tai edes jotenkuten siedettävänä? Ehei, en minäkään pidä, mutta olen ylpeä omasta ulkonäöstäni vaikka en missimittainen olekkaan.
Tähän ikään mennessä uskaltaa antaa anteeksi monet virheet itsessään ja hyväksyä muittenkin ulkonäön, mutta miksi ihannoimme iäkkäänäkin median antamaa nuoruuden kuvaa. Kaikkihan me vanhenemme emmekä voi olla saman näköisiä kuin joskus silloin.
Tämä on sitten provo...hah hah :)))) tai sit ei.
Pidätkö itseäsi täydellisenä
65
478
Vastaukset
Vastaan kuitenkin, et ihan ihmisen näköisenä oon itteeni pitäny.
Nuoret on kauniita:)
Minä en mitenkään ihannoi nuoruutta, ajan myötä on vaan kasvanut siihen et eteenpäin mennään.
Kyllä ikäihminen kaikkine ilmeryppyineen on mielenkiintoinen ja omalla tavallaan kaunis:))) HYVÄ ME!!!!omalla tavallamme kauniita ja harmi kun en löydä Tapani Pertun laulua missä hän laulaa rupsahtaneesta rakkaastaan. Taitaa olla sellasella nimellä mitä en oivalla.
- jo rupsahtanut
Nittaminax kirjoitti:
omalla tavallamme kauniita ja harmi kun en löydä Tapani Pertun laulua missä hän laulaa rupsahtaneesta rakkaastaan. Taitaa olla sellasella nimellä mitä en oivalla.
laulaa laulun "Rupsahda rauhassa rakkaaani", mutta en tiedä onko sitä tuubissa.
jo rupsahtanut kirjoitti:
löytynyt ainakaan tuolla esitysnimellä. Mä en ala...se on niin hemmetin hyvä.
- jo rupsahtanut
Nittaminax kirjoitti:
löytynyt ainakaan tuolla esitysnimellä. Mä en ala...se on niin hemmetin hyvä.
sen nimi on Rupsahda rauhassa rakkaani mun, mutta ei sitä löytynyt silläkään nimellä.
sen nimi on Rupsahda rauhassa rakkaani mun, mutta ei sitä löytynyt silläkään nimellä.
kokeilin vaikka millä variaatiolla, mutta kai se on myönnettävä että se ei ole juutupessa.
- Meriläinen
Nittaminax kirjoitti:
omalla tavallamme kauniita ja harmi kun en löydä Tapani Pertun laulua missä hän laulaa rupsahtaneesta rakkaastaan. Taitaa olla sellasella nimellä mitä en oivalla.
Pidän itseäni ihan ihmisenä. Vanhenen niin kuin muutkin.
En ole koskaan ollut mikään kaunotar, enkä missin mitoissa.
Ihmisiä silti on riittänyt ympärilleni ihan riittävästi etten ole koskaan tuntenut itseäni yksinäiseksi.
Joskus kyllä kaipailee sitä toista osapuolta, tai että edes rakastuis johonkin.
Nyt ois kyllä rakastumisen paikka että sais jotain eloa tähän elämään.
Ens viikko on lomaviikko täytyy toivoa että jostain ihmeesatä löytyis se ihan tavallinen mies joka sais kellot kilisemään sielussa, sen kun ei tarttis edes olla mikään ihmemies, kunhan olis vaan se joku.
Löysin yhdeltä sivulta sanat Kari Kuuvan kappaleeseen " Rupsahda rauhassa rakkaani mun"
http://a-mkr.vuodatus.net/blog/1545258/rupsahda-rauhassa-/ - Kaupunkilainen
Minusta tuo Kuuvan kappale on kerta kaikkiaan kamala asenteellisuudessaan. Siinä mukamas annetaan naiselle "lupa" rupsahtaa, mutta takana on ajatus, että vain naiset rupsahtavat. Kyllä miehetkin iän myötä lihovat, rypistyvät, harmaantuvat ja vielä päälle päätteeksi kaljuuntuvat.
Voi olla, että sanoittajalla on ollut hyvä tarkoitus sanoa, että vuosikymmeniä kestänyt suhde ei kaadu ulkonäön muuttumiseen, mutta sehän on itsestään selvää, elleivät ihmiset ole pinnallisia idiootteja. Vai vaihtaako joku kumppania sen vuoksi, että toinen menettää esimerkiksi jalkansa onnettomuudessa tai rintansa syövän seurauksena?
Onneksi minun itsetuntoni ei ole koskaan riippunut ulkonäöstä. Vanheneminen on erityisen kova paikka ns. kauniille naisille, koska he helposti näkevät, että heidän ainoa arvonsa on ulkonäkö.
Tutustumisvaiheessa ulkonäkö voi olla hetken tärkeä. Tosiasia kuitenkin on, että useimmat ihmiset ovat ihan ihmisen näköisiä, eivät erityisen rumia, mutta eivät huomattavan kauniitakaan. Tavallisesti ulkonäkö unohtuu heti, kun ihminen avaa suunsa, ainakin minä unohdan. Tärkeämpää kuin miltä ihminen näyttää, on se, mitä on korvien välissä.
Tämä ei tarkoita, etten voisi silti ihastella erityisen kauniita ihmisiä, kyllä heissä silmä lepää. Vaikkapa esimerkiksi 80-luvun Robin Hoodin esittäjässä Michael Praedissa (SuomiTV sunnuntaisin klo 22.30).
