http://www.auto-motor-und-sport.de/news/city-und-mini-bmw-ab-2014-die-konkurrez-fuer-a-klasse-und-audi-a1-1705687.html
BMW siirtyy piakkoin etuvetoon.
Tässä se on: Etuveto BMW!
43
1144
Vastaukset
- biistii
no kai sitä pitää kädettömillekin jotakin tarjota.. veikkaan vaan ettei tule olemaan mikään myyntimenestys
- hahhaaa
Ai että takavetoisilla Bemareilla ajavat ovat jotenkin hyvä kuskeja? :D
Päivän paras vitsi!! :D - biistii
hahhaaa kirjoitti:
Ai että takavetoisilla Bemareilla ajavat ovat jotenkin hyvä kuskeja? :D
Päivän paras vitsi!! :Dno etuvetokulhoja tuolla ojien penkoilla näkys enemmän makaavan
- -----------
biistii kirjoitti:
no etuvetokulhoja tuolla ojien penkoilla näkys enemmän makaavan
nyt kun niitä myydään enemmän. Esim. Tojo on myydyin, ja niistä lähes kaikki on etuvetoja. Kun suhteutetaan autojen määrät ulosajoihin, niin kyllä ne BMW:t aika kärjessä on.
- biistii
----------- kirjoitti:
nyt kun niitä myydään enemmän. Esim. Tojo on myydyin, ja niistä lähes kaikki on etuvetoja. Kun suhteutetaan autojen määrät ulosajoihin, niin kyllä ne BMW:t aika kärjessä on.
kyllähän se legendaarinen selitys tuli heti xD
- ----------
biistii kirjoitti:
kyllähän se legendaarinen selitys tuli heti xD
että BMW on suomen myydyin? Väitätkö myös että takavetoja myydään enemmän kuin etuvetoja?
- biistii
---------- kirjoitti:
että BMW on suomen myydyin? Väitätkö myös että takavetoja myydään enemmän kuin etuvetoja?
en väitä mutta tuo selitys on vaan kuultu repeatilla mutta kuitenkin kaikki vanhat mummot ja hidastelijat =ajotaidottomat ajavat n. 99% etuvedoilla niin eikös se tarkota että etuveto on kädettömien auto
- ---------
biistii kirjoitti:
en väitä mutta tuo selitys on vaan kuultu repeatilla mutta kuitenkin kaikki vanhat mummot ja hidastelijat =ajotaidottomat ajavat n. 99% etuvedoilla niin eikös se tarkota että etuveto on kädettömien auto
Mutta jos yleistämään aletaan muutaman ihmisen tekojen puolesta niin sitten BMW:llä ajavat ovat poliisin tappajia ja rattijuoppoja.
- gO BMW Go
Taas hieno auto... Hyvä BMW, hieno veto etuvetona.. Saadaan BMW:ltä autoja myös eri tyyppisille ihmisille.
"BMW siirtyy piakkoin etuvetoon" Toi taas ei tuu ikinä pitämään paikkaansa, hyvä alotus mutta pitikö siitäkin saada provo.
BMW tekee aina ja tulevaisuudessa MYÖS laatuautoja takavedolla... Eikä tuostakaan todennäkösesti laatu tule puuttumaan mutta bmw tekee hienon vedon ja auto tulee olemaan menekki.
ennakkoluuloisille myös auto ja hieno sellainen.- Vhege
muihinkin, ainakin 1 ja 3 sarjoihin.
- biistii
Vhege kirjoitti:
muihinkin, ainakin 1 ja 3 sarjoihin.
miksi tulisi?.. ts. miksi pitäisi tehdä autoista huonompia?
- gO BMW Go
Vhege kirjoitti:
muihinkin, ainakin 1 ja 3 sarjoihin.
Ootko BMW:n autosuunnittelija?
Päivitä minua faktalla. - Vhege
gO BMW Go kirjoitti:
Ootko BMW:n autosuunnittelija?
Päivitä minua faktalla.tuo juttu. Vai etkö osaa Saksaa?
- Vhege
biistii kirjoitti:
miksi tulisi?.. ts. miksi pitäisi tehdä autoista huonompia?
koska BMW joutuu leikkaamaan kustannuksia ja he haluavat päivittää perus henkilöautot nykyaikaan.
- gO BMW Go
Vhege kirjoitti:
tuo juttu. Vai etkö osaa Saksaa?
osaa...
Sähän voitki suomentaa, suomenna sanasta sanaan niin katsotaas osaatko saksaa... - Juha1234
Vhege kirjoitti:
koska BMW joutuu leikkaamaan kustannuksia ja he haluavat päivittää perus henkilöautot nykyaikaan.
