Keksustelupalsta ei ole raskaustesti

Kyllästynyt.......

Ajoittain tulee postauksia siitä että mahdetaanko sitä olla raskaana kun on sitä ja sitäkin oiretta.
Tottakai asia ihmetyttää kun menkkoja ei kuulu ja on yhtä sun toisen laista tunnetta.
Tämä tai mikään muukaan keskustelupalsta eivät kuitenkaan ole raskaustestejä, vaan niitä testejä saa ostettua kaupasta. Jos ne negaavat niin joko teit testin liian aikaisin, väärin tai sitten et vain yksin kertaisesti ole raskaana. Niiden testienkin kanssa kannattaa olla kärsivällinen :)

Lääkäriin kannattaa hakeutua jos menkkoja ei kuulu, syöt normaalisti ja kaikki muutkin asiat ovat kunnossa.
Siellä sitten selviää oletko raskaana vai et ja mikäli kyse on jälkimmäisestä niin asiaa lähdetään selvittelemään ja saat avun ja hoidon siihenkin ongelmaan.

Jos asiani ei mene perille niin kannattaa kokeilla esim. Facebookin testejä.
Ne ovat niin mukavia ja hauskoja, monesti menevät jopa nappiinkin :D ja antavat paljon miellyttävimpiä vastauksia kuin mitä täältä niihin saa...

11

853

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkäri vai taikuri

.. Joo vaikea täss kenenkää on tietää et onko joku raskaana, jos on mitäkin oireita, lämpöä tissit kipeet ym.
      Kyllähän ne nähtävästi raskauden oireet tietää kun osaa ne tähän palstalle yhdistää.
      Ehkä siit tulee vaan hyvä mieli et joku sanoo "joo kai sä sit oot raskaana".
      Lopettakaa se stressaaminen, ei ihme et kuukautiset ei tuu.

• rv 26+3

Osuit naulan kantaa. Voi, kun jatkossa ihmiset, jotka kyselee täältä onkohan raskaana, lukisi tuon sinun viestisi alusta loppuun tai sitten linkittää sen myöhemmin suoraan kysyjälle, jos jatkossa vieläkin jaksetaan täältä tulla "testailemaan" onko raskaana.

Minäkin olen niin kyllästynyt moiseen palstan täyttelyyn, kun olisi mukava lukea asioita, jotka liittyy itse raskausaikaan, eikä raskausajan odottamiseen :).

• haloo!!

Varsinkin ne jotka sitä raskautta odottavat ja yrittävät laittavat monesti tänne ja muuallekin viestejä jossa kysytään että olenko raskaana jne. Ei millään pahalla niitä kohtaan, mutta välillä ihan ihmetyttää, että mitä ihmset sillä hakevat. Kai sen nyt kuka vaan tajuaa ettei täällä kukaan voi antaa vastausta tollaiseen kysymykseen. Niin kuin edellinen sanoi, niin kai se vaan on sitten kiva kuulla että "olet varmaan raskaana". Kaikille niille jotka kuumeilevat raskautta olisi hyvä antaa muutama neuvo. Ensimmäisenä se että, ei se raskaus tule sen paremmin sillä että koko ajan tuijottaa kelloa ja laskee päiviä ja miettii oireita. Tulet raskaaksi jos tulet, jos et tule niin sitten et tule. Vähentäkää stressiä ja sitä ainaista vauhkoamista niin on varmaan itsellännekin parempi olla!
      Toinen juttu joka ihmetyttää, on se miksi niitä raskaustestejä pitää tehdä liian aikaisin. Kun menkkojen alkamiseen on vielä viikko, tai päiviä niin kysellään että mikähän mahtaa olla se markkinoiden paras ja herkin raskaustesti. Sitten kun näyttää negaa, niin johan on taas paniikin paikka. Kyllä ne testit yleensä näyttää sen positiivisen tuloksen aikanaan jos raskaana olet!
      Ei ollut tarkotus loukata ketään, ihmetyttää vaan kummasti "vauvakuumeisten" naisten käytös aina välillä. Termiä "vauvakuume" en itse ole koskaan ymmärtänyt mutta olkoon.

• KilotYlpeydellä82

Ja minusta nuo kyselyt olenko raskaana kuuluvat tuonne vauvakuume palstalle. Siellähän kaikki arvuuttelevat raskautta ja löytyy samanhenkistä porukkaa. Noita on joskus turhauttava lukea. Mutta ei mitään hernettä nenään, eihän. :)

• Auli_72

Helppo sanoa kun itsellasi on erilainen tilanne. Jos ihminen kay hoidoissa monta vuotta, yrittaa kaikin tavoin tulla raskaaksi, katsoo vieresta kun kaikki laheiset hankkivat lapset eika itse edelleenkaan tule raskaaksi niin rankkaa se on. Ei yhtaan ihme, etta ihminen alkaa jannata jokaista plussaa, haamua ja tuntoa.

Mikaan ei ole helpompaa kuin toisten ihmisten arvostelu. Lisaksi alkuraskaudessa ihmisilla on aina erilaisia tuntemuksia - joskus niiden vertailu nailla palstoilla voi saada esim. potentiaalisesta keskenmenokivuista karsivan menevan laakariin. Taten en todellakaan pida naita "olenko raskaana" -kyselyja taysin turhana. Tosin ap:n kanssa olen samaa mielta siita, etta testeistahan sen varman tuloksen saa sitten kun menkat on kunnolla myohassa, mutta ensimmaiseen pariin viikkoon ei valttamatta!