- mitäkä mies
On kyllä vaikee,on,ei pysty itse sanomaan,mutta luulisin että olen ihan normaali jos ei oteta sairasta huumorintajua lukuun.Mun on nyt pakko arvioida sen pohjalta mitä muut minusta sanovat.Tietääksen kaikki minun tutut arvostavat minua,rehellisenä,ystävällisenä,päättäväisenä.Työnantaja luottaa minuun kuin sekuntikelloon ja hän voi olla varma että ilmestyn aina työpaikalle,ellen ilmesty,olen kuollut.
Vanhahan olen,se on tosiasia,mutta kaikki tietämättömät arvuuttelijat ovat kohtelijaita ja arvaavat tahallaan noin kymmene vuotta väärin,luulevat sitten minua nelikymppiseksi.Kukaan ei ole ollut ilkeä ja sanonut että olen kuusikymmentä.
Rovi on kunnossa,siitä voin olla itsekkin varma,en kuitenkaan pullistele peilin edessä:) En kuitenkaan häpeä ottaa paitaa yleisellä rannalla,olen siis normaali suomalainen mies.Taidan olla aika tavanomainen ja hukun massaan,ainoana poikkeuksena on se että minulle sattuu paljon ja usein sattuu johonkin:))
Olisko se niin että tekevälle sattuu ja jos ei tee mitään,ei tule vahinkojakaan.hukkuminen voi olla ihan hyväkin asia. Tarkoitan että useimmat meistä ovat ihan tavallisen näköisiä, mutta joskus jotkut kuitenkin luulevat itsestään liikoja.
Heh..vai sattuu ja tapahtuu. Kerro meille mitä??- handek
Sinä olet nainen. Vähemmässäkin läpi näkyy. siis se...
- selvä pyy
handek kirjoitti:
Mikään vittu,samaahan minäkin.
- tiipiissäsi
handek kirjoitti:
kaikki inkkarit kotona? Huutelet ikäviä.
- mitäkä mies
Nittaminax kirjoitti:
hukkuminen voi olla ihan hyväkin asia. Tarkoitan että useimmat meistä ovat ihan tavallisen näköisiä, mutta joskus jotkut kuitenkin luulevat itsestään liikoja.
Heh..vai sattuu ja tapahtuu. Kerro meille mitä??Oli autoni aika saada leima,kyseessä oli pelottava tapahtuma,vein näet vanhuksen jonoon ja toivoin suopeaa inssiä.
Se oli toiveajattelua,sillä autooni istui tuiman näköinen mies,hän katseli minua silmälasiensa yli sanoen,jaahas,se on taas aika katsastaa tää ajokki.Hän vielä kysyi että ajanko tällä työmatkoja,kun renkaat näyttää olevan niin liukkaat,minä sanoin että kesäauto,en mä tällä paljon ajele,nyt on muuten tammikuu,oletkos huomannut,hän sanoi.Vasatasin että,kyllä tiedän mikä kuukausi nyt on ja sanoin että katsoppas sinne rekisteriotteeseen,sielläkin on tammikuu viimeinen mahdollisuus saada leima.Ihan selvästi näin inssin ilmeestä että tein virheen kun menin vitasilemaan.
Inssi käänsi virta-avainta,mitään ei tapahtunut,auto ei inahtanutkaan,juupa juu,onhan se päivä huomennakin,hän sanoi.Hätäännyin ja sanoin että odota mä käyn pellin alla,starttaa sä ja minä käyn kolauttamassa satarttia,heijaaa!! auto lähti käyntiin(tyyppivika) sanoin,taas inssi katsoi minua kuin olisin syönyt hänen eväänsä.
Sitten halliin,jarrutestiin,etujarrut,hyvät,takjarrut,jess!! hyvät,siitä päästön mittaukseen..Oho,sanoi inssi,mitäkä sanoin minä,sullon ekoauto,tää alittaa kaikki arvot,mutta luulen että se johtuu tuosta vuotavasta pakoputkesta..No kyllähän se vähän vuotikin..Perhana,nyt se näpyttelee tuohon kädessä olevaan masinaansa,varmaan vikalistaa kirjoittaa,ajattelin..Hän laittoi laitteen auton katolle ja meni valojen suuntaus laitteen kanssa keulaan..Pistäppäs valot päälle,hän komensi,minä tietekin tottelin.Jassoo,toinen lamppu ei toimi,hän sanoi,voi vittu karjaisin ja läiskäisin oven kiini,samassa lähti inssin näpyttely laite liukumaan katolta ja putosi suoraan monttuun,tuhannen kappaleiksi,ups,oi voi.Arvaatko katsoiko inssi taas lasiensa yli minua halveksuvasti.
Sitten oltiinkin jo todella tarkkoja,hän uppoutui konepellin alle,siellä se tonkii,mitä ihmettä se nyt hommaa,itsekkin yritin kurkkia tuulilasin alareunasta konepellin välistä etta mitä siellä on ja samassa painoin vahingossa äänimerkkiä,refleksin omaisesti inssi löi päänsä konepeltiin,eikä minua sattunut lainkaan,vaan paremminkin hymyilytti..Muutamia koirosanoja lukuunottamatta inassi rauhottui yllättävän nopeasti,mutta oli punakka vielä alustan tutkimisen alettuakin.
Vikalista oli pikä,hän muisti kaiken ulkoa ja kirjoitti käsin listan,silloin minä olin punakka ja hiukan pahantuulinekin,ovi aukesi hallin päässä ja sanoin että morjens,palaan asiaan ja lähdin kaasuttamaan,renkaat ulvahtaen nosturin päältä,takaa kuului,HEI,PYSÄ......ryskis kuului myös,pakoputken vuotopaikka löytyi,takimmainen äänenvaimennin jäi savukaasu putkeen,mitä inssi ei ehtinyt irroittaa.
