Oli hieno huomata että veronmaksajien omistamana VR ei vastaa mistään mitään.
Vuorot myöhästelevät mistä milloinkin syystä ja vuoroja jopa perutaan LUMISATEEN vuoksi!
Jos tämä aiheuttaa matkustajalle ylimääräisiä kuluja niin VR korvaa vain lipun hinnan!
Pakko siirtyä käyttämään omaa autoa tai bussia jos on menossa esim. lentoasemalle jolloin kyseessä voi olla todella iso kustannus lennolta myöhästymisen vuoksi.
Lisäksi junalippujen hinnat ovat aivan perseettömiä ja nousevat jatkuvasti, vaikka pitäisi muka suosia vihreää matkustamista.Silti oma auto on halvin vaihtoehto vaikka auto kuluttaakin 10l/100km ja matkustan yksin!Tämäkö on valtion linja näinkin harvaanasutussa maassa.Käsittämätöntä! Siis pääasia on VR:lläkin johdon bonukset.Ja kaiken lisäksi tämä johto on täysin kykenemätöntä ja tekee jatkuvasti vääränlaisia hankintoja ja tyhmiä päätöksiä.Kilometritehtaalle koko porukka!
Vastuuton VR
11
632
Vastaukset
- oma apu paras apu
Tuo on totta, että julkinen liikenne on usein yhtä kallista tai kalliimpaa kuin omalla autolla liikkuminen. Meilläkin laskettiin tuota tarkkaan, ja koska aina oli vähintään kaksi ihmistä autossa matkalla, niin oma auto tuli huomattavasti halvemmaksi kuin juna tai bussi.
- rullaluta
En ymmärrä sitten mitä ongelmaa tässä on teidän kohdalla, jos olette tajunneet siirtyä kumipyörille. Itsellenä on sellainen hassu tapa, että jos menen junalla vaikka sinne lentokentälle, niin menen sen verran ajoissa, että pienet myöhästymisetkään ei haittaa lomasuunnitelmia. Tekniikka on yhtä haavoittuvaista joka kulkuneuvossa, mitä maailma päällänä kantaa.
- Todella vihainen
rullaluta kirjoitti:
En ymmärrä sitten mitä ongelmaa tässä on teidän kohdalla, jos olette tajunneet siirtyä kumipyörille. Itsellenä on sellainen hassu tapa, että jos menen junalla vaikka sinne lentokentälle, niin menen sen verran ajoissa, että pienet myöhästymisetkään ei haittaa lomasuunnitelmia. Tekniikka on yhtä haavoittuvaista joka kulkuneuvossa, mitä maailma päällänä kantaa.
Kyllä nyt VR:n hinnat nousseet tasolle jolla on vaikutuksia VR:n olemassaoloon.
Onko kenenkää etujen mukaista että Suomen valtion omistama VR ajetaan alas tällaisella hinnoittelulla.
Esim.Roi-Hämeenlinna junalippun ja makuupaikan hinnalla käy edullisemmin viemässä yhdenkin henkilön.
Matka 800 km,autoni kuluttaa 5l/100km joten edestakainen matka 1600 km maksaa polttoaineena 80 l *1€ =n.80 €.Junalippu maksaa n.118 €.
Omalla autolla siis yhdenkin henkilön vieminen on yli 30% halvempi.
Eihän tässä ole enää järjen häivää - en todella käsitä tätä hinnoittelua??????? - Ääliö matkaaja
rullaluta kirjoitti:
En ymmärrä sitten mitä ongelmaa tässä on teidän kohdalla, jos olette tajunneet siirtyä kumipyörille. Itsellenä on sellainen hassu tapa, että jos menen junalla vaikka sinne lentokentälle, niin menen sen verran ajoissa, että pienet myöhästymisetkään ei haittaa lomasuunnitelmia. Tekniikka on yhtä haavoittuvaista joka kulkuneuvossa, mitä maailma päällänä kantaa.
On meitä joka junaan....
Lähdet varmaan Hesan keskustasta.Junalla.... :))))) - Mitta täys
Todella vihainen kirjoitti:
Kyllä nyt VR:n hinnat nousseet tasolle jolla on vaikutuksia VR:n olemassaoloon.
Onko kenenkää etujen mukaista että Suomen valtion omistama VR ajetaan alas tällaisella hinnoittelulla.
Esim.Roi-Hämeenlinna junalippun ja makuupaikan hinnalla käy edullisemmin viemässä yhdenkin henkilön.
