkalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad961605- 541073
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4111012- 166952
- 57782
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126752- 51688
- 78675
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38655- 57651