Kävelin halliin,siellä oli kokonainen joukkio minua vastassa,yksi tuumi,menipä läheltä...Äänenvaimennin oli lentänyt keskelle hallia,kun kuminen savukaasu letku oli tempaissut sen sijoiltaan,heitin ärtyneenä putken takakontiin ja kysyin että,oliko vielä jotain muuta!! Saakelin suikkapäät nauroivat kippurassa,kehtaavatkin:))
Ei tässä tänään paljon muuta tapahtunutkaan,ai niin kaadoin ruokalautasen,kun kävin syömässä seisovasta pöydästä,onneksi pöytä on edelleen seisova:)) - mitäkä mies
handek kirjoitti:
Mies,enemmässä määrin:)
Omasta mielestäni vuosien saatossa lähestyn täydellisyyttä asymptoottisesti.
Jäljellä olevat vuodet huomioon ottaen olen jo hyvin lähellä.Nittaminax kirjoitti:
vastauksesi suomennettuna, kiitos :))
Uskon että kanssaihmiseni, varsinkin läheiseni pitävät minua lähes täydellisenä.
Olen itsekin vakuuttunut että vuosien saatossa lähestyn täydellisyyden olotilaa sitä kuitenkaan koskaan täysin saavuttamatta.
Jos jossain osa-alueella olisi kehittämistä niin huumorintajun, ilmaisukyvyn ja itsekritiikin suunnilta saattaisi tarkkaan katsoen himpun verran sitä löytyä.- Kaupunkilainen
laiska-lasse kirjoitti:
Uskon että kanssaihmiseni, varsinkin läheiseni pitävät minua lähes täydellisenä.
Olen itsekin vakuuttunut että vuosien saatossa lähestyn täydellisyyden olotilaa sitä kuitenkaan koskaan täysin saavuttamatta.
Jos jossain osa-alueella olisi kehittämistä niin huumorintajun, ilmaisukyvyn ja itsekritiikin suunnilta saattaisi tarkkaan katsoen himpun verran sitä löytyä.Olet siis samoilla linjoilla kuin armoitettu sanataiteilija Juice:
- Jos olisin vähän vaatimattomampi, olisin täydellinen.
Täydellisyyden tavoittelu on traagista, koska mitä paremmaksi tulee, sitä korkeammalle kipuaa tavoite. Perfektionisti ei voi koskaan olla tyytyväinen itseensä ja saavutuksiinsa. Usein perfektionistit ovat onnettomia lapsia, joita ei ole kotona hyväksytty, elleivät ole menestyneet kympin arvoisesti.
Parempi on muistaa ja uskoa, että jokainen on omana itsenään riittävän hyvä. Kukaan ei voi olla huippuhyvä kaikessa, mutta jokainen on hyvä jossakin, ja ihmisenä kaikissa on sekä hyviä että huonoja puolia.
Totaalinen pahuus, tai se mitä useimmille tulee mieleen tästä sanaparista, on ennen kaikkea kyvyttömyyttä asettua toisen ihmisen asemaan ja pitää ketä tahansa ihmisolentoa itsensä vertaisena. Yli-ihmiskuvitelmilla voi olla traagisia seurauksia, kansanmurhasta lähtien.
- tankavaara
että katsoessani peiliin olen paljon tyytyväisempi itseeni nyt kuin vaikkapa tuon profiilikuvani aikana.
Miksikö? Siksi, että saan nyt olla sitä mitä "olen", eli edelleenkin itseni.
Miksi minä miehenä vastasin tähän?
No, lähti liikkeelle Pirren veljestä ja siitä ajatuksesta, että -kauniit kuuluu kauniille ja rumat rumille-. Nuorena täynnä epävarmuutta, ujoutta, tietämättömyyttä ja elämäntuskaa on matka jatkunut tähän asti ja
nyt en edes viitsi katsoa peiliin, mutta se se saakutin peilikuva välillä katsoo minuun ja vinkkaa silmää.- sielunpeili---.-.-
Kun katson peiliin ihmettelen kuka tuo on.
Kyllä korvien väli on tärkein, no jaa jos olisi moni miljonääri, voisi leikkiä rahalla sitä täydellisyyttä. - tankavaara
sielunpeili---.-.- kirjoitti:
Kun katson peiliin ihmettelen kuka tuo on.
Kyllä korvien väli on tärkein, no jaa jos olisi moni miljonääri, voisi leikkiä rahalla sitä täydellisyyttä.Oletko unohtanut?
Jep.... minä olin "melkein miljönääri" ja ajattelin, että tässä voi leikkiä. Mutta, mutta.... ei voi.... leikkiä ei voi, vaan sinun on oltava Sinä kaikissa tilanteissa ja olosuhteissa. Ja ainostaan se pitää ihmisen "hengissä" vaihtuvissakin elämäntilanteissa.
Täytyy sanoa, että nuoruuteni vasemmistolaisuus/jakaminen/ sosiaalisuus/ yhteisöllisyyden idea kantaa
vieläkin. Ja nuo ovat isoja arvoja minulle yhä edelleen.... no en tiedä mitä "vasemmistolaisuus" tarkoittaa, voisiko tarkoittaa sitä, että Sauli Niinistö on liian vasemmistolainen tälle maalle? - Monta näkökulmaa
tankavaara kirjoitti:
Oletko unohtanut?
