Airbagin merkkivalo

TS188

Airbagin merkkivalo palaa ja testeri kertoo viaksi, "vänkärin puolen airbagin anturi". Vika kuittaantuu mutta tulee välittömästi uudelleen. Osaako joku neuvoa mistä lähden hakemaan ko. anturia, niin että ei tarvisi tehdä turhaa työtä.

Minulla on myös kuskinpenkin penkinlämpäri sökö, onko kellän siihen vinkkiä? Onko yleensäkkän mitään mahdollisuuksia korjata moista vikaa?

15

22096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oot

      kummankin vian merkkilikkeessä korjaaminen istuinlämmittimen korjaus maksaa noin 250 ,todenäköisesti istuinosan vastus on rikki mulla oli niin.Turvatyyny vika maksoi mulla 400 euroa oli sivutyyny joka on istuimessa on työläämpi vaihtaa kun istuim täytyy irroittaa.

    • 10cc

      Tosta airbag viasta. Aika paljon nuo tuntuvat olleet liitin vikoja. 3bg passatti? siellä on hanskalokeron takana yksi liitin, oikean A pilarin luona on kanssa ja penkin alla (nämä kaksi viimeistä oli itselläni vikana edellisen mallisessa 3bg passatissani kun airbag valo paloi ja herjasi vänkärin puolen vioista).

    • Volkkari06

      Sama ongelma mullakin. Kuittamisen jälkeen meni pari päivää ja varoitusvalo alkoi palamaan uudestaan. Voisiko olla pelkästään liitinvika ?

      • 10cc

        Kyllä, pidän liitinvikaa jopa todennäköisenä. Niinkuin yllä jo kerroin, minulla oli 2x sellainen ja myös nettipalstojen perusteella niissä se vika yleensä on.


      • TS 188
        10cc kirjoitti:

        Kyllä, pidän liitinvikaa jopa todennäköisenä. Niinkuin yllä jo kerroin, minulla oli 2x sellainen ja myös nettipalstojen perusteella niissä se vika yleensä on.

        Viestiketjun aloittaja jatkaa...

        Tarkistin kaikki kolme liitintä(neljäs itse sivutörmäysanturissa). Kaikki liittimet oli ok, hyvin paikallaan, puhtaita ja kuivia. Vika kuittaantui mutta tuli välittömästi uudelleen, niinkuin aikaisemminkin.
        Ainoaksi vaihtoehdoksi jää, ostaa uusi anturi, Pörhöllä se maksaa 173€!!!!

        Itse anturiin käsiksi pääsy on suht helppoa vaikka töitä vaatiikin, aikaa meni ehkä pari tuntia kun osat oli taas paikoillaan.

        Hanskalokero, a-palkin muovi suoja, vänkärin penkki, takapenkin kapea selkänojan osa heti oven vierestä, takapenkin istuiosa ja kynnyslista pois. Anturi on kahdella ruuvilla kiinni vänkärin penkin alla poikkipalkissa taka puolelle.


      • TS 188
        TS 188 kirjoitti:

        Viestiketjun aloittaja jatkaa...

        Tarkistin kaikki kolme liitintä(neljäs itse sivutörmäysanturissa). Kaikki liittimet oli ok, hyvin paikallaan, puhtaita ja kuivia. Vika kuittaantui mutta tuli välittömästi uudelleen, niinkuin aikaisemminkin.
        Ainoaksi vaihtoehdoksi jää, ostaa uusi anturi, Pörhöllä se maksaa 173€!!!!

        Itse anturiin käsiksi pääsy on suht helppoa vaikka töitä vaatiikin, aikaa meni ehkä pari tuntia kun osat oli taas paikoillaan.

        Hanskalokero, a-palkin muovi suoja, vänkärin penkki, takapenkin kapea selkänojan osa heti oven vierestä, takapenkin istuiosa ja kynnyslista pois. Anturi on kahdella ruuvilla kiinni vänkärin penkin alla poikkipalkissa taka puolelle.

        Viestiketjun aloittaja jatkaa..

        Airbagin vika korjattu ja valo kuitattu.

        Soitto kierros hajoittamoille ja kolariautosta anturi tilalle. Uusi olisi tosiaan maksanut n.180€ nyt selvisin 50€:lla. Työn osuutta en uskalla edes arvailla, jos olisin joutunut viemään auton merkkiliikeeseen.

        Suosittelen vikakoodin lukijaa jokaiselle joka vähänkään itse touhuaa autonsa kanssa. Itse ostin sellaisen huutonetistä(135€) ja se on jo nyt haukkunut hintansa. Sellainen on tulevaisuudessa heti hankintalistan kärjessä jos auto merkki vaihtuu joskus.

        Kuskin istuinlämmitin ei toimi vieläkään. Käytin istuinosan verhoilun auki enkö löytänyt konkreettista vikaa, ilmeisesti vastus vaan on jostain kohtaa poikki. En tähän hätään ole vielä uutta hankkinut.


      • qwrrqr
        TS 188 kirjoitti:

        Viestiketjun aloittaja jatkaa...