Samasta syystä kuin Mercedeskin.
Pienempi kynnys kokeilla parempaa autoa. Monert vain etuvetoisella ajaneet kuvittelevat takavedolla ajamisen olevan jotenkin vaikeaa.
Toinen syy on se että saadaan tuote halvempaan luokkaan. Etuvetoinen on halvempi valmistaa. Kyllä ne kuskit sitten pidemmän päälle siirtyvät parempiin malleihin kun kerran ovat kokeilleet. - ffghjkl
Juha1234 kirjoitti:
Samasta syystä kuin Mercedeskin.
Pienempi kynnys kokeilla parempaa autoa. Monert vain etuvetoisella ajaneet kuvittelevat takavedolla ajamisen olevan jotenkin vaikeaa.
Toinen syy on se että saadaan tuote halvempaan luokkaan. Etuvetoinen on halvempi valmistaa. Kyllä ne kuskit sitten pidemmän päälle siirtyvät parempiin malleihin kun kerran ovat kokeilleet.on aivan perseestä. sehän onkin märkäperseiden kahvaedellä tyyli. Jota ei voi tehdä autolla missä on ajogeometria kohdallaan. pemarilla moinen temppu on helppo ja vanhalla ladalla.
- Vhege
gO BMW Go kirjoitti:
osaa...
Sähän voitki suomentaa, suomenna sanasta sanaan niin katsotaas osaatko saksaa...kannattaa opetella. Minä en ole sinun tulkki, herra on hyvä ja ottaa vaikka sanakirjan käteen.
- gO BMW Go
Vhege kirjoitti:
kannattaa opetella. Minä en ole sinun tulkki, herra on hyvä ja ottaa vaikka sanakirjan käteen.
sielä ei lue moisesta mitään, saati että osaisit saksaa.
Mutta todella hieno pikku BMW. - Vhege
gO BMW Go kirjoitti:
sielä ei lue moisesta mitään, saati että osaisit saksaa.
Mutta todella hieno pikku BMW.ai jos en jaksa alkaa kaltaisellesi juntille suomentamaan, niin en muka osaa saksaa? En voi sille mitään jos olet niin toivoton ettet osaa edes sanakirjaa käyttää.
- Penaalii
ffghjkl kirjoitti:
on aivan perseestä. sehän onkin märkäperseiden kahvaedellä tyyli. Jota ei voi tehdä autolla missä on ajogeometria kohdallaan. pemarilla moinen temppu on helppo ja vanhalla ladalla.
etenkin amisteineille takavedolla sudittaminen. Niin tein itsekin aikoinaan vaikka en ollut amis. Nykyään ajan paremmilla merkeillä.
- gO BMW Go
Vhege kirjoitti:
ai jos en jaksa alkaa kaltaisellesi juntille suomentamaan, niin en muka osaa saksaa? En voi sille mitään jos olet niin toivoton ettet osaa edes sanakirjaa käyttää.
Kopioi siitä linkistä ensi saksankielellä juttu missä lukee 1srj ja 3srj tulee muuttumaan etuvetoseksi. Sitte ku oot sen kohdan "yhden lausee kopioinu" niin suomenna se viestiin. Vai eiko jaksa? Näytät kumminki kovasti jaksavan selitellä, niin mikset samalla siis suomenna? Vai ei taida "jaksaa" ku ei oo sanakirjaa? Ei se kovin kova pala pitäs olla jos kerran osaat hyvin, yhtä rankkaahan se on kuin toi sun selittely miksei jaksa!?.
Kiitos ja näkemiin siis, provopetteriksi osoittauduit jälleen. - Juha1234
ffghjkl kirjoitti:
on aivan perseestä. sehän onkin märkäperseiden kahvaedellä tyyli. Jota ei voi tehdä autolla missä on ajogeometria kohdallaan. pemarilla moinen temppu on helppo ja vanhalla ladalla.
Kaltaisellasi "ärkäperseellä" ei taida olla minkäänlaista ajokokemusta saati sitten kokemusta modernilla takavetoisella ajosta.
Jos jotain ajamisesta oikeasti tietää ei kirjoittele tuollaisia juttuja.
Ei mennä kylki edellä, eikä mennä metsään vaan mennään sinne minne kuski haluaa.
Provohan tuo juttusi oli mutta kiroitan tähän perään ettei kukaan luule tuollaista pasklan jauhamista tosiasiaksi. - 2002
Juha1234 kirjoitti:
Kaltaisellasi "ärkäperseellä" ei taida olla minkäänlaista ajokokemusta saati sitten kokemusta modernilla takavetoisella ajosta.