Jep.... minä olin "melkein miljönääri" ja ajattelin, että tässä voi leikkiä. Mutta, mutta.... ei voi.... leikkiä ei voi, vaan sinun on oltava Sinä kaikissa tilanteissa ja olosuhteissa. Ja ainostaan se pitää ihmisen "hengissä" vaihtuvissakin elämäntilanteissa.
Täytyy sanoa, että nuoruuteni vasemmistolaisuus/jakaminen/ sosiaalisuus/ yhteisöllisyyden idea kantaa
vieläkin. Ja nuo ovat isoja arvoja minulle yhä edelleen.... no en tiedä mitä "vasemmistolaisuus" tarkoittaa, voisiko tarkoittaa sitä, että Sauli Niinistö on liian vasemmistolainen tälle maalle?arvot minulle tärkeät jotka olen nuoruudessani saanut...Kaiken muun voin sitten antaakin...tottakai sitä katsoo näitä omia nuoruuden arvojaan myö sillee kriittisemmin ja hymyillenkin...toisinaan..mutta, se perusjuttu...
ja väsemmistolainen olen minäkin...Tuo Sauli Niinistö...niin kummasti ihmisenä kasvanut:)) minustakin...tai silmissäni...ihan mielelläni häntä kuuntelen...Eikä tuo Harri Holkeriaan enää mitenkään töki...ihan päinvastoin...fiksu mies;))
tsau:Friidu
- Monta näkökulmaa
Minulla tässä kotona tämä nuori herra...kun on sellainen totuuden torvi siis, näissä ulkonäkö-asioissa varsinkin...nyt kun sellaisessa iässä tämä mies...Nooh, otettu pitää olla...kundin mielestä hän kun tälläinen esteetikko on niin mutsin käsivarret ovat kauniit....mutta, muuten;)) en ole kuten Sanna tai Terhi...NE on kauniita todella...;))) Tähän täytyy lisätä että, ovat nuoria..;)))
Nooh, jos nyt ihan kriittinen olen...niin Vitsi....tämä Friidun vatsa....se saisi olla nyt pienempi...Joo, tottakai sitä on jo tässä iässä ulkonäkönsä kanssa ihan sinut...Järkeä taas saisi olla lisää ja sitä että, oikeesti muistasi asiat paremmin... Tänään kun tuolta Pirkkolasta taas tulin...vaikka kuinka yritin itselleni muistuttaa että, muista Friidu mihin auton parkeerat....niin etsiä täytyi jälleen joka ainoa rivi...siis...vitsi...siellä kun vielä tänään ulkona todella kylmä...jaah...ei vain mikään höhlä vai....ottaa itseäni päähän...tämä unohtelu...
tsau:Friiduottaa itseänikin päähän ja varsinkin se on noloa jos keskustelet jonkun kanssa ja kadotat koko asian mistä olikaan puhetta. No kerran ambulanssissa sanoin suoraan etten muista mistä olin puhumassa ja onneks ne ei sitä kummastelleet, niin silloin päätin että mulla on oikeus unohteluunkin eikä sitä tarvii hävetä. Tavaroittenkin unohtelu on muuten yleistä.
- Monta näkökulmaa
Nittaminax kirjoitti:
ottaa itseänikin päähän ja varsinkin se on noloa jos keskustelet jonkun kanssa ja kadotat koko asian mistä olikaan puhetta. No kerran ambulanssissa sanoin suoraan etten muista mistä olin puhumassa ja onneks ne ei sitä kummastelleet, niin silloin päätin että mulla on oikeus unohteluunkin eikä sitä tarvii hävetä. Tavaroittenkin unohtelu on muuten yleistä.
Olen aina ollut kova hukkaamaan tavaroita...siis jo nuorena. Nyt en niin tavaroita enää sillätavoin hukkaa..kun yritän keskittyä tuohon asiaan;)) Mutta, tämä auton hukkaaminen...on jo vähän liikaa..auto sentään aika iso kapistus...Yhtenä joulun aluspäivänä...hukkasin tuon automme parkkipaikalle myös...Hitsi..tuo parkkipaikka kun oli tupaten täynnä...sitten siinä aikani kun kiertelin eikä vapaata paikkaa vain ollut ajoin auton huolto-aseman parkkipaikalle. Tulin ostoksilta ja epätoivossani sitten etsin ja etsin tuota autoa...siitä kaupan parkkipihalta...Ei löytynyt...Jouduin odottamaan kunnes tuo parkkitila oli lähes tyhjä...Ei auttanut muu kuin tulla taxilla himaan. Mies sitten soitti poliisille että, auto on toden näköisesti varastettu...Vähän sitä meikäläistä nolotti...kun poliisit illalla soittivat että, tämä auto siellä huolto-aseman pihalla kyllä seisoo....kyllä täysin ja todennäköisesti vielä täysin ehjänä....
Hyvä tietää että, muillakin on ongelmia näiden tavaroiden kanssa...;))) Minulla kun ystäviä jotka katsovat oudoksuen kun kerron tästä piirteestäni...HE kun eivät koskaan kadota edes sormikkaitaan...ja ovat aina rationaalisen järkeviä...sitä silloin tuntee itsensä jotenkin vähintään kummalliseksi;)))
- s_a
kaukana siitä, onneksi, eihän olisi parempaan pyrkimistä. Itsensä kanssa pitänee yrittää tulla toimeen, eroonkaan kun ei pääse.