        Tarkistin kaikki kolme liitintä(neljäs itse sivutörmäysanturissa). Kaikki liittimet oli ok, hyvin paikallaan, puhtaita ja kuivia. Vika kuittaantui mutta tuli välittömästi uudelleen, niinkuin aikaisemminkin.
        Ainoaksi vaihtoehdoksi jää, ostaa uusi anturi, Pörhöllä se maksaa 173€!!!!

        Itse anturiin käsiksi pääsy on suht helppoa vaikka töitä vaatiikin, aikaa meni ehkä pari tuntia kun osat oli taas paikoillaan.

        Hanskalokero, a-palkin muovi suoja, vänkärin penkki, takapenkin kapea selkänojan osa heti oven vierestä, takapenkin istuiosa ja kynnyslista pois. Anturi on kahdella ruuvilla kiinni vänkärin penkin alla poikkipalkissa taka puolelle.

        Omassa passatissa myös airbag häiriö... törmäystunnistin saanut kosteutta, osa vaihdettu. Osa 170€, töitä 2,5h kaikkinen, etsintä,korjaus... putsatkaa lumet ja vedet pois matoilta. Niin vältytte kyseiseltä vialta


      • Silvio B.
        qwrrqr kirjoitti:

        Omassa passatissa myös airbag häiriö... törmäystunnistin saanut kosteutta, osa vaihdettu. Osa 170€, töitä 2,5h kaikkinen, etsintä,korjaus... putsatkaa lumet ja vedet pois matoilta. Niin vältytte kyseiseltä vialta

        Minun 3G:ssäni huutelee airbagin merkkivaloa päälle syyllä "katkos" kuskin puolella. Huollossa penkin alla olevaan liittimeen kytkettiin airbagin tilalle sellainen simulointihärveli ja samaa valitti silti, eli vika kaiketi ei ole bägin päässä vaan maton alle menevien piuhojen suunnassa. Missä muualla Passatissa on asiaan liittyviä liittimiä, joita tulisi tarkistaa? Entäpä muita päteviä vianetsimisvihjeitä kuvattuihin oireisiin?


    • jokepo

      Omistan vm 08 Golf Variant 2,0 TDI:n, jossa alkoi remppamylly takuuajan päättymisen jälkeen. Ajettu on takuun päättymisestä 6000 km ja sinä aikana on ollut kolme vikaa: turvavyön signaali, ajovalokatkaisin ja nyt viimeisimpänä airbag-vika. Kuskin puolen ovi auki molemmilta puolin ja liittimet uusiksi. Puolen päivän yö ja kustannukset sen mukaiset!Huollon mukaan sama on tulossa myös toiselle puolelle. Mikäs siinä jos viat olisivat ihan "oikeita" vikoja. Ajelin aikoinaan vuosia itäautoilla, joissa saattoi olla sähkövikoja jos jonninmoisia, mutta olihan se sentään edullinen auto.Niin ja korjaaminen oli edullista.

    • paskattaa

      Mulla 2005 1.9tdi 74kw passatti.
      Aina satunnaisesti tulee herjaa vänkärin puolen turvavyön kiristimestä. Soitin vv-autolle ja kertoivat että se on ihan normaali ilmoitus siitä että kiristin kunnossa.... rohkenen epäillä.
      Jonkun aikaa piippauksen alkamisesta kertoi auto: Airbag Fault. Valo ei sammunut ja auto huoltoon VV-autolle.
      Pyysin heitä soittamaan ja ilmoittamaan kustannuksista ja soitto sitten tuli. Olivat jo kerennyt purkaa vänkärin penkin irti ja "mitanneet maadoitukset" ja purkanut hanskalokeron kytkimen jolla airbagin saa vänkärin puolelta pois.
      300e maksoi.
      Sama kiristinherja tulee edelleen mutta aibagin varoitusvalo ei enää ole syttynyt.

    • HessuTA

      Sain merkkivalon sammumaan (testerillä) kun ensin irrotin pelkääjän penkin ja irrotin penkin pohjasta liittimen (jossa 2 johtoa) ja laitoin konaktsprayta siihen ja kiristin liittimestä löysät pois nippusiteellä ja laitoin takaisin kiinni penkin pohjaan. Passat Variant -06

      • neitinäppärä1

        kestipässe" yli 9 vuotta onneksi olkoon,!? katso aloittajan, viestin alkuketjun aloitus....!!!


      • AjanMilläHaluan
        neitinäppärä1 kirjoitti:

        kestipässe" yli 9 vuotta onneksi olkoon,!? katso aloittajan, viestin alkuketjun aloitus....!!!

        Vua ee männy hukkaan. 2000-luvun alun Passat BG:täkin liikenteessä vielä vaikka kuinka passatisti, eivät nuo viat vanhetessa vähene. Korjaamot tietävät jo, joten sellaisella 30€ kululla pääsee / vuosi.


    • nimim.vituttaako

      Kovasti vilkkuu vikavaloja volkkareissa, joulukuusi on osuva nimitys.

      WikaValot = VW

    • Anonyymi

      Volkkari 2011 voisko olla vika myös liittimissä.. mulla anto vian vänkärinpuolen airbak kytkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe