Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tarviiko vai eikö tarvi ?!?!

Höffarna

Olisin menossa laivalla viroon, autolla tietenkin ;) tarvitseeko olla passi, vai riittääkö ajokortti ??

Olin pari kk taakse päin laivalla, se liikku vaan viron vesillä eikä mennyt satmaan asti.. eikä multa kysytty passia ?!?!

16

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äö 0?

      Mistä teitä riittää? Ettekö te ääliöt osaa itse lukea vanhempia keskusteluja täältä, tuot aihetta on sivut pullollaan. Vielä kerran: passi tai uuden mallinen kuvallinen henkilökortti (ID) vaaditaan, vaikkei sitä kysyttäisikään. Et varmaan ymmärtänyt, mutta ajokortti ei riitä.

      • Höffarna

        Puhalla muniis kaveri, miks urpo vastaat sitten näihin.. Anteeks vaan jos en kattonut vanhempia keskusteluja !! Ihan turhia kommentteja, mutta nyt sain tietää mitä tarvitsinkin !!


      • Myönnetään
        Höffarna kirjoitti:

        Puhalla muniis kaveri, miks urpo vastaat sitten näihin.. Anteeks vaan jos en kattonut vanhempia keskusteluja !! Ihan turhia kommentteja, mutta nyt sain tietää mitä tarvitsinkin !!

        Totta :D


    • Höffariina

      tarviiko mun pysähtyä punasissa valoissa autolla vai eiokö tarvi?? Vai riittääkö että tööttään?? Ajoin viime viikolla punasista valoista läpi keskellä yötä enkä pysähtyny. Et ei kai mun tartte jatkossakaan pysähtyä?!?!?

      • ....,,,,

        Jos ei aivokapasiteetti parempaan riitä, kannataisi olla tännekin kirjoittelematta.


      • Urpot
        ....,,,, kirjoitti:

        Jos ei aivokapasiteetti parempaan riitä, kannataisi olla tännekin kirjoittelematta.

        aina voi mennä ilman. Kukaan ei voi sinua pakottaa kertomaan henkilöllisyyttä eikä ole kiellettyä tilata mikki hiirenä matkaa.

        Eihän siitäkään ole seuraamuksia jos ajaa kännissä autoa eikä poliisi puhalluta.


      • huvittunut...
        Urpot kirjoitti:

        aina voi mennä ilman. Kukaan ei voi sinua pakottaa kertomaan henkilöllisyyttä eikä ole kiellettyä tilata mikki hiirenä matkaa.

        Eihän siitäkään ole seuraamuksia jos ajaa kännissä autoa eikä poliisi puhalluta.

        Ei todellakaan ole pakko olla passia tai muutakaan mukana. Eikä kukaan voi pakottaa kertomaan henkilöllisyyttäsi. Aivan kuten sinäkään et voi pakottaa laivayhtiötä ottamaan sinua kyytiin, jos et pyydettäessä pysty todistamaan henkilöllisyyttäsi vaadittavilla dokumenteilla. Tai kuten et voi pakottaa tulliviranomaista päästämään sinua maihin, vaikka sinne haluaisitkin, jos sinulla ei ole vaadittavia papereita. Etkä voi edes vaatia keneltäkään korvausta mahdollisista turhiksi osoittautuneista matkakuluistasi. Aina voi ja saa olla jääräpäinen suomalainen, koska aina voi itkeä jälkikäteen, kuinka elämä taas potki... ;-)


      • Jaanuliini-
        huvittunut... kirjoitti:

        Ei todellakaan ole pakko olla passia tai muutakaan mukana. Eikä kukaan voi pakottaa kertomaan henkilöllisyyttäsi. Aivan kuten sinäkään et voi pakottaa laivayhtiötä ottamaan sinua kyytiin, jos et pyydettäessä pysty todistamaan henkilöllisyyttäsi vaadittavilla dokumenteilla. Tai kuten et voi pakottaa tulliviranomaista päästämään sinua maihin, vaikka sinne haluaisitkin, jos sinulla ei ole vaadittavia papereita. Etkä voi edes vaatia keneltäkään korvausta mahdollisista turhiksi osoittautuneista matkakuluistasi. Aina voi ja saa olla jääräpäinen suomalainen, koska aina voi itkeä jälkikäteen, kuinka elämä taas potki... ;-)

        Miksei kukaan oikeasti kerro selvästi tarviiko passia tai sitä EU.henkilökorttia Viroon mennessä?!?