Missimitat nykyiset, pituus mahdollisimman lähellä kahta metriä, paino liki 50 kiloa. Niihin en kykene, eikä haitaa itseä pätkääkään, olla aika naisen pätkä.
Sisäiseen minääni olen todellisuudessa ihan tyytyväinen.
Karmeinta olisi, jos joku sanoisi ulkoisesti nuorekkaaksi.
. - Pirre*
jos luulisin olevani täydellinen..
- Monta näkökulmaa
;)))juuh...en sillee täydellinen minäkään haluaisi olla...En usko että, yksikään ihminen on..ja onneksi niin... Tälläiseen täydelliseen ihmiseen jos, törmään....niin täytyy kyllä sanoa että, enpä kyllä viihdy hänen seurassaan muutakuin sen minkä on tavallaan IHAN pakko...en vaa kestä;))) Kun en ole täydellinen...minäkään..
En pidä itseäni täydellisenä, mutta hyväksyn ne viat mihin en voi itse vaikuttaa.
- Heikunkeikku
Miltähän tuntuisi olla kertakaikkisen, kertakaikkisen täydellinen. Ja jos olisi, niin älyäiskö sitä olevansa täydellinen. Ja jos ulkomuodollisesti olis siis-siis-siis-siis Niin ylitsevuotavan kaunis, että sanois huh huh, ku peilistä ittiään kattelis, niin millä tavalla suhtautuis niihin paukapäihin, jotka olis eri mieltä. Joilla olisi eri maku hyvännäköisyydestä.
Kyllä mua vähä risoo, kun aamuisin ittiäni peilistä kattelen. Tuntuu, että kaikkien muiden ihmisten hiukset ovat edes jollakin tavalla normaalit aamuisin. Muutamat kamman tai harjan sipaisut ja ne ovat ok-kunnos.
Mulla on aivan toisin. En ymmärrä, miten ihmisen hiukset voi mennä niin takkuun ja toispuolisesti littiin, kuin minulla menevät.
Ja on mulla muitakin virheitä, joita pitkin hampain ittiäni arvostelen. Kovasti yritän työstää, että saisin asetettua itseni johonkin normaalisuuden rajojen sisäpuolelle, mutta epäonnistun siinä niin usein, että vähä ottaa päähän.
Voisin sanoa, että olen täydellinen epänormaali tyyppi.
Vanheneminen ei ole ongelma. Ah, se vielä puuttuis, että hyppisin tasapökkää vanhenemisongelmienkin kanssa. Sen verran monia seinään hyppimisasioita on, että on mukavaa, kun on seassa joitakin pikkuruisia asioita, jotka eivät haittaa.
No voi heevetti, taas tuli kirjotettua liian pitkän sepustuksen :( Näyttää monella olevan.
Hitonko väliä ulkonäöllä on?
Jos se itseä kiusaa niin auttaa kun seisoo vähemmän peilin edessä!
Jos arvelee sen vaivaavan kanssaihmisiä niin sehän on heidän päänsärkynsä!
Turha ajatella voittopuolisesti toisten aivoilla!
Minusta kenenkään ulkonäössä ei ole virheitä!
Millä okeudella minä edes arvostelisin?
Persoonallisia piirteitä on kaikilla.
Kyky kanssakäymiseen muidenkaan kanssa ei saa olla ratkaisevaa mutta varteen otettavaa kuitenkin.- Monta näkökulmaa
Naisilla ehkä perinteisesti vähän enemmän näitä paineita ulkonäön suhteen. Työelämässä kun niitä siis tientyntapaisissa työyhteisössä missä pitää myös edustaa tai olla palvelusuhteessa asiakkaisiin päin. Niin ulkönäköseikolla sitten on merkitystä. Kyllä minusta tämä vallitseva yhteiskunta myös omilla kaupallisilla normeillaan ja kulutushysteriallaan luo näitä lisäpaineita. Myös sinne vapaa-aikaan. Sekä naisiin että, myös miehiin tänä päivänä. Sinun pitää olla nuorekas ja sporttinen ja hyvän näköinen...Valitettavasti näin on...Ja ihminen kun on laumasielu haluaa sitten olla kuten muutkin...Vitsi...eihän sitä voi tänäpäivänä lähteä edes lenkkipolulle vanha verettelypuku päällä;)) Sen puvunkin kun täytyy täyttyy olla joku hitsin älypuku...
Itse kyllä olen sinut oman ulkönäkö kanssa;)) Tämä nuori herramme kun vielä on nuori....niin hänelle tietenkin nämä arvot ovat ajankohtaiset....;)) Kovin kriittinen kun on mitä laittaa päälleen ja mitä ei..;)) ja miten hiukset pitää olla leikatut etc..etc..
tsau:Friidu - jassumarketta
Monta näkökulmaa kirjoitti:
Naisilla ehkä perinteisesti vähän enemmän näitä paineita ulkonäön suhteen. Työelämässä kun niitä siis tientyntapaisissa työyhteisössä missä pitää myös edustaa tai olla palvelusuhteessa asiakkaisiin päin. Niin ulkönäköseikolla sitten on merkitystä. Kyllä minusta tämä vallitseva yhteiskunta myös omilla kaupallisilla normeillaan ja kulutushysteriallaan luo näitä lisäpaineita. Myös sinne vapaa-aikaan. Sekä naisiin että, myös miehiin tänä päivänä. Sinun pitää olla nuorekas ja sporttinen ja hyvän näköinen...Valitettavasti näin on...Ja ihminen kun on laumasielu haluaa sitten olla kuten muutkin...Vitsi...eihän sitä voi tänäpäivänä lähteä edes lenkkipolulle vanha verettelypuku päällä;)) Sen puvunkin kun täytyy täyttyy olla joku hitsin älypuku...
