14-16vuotiaat turkissa, tietoa tarvitaan!

alkoholikiinnostaisi

Niin meitä on helmikuussa muutama nuori tyttö (14-16 vuotiaita) lähdössä istanbuliin ja minulla olisi pari kysymystä:
tiedän että alkoholin ikäraja on 18, mutta voiko istanbulissa nuoret ostaa alkoholia/tupakkaa tai mennä baareihin ja sitten uskaltaako muutama nuori tyttö kulkea istanbulissa yöllä ulkona ilman vanhempia? että eihän kuole tai tule raiskatuksi kun tytöt lähtevät juhlimaan miljoonakaupunkiin?

tarvitsisin oikeasti näitä tietoja etukäteen joten kiitos jos joku selventäisi minulle asioita=)

21

6237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin menee

      Kyllä 14-vuotisas tyttö saa Istanbulista ihan mitä vaan, paikalliset tietää ettei Suomalainen tuon ikäinen ole kuitenkaan koskematon ja kohtelevat ihan naisena. Tarjoavat myös mielellään viinaa,jos baarista ei saa tai sinne ei pääse sisään, joten ei mitään huolta.

      • istanbulissa juuri

        Aika törkeetä tekstiä sinulta. Olet ilmeisesti tavan palstan pässejä, jonka pitää päästä loksauttelemaan. 14-15 vuotias on ihan lapsi vielä ja tuskin on ihan aikuisen naisen veroinen. Oletkohan juuri niitä, jotka uneksivat pääsevänsä pikkutyttöjen pöksyihin!


    • lupa-asiat kunnossa?

      Siis ihan oikeasti, oletteko tosiaan saaneet luvan lähteä porukalla reissuun, vaiko vasta suunnittelette? Ajattelin vain omaa tilannettani, ja lupaa ei kyllä liikene lähteä reissuun. Hauskaa matkaa mutta OLKAAPI VAROVAISIA!

    • Esin_72

      Hetkonen, Istanbulissa 18-vuotiaasta lahtien asuneena suomalaisena saanko nyt sanoa etta jarki kateen tytot. Tassa kaupungissa ei YKSIKAAN alle 18-vuotias tytto kulje yolla ulkona, ei yksin EIKA porukassa. Siksi koska se EI ole turvallista.

      Minulla on tytar, joka on teidan ikaisenne. Han, eika yksikaan hanen kavereistaan USKALLA menna yksin yolla kotiin. He tulevat AINA kotiin viimeistaan klo 21.00 tai sitten ovat meidan vanhempien mukana.

      Nuoret tytot eivat taalla juo viinaa eivatka polta tupakkaa. He eivat edes aja taksilla ilman vanhempia paikasta toiseen.

      Miksi? Koska kukaan muukaan ei tee niin JA koska riski tulla raiskatuksi on todellinen.

      Koska ulkona ei ole ketaan muita nuoria tyttoja ilman vanhempia iltaisin, annatte itsestanne halvan kuvan ja otatte valtavan riskin, etta esimerkiksi Ita-Turkista taalla toissa olevat nuoret miehet (jotka eivat ikina paastaisi siskojansa kadulle humalapaissaan yksin) ahdistelevat teita. Heille olette kaikessa sinisilmaisyydessa ja typeryydessanne helppo saalis. Ette osaa kielta, ette tunne paikkoja, kukaan paikallinen ei teita tule suojelemaan jos menette keskenanne kadulle humalassa seikkailemaan taalla.

      Jattakaa siis suomalaisten junttimaiset juomatavat kotiin, liikkukaa yhdessa, alkaa hyvat ihmiset menko minnekaan baareihin (niihin ei mene yksikaan alle 18-v turkkilaistytto).

      Tupakkaa taalla voi polttaa ja hotellihuoneessa juoda mielin maarin. Viinaa kylla saa jos sita haluaa.

      Selvinpain voitte ihan hyvin seikkailla vaikkapa Istiklal Caddesilla vaikkapa klo 2200 asti. Mutta sen jalkeen ei todellakaan ole fiksua teidan ikaisten liikkua taalla omin pain ulkona. Heratatte KAIKKIEN paikallisten, myos turkkilaisten naisten huomion, jotka ihmettelevat eiko teilla ole jarkea paassa tai vanhempia ollenkaan. Myos ahdisteleville poikajengeille olette helppo saalis. Jarki kateen.

      Itse en taalla pelkaa patkaakaan, olen reilusti yli 30-vuotias, mutten itsekaan KOSKAAN liiku taalla kaupungilla humalassa edes tyttoporukalla. En, vaikka osaan kielta, tunnen paikat kuin omat taskuni ja tiedan miten vaaratilanteissa toimitaan. Istanbul on 16 miljoonan asukkaan metropoli jonneka mahtuu aivan kaikenlaisia ihmisia ja rikollisuutta.

      • akkapirulainen

        Totta joka sano.


      • jupppe
        akkapirulainen kirjoitti:

        Totta joka sano.

        Tuon ikäiset menossa juomaan Istanbuliin ? ei herranjumala.. Tuossahan ei ole mitään järkeä! Kasvatuksessa pientä vikaa ???


      • 7+3+5
        jupppe kirjoitti:

        Tuon ikäiset menossa juomaan Istanbuliin ? ei herranjumala.. Tuossahan ei ole mitään järkeä! Kasvatuksessa pientä vikaa ???

        tuon ikäisten juominen missä vaan on käsittämätöntä. Ja tuskin hullumpaa ideaa voi syntyäkään kuin edellä esitetty ajatus lähteä Istanbuliin juopottelemaan. Suomalaisten reippaaseen ryyppäämiseen ja sen voimin rälläämiseen kun ei juurikaan ymmärrystä löydy olipa kyse minkä ikäisistä tahansa. Täällä kyllä alkoholia käytetään, mutta ihan toisella tavalla. Paikalliset kun ajattelevat, että humalassa pitää (ja osaavatkin) olla hiljaa.


      • ziizux
        7+3+5 kirjoitti:

        tuon ikäisten juominen missä vaan on käsittämätöntä. Ja tuskin hullumpaa ideaa voi syntyäkään kuin edellä esitetty ajatus lähteä Istanbuliin juopottelemaan. Suomalaisten reippaaseen ryyppäämiseen ja sen voimin rälläämiseen kun ei juurikaan ymmärrystä löydy olipa kyse minkä ikäisistä tahansa. Täällä kyllä alkoholia käytetään, mutta ihan toisella tavalla. Paikalliset kun ajattelevat, että humalassa pitää (ja osaavatkin) olla hiljaa.

        Mietikkää tytöt kaks kertaa mihin maahan olette edes menossa, Turkki on muslimimaa ja paikalliset miehen vaikuttavat olevan hyvin kiinnostuneita turistitytöistä ( ja yleensäkkin ) Ja tuossa iässä ei pitäisi edes tuommosia kysymyksiä kysellä palstoilla.. Mutta omapahan on asianne, jos olette menossa