Interreil 2010 kesä!

Miimi-_

Heissan! Ajatuksena on ollut, että olisi kiva lähteä inter reilaan kesällä. Tekis kesäkuun töitä ja heinäkuussa sitten matkaan. Matkaan olisi lähdössä tällä hetkellä kolme tyttöä, jotka iältään 17-18 =) Ajatuksena olisi käydä espanja,ranska ja vaikkapa alpit kattomassa ( tämän on siis näin pikaisesti mietitty) Aika olisi noin kuukausi.Onko mitään hyviä vinkkejä tähän,suunnitelluun ym.? Jos vaikka lentäisi ensin Saksaan, Breemeniin ja siitä sitten lähtis.
Tulisiko halvemmaksi ottaa inter reil lippu (noin.400e) vai ostaa lentoliput ja liikkua joitain matkoja erikseen ostetuilla junalipuilla tai vuokrata paikan päältä auto ja kulkea sillä?
Tietenkin rahan meno on itsestä kiinni, mutta millasia kokemuksi teillä on? Minkä verran rahaa mennyt minkäkinlaisella matkustus tyylillä? Näin opiskelijalla ei hirveänä olee rahaa käytössä ja monesta täytyy matkalla tinkiä =) Tuo ir lippu pitää ilmeisesti ostaa 3kk ennen matkaan lähtöä niin vähän huono siltä osin jos ei sitte kesätyöpaikkaa mistään saa niin siinä on huono lähteä reissuun :/ Mielellään kuuntelisin teidän muitten juttuja, olisi kiva saaada vähän apua hommaan!=)

7

1157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iiiiiiiiiiiiiii

      hei! olen mitä varmemmin myös itse lähdössä ystäväni kanssa reilille, kylläkin jo kesäkuussa. Reili tulee olemaan minun ensimmäiseni, joten ehkä viisainta etten anna paljoakaan neuvoja :)... ota kuitenkin huomioon, että Ir- lippu tulee ostaa AIKAISINTAAN 3kk ennen matkaa! hyvää reissua!

      • myboo

        Mullakin OLI tiedossa reilimatka kaverin kanssa ens kesänä todennäkösesti heinäkuussa, mutta nyt on tullu vähän mutkia matkaan kun vanhemmat on alkaneet pistää hanttiin (tällä hetkellä kieltäneet aika jyrkästi) koska ollaan alaikäisiä. Nyt molemmat tytöt vielä 16, mutta kesään mennessä 17.
        Interrail- lippujen kustannukset olisi jo hoidossa, mutta paljonkohan kuukaudeksi tarvitsisi käyttörahaa..? Ja millä noille vanhemmille sais vakuutettua ettei olla järkijäässä sinne lähössä, vaan suunniteltais hyvin etukätee eikä niitten tarttis turhaa huolehtia ja pelätä! :) Vanhemmat siis perustelee kielteisyyttään just sillä että ollaa liian nuoria tyhmiä ja kokemattomia, mutta eikös tollanen kokemus just kartuttais hirveesti itsenäisyyttä ja kokemusvarastoa ? :p ja ei sentää ihan ensikertaa oltais junalla matkustamassa tai ulkomaille lähdössä, tosin aikasempia ulkomaanmatkoja ei olla tehty kahdestaan mutta joskushan se on aloitettava... ? ;))
        Pliis sanokaa joku järkevä ettei se olis mahdottomuus ja siitä sais ehdottomasti positiivisia kokemuksia !


      • Miimi-_
        myboo kirjoitti:

        Mullakin OLI tiedossa reilimatka kaverin kanssa ens kesänä todennäkösesti heinäkuussa, mutta nyt on tullu vähän mutkia matkaan kun vanhemmat on alkaneet pistää hanttiin (tällä hetkellä kieltäneet aika jyrkästi) koska ollaan alaikäisiä. Nyt molemmat tytöt vielä 16, mutta kesään mennessä 17.
        Interrail- lippujen kustannukset olisi jo hoidossa, mutta paljonkohan kuukaudeksi tarvitsisi käyttörahaa..? Ja millä noille vanhemmille sais vakuutettua ettei olla järkijäässä sinne lähössä, vaan suunniteltais hyvin etukätee eikä niitten tarttis turhaa huolehtia ja pelätä! :) Vanhemmat siis perustelee kielteisyyttään just sillä että ollaa liian nuoria tyhmiä ja kokemattomia, mutta eikös tollanen kokemus just kartuttais hirveesti itsenäisyyttä ja kokemusvarastoa ? :p ja ei sentää ihan ensikertaa oltais junalla matkustamassa tai ulkomaille lähdössä, tosin aikasempia ulkomaanmatkoja ei olla tehty kahdestaan mutta joskushan se on aloitettava... ? ;))
        Pliis sanokaa joku järkevä ettei se olis mahdottomuus ja siitä sais ehdottomasti positiivisia kokemuksia !

