Tehdäänpäs bisnestä.

capt.cöpenick

Fuusioidutaan ruotsalaisen yrityksen kanssa. Hymyillään, otetaan snapsit paiskataan kämmeniä uuden yhtiön kunniaksi.
Yhteistyö kestää uusien johtajien kesken lähes seuraavaan yhtiökokoukseen asti. Heitetään ensimmäiset finskit mäkeen yhtiön paremman kannattavuuden nimissä.

Ja sitä rataa. Esimerkkejä löytyy. Heitetään vitsi: Muuten aika petoja tekemään puusuksia ja vesikelkkoja!

11

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuten esim. Telia-Soneran tapaus osoittaa.

      • *Kukkahame*

        Voi ihmettä...
        Olen tainnut sittenkin tehdä viisaasti hmmmm Telia Sonera niitä jotka kohtalaisesti ovat säilyttäneet arvonsa, jos vaikka vertaa Nokiaan ;-DD!


      • *Kukkahame* kirjoitti:

        Voi ihmettä...
        Olen tainnut sittenkin tehdä viisaasti hmmmm Telia Sonera niitä jotka kohtalaisesti ovat säilyttäneet arvonsa, jos vaikka vertaa Nokiaan ;-DD!

        Miten just meikä onnistui ostamaan Nokiaa tuhannella eurolla. Ne ekut meni kuin kankkulan kaivoon.

        Velimies veisteli; sä osaat nuo osakekaupat. Osakesalkullani enää saa muutaman keppanakeissin.


      • *Kukkahame*
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Miten just meikä onnistui ostamaan Nokiaa tuhannella eurolla. Ne ekut meni kuin kankkulan kaivoon.

        Velimies veisteli; sä osaat nuo osakekaupat. Osakesalkullani enää saa muutaman keppanakeissin.

        Soneraa minäkin ostin ja sitten siitä tulikin TeliaSonera, muistaakseni enemmän kuin tuplaantui lukumääräisesti ja ainahan ne on friskaapeliä vaan sen verran että jännitys säilyy.


    • ei fuusioita

      että suomalaiset häviävät aina näissä fuusioissa ruotsalaisten kanssa. Olemmeko tyhmiä vai liian sinisilmäisiä?

      • ei fuusioita

        johtajat aina häviävät näissä fuusioissa. Erotetaan.


      • Kun Isoon Omppoon lähdettiin paperibisnestä tekemään. Pataan tuli miljardeja euroja.

        Nyt en muista sitä saksan reissua: Sijoitetaan markka, saadaan euro takaisin. Sijoitettiin euro, saatiin sentti takas. Mut hyvähän se on pee aa väen-virnuilla.


      • *Kukkahame*
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Kun Isoon Omppoon lähdettiin paperibisnestä tekemään. Pataan tuli miljardeja euroja.

        Nyt en muista sitä saksan reissua: Sijoitetaan markka, saadaan euro takaisin. Sijoitettiin euro, saatiin sentti takas. Mut hyvähän se on pee aa väen-virnuilla.

        Onko Härmland myynyt sinne paperia, kai sitten sanomalehtipaperia, sitähän meillä kai oli lopulta kaikki paperituotanto.
        Seteliraha paperia, siitä kai tehdään kaikki eurot EUmaihin, ja valmistus edelleen Setelipainossa kentän vieressä.
        Onkos Suomen Pankilla osakkeita,,ostetaanko vaikka mallikappaleet..;-DD


      • *Kukkahame* kirjoitti:

        Onko Härmland myynyt sinne paperia, kai sitten sanomalehtipaperia, sitähän meillä kai oli lopulta kaikki paperituotanto.
        Seteliraha paperia, siitä kai tehdään kaikki eurot EUmaihin, ja valmistus edelleen Setelipainossa kentän vieressä.
        Onkos Suomen Pankilla osakkeita,,ostetaanko vaikka mallikappaleet..;-DD

        Sillä metsäklusterilla oli tarkoitus saada jalansijaa suomen mesäteollisuudelle jenkeissä. Myivät kai täysin ruvella olleen yrityksen huippuhintaan.

        Se sama yhtiö sitten alkoi suursaneerauksen Suomessa. Meni kemijärvet, summat ja sitä rataa.


      • pilvi*
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Onko Härmland myynyt sinne paperia, kai sitten sanomalehtipaperia, sitähän meillä kai oli lopulta kaikki paperituotanto.
        Seteliraha paperia, siitä kai tehdään kaikki eurot EUmaihin, ja valmistus edelleen Setelipainossa kentän vieressä.
        Onkos Suomen Pankilla osakkeita,,ostetaanko vaikka mallikappaleet..;-DD

        tänä aikana huolehtii asiakkaistaan. Minulla loppui talletustilin vuoden mittainen korko, joka oli poikkeuksellinen 5 % jo kesällä. No kutsu tuli neuvottelemaan, mikäs siinä, osakesijoituksen tein, mutta uutta on se että EU kartoittaa nyt suuren tai pienen riskin sijoittajat, no minä tietenkin pienen riskin, kun viime syksynä jo otin pois, niin kauan kuin olin voitolla. Sampolla on 40% Nordeassa ja 14 % Danskebankenissa, siis Suomen valtiolla Sampossa.

        Siinä saa kyllä seurata, mikä' on ihan hauskaa markkinoita, ja kun ottaa pois rahansa saa maksaa siitä verottajalle, mutta hyvä niin. Verottaja laskee jo niiden varaan tietty. Aika vakavarainen on meidän pankkimaailmamme sentään onneksi.


      • *Kukkahame*
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Sillä metsäklusterilla oli tarkoitus saada jalansijaa suomen mesäteollisuudelle jenkeissä. Myivät kai täysin ruvella olleen yrityksen huippuhintaan.

        Se sama yhtiö sitten alkoi suursaneerauksen Suomessa. Meni kemijärvet, summat ja sitä rataa.

        No ainakin minä olen ihmetellyt miksi ne kaikki lopetettiin, puutahan alkoi olla jo omasta maasta ja Venäjältäkin saivat tulleja alas ja tuonti pelasi, no siitä se sitten rapautui.
        Olisi vaan sisukkaita ammattimiehiä ja alottaisivat jälleen rakennuksen tuollakin alalla.

        Martti Saarikangas on yksi hyvä suomalainen siinä kun Valmet lopetti, teki Saarikangas omat päätökset ja jatkoi, ja menestyi, nyt taas kun hän jäi eläkkeelle kuuluu vain huonoja uutisia siltäkin alalta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      169
      1653
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      107
      959
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      81
      776
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      653
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      447
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe