Volvon AdBlue ongelmat

Teuvo Kaasu

Onkos muilla ollut ongelmia Volvon AdBlue järjestelmän kanssa? Itselläni 2009 FH 440 ja auto seisoo korjaamolla ja odottaa uutta AdBlue suutinta. Suutin haljennut. Tehoista on suurin osa poissa kun on päästöt liian suuret. Jaksaa kulkea kuorma päällä 50-60km/h.
Eniten tässä hommassa vituttaa kun eivät saa suutinta kuin vasta ensi viikon alussa. On kuulemma tilapäisesti loppu suomesta ja joutuvat tilaamaan Belgiasta. Noh, oikeastihan Belgian tilauksetkin tulevat seuraavaksi päiväksi. Luulenpa vaan, että pakkanen on aiheuttanut niin paljon suuttimien halkeilua että osia ei vaan riitä kaikille ennenkuin alihankkija ehtii niitä tekemään.
Autossa on takuu voimassa, joten korjaus menee takuuseen, mutta eihän noin uusi auto saisi olla noin kauan korjaamolla. Eikä varmaan ole viimeinen haljennut suutin. Järjestelmän pitäisi tyhjentää itsensä kun auton sammuttaa. Ei vaan taida tyhjentää ja kun aine jäätyy niin muovinen suutin halkeaa.
Onkohan kukaan keksinyt mitään jippoa millä saisi koko järjestelmän pois käytöstä niin ettei tehot laske? Ehdotin Volvolle että laittavat jonkun ohjelman millä saa tehot takaisin niin kauaksi aikaa kun osat tulee. Ei saa kuulemma laittaa ettei tule päästöjä. Noh, nyt ei saastuta kun auto seisoo korjaamon pihassa.
Mitä mieltä muuten olette Truck Centterien varaosa touhuista? Itselläni ainakin se käsitys että koko ajan on vähemmän osia varastossa. Aina vaan tilataan ja asiaka odottaa.

37

16175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Swedishtrash

      Onneksi olkoon. Osta seuraavaksikin autoksi volvon paska tai jopa scania. Samaa yliarvostettua ruotsalaista.

    • But

      Torppari ajaa, torppari maksaa. Huomaatko että siuta on kusetettu?

    • Adblye

      Tuossa ylemmässä jutussa(skanian ongelma) kirjoittelinkin vastaukseksi tietynlaisia volvon ongelmia,mutta tämä oli minullekkin uusi vika,enpä ole kuullut.
      Muutenhan tuo on toiminut hyvin,uskoisin että tuo järjestelmä toimiessaan pakkasessa ei ota edes putkiin tuota liuosta jäätymään (koska mittari ei pakkasella laske nimekskään)

    • aj

      ongelmia on piisanut, kaks kertaa on meinanut palaa koko auto AdBlue järjestelmän takia.
      jatkuvasti jotakin vikaa,onneksi 2006 mallin auto ei vielä tiputa tehoja häiriön tullessa.
      kyllä on menny Volvon laatu alas päin tosi paljon ku vertaa kanttilampu malleihin

      • tekniikka ei pelaa

        Tuntuu olevan kaikilla merkeillä suuria tekniikkaongelmia. Meillä kaiken aikaa ongelmia Scanioissa ja Sisun Cattihan oli letkuhirviö, joka ei pelannut päivääkään. Mersusta en tiedä?


    • Rikkuri

      On niillä tiskin alla osia niihin adblue-vehkeisiin mutta ne on varattu huolto- ja korjaussopimusautoihin. Laitteissa ollu vikaa niin vitusti.

      • uutta en laita

        tällasii ihan turhia järjestelmiä värkätään joista on vain rahan menoa muutenkin jo kuoleman kourissa kituvalle alalle. Muutenkin nykytekniikka alkaa olemaan niin epäluotettavaa että mitä järkeä?!?
        Kuka hyötyy näistä pilipalivirityksistä, kaikenmaailman ohjainyksiköistä ja mikrosiruista, ei ainakaan kuluttaja.
        Laitteet maksaa enemmän kuin koskaan ja käyttökustannukset alkaa olemaan ihan järjettömät.


      • pakotettu?
        uutta en laita kirjoitti:

        tällasii ihan turhia järjestelmiä värkätään joista on vain rahan menoa muutenkin jo kuoleman kourissa kituvalle alalle. Muutenkin nykytekniikka alkaa olemaan niin epäluotettavaa että mitä järkeä?!?
        Kuka hyötyy näistä pilipalivirityksistä, kaikenmaailman ohjainyksiköistä ja mikrosiruista, ei ainakaan kuluttaja.
        Laitteet maksaa enemmän kuin koskaan ja käyttökustannukset alkaa olemaan ihan järjettömät.

        Meillä on tapeltu parin R-Scanian kanssa ja voin vain todeta että huh huh. Nyt vielä menettelee takuun ollessa voimassa, mutta takuun loputtua konkurssi häämöttää. On ainakin meillä tullut ikävä nelossarjan Scanioita.


      • adblye
        uutta en laita kirjoitti:

        tällasii ihan turhia järjestelmiä värkätään joista on vain rahan menoa muutenkin jo kuoleman kourissa kituvalle alalle. Muutenkin nykytekniikka alkaa olemaan niin epäluotettavaa että mitä järkeä?!?
        Kuka hyötyy näistä pilipalivirityksistä, kaikenmaailman ohjainyksiköistä ja mikrosiruista, ei ainakaan kuluttaja.
        Laitteet maksaa enemmän kuin koskaan ja käyttökustannukset alkaa olemaan ihan järjettömät.

        Jos niitä vanhoja raiattiin ennen köyhiin maihin ja paikalliset tummaihoiset hymyilivät kilpaa vanhan f volvon vierellä,niin miten nykyään? Sulattoonhan nuo on laitettava? Tai sitten karmia määrä asentajia tietsikoiden kanssa pysyvästi auton mukaan Afrikkaan.


      • F/F 89/12 intercoole
        adblye kirjoitti:

        Jos niitä vanhoja raiattiin ennen köyhiin maihin ja paikalliset tummaihoiset hymyilivät kilpaa vanhan f volvon vierellä,niin miten nykyään? Sulattoonhan nuo on laitettava? Tai sitten karmia määrä asentajia tietsikoiden kanssa pysyvästi auton mukaan Afrikkaan.

        vian korjaaminekin tuottaa jo tuskaa merkkiliikkeelle!Saati sitten "näkymätön"elekronikka!


      • scaniar440
        F/F 89/12 intercoole kirjoitti:

        vian korjaaminekin tuottaa jo tuskaa merkkiliikkeelle!Saati sitten "näkymätön"elekronikka!

        Ei sen adbluen jäätyminen mikään uusi juttu on. Kun pakkanen lähenee -26 astetta on erittäis suuri vaara että se pönttö vetää jäähän merkistä riippumatta. Se kissankusi kestää juuri tuon -26 astetta. On mannin, scanian ja volvon pönttöjä sulateltu.


      • tirektiivi
        scaniar440 kirjoitti:

        Ei sen adbluen jäätyminen mikään uusi juttu on. Kun pakkanen lähenee -26 astetta on erittäis suuri vaara että se pönttö vetää jäähän merkistä riippumatta. Se kissankusi kestää juuri tuon -26 astetta. On mannin, scanian ja volvon pönttöjä sulateltu.

        kestä -26 astetta pakkasta se AdBlue. Taitaa kestää semmoset -11. Ja tiesittekö poijjaat, niitten systeemien ei tarvi edes toimii kun on pakkasta 26 raatii, tirektiivi sannoo silleen


      • Anonyymi
        tirektiivi kirjoitti:

        kestä -26 astetta pakkasta se AdBlue. Taitaa kestää semmoset -11. Ja tiesittekö poijjaat, niitten systeemien ei tarvi edes toimii kun on pakkasta 26 raatii, tirektiivi sannoo silleen