Matka 800 km,autoni kuluttaa 5l/100km joten edestakainen matka 1600 km maksaa polttoaineena 80 l *1€ =n.80 €.Junalippu maksaa n.118 €.
Omalla autolla siis yhdenkin henkilön vieminen on yli 30% halvempi.
Eihän tässä ole enää järjen häivää - en todella käsitä tätä hinnoittelua???????VR on tyyppillinen SUOMALAINEN "yritelmä".
Esim DB:n hinnoittelusta.
Saksassa asuessani seurasin miten hinnat kehittyivät siellä.
Linjalla oli perushinta mikä perustui ruuhka-aikaan.Ja jos sinulla oli mahdollisuus valita vähemmän vilkas matkustusaika niin hinta oli jopa puolet halvempi.
Suomessa perushintaan LISÄTÄÄN erikoismaksut InterCity ja Pendolino junista.
Suomen valtiovalta on täysin kykenemätön järkevään liikennepolitiikkaan, pääasia on että mitä liikenne TUOTTAA valtiolle.Laitetaan vaan lisää veroa autolla ajoon.
Muutan pian Venäjälle,sielläkin on asiat paremmin!!! - gfrjhjfjh
Ääliö matkaaja kirjoitti:
On meitä joka junaan....
Lähdet varmaan Hesan keskustasta.Junalla.... :)))))tosiaankin on lumi aika vaikea vastustaja helsingin junaliikenteelle. varsinkin helsingin ratapiha ja järjetelyratapiha ilmalassa. vaihteet toimivat automaattiohjauksella joka hoidetaan töölönlahden rannan "tornista", lumen sulatusvastukset ei jaksa sulattaa lunta vaihteista ja vaihdetta käännettäessä lumi pakkautuu erittäin kovaksi vaihteen kääntyvän kielikiskon sekä tukikiskon väliin ja näin vaihde ei käänny aivan loppuun saakka eikä siitä turvallisuus syistä voida junaa laskea yli vaan vaihde täytyy puhdistaa käsityökaluilla puhtaaksi jäästä ja lumesta ja kun vaihteita on satoja niin väkisin lumisina talvikuukausina liikenne tökkii..pelkästään jo siitä kun lumipaakkuja putoilee junan rakenteista vaihteisiin. vaikka junaliikenne kilpailutettaisiin niin siitä ei ole hyötyä junaliikenteen paranemiseen, sääolosuhteet olisi kuitenkin samat kaikille, uskoisin että kilpailutus sotkisi juna liikennettä entisestään.
- Täysin ala-arvoista
gfrjhjfjh kirjoitti:
tosiaankin on lumi aika vaikea vastustaja helsingin junaliikenteelle. varsinkin helsingin ratapiha ja järjetelyratapiha ilmalassa. vaihteet toimivat automaattiohjauksella joka hoidetaan töölönlahden rannan "tornista", lumen sulatusvastukset ei jaksa sulattaa lunta vaihteista ja vaihdetta käännettäessä lumi pakkautuu erittäin kovaksi vaihteen kääntyvän kielikiskon sekä tukikiskon väliin ja näin vaihde ei käänny aivan loppuun saakka eikä siitä turvallisuus syistä voida junaa laskea yli vaan vaihde täytyy puhdistaa käsityökaluilla puhtaaksi jäästä ja lumesta ja kun vaihteita on satoja niin väkisin lumisina talvikuukausina liikenne tökkii..pelkästään jo siitä kun lumipaakkuja putoilee junan rakenteista vaihteisiin. vaikka junaliikenne kilpailutettaisiin niin siitä ei ole hyötyä junaliikenteen paranemiseen, sääolosuhteet olisi kuitenkin samat kaikille, uskoisin että kilpailutus sotkisi juna liikennettä entisestään.
Matkustan päivittäin kuukausilipulla Hyvinkäältä Pasilaan töihin. 15:24 R-juna on jatkuvasti myöhässä tai siinä joutuu seisomaan lähes koko matkan eteisessä. Tänään 10.2. seisoin koko matkan selkä vasten ulko-ovea Jokelaan saakka, eilen Järvenpäähän. Suuri osa matkustajista ei edes mahtunut junaan Pasilasta. Kaikki käytävät ja junaeteiset olivat täynnä ihmisiä. Kuukausilippu Helsinkiin on kohtuu kallis (161 euroa) ja tällä hinnalla voisi kuvitella voivansa matkustaa istumapaikalla pitkän työpäivän jälkeen. VR:n palvelu ja toiminta on todella ala-arvoista.