Jos jotain ajamisesta oikeasti tietää ei kirjoittele tuollaisia juttuja.
Ei mennä kylki edellä, eikä mennä metsään vaan mennään sinne minne kuski haluaa.
Provohan tuo juttusi oli mutta kiroitan tähän perään ettei kukaan luule tuollaista pasklan jauhamista tosiasiaksi.Lainaus BTCF:n forumilta:
Sitten tulikin toinen ongelma...
Suora tie. Moottoritien kynnyksellä, kiihdyttämässä ympyrästä täysin suoralla tiellä puolella kaasulla, vauhtia joku 60. Automaatti vaihtaa pykälää pienemmälle (ei kickdown, vaan väännön puutteesta), enkä kerennyt edes reagoida millään tavalla niin auto on poikittain ja keula edellä kaiteeseen. Keula paskaksi ja hinurilla korjaamolle. Saapa nähdä, miten tuon kanssa käy. Aivan uskomatonta, miten täysin suoralla tiellä, noin 60:n vauhdista, ainut mitä tarvi oli, että loota pisti pienemmän pykälän päälle ja auton perä hävisi alta eikä mitään ollut tehtävissä. Toki yritin heti oikaista kun tunsin, että mitä helvettiä, mutta sinne meni. :( Kävin kävelemässä sitten siinä kohtaa, mistä se irtosi ja kyllä oli aivan uskomattoman liukas, niinku ei minkäänlaista kitkaa.
Enpä olisi uskonut, että kevyellä kiihdytyksellä suoralla tiellä voi auto lähtä alle sekunnissa niin räpylästä, ettei sitä saa edes oikaistua. Oppia ikä kaikki. Olispa ollut luistonesto...
Tero
__________________
E60 530dA 2005
---Ex.
E39 523iA, 525iA, 530iA x2, 530dA, ///M5
E34 525iA -95, R.I.P. (21.01.06)
teropa is offline Reply With Quote - biistii
2002 kirjoitti:
Lainaus BTCF:n forumilta:
Sitten tulikin toinen ongelma...
Suora tie. Moottoritien kynnyksellä, kiihdyttämässä ympyrästä täysin suoralla tiellä puolella kaasulla, vauhtia joku 60. Automaatti vaihtaa pykälää pienemmälle (ei kickdown, vaan väännön puutteesta), enkä kerennyt edes reagoida millään tavalla niin auto on poikittain ja keula edellä kaiteeseen. Keula paskaksi ja hinurilla korjaamolle. Saapa nähdä, miten tuon kanssa käy. Aivan uskomatonta, miten täysin suoralla tiellä, noin 60:n vauhdista, ainut mitä tarvi oli, että loota pisti pienemmän pykälän päälle ja auton perä hävisi alta eikä mitään ollut tehtävissä. Toki yritin heti oikaista kun tunsin, että mitä helvettiä, mutta sinne meni. :( Kävin kävelemässä sitten siinä kohtaa, mistä se irtosi ja kyllä oli aivan uskomattoman liukas, niinku ei minkäänlaista kitkaa.
Enpä olisi uskonut, että kevyellä kiihdytyksellä suoralla tiellä voi auto lähtä alle sekunnissa niin räpylästä, ettei sitä saa edes oikaistua. Oppia ikä kaikki. Olispa ollut luistonesto...
Tero
__________________
E60 530dA 2005
---Ex.
E39 523iA, 525iA, 530iA x2, 530dA, ///M5
E34 525iA -95, R.I.P. (21.01.06)
teropa is offline Reply With Quoteeiköhän nykyään kuitenkin puhuta jo näistä nykyautoista, tiedän ko. hepun jonka viestiä asiattomasti lainasit ja kyseessä oli 15 vuotias bmw ilman mitään nykyaikaisia hallinnan avustimia.. että ihan turhaan provoat
- .........
biistii kirjoitti:
eiköhän nykyään kuitenkin puhuta jo näistä nykyautoista, tiedän ko. hepun jonka viestiä asiattomasti lainasit ja kyseessä oli 15 vuotias bmw ilman mitään nykyaikaisia hallinnan avustimia.. että ihan turhaan provoat
tuo vain vahvistaa sen että Bemaristit eivät osaa ajaa.