Itse kyllä olen sinut oman ulkönäkö kanssa;)) Tämä nuori herramme kun vielä on nuori....niin hänelle tietenkin nämä arvot ovat ajankohtaiset....;)) Kovin kriittinen kun on mitä laittaa päälleen ja mitä ei..;)) ja miten hiukset pitää olla leikatut etc..etc..
tsau:Friiduarvostelulle ja ajattelen vastausta aloitukseen, voin sanoa vain yhdellä tavalla. Olen täydellinen koska olen ainutlaatuinen, toista samanlaista ei ole olemassa.
- Pirre*
Monta näkökulmaa kirjoitti:
tsau:Friidueilen poikamme kanssa 13 vuotiaasta tyttärestään, - kun kuulemma lapsi herää kuudelta, käy joka aamu suihkussa ja tasan kahdeksalta on sitten valmis koulumatkalle.:)
Isä - siis poikamme oli ihmeissään, että kuinka se voi kestää niin kauan, mie sanoin että älä vain morkkaa, että siun pitää kehua ja kannustaa häntä ja ihastella kuinka nätiksi hän on itsensä laittanut, ja antaa semmoista myönteistä palautetta ja huomaavaisuutta hänelle,..kun ne repaleet on niin epävarmoja ulkonäöstään silloin murkkuiässä.. Monta näkökulmaa kirjoitti:
tsau:FriiduKiinnostus omaan ulkonäköön muuttunee iän mukana, ainakin miehillä.
"Juoksuvaiheessahan" se on luonnollisista syistä tärkeää.
Sosiaalinen ympäristö aiheuttanee omat paineensa. Itse kustakin riippuu miten paljon antaa sen ohjailla itseään.
Työympäristö ja työ asettaa tietyt minimirajat.
Tuota vapaa-aikaosuutta en ymmärrä lainkaan. Kuka siellä tiiraa toisen vetimiä?
Kun ihminen huolehtii terveydestään ja omasta hycästä olostaan tulee sporttinen ulkonäkö bonuksena.
Oma olo on täekeintä! Ei se mitä kuvittelee toisten ajattelevan.
Olen minäkin sortunut harrastuvälinediivailuun.
Viime aikoihin saakka jumppavehkeeni kulkivat ruskealla pakkausteipillä paikatussa E-Marketin muovikassissa.
Vaihdoin laadukkaampaan Lidlen kahvalliseen muovikassiin.
Jos on hankittava jotain, kodinkone, TV, auto tms. on pakko ottaa vaimo mukaan.
Jos olen liikkeellä yksin niin en onnistu ostoksessa.
Minulla ei ole oikeutta arvostella ihmisten ulkonäköä.
Ei ole rumia eikä kauniita, on erilaisella tavalla persoonallisen näköisiä!- jassumarketta
laiska-lasse kirjoitti:
Kiinnostus omaan ulkonäköön muuttunee iän mukana, ainakin miehillä.
"Juoksuvaiheessahan" se on luonnollisista syistä tärkeää.
Sosiaalinen ympäristö aiheuttanee omat paineensa. Itse kustakin riippuu miten paljon antaa sen ohjailla itseään.
Työympäristö ja työ asettaa tietyt minimirajat.
Tuota vapaa-aikaosuutta en ymmärrä lainkaan. Kuka siellä tiiraa toisen vetimiä?
Kun ihminen huolehtii terveydestään ja omasta hycästä olostaan tulee sporttinen ulkonäkö bonuksena.
Oma olo on täekeintä! Ei se mitä kuvittelee toisten ajattelevan.
Olen minäkin sortunut harrastuvälinediivailuun.
Viime aikoihin saakka jumppavehkeeni kulkivat ruskealla pakkausteipillä paikatussa E-Marketin muovikassissa.
Vaihdoin laadukkaampaan Lidlen kahvalliseen muovikassiin.
Jos on hankittava jotain, kodinkone, TV, auto tms. on pakko ottaa vaimo mukaan.
Jos olen liikkeellä yksin niin en onnistu ostoksessa.
Minulla ei ole oikeutta arvostella ihmisten ulkonäköä.
Ei ole rumia eikä kauniita, on erilaisella tavalla persoonallisen näköisiä!on nyt 14 v ja taitaa olla pahin itsetutkiskeluvaihe ohi kun pois on lähteneet lävistys, kaikki korvikset, meikkiä ei ole ollutkaan ja vaatteet enimmäkseen mustia ja harmaita. Hiukset ovat läpikäyneet väriskaalan vihreä, sininen musta, kirkuvan punainen viimeksi haluttiin omanväriset.
Näin se kehitys menee.
Tuo muovikassijuttu huvitti minua koska olin tässä taannoin sisareni luona kylässä ja lähdin aina muovikassin kanssa reissuun. No hän sitten halusi välttämättä ostaa minulle sellaisen nätin kesäkassin. Annoin periksi kun tajusin miksi:)) - Monta näkökulmaa
jassumarketta kirjoitti:
on nyt 14 v ja taitaa olla pahin itsetutkiskeluvaihe ohi kun pois on lähteneet lävistys, kaikki korvikset, meikkiä ei ole ollutkaan ja vaatteet enimmäkseen mustia ja harmaita. Hiukset ovat läpikäyneet väriskaalan vihreä, sininen musta, kirkuvan punainen viimeksi haluttiin omanväriset.
Näin se kehitys menee.