        Mikä siinä on niin vaikeaa ettei missään ketjussa täällä ole selvää ilmoitusta tarvitaanko passia mukaan vai riittääkö esim ajokortti?

        Minulle se olisi tärkeää kun en viitsisi tuollaiselle matkalle turhanpäiten ottaa passia mukaan kun voi kadota.

        Eikä sitten mitään tyyliin oletko toope vai avuton- juttuja kiitos.


      • tässä tieto
        Jaanuliini- kirjoitti:

        Miksei kukaan oikeasti kerro selvästi tarviiko passia tai sitä EU.henkilökorttia Viroon mennessä?!?

        Mikä siinä on niin vaikeaa ettei missään ketjussa täällä ole selvää ilmoitusta tarvitaanko passia mukaan vai riittääkö esim ajokortti?

        Minulle se olisi tärkeää kun en viitsisi tuollaiselle matkalle turhanpäiten ottaa passia mukaan kun voi kadota.

        Eikä sitten mitään tyyliin oletko toope vai avuton- juttuja kiitos.

        Tuossa nyt jaanut ja Liinit ja Urpot ja Turpot on kovasti kaivanneet kaikenmaailman tietoa siitä mitä pitää olla mukana tai ei tartte olla mukana jos menee Viroon tai Tallinnaan tai vaikka Losiin tai Laosiin. No ainahan sitä voisi sanoa että en mä tiedä. Mutta kun mä tiedän. Mulla on satavarma jutta ja tiedot on aina ajantasalla ja 110% oikein. Kas tässä teille kaikille jaanuliinuille ja Liinujannuille:
        www.um.fi


      • kerrottu usein!
        Jaanuliini- kirjoitti:

        Miksei kukaan oikeasti kerro selvästi tarviiko passia tai sitä EU.henkilökorttia Viroon mennessä?!?

        Mikä siinä on niin vaikeaa ettei missään ketjussa täällä ole selvää ilmoitusta tarvitaanko passia mukaan vai riittääkö esim ajokortti?

        Minulle se olisi tärkeää kun en viitsisi tuollaiselle matkalle turhanpäiten ottaa passia mukaan kun voi kadota.

        Eikä sitten mitään tyyliin oletko toope vai avuton- juttuja kiitos.

        Jaanuliini taitaa nyt höpsöttää... Palsta on väärällään kysymyksiä, joihin on tullut myös vastauksia. Niitä ihan oikeita. Ja koska vastaus on annettu likimääräisesti arvioiden kymmeniä kertoja, niin ymmärtäähän sen, että jaanuliinien ja muiden ihmetys alkaa - ihmetyttää...

        No, oikean vastauksen jaanuliini ja muut voivat lukea tuolta (se on alleviivattu):
        http://www.tallinksilja.com/fi/mainMenu/usefulInformation/identitypapers.htm
        ja se on sanottu myös tuolla:
        http://www.vikingline.fi/hyvatietaa/henkilollisyystodistus.asp

        Ja jos asia oikeasti on akuutti, niin tiedon saa vaikka soittamalla omaan laivayhtiöön.

        "Minulle se olisi tärkeää kun en viitsisi tuollaiselle matkalle turhanpäiten ottaa passia mukaan kun voi kadota."

        Todennäköisesti otat passin mukaan turhaan kumminkin, kun ei sitä käytännössä koskaan kysytä. Mutta jos sitten kuitenkin kysytään... Mutta kerros nyt jaanuliini rehellisesti, etkö muka yhtään vastausta palstalta ole löytänyt, eikä ole tullut mieleen katsoa laivayhtiöiden sivuja?