- 2002
biistii kirjoitti:
eiköhän nykyään kuitenkin puhuta jo näistä nykyautoista, tiedän ko. hepun jonka viestiä asiattomasti lainasit ja kyseessä oli 15 vuotias bmw ilman mitään nykyaikaisia hallinnan avustimia.. että ihan turhaan provoat
Näitä on kuitenkin vielä paljon käytössä. Kyllä niistäkin pitää voida puhua. Kuinka ollakaan, viime lauantaina Hyvinkään jääratatapahtumassa ne olivat juurikin Bemuja jotka vetivät perässään pitkiä jonoja ja silti lipsahtelivat radalta penkkaan, vaikka ajoivat muita hitaammin. Liikenteessä kohdalle voi osua vastaantulija...
- Juha1234
2002 kirjoitti:
Lainaus BTCF:n forumilta:
Sitten tulikin toinen ongelma...
Suora tie. Moottoritien kynnyksellä, kiihdyttämässä ympyrästä täysin suoralla tiellä puolella kaasulla, vauhtia joku 60. Automaatti vaihtaa pykälää pienemmälle (ei kickdown, vaan väännön puutteesta), enkä kerennyt edes reagoida millään tavalla niin auto on poikittain ja keula edellä kaiteeseen. Keula paskaksi ja hinurilla korjaamolle. Saapa nähdä, miten tuon kanssa käy. Aivan uskomatonta, miten täysin suoralla tiellä, noin 60:n vauhdista, ainut mitä tarvi oli, että loota pisti pienemmän pykälän päälle ja auton perä hävisi alta eikä mitään ollut tehtävissä. Toki yritin heti oikaista kun tunsin, että mitä helvettiä, mutta sinne meni. :( Kävin kävelemässä sitten siinä kohtaa, mistä se irtosi ja kyllä oli aivan uskomattoman liukas, niinku ei minkäänlaista kitkaa.
Enpä olisi uskonut, että kevyellä kiihdytyksellä suoralla tiellä voi auto lähtä alle sekunnissa niin räpylästä, ettei sitä saa edes oikaistua. Oppia ikä kaikki. Olispa ollut luistonesto...
Tero
__________________
E60 530dA 2005
---Ex.
E39 523iA, 525iA, 530iA x2, 530dA, ///M5
E34 525iA -95, R.I.P. (21.01.06)
teropa is offline Reply With QuotePitänee sitten kirjoittaa että "nykyaikaisella takavedolla ajaminen" niin ymmärrät.
Eipä silti, ei ollut aikoinaan Fordin 2.3-litraisella takavetoisella taunuksellakaan talvella ongelmia vaikka oli todella ekvytperäinen ja ajettiin kesärenkailla talvella. Pitää vaan tietää mitä tekee ja ymmärtää että talvi ei ole kesä. Nyt kaikki on kuin lasten leikkiä kelistä ja vetotavasta riippumatta. Silti pitää aina pitää järki matkassa. - Juha1234
2002 kirjoitti:
Näitä on kuitenkin vielä paljon käytössä. Kyllä niistäkin pitää voida puhua. Kuinka ollakaan, viime lauantaina Hyvinkään jääratatapahtumassa ne olivat juurikin Bemuja jotka vetivät perässään pitkiä jonoja ja silti lipsahtelivat radalta penkkaan, vaikka ajoivat muita hitaammin. Liikenteessä kohdalle voi osua vastaantulija...
Ei niillä vanhoillakaan ongelmia liikenteessä ole, pitää vaan ottaa varovasti.
Perille pääsee kaikilla, vanhoilla hitaammin kuin uusilla.
- Mosee
niinköhän Bemaristakin tulisi vielä auto?
- oli siis...
Huonolla saksan kielen taidolla ja konekäännöksellä päädyin siihen tulokseen, että BMW haluaa mallistoonsa suoran kilpailijan Mersun A-luokalle ja tulossa olevalle Audi A1:lle. Autossa on itse kehitetty kolmisylinterinen moottori ja se perustuu joko Minin platformiin (Minihän on BMW:n omistama ja etuvetoinen), tai jos se tulee liian kalliiksi, muualta ostettavaan etuvetoplatformiin.
Eihän tässä ole mitään ihmeellistä. Markkinaosuuksista on yritettävä pitää kiinni ja kysynnän todennäköiesti kääntyessä kohti pienempiä ja halvempia malleja, on pakko vastata pahimpien kilpailijoiden pikkumallien tuomaan haasteeseen. Suurempien mallien takavetoperinne on niin vahva ja suorastaan BMW:n tavaramerkki, että niissä uskon takavedon säilyvän - niinhän se on säilynyt Mersullakin. - FWD BMW
kirvoitti keskustelua ja väittelyä. Onko etuveto arka juttu Bemaristeille? Onko etuveto todellakin parempi kuin takaveto? Muuttuuko kaikki mallit Bemarilla etuvetoisiksi? Näihin saamme vastauksia, itkua, raivoa, faktaa ja fiktiota seuraavien tuntien aikana.