Tuo muovikassijuttu huvitti minua koska olin tässä taannoin sisareni luona kylässä ja lähdin aina muovikassin kanssa reissuun. No hän sitten halusi välttämättä ostaa minulle sellaisen nätin kesäkassin. Annoin periksi kun tajusin miksi:))meillä kundi halusi värjätä sinistä hiuksiinsa 12 v...nooh, tummat kiharat kun hänellä..niin ei tuo sininen väri sitten missään näkynyt...Pettymys oli suuri...Vähän sitä mieltä olen että, jos minäkin olisin tuon päähänpiston jättänyt toisarvoiseen seikkaan...niin, pahamieli siitä vaan olisi tullut..Meillä tuo yksi kerta riitti;))) Sitten oli kausi jolloin nuo hiukset piti olla mahdollisemman lyhyet...minä surin..koska minusta nuo kiharat olivat todella kauniit...Nyt, on sellainen järkevä malli ei liian lyhyt mutta saa olla vähän pituuttakin...jota muotoilla...siis kunditkin voivat olla tosi tarkkoja tästä omasta ulkonäöstään...Tämä vanhempi kundi taas...kävelee niin pää pilvissä..että, ei väliä mikä pusero mitkä farkut...häntä minä taas yritän epätoivoisesti vähän pukea...ja ihan turhaan;))) Lapset ja nuoret aikuiset ovat kukin aina yksilöitä...se mikä on toiselle tärkeä pointti on toiselle samantekevä...
jotenkuten siedettävä joskus. Mutta sitte juttu juontaa niin, että huomaa joidenkin pitävän itseään täydellisinä, vaikka heillä ei ois siihen varaa. Ja iso Huom! Tarkoitan livessä, koska tään palstan ihmisiä en tunne lainkaan :)
- (täydellinen)
toisinsanoen paras- olemaan minä.
- liisamarjut
Tuskin meistä kukaan itseään täydellisenä pitää, mutta toinen vaihtoehto kysymyksessäsi oli "jotenkuten siedettävä". Pidän siedettävänä. Kyllä. Voisihan sitä jostakin kohtaa vähän "muokata", mutta kyllä näin on hyvä mennä etiäpäin, ei mitään traumoja.
Just, niin se menee, kun ihminen hyväksyy itsensä, hyväksyy myös toiset ; )
Kai ne lehdet työntää silmiemme eteen liikaa nuorten meikattuja kuvia, joten se ajatus jää päälle, että pitäisi itse edelleenkin olla....... - ...
Minkäpä sille totuudelle mahtaa.
=DW= - Otto-Vaan
125 %:sesti. :)
- Marja Puska
Sanotaan, että meitä täydellisiä ihmisiä on yksi vähemmän kuin me itsekukin luulemme.
Monilla tuntui ajatukset olevan samoilla linjoilla keskenään joten se siitä.
Ihmettelen vain kuinka jotkut ihmiset tuomitsevat kuvan perusteella ja vastailevat toisinaan ilkeästikkin ulkomuodostasi. Jos et ole kaunis/laiha heidän mielestään, olet tyhmä tai muuta vastaavaa.- viivatiina
olla niin että ne toisten arvostelijat ovat itse niitä rumia ja tyhmiä ja ärsyyntyvät suunnattomasti normaalin näköisistä ja normaali järjellä varustetuista sanoisin että kateutta toiset vaan jo tässä iässä ovat mielestään elämänsä loppumetreillä ja kirjoittajat jotka on tiukasti tässä ajassa mukana ja tyytyväisiä elämäänsä ärsyttää heitä sit mennään näihin teini jutuihin kyllä sää oot tymä... kyllä sää oot ruma... eihän tommoinen ole edes normaali järjellä varustetun aikuisen ihmisen kirjoitusta.
viivatiina kirjoitti:
olla niin että ne toisten arvostelijat ovat itse niitä rumia ja tyhmiä ja ärsyyntyvät suunnattomasti normaalin näköisistä ja normaali järjellä varustetuista sanoisin että kateutta toiset vaan jo tässä iässä ovat mielestään elämänsä loppumetreillä ja kirjoittajat jotka on tiukasti tässä ajassa mukana ja tyytyväisiä elämäänsä ärsyttää heitä sit mennään näihin teini jutuihin kyllä sää oot tymä... kyllä sää oot ruma... eihän tommoinen ole edes normaali järjellä varustetun aikuisen ihmisen kirjoitusta.
Kumma kun yksikään ei ole minulle esim. livessä tullut sanomaan vastaavia kommentteja, mutta täällä niitä jaellaan yhdelle jos toiselle ja tietenkin puskasta. Teinimäistä...hyvin teinimäistä.
- viivatiina
Nittaminax kirjoitti:
Kumma kun yksikään ei ole minulle esim. livessä tullut sanomaan vastaavia kommentteja, mutta täällä niitä jaellaan yhdelle jos toiselle ja tietenkin puskasta. Teinimäistä...hyvin teinimäistä.
että ei kannata välittää on se inhottavaa ja välittää kuitenkin mutta ittensä kanssa niillä sanojilla on ongelmia ne saa vaan täällä peitettyä paremmin kun livessä.