- Lisämaksu
Todella vihainen kirjoitti:
Kyllä nyt VR:n hinnat nousseet tasolle jolla on vaikutuksia VR:n olemassaoloon.
Onko kenenkää etujen mukaista että Suomen valtion omistama VR ajetaan alas tällaisella hinnoittelulla.
Esim.Roi-Hämeenlinna junalippun ja makuupaikan hinnalla käy edullisemmin viemässä yhdenkin henkilön.
Matka 800 km,autoni kuluttaa 5l/100km joten edestakainen matka 1600 km maksaa polttoaineena 80 l *1€ =n.80 €.Junalippu maksaa n.118 €.
Omalla autolla siis yhdenkin henkilön vieminen on yli 30% halvempi.
Eihän tässä ole enää järjen häivää - en todella käsitä tätä hinnoittelua???????Lasket autokyydin kustannukset väärin eli alakanttiin!
Mihin unohdit hankintapääoman eli auton (vaikka käytetynkin) ostohinnan, sijoituksen kuoletuksen, vakuutusmaksun ja huollon kustannukset? Myös auton pysäköinti maksaa.
Totuudenmukaisempaa on verrata juna- ja bussikyydin hintaa taksin tai muun vuokra-auton hintaan! - höhlä
Todella vihainen kirjoitti:
Kyllä nyt VR:n hinnat nousseet tasolle jolla on vaikutuksia VR:n olemassaoloon.
Onko kenenkää etujen mukaista että Suomen valtion omistama VR ajetaan alas tällaisella hinnoittelulla.
Esim.Roi-Hämeenlinna junalippun ja makuupaikan hinnalla käy edullisemmin viemässä yhdenkin henkilön.
Matka 800 km,autoni kuluttaa 5l/100km joten edestakainen matka 1600 km maksaa polttoaineena 80 l *1€ =n.80 €.Junalippu maksaa n.118 €.
Omalla autolla siis yhdenkin henkilön vieminen on yli 30% halvempi.
Eihän tässä ole enää järjen häivää - en todella käsitä tätä hinnoittelua???????Hämeenlinna-Rovaniemi junalipun hinta pikajunassa 73,9€ istumapaikalla. Istuenhan sinne omalla autollasikin menisit? Eli halvempaa kyytiä on junalla.
- haluaa tietää..
Todella vihainen kirjoitti:
Kyllä nyt VR:n hinnat nousseet tasolle jolla on vaikutuksia VR:n olemassaoloon.
Onko kenenkää etujen mukaista että Suomen valtion omistama VR ajetaan alas tällaisella hinnoittelulla.
Esim.Roi-Hämeenlinna junalippun ja makuupaikan hinnalla käy edullisemmin viemässä yhdenkin henkilön.
Matka 800 km,autoni kuluttaa 5l/100km joten edestakainen matka 1600 km maksaa polttoaineena 80 l *1€ =n.80 €.Junalippu maksaa n.118 €.
Omalla autolla siis yhdenkin henkilön vieminen on yli 30% halvempi.
Eihän tässä ole enää järjen häivää - en todella käsitä tätä hinnoittelua???????kerrotko meille tietämättömille mistä niitä autoja saa ilmaiseksi.?
Siihen käsitykseen jutustasi pääsee, koska muutenhan ei tuo summa voi noin edullinen olla.
Työehtosopimuksen määräämä kilometrikorvaus omanauton käytöstä 0.45 eur. km.
Lopputulos tuo 1600 km. matka maksaisi 720.00 eroa, ainakin sen olisit vaatimassa jos olisit ns. matkatöissä ajelemassa ko. reitillä. Eiks nii.
Että revippä siitä. - joopajooo
Täysin ala-arvoista kirjoitti:
Matkustan päivittäin kuukausilipulla Hyvinkäältä Pasilaan töihin. 15:24 R-juna on jatkuvasti myöhässä tai siinä joutuu seisomaan lähes koko matkan eteisessä. Tänään 10.2. seisoin koko matkan selkä vasten ulko-ovea Jokelaan saakka, eilen Järvenpäähän. Suuri osa matkustajista ei edes mahtunut junaan Pasilasta. Kaikki käytävät ja junaeteiset olivat täynnä ihmisiä. Kuukausilippu Helsinkiin on kohtuu kallis (161 euroa) ja tällä hinnalla voisi kuvitella voivansa matkustaa istumapaikalla pitkän työpäivän jälkeen. VR:n palvelu ja toiminta on todella ala-arvoista.
Näin kesälläkin turhan paljon junat myöhästelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .984781Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403203Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503145Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4132264Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2361392Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111233- 761207
- 711151
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311118Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1181028