- biimerrrr
Veikkaan,että noi sun kirjoittamasi ovat vaan päänsisäistä tuotosta,joita kuvittelet saavasi provoilemalla. :)
Bemaristi itsekkin ja eipä tuo pahalle näyttänyt ulkoapäin.
Maailma muuttuu ja on elettävä sen mukaan.
Takavetoisuus tuskin tulee koskaan jäämään pois.
Ja kuten siellä olikin,perustuu Miniin suurilta osin.
- viisas liike bemulta
En ymmärrä saksaa juurikaan yhtään, joten en tiedä mitä tuossa artikkelissa sanotaan.. Mutta tuollainen etuvetoinen pikku-bemu olisi viisas veto suomen markkinoillekin! Varsinkin tuollaisten pienten tötteröiden ostajat välttävät takavetoa jostain syystä, ja näin bemu on ollut automaattisesti poissuljettu vaihtoehto. Onhan se bemunkin pakko vastata tuulipukukansan tahtoon, jos mielii autoja myydä. Tähän sopisi hyvin entisen työnantajani erittäin loistava toteamus liittyen sanontaan asiakas on aina oikeassa; " Ei tästä kyllä mikään hyvä tule, mutta tehdään nyt sitten tämmönen kun asiakas kerta tämmösen haluaa."
Joo, eihän sitä voi tietää minkälainen tuo etuvetobemari on, sen uskaltanee sanoa että laadultaan ei varmasti tule olemaan mikään japsimainen muovikippo, mutta mitä etuveto tekee ajo-ominaisuuksille? Takaveto on ollut olennainen osa sitä mikä tekee bemarin ajettavuudesta hienon. Tyypit jotka valittaa takavedon perän karkailusta ja liukkaan kelin ajettavuudesta, niin opetelkaa ajamaan! Tuossa 100 metrin päässä, loivaan ylämäkeen lähtevässä valoristeyksessä kerta toisensa jälkeen jäävät taakse sutimaan nämä etuvetoiset "kansanautot" eli fordit, volkkarit, toyotat nissanit jne. Eli se siitä väitteestä, että takavedolla ei pääse liukkaalla. Ratin ja penkin välistä löytyy syy (ja vastaus) moneen asiaan.
Mutta tosiaan, pitkän linjan bemaristina en missään nimessä hyökkää etuveto-bemua vastaan, hyvä että tulee vaihtoehto niille, jotka haluaisivat bemun, mutta ilman takavatoa. Kuitenkin, on aivan turhaa kuvitella ja provoilla, että pian bemari olisi täysin etuvetoinen merkki. - Tahtoo ja
minkähän hintasia tulee olemaan!
Hieno on kyllä, kuvissa ainakin luokkansa selvä ykkönen tulossa, ulkonäöltään.- --------
kopioitu sivulta katsottuna VW Sciroccosta.
- tahtoo ja
-------- kirjoitti:
kopioitu sivulta katsottuna VW Sciroccosta.
mutta toi keula ja pyrsto siitä upeen tekeekin, varsinki keula on hieno.
- ksjfalskjdf
Voihan vee... Ei se ole ton näköinen kun noissa kuvissa on.... Se on vaan taitelijan näkemys....Tulee olemaan vitusti rumempi....
- fakta puhuu
golffi 2nen mutta rumempi. Etuveto on parempi kuin takaveto se on totta. neliveto on paras.
- MTiS
Ei mainita kyllä missään, että auto olisi tulossa etuvetoisena.
- ----------
"Wie die neue Mercedes A-Klasse kommt auch der kleine BMW auch mit selbstentwickelten Dreizylinder-Motoren - entweder auf der Mini-Plattform, oder falls diese zu teuer wird, auf einer zugekauften Frontantriebsplattform. Das Leistungsspektrum reicht dabei von 90 bis 170 PS"
Lue siitä. - kopioko
---------- kirjoitti:
"Wie die neue Mercedes A-Klasse kommt auch der kleine BMW auch mit selbstentwickelten Dreizylinder-Motoren - entweder auf der Mini-Plattform, oder falls diese zu teuer wird, auf einer zugekauften Frontantriebsplattform. Das Leistungsspektrum reicht dabei von 90 bis 170 PS"
Lue siitä.tulee mieleen volvo c30
- .........
kopioko kirjoitti:
tulee mieleen volvo c30
VW Scirocco tai Renault Megane coupe.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643225Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433087- 422447
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa992180- 311903
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271800- 481616
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851405- 391290
- 811132