        Tuo on vähän huono jos porukat laittaa stoppiin :s itellä ei sitä ongelmaa oo. Kesä suunnitelma on kyllä muuttunu ja nyt katellaanki lentolippuja ku suunnitelmissa olis lentää milanoon ja sieltä vaikka vuokrata auto ja ajaa rivieralle=) Ja matka seurakin muuttui vähän eli lähen poikakaverin kanssa, koska hän sai tietää saavansa n.2viikon loman kesällä. Ainut mikä mietityttää niin raha, mistä hitosta sen repis. Mutta nuista vanhemmista ku eivät päästä niin sellanen järki puhe vois varmaan auttaa eikä tosiaan mitkään itkupotkuraivarit ku siitä ainaki sitte selviää, että matkalle lähtöä on todellakin parempi vielä lykätä:D

        Kävin ite toissa kesänä kaverin kans kahestaan pariisissa ja kuljettiin siellä yöllä monesti ja hei tässä sitä vaan vielä elävänä ollaan! Ehottomasti jos lähtis kahestaan niin tois kokemusta hurjasti lisää, ei muuta ku kamat niskaan ja heipat äiskälle :D Meillä äiti ja isä on kyllä aina kannustanu kaikkeen tälläseen ja on suunnitelmissa mukana ja nytten varmasti vielä turvallisempi tunne lähettää tyttö muille maille ku tosiaan olis poikakaveri lähössä ja hän on jo kuitenki 20 iän puolella. Mutta ei muuta ku järkevää keskustelua porukoitten kans ja ne saa suhun yhteyden vaikka et olisikaan suomessa. Tsemppiä vain!


      • myboo
        Miimi-_ kirjoitti:

        Tuo on vähän huono jos porukat laittaa stoppiin :s itellä ei sitä ongelmaa oo. Kesä suunnitelma on kyllä muuttunu ja nyt katellaanki lentolippuja ku suunnitelmissa olis lentää milanoon ja sieltä vaikka vuokrata auto ja ajaa rivieralle=) Ja matka seurakin muuttui vähän eli lähen poikakaverin kanssa, koska hän sai tietää saavansa n.2viikon loman kesällä. Ainut mikä mietityttää niin raha, mistä hitosta sen repis. Mutta nuista vanhemmista ku eivät päästä niin sellanen järki puhe vois varmaan auttaa eikä tosiaan mitkään itkupotkuraivarit ku siitä ainaki sitte selviää, että matkalle lähtöä on todellakin parempi vielä lykätä:D

        Kävin ite toissa kesänä kaverin kans kahestaan pariisissa ja kuljettiin siellä yöllä monesti ja hei tässä sitä vaan vielä elävänä ollaan! Ehottomasti jos lähtis kahestaan niin tois kokemusta hurjasti lisää, ei muuta ku kamat niskaan ja heipat äiskälle :D Meillä äiti ja isä on kyllä aina kannustanu kaikkeen tälläseen ja on suunnitelmissa mukana ja nytten varmasti vielä turvallisempi tunne lähettää tyttö muille maille ku tosiaan olis poikakaveri lähössä ja hän on jo kuitenki 20 iän puolella. Mutta ei muuta ku järkevää keskustelua porukoitten kans ja ne saa suhun yhteyden vaikka et olisikaan suomessa. Tsemppiä vain!

        Mm täysikänen poikaystävä ois kiva, saattais ehkä edistää asiaa jotenki.. ;) mut sellastahan ei nyt ole joten näillä mennää :D Oon yrittäny pitäytyä semmosessa rakentavassa keskustelussa, mut pakko myöntää et välillä kyllä tekee mieli vaan heittäytyy maahan raivoamaa, kun tuntuu ettei vanhemmat ees yritä ymmärtää asiaa mun kannalta, ne vaan tähtää siihen että mussukka pysyy turvallisesti kotona -.- Tietty ymmärrän vanhempien huolen, mut ei niinkää voi elää et pelkää kaikkea eikä koskaa poistu neljän seinän sisältä. Kunpa noikii sais nieltyy pelkonsa ja yrittäis muuttaa sen kannustavaks asenteeks!