- elenahelena*
Näillä palstoilla on niin helppo päteä. Ei niistä kannata välittää, heikon itsetunnon omaavia.
elenahelena* kirjoitti:
Näillä palstoilla on niin helppo päteä. Ei niistä kannata välittää, heikon itsetunnon omaavia.
en välitäkkään ja siksi vaihdoin kuvani vielä ärsyttävämpään mitä edellinen oli. :)
- viivatiina
Nittaminax kirjoitti:
en välitäkkään ja siksi vaihdoin kuvani vielä ärsyttävämpään mitä edellinen oli. :)
mona lisa tuli mieleen väreistä =)) katotaan minkälaisia kivoja kuvia multa löytyy loman jälkeen jospa vaikka bigini kuvia taitaa olla ne jo niin hurjia ettei kukaan uskallakkaan sanoo enää mitään ;))
- metsä vastaa ...
Nittaminax kirjoitti:
livessä samanlainen kuin täällä ?
provoatko kaiken päivää tuttavillesi ?
vastaatko heille yhtä epäkohteliaasti heidän ollessaan kanssasi eri mieltä ?
ymmärrätkö tahallasi väärin muiden sanomiset ?
väännätkö muiden sanomiset päälaelleen ollaksesi itse oikeassa ?
haistatatko useinkin vittua live-kavereille ?
vanha totuus 'niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan' pitää erittäin hyvin paikkansa kohdallasi viivatiina kirjoitti:
mona lisa tuli mieleen väreistä =)) katotaan minkälaisia kivoja kuvia multa löytyy loman jälkeen jospa vaikka bigini kuvia taitaa olla ne jo niin hurjia ettei kukaan uskallakkaan sanoo enää mitään ;))
ällöttävä vihreä väri taustalla saa jopa meikäläisenkin näyttämään sairaalta. :))))
- viivatiina
Nittaminax kirjoitti:
ällöttävä vihreä väri taustalla saa jopa meikäläisenkin näyttämään sairaalta. :))))
maksa-arvos millon viimeks näytit niin kovin keltaiselta ;))
- elenahelena*
Nittaminax kirjoitti:
Hyvä kuva, vähemmän materialistinen, kuin edellinen kuvasi. Viittaan siihen hammasharjaan. :-)DDDDDD
viivatiina kirjoitti:
maksa-arvos millon viimeks näytit niin kovin keltaiselta ;))
millos se nyt olikaan, tais olla marraskuussa ja jotain lekuri mulle paasas juomisesta. Niin... se sanoi mulle että mun pitäis juoda nestettä monta litraa päivässä kun olin kuulemma kuivumassa noin niiku sisäisesti. No minähän otin heti neuvosta vaarin ja rupesin kittaamaan olutta, sillä eihän se sanonut mitä nestettä mun pitäis juua. *kikattaa*
elenahelena* kirjoitti:
Hyvä kuva, vähemmän materialistinen, kuin edellinen kuvasi. Viittaan siihen hammasharjaan. :-)DDDDDD
ajattelin että nyt otan sellasen kuvan missä pesen hampaitani sähköhammasharjalla, mutta se olis ollut jo pröystäilyä. :))
- viivatiina
Nittaminax kirjoitti:
millos se nyt olikaan, tais olla marraskuussa ja jotain lekuri mulle paasas juomisesta. Niin... se sanoi mulle että mun pitäis juoda nestettä monta litraa päivässä kun olin kuulemma kuivumassa noin niiku sisäisesti. No minähän otin heti neuvosta vaarin ja rupesin kittaamaan olutta, sillä eihän se sanonut mitä nestettä mun pitäis juua. *kikattaa*
oluthan poistaa nestettä mutta kun muistat juoda vettä ohella yhtä monta litraa päivässä niin pysyy balanssissa =))
- 5+11
metsä vastaa ... kirjoitti:
vanha totuus 'niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan' pitää erittäin hyvin paikkansa kohdallasiPäässäsi päässäsi sytytys koko ajan. Entä prätkässä?
- metsä vastaa...
veikkasit taas.
Se vainoharha? Syyttelet muita siitä.. - metsä vastaa ...
teetkö livessä myös yhtä paljon päin persettä olevia päätelmiä ympäristösi ihmisistä ?
- metsä vastaa ...
metsä vastaa... kirjoitti:
veikkasit taas.
Se vainoharha? Syyttelet muita siitä..olla jo vähintään kaksi jotka metsästä vastaa ?
- ei "kasseja"
metsä vastaa ... kirjoitti:
vanha totuus 'niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan' pitää erittäin hyvin paikkansa kohdallasiTämä on mielenkiintoinen palsta. Munalliset nikit saavat täällä kirjoittaa miten vaan, mutta auta armias, jos munaton sen tekee, niin saa juuri tuollaista tekstiä osakseen, mitä kirjoitit.
- viivatiina
ei "kasseja" kirjoitti:
Tämä on mielenkiintoinen palsta. Munalliset nikit saavat täällä kirjoittaa miten vaan, mutta auta armias, jos munaton sen tekee, niin saa juuri tuollaista tekstiä osakseen, mitä kirjoitit.
hyvä veli porukat sit on naisilla joitain avuja millä pääsevät (halutessaan) mukaan näin se pelaa täälläkin mielenkiintoista on.
muuta mutta helekutin hyvä työmies olen.
Jos nyt ulkonäöstä puhutaan, niin peiliin ei juuri passaa vilkaista, ettei tule sirpaleita.
Kuka ihannoi sitä nuoruuden kuvaa, kuka ei. Minä olen samaa mieltä Kari Kuuvan kanssa, että rupsahda rauhassa... Ei sekään ole oikein nättiä kun väkisin yrittää näyttää nuoremmalta kuin on. Mutta jokainen tyylillään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6923682Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002788Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211761Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771652Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔531631- 821603
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3751551Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101520- 281379
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901293