        HÖPÖ HÖPÖ.
        Mennään -30 C pakkasessa eikä mitään ongelmia.Pidä pytty täynnä.
        Terv.Lapin poika


    • rumarellu

      Viime tiistaina asennettu suutin kesti eiliseen saakka,nyt sitten taas odotellaan kun ei ollut varastossa.Nyt olis aika tehdä poikkeus lakia näihin vehkeisiin,koska aine jäätyy -11c niin ei se toimi muutenkaan.Tankatessakin pitää laittaa pistooli ensin pakoputkeen että sieltä tulee edes jotain(jäässä).HALOO Kuorma-autoliitto ym.tehkää jotain asialle.Kesää niin perk... odotellen.

      • saksanseisojavoimaa

        Oisit kysynyt mielummin ,että kenellä on pelannut tuskin oisit saanut yhtään vastausta.Täys paska koko Volvo yhtä adblue ja anturi vikaa koko saatanan paska.En ihmettele .kun myynti ilmoituksissa ei löydy enää kantti lamppu fh,ta.Ennemmin millin ajettu kantti fh,kuin uusi volvo


      • Veijjo

        Ei se autosta ole kiinni vaan aineesta . :)) Ala ajaa ad blueta niin voit olla autoilijana varma että kustannuksia tulee.Laitakaa lähettäjä vastuuseen tiedottamisesta ja aineen ja suodatus järjestelmien puhtaudesta opastamiseen ja kertomaan tarkat ohjeet siitä miten ylläpitää järjestelmän toimivuutta.Vaikka osat menisiväkitn takuuseen se tuo autoiljijalle hyvinkin suuret kustannukset kun auto seisoo parkissa ja tavara ei liiku.Luokaa autoilijat sellainen järjestelmä että jos lähettäjällä ei ole varaosia kaapissa tarvittaessa. Niin se joutuu korvaus(VASTUUSEEN AUTON SEISOKKIAJASTA)


    • Meillä mennyt hyvin

      27 Volvoa ajossa. Kaikki Euro 5:sia, AdBlue ongelmia ollut tasan 1 kerta.
      Eli ei ne nyt ihan susia ole, vrt EGR:ään, joka hajottanut jo useamman koneenkin

    • onnellinen ABLUEmies

      Olkaa tarkkoina sen ABlue-urea lioksen kanssa!Ei yhtää likaa ym
      roinaa ei saa olla.Astia ,millä kaadat, kato,että on puhdas!

      Huolimaton asenne lisää ongelmia.

      • uralin pietrov

        adblue systeemin saa helposti pois käytöstä...ei takuun alaisissa muuttaa moottorin ohjelmistoa ja takuun vempaimissa laittaa "kusetus"boksin...ja taas voi polkaista hintoja hieman....


    • erkki

      tilatkaa semmone boksi millä saa ne adbluet pois käytöstä eikä tuu vikakoodeja yms... virittäjäpuljuilta niitä löytyy..

      • turskanperä

        onko enemmän tietoo mistä ko boxia saa ja paljonko maksaa


      • Veijjo

        Sellaista boxia ei ole olemassa jos se paska pääsee kuivumaan niin ongelmat tulee vaikka olisi boxi tai ei . :)))


    • Pissitankkiin

      Ajata ohjelma millä saat urean pois mut tehot säilyy.200ekua jollen väärin muista.Tottakai työnjohto ei suostu.Mut jututa asetajaa sivumalla.200menetät ja et saa kuittia ...silti auto kukkuu

    • EURO 3 SEN JÄLKEEN

      Vai niin meinaa pojat tehdä että ohittaa taitaa tulla aika kallista lystiä..Trafi suunnitte
      lee vuosittaista tarkastusta katsastuksen yhteyteen taitaa tuhat lappuset pölisee sen
      jälkeen autot luokitellaan EURO 3 KSI SEN JÄLKEEN...SEURAAVA KATSASTUS
      SE VASTA KALLISTA ON..