        Kiitti tsempistä ja ihanaa reissua sulle onnekkaalle! ;) Ehkä tässä vielä omaki tilanne ehtii kesään mennessä muuttua.. =))


      • Danition
        myboo kirjoitti:

        Mm täysikänen poikaystävä ois kiva, saattais ehkä edistää asiaa jotenki.. ;) mut sellastahan ei nyt ole joten näillä mennää :D Oon yrittäny pitäytyä semmosessa rakentavassa keskustelussa, mut pakko myöntää et välillä kyllä tekee mieli vaan heittäytyy maahan raivoamaa, kun tuntuu ettei vanhemmat ees yritä ymmärtää asiaa mun kannalta, ne vaan tähtää siihen että mussukka pysyy turvallisesti kotona -.- Tietty ymmärrän vanhempien huolen, mut ei niinkää voi elää et pelkää kaikkea eikä koskaa poistu neljän seinän sisältä. Kunpa noikii sais nieltyy pelkonsa ja yrittäis muuttaa sen kannustavaks asenteeks!

        Kiitti tsempistä ja ihanaa reissua sulle onnekkaalle! ;) Ehkä tässä vielä omaki tilanne ehtii kesään mennessä muuttua.. =))

        Mikset ''hanki'' itsellesi poikaystävää? :D Kesällä on varmasti lähössä monia täysi-ikäisiä jätkiä reilaamaan (minä itse mukaan lukien), joiden avulla voit huijata vanhempasi uskomaan että reilaat hänen/heidän kanssaan! okei aika kaukaa haettu xD


      • Miimi-_
        Danition kirjoitti:

        Mikset ''hanki'' itsellesi poikaystävää? :D Kesällä on varmasti lähössä monia täysi-ikäisiä jätkiä reilaamaan (minä itse mukaan lukien), joiden avulla voit huijata vanhempasi uskomaan että reilaat hänen/heidän kanssaan! okei aika kaukaa haettu xD

        no ehkä vähän, mutta voishan tuo toimia!:D Myboo, ei muuta ku miestä metsästään :D Millasen reili matkan oot suunnitellu ja minkä verran oot matkalle rahaa varannu? =)


    • miss_travel18

      Hei! Olen itse lähdössä ensi vuoden kesänä reilaamaan, pitkän haaveilun jälkeen. Kesällä menen töihin niin saa sen matkakassan kartutettua. Tosiaan, on ollut haaveissa pitkään ja nyt päätin, että valmistumisen jälkeen on hyvä lähteä matkaan. Tällä hetkellä mukaan on lähdössä muutaman hengen porukka. Pieni kutina kyllä on, ettei kaikki kaverit uskallakkaan lähteä tai saattaa ottaa rahatilanteesta kiinni.

      Sitten käytännönvinkkejä, vaikka itsekkin ensikertalainen olen:

      - Mitä nuorempana lähdette, sitä tarkemmin kannattaa suunnitella. Paikanpäällä on mukavampi kun tietää minne pääsee yöksi ja missäpäin hypätään junassa pois. Vanhemmilekkin tulee turvallisempi olo kun tietää missä mennään (ja huomaavat, että otat matkan tosissasi)

      - Rahankäytöstä: Itse olen suunnitellut (kuukauden reili, global pass 399) matkalleni n. 1200e budjettia. Eli päivässä n. 25e käytettävissä yöpymiseen, ruokaan jne. Vähemmälläkin on ihmiset pärjännyt mutta mukavuudenhaluisten kannattaa varata vielä enemmän rahaa.

      Netistä löytyy paljon, paljon vinkkejä reilaukseen kuhan vain jaksaa etsiä. Erilaisia kokemuksia kannattaa lukea (myös huonoista). Onnea matkaan! ;))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      181
      31422
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      247
      20156
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      415
      10425
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6515
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      26
      4528
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      190
      3947
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      64
      3931
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1577
    9. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      94
      1439
    10. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      50
      1369
    Aihe