Heips
Vaihtelen tässä ikivanhan vahvistimen konkkia mutta roinaa ja vastaan tuli tällainen:
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=5654227.jpg][IMG]http://i2.aijaa.com/b/00683/5654227.jpg[/IMG][/URL]
Mikä ihme tuo on? Konkaksi luulin, mutta mikä ihme tuo kolmas napa (NC) on?
Vahvistimen kondensaattori (?)
9
650
Vastaukset
- mkb
siis täällä kuva:
http://www.aijaa.com/v.php?i=5654227.jpg - olemitään
NC = No Connect.
- mkb
Mitä ihmettä se sitten siellä tekee? Onko sillä muukin funktio kuin hämmentää?
- reliability
mkb kirjoitti:
Mitä ihmettä se sitten siellä tekee? Onko sillä muukin funktio kuin hämmentää?
voi olla ihan asennuksen luotettavuuden parantamiseksi tarkoitettu. Ei tärinä haitaa niin paljon, kun on enemmän kiinnitysjalkoja. Itse olen nähnyt isohkoja konkkia, joissa on 6 6 jalkaa.
- mkb
reliability kirjoitti:
voi olla ihan asennuksen luotettavuuden parantamiseksi tarkoitettu. Ei tärinä haitaa niin paljon, kun on enemmän kiinnitysjalkoja. Itse olen nähnyt isohkoja konkkia, joissa on 6 6 jalkaa.
Kiitti vaan. Vahvistin (vm -81) on taas kuin uusi ja pieksee uudemmat 6-0. :)
- konkkaaja
mkb kirjoitti:
Kiitti vaan. Vahvistin (vm -81) on taas kuin uusi ja pieksee uudemmat 6-0. :)
ja miksi?
Meinaan, että olen joskus törmännyt vanhaan viritin vahvariin kanssa, jonka ääni oli hirmu "kuiva", bassot oli täysin kateissa, vaikka vahvistusnuppeja käänsi kuinka. Muuten pelasi ihan ok, ja pistin kiertoon. Konkatko oli syynä ja jos, niin mitkä kannattais ensin kattoo? - Yksi vaan.
konkkaaja kirjoitti:
ja miksi?
Meinaan, että olen joskus törmännyt vanhaan viritin vahvariin kanssa, jonka ääni oli hirmu "kuiva", bassot oli täysin kateissa, vaikka vahvistusnuppeja käänsi kuinka. Muuten pelasi ihan ok, ja pistin kiertoon. Konkatko oli syynä ja jos, niin mitkä kannattais ensin kattoo?Jos bassot puuttuu kaiuttimien sarjakonkat.Jos hurisee niin powerin suotokonkat.
Monissa vahvistimissa käytetään ns siltakytkentää jolloin ei kaijuttimien sarjakonkkia tarvita. - konkkaajaa
Yksi vaan. kirjoitti:
Jos bassot puuttuu kaiuttimien sarjakonkat.Jos hurisee niin powerin suotokonkat.
Monissa vahvistimissa käytetään ns siltakytkentää jolloin ei kaijuttimien sarjakonkkia tarvita.sellasta, kun mulla viritin vahvarissa on sellanen juttu, kun on päällä radio, niin saundi on kuivakasta, siis bassoköyhää. Samoin kasettidekillä. Mutta kun laitan päälle cd-soittimen, bassot "palaavat" tai pikemminkin tuntuu siltä, ette menevät päättärille eri teitä. Voisiko sielä line-in jälkeen olla myös konkkia, joita pitäisi tutkia?
- Yksi vaan.
Painaviin isoihin konkkiin on laitettu lisäkiinnitysjalkoja.
Voit tukea elkoja liimalla jos tärinänkesto epäilyttää.
Tärinää on ainakin bassokaapeissa missä vahvistin kaapissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603208- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401790
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628