      • Jaanuliini-
        kerrottu usein! kirjoitti:

        Jaanuliini taitaa nyt höpsöttää... Palsta on väärällään kysymyksiä, joihin on tullut myös vastauksia. Niitä ihan oikeita. Ja koska vastaus on annettu likimääräisesti arvioiden kymmeniä kertoja, niin ymmärtäähän sen, että jaanuliinien ja muiden ihmetys alkaa - ihmetyttää...

        No, oikean vastauksen jaanuliini ja muut voivat lukea tuolta (se on alleviivattu):
        http://www.tallinksilja.com/fi/mainMenu/usefulInformation/identitypapers.htm
        ja se on sanottu myös tuolla:
        http://www.vikingline.fi/hyvatietaa/henkilollisyystodistus.asp

        Ja jos asia oikeasti on akuutti, niin tiedon saa vaikka soittamalla omaan laivayhtiöön.

        "Minulle se olisi tärkeää kun en viitsisi tuollaiselle matkalle turhanpäiten ottaa passia mukaan kun voi kadota."

        Todennäköisesti otat passin mukaan turhaan kumminkin, kun ei sitä käytännössä koskaan kysytä. Mutta jos sitten kuitenkin kysytään... Mutta kerros nyt jaanuliini rehellisesti, etkö muka yhtään vastausta palstalta ole löytänyt, eikä ole tullut mieleen katsoa laivayhtiöiden sivuja?

        Täällä on kyllä paljon monenmoisia vastauksia, mutt ihan yksiselitteistä vastausta en kyllä ymmärtääkseni ole löytänyt. Se koko asia on livästi sanottuna sekava.

        Eli, kun menen Tallinnaan vaikkapa nyt Baltic Princessillä, niin pitääkö minulla olla passi tai EU-henkiläkortti näyttää Helsingin päässä johonkin pömpeliin ja toisaalta myös Tallinnan päässä johonkin pömpeliin? Olen Suomen kansalainen ja eikö Virokin ole EU-maa.

        Älkää laittako siihen vastaukseen mitään asiattomia kommentteja kysyjistä, ne vain sekoittavat asioita. Joko että tarvitseeko vai ei? Riittääkö esim skootteri-kortti, siis jos kysytään henkkareita siellä?


      • kerrottu usein!
        Jaanuliini- kirjoitti:

        Täällä on kyllä paljon monenmoisia vastauksia, mutt ihan yksiselitteistä vastausta en kyllä ymmärtääkseni ole löytänyt. Se koko asia on livästi sanottuna sekava.

        Eli, kun menen Tallinnaan vaikkapa nyt Baltic Princessillä, niin pitääkö minulla olla passi tai EU-henkiläkortti näyttää Helsingin päässä johonkin pömpeliin ja toisaalta myös Tallinnan päässä johonkin pömpeliin? Olen Suomen kansalainen ja eikö Virokin ole EU-maa.

        Älkää laittako siihen vastaukseen mitään asiattomia kommentteja kysyjistä, ne vain sekoittavat asioita. Joko että tarvitseeko vai ei? Riittääkö esim skootteri-kortti, siis jos kysytään henkkareita siellä?

        Luitko jaanuliini ne linkit, jotka edelliseen viestiin laitoin? Siinä toisessa, niin kuin sanoin, oli asia oikein alleviivattu. Sen selvemmin asiaa ei voi sanoa.

        Kuten myös sanoin, ei niitä papereita käytännössä koskaan kysytä. Paitsi jos sittenkin. Eli niistä pömpeleistä (tarkoitat varmaan tullivirkailijan koppia) sinun ei tarvitse välittää. Riittää kun toimit niin kuinka edellisen viestin linkeissä sanotaan, otat siis asianmukaiset paperit mukaasi. Jos joku haluaa paperisi (ne tarvittavat) nähdä, niin hän osaa sen sinulle kertoa, oli pömpelissä tai ei.

        "Riittääkö esim skootteri-kortti, siis jos kysytään henkkareita siellä?"