      • volvo fl6 240

        mitäs tehdään katsastus edessä ja adbluen järjestelmä paskana ajettu jo 5 vuotta ilman ureaa millä saa merkkivalon mittaristosta pois, auto menossa vaihtoon ei kehtais paljon investoida remonttiin


      • flvolvo
        volvo fl6 240 kirjoitti:

        mitäs tehdään katsastus edessä ja adbluen järjestelmä paskana ajettu jo 5 vuotta ilman ureaa millä saa merkkivalon mittaristosta pois, auto menossa vaihtoon ei kehtais paljon investoida remonttiin

        eikö nyt löydy niitä viisaita tältä palstalta


      • Anonyymi

        Suunnittelijat kiusaavat työntekijöitä


    • tuskan parahdus

      Laitetaan nyt tähän pikku vinkkinä, että ainakin Euro4:n Volvon saa kulkemaan täysillä tehoilla tehonalennuksen mennessä päälle, kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen ja lähtee HETI liikkeelle. Tietokone tsekkailee hetken aikaa käynnistyksestä päästöjä, mutta kun auto jo liikkuu, tulee ilmoitus: "Tehonalennus seuraavassa pysähdyksessä". Sit vaan joutuu käyttään auton uudelleen sammuksissa, jos joutuu pysähtymään. Olis tullut kerran aika tuskainen yövuoro, jollen olisi keksinyt tätä kikkaa. En ole kyllä enää vuosiin törmännyt Volvoissa AdBlue-ongelmiin. Joskus 5-6 vuotta sitten niitä oli aika paljon, mutta lastentaudit on ilmeisesti saatu korjattua. Mersulla tuntuu nyt olevan AdBlue vammaisia uusissa autoissa.

      • scania euro6

        kyllä löytyy ongelmia!


    • Veijjo

      No poijjaat urealiuos valmistetaan tosiaan tislatusta vedesä sekä ammoniakista .Siis ei suoranaista yhtettä virtsaan joten tottahan toki se kuivuessaan aiheuttaa moniakin ongelmia 32.80% liuos on kun kuiva suola joka takertuu osiin ja näinollen tukkii ja rikkoo osia .Joten pitäkäähän paikat märkinä niin ei tartte niitä varaosia kokoaika ostaa.tosin jos päästät lioksen kuivumaan suodattimeen tai pumppuun, ettei kellu nesteessä niin tattua on se että osan vaihto tulee eteen hyvinkin äkkiä.Muita ongelmia jota tuottaa on ruostuminen sekä hapettuminen monesti jos käsittelet pumppuja ja muita suodattimia niin putsaa ne tosi hyvin niin että pinnat ovat todella puhtaita lähes kirkkaita niin ongelmia ei varmastikkaan pääse niin syntymään.Suodattimien pesu ja venttiilien puhtaus erittäin tärkeää.

      • Saatananrotta

        No nyt on kyllä Veijo aikamoinen huuhaa-ukko. Ensinnäkään mitähän venttiileitä mahdat irrotella tuolta ad-blue pumpusta? Sen jos teet niin sen jälkeen ainakaan toimi ja suodatinta ei pestä vaan vaihdetaan. On taas näitä abc kahvipöydän juttuja! Voin sulle pumpun tuoda niin näytät miten se puretaan ja kasataan silleen että toimii.


    • Volvo.nainen

      Meillä useita euro6 Scanioita eikä minkäänlaisia urea ongelmia.

    • 32ererweq

      Entäs jos joku vaan softaa ohjelmasta nuo joutavanpäiväiset kikkareet sekä niiden toiminnan seurannan pois käytöstä? Onhan näitä "lastuttajia" eli ohjelmien lataajia...

    • KasKaskummaa

      Setsemävuotta vanhaa aloitusta lienee turhaa softailla ?

    • Anonyymi

      KYLLÄ se ohitettiin. Nyt auto Afrikassa.

    • Anonyymi

      Kaaniaasta ottavat huolosa pois ne suodattimet ett pääsee mäen päälle kuormall

    • Anonyymi

      Virittäjä pojut maksaa 12000 eur adbluen korjauksesta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1827
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1707
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      819
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      767
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      707
    Aihe