Jos keskustelujen ja toisten kyselyjen lukeminen arsyttaa, surffaa hyva ihminen jollekin muulle sivustolle!

• Ninnaliinuska
        Auli_72 kirjoitti:

Helppo sanoa kun itsellasi on erilainen tilanne. Jos ihminen kay hoidoissa monta vuotta, yrittaa kaikin tavoin tulla raskaaksi, katsoo vieresta kun kaikki laheiset hankkivat lapset eika itse edelleenkaan tule raskaaksi niin rankkaa se on. Ei yhtaan ihme, etta ihminen alkaa jannata jokaista plussaa, haamua ja tuntoa.

Mikaan ei ole helpompaa kuin toisten ihmisten arvostelu. Lisaksi alkuraskaudessa ihmisilla on aina erilaisia tuntemuksia - joskus niiden vertailu nailla palstoilla voi saada esim. potentiaalisesta keskenmenokivuista karsivan menevan laakariin. Taten en todellakaan pida naita "olenko raskaana" -kyselyja taysin turhana. Tosin ap:n kanssa olen samaa mielta siita, etta testeistahan sen varman tuloksen saa sitten kun menkat on kunnolla myohassa, mutta ensimmaiseen pariin viikkoon ei valttamatta!

Jos keskustelujen ja toisten kyselyjen lukeminen arsyttaa, surffaa hyva ihminen jollekin muulle sivustolle!

ei ollut siitä, etteikö sitä saisi ihmetellä oireitaan ja miettiä onko raskaana, mutta kuten joku jo täällä sanoikin, niin enemmän nuo arvuuttelut kuuluvat tuonne vauvakuume-palstalle, eikä odotuspalstalle. Odotuspalstalla käsitellään jo tapahtunutta raskautumista ja sen tuomia kysymyksiä koskien raskausaikaa jne.

Se on kuitenkin niin, että kun sitä raskautta tullaan kyselemään muilta ihmisiltä, niin ei kukaan voi tietää sitä toisen puolesta. Tätä varten on raskaustestit ja sen takia ei mielestäni kannata vetää hernettä nenään, jos tästä asiasta huomautetaan.

"Lisaksi alkuraskaudessa ihmisilla on aina erilaisia tuntemuksia - joskus niiden vertailu nailla palstoilla voi saada esim. potentiaalisesta keskenmenokivuista karsivan menevan laakariin. Taten en todellakaan pida naita "olenko raskaana" -kyselyja taysin turhana."

Tähän sanoisin, että oireita ei pidä vertailla toisten oireisiin. Jos ne kuitenkin mietityttävät, eikö sitä voisi soittaa neuvolaan, jossa kuitenkin langan päässä on ammattilainen?

• .....

Totta! Alkaa jo ärsyttämään kun on monia keskusteluja siitä, onko raskaana.. Kukaan ei sitä voi tietää, jos kysyjä itsekään ei tiedä!

Kuitenkin, jos raskautta toivoo / epäilee, voi itse kuvitella oireet ja menkat jää pois. Tällöin on vaikeaa kenenkään ulkopuolisen sanoa, onko kysyjä raskaana.. Itsellä ainakin huomasi kun oikeat oireet tulivat.. Kuvitellut pahoinvoinnit eivät olleet mitään verrattuna siihen, kun oikeasti raskaaksi tulin!

Ihanaa, kun täältä löytyy fiksujakin ihmisiä!

• lääkäri vai taikuri

.. Että ehkä nää pähkäilijä-kyselijä-kuumeilijat aattelee et raskaus on tarttuvatauti ja siks hengailee tääl. ;)

• mutta...

no no, tiedän kyllä tunteen kun itse seikkailin vauvakuumepalstalla ja välillä päätin täältä kysästä neuvoa, ei sitä tietty kukaan voi tietää missään plastoilla onko joku raskaana vai ei mutta kuitenkin, tiedän että kun oikien sitä toivoo ja miettii jokko nyt tärppäs niin on mukava kysellä täällä kaikenlaista oireista jne. mutta nytkun itse kuulun tänne puolelle rv 35 niin olen samaa mieltä, enkä edes jaksa avata noita olenko raskaana meininkejä xD mutta yrittäkäämme ymmärtää heitä :)

• 548

suurimmaksi osaksi vastaukset näyttää kyllä olevan, että osta raskaustesti :) Ihan oikein niin. Kyllähän sen jännäämisen muistaa, kun positiivista testiä odotti ja jännitti julmetusti ja toivoi. Mutta käy sitten lukemassa raskausoireita vaikka jostain sivustolta ja hakee sen testin, eikä arvuuttele täällä. Itse kyllä jätän avaamatta ko. viestit, mutta periaatteessa...

• UmmNoora&Saara

Juu mä tein just jonkun facebookin testin varmaan about 8 kk sitten . Sen nimi oli joku sellanen että mitä sulle tulee tapahtumaan vuoden sisällä. Kysymykset ei liittyneet yhtään mihinkään tai olleet mitenkään johdattelevia ja sit vastaukseksi tuli että saat vauvan. hahhaha, nauroin silloin ylipaljon koska olin just synnyttänyt ja mulla oli siinä vuoden täyttänyt esikoistyttökin helmoissa. Mutta kas kummaa testi piti kuin pitikin paikkaansa ja täällä pikkukolmosta odotellaan:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3422
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3242
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      3058
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      50
      2663
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1983
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1870
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1545
    9. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1431
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1350
    Aihe