        Ja tähänkin on vastattu noissa linkeissä. Helppoa kuin heinänteko. Paitsi jos olet niin nuori, ettet muutenkaan voi yksin matkustaa.


      • Jaanuliini-
        kerrottu usein! kirjoitti:

        Luitko jaanuliini ne linkit, jotka edelliseen viestiin laitoin? Siinä toisessa, niin kuin sanoin, oli asia oikein alleviivattu. Sen selvemmin asiaa ei voi sanoa.

        Kuten myös sanoin, ei niitä papereita käytännössä koskaan kysytä. Paitsi jos sittenkin. Eli niistä pömpeleistä (tarkoitat varmaan tullivirkailijan koppia) sinun ei tarvitse välittää. Riittää kun toimit niin kuinka edellisen viestin linkeissä sanotaan, otat siis asianmukaiset paperit mukaasi. Jos joku haluaa paperisi (ne tarvittavat) nähdä, niin hän osaa sen sinulle kertoa, oli pömpelissä tai ei.

        "Riittääkö esim skootteri-kortti, siis jos kysytään henkkareita siellä?"

        Ja tähänkin on vastattu noissa linkeissä. Helppoa kuin heinänteko. Paitsi jos olet niin nuori, ettet muutenkaan voi yksin matkustaa.

        Noniin. Kävin katsomassa sen TallinkSiljan linkin ja siellä sanottiin että Tallinnaan tarvitaan passi tai Eu-henkilökortti. Tukholmaan pääsisi kyllä sitten skootterikortillakin.

        Miksei täällä sitä kukaan ole noin selvästi sanonut?


      • kerrottu usein!
        Jaanuliini- kirjoitti:

        Noniin. Kävin katsomassa sen TallinkSiljan linkin ja siellä sanottiin että Tallinnaan tarvitaan passi tai Eu-henkilökortti. Tukholmaan pääsisi kyllä sitten skootterikortillakin.

        Miksei täällä sitä kukaan ole noin selvästi sanonut?

        Mutta hyvä ystävä jaanuliini, kuten sanoin, se on sanottu ihan selvästi eri ketjuissa kymmeniä kertoja. Ja linkkejä lukutaitoisille on laitettu. Mutta sinäkin todistit juuri, ettet viitsinyt itse käydä lukemassa ekan viestini jälkeen linkkiä, vaan vänkäsit täällä edelleen. No, entäs jos olisin vakuuttavasti väittänyt jotain puutaheinää ja sitten sen perusteella sattuisit jäämään kiinni tarkistuksessa? Yrittäisitkö sanoa, että kun suomi24:lla sanottiin... Oppi vastaisen varalle, älä teetätä muilla sitä, minkä voit tehdä itse. Et nimittäin voi syyttää niitä muita, jos homma menee poskelleen. Hyvää matkaa nyt kumminkin!


      • reha
        kerrottu usein! kirjoitti:

        Mutta hyvä ystävä jaanuliini, kuten sanoin, se on sanottu ihan selvästi eri ketjuissa kymmeniä kertoja. Ja linkkejä lukutaitoisille on laitettu. Mutta sinäkin todistit juuri, ettet viitsinyt itse käydä lukemassa ekan viestini jälkeen linkkiä, vaan vänkäsit täällä edelleen. No, entäs jos olisin vakuuttavasti väittänyt jotain puutaheinää ja sitten sen perusteella sattuisit jäämään kiinni tarkistuksessa? Yrittäisitkö sanoa, että kun suomi24:lla sanottiin... Oppi vastaisen varalle, älä teetätä muilla sitä, minkä voit tehdä itse. Et nimittäin voi syyttää niitä muita, jos homma menee poskelleen. Hyvää matkaa nyt kumminkin!

        Jaanuliini, sinä alat edistyä, aikaamyöten sinusta kehittyy vielä kelpo risteilymatkailija.


    • Anonyymi

      Teet ihan kuten varustamo ohjeistaa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1954
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      80
      1708
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1522
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      36
      1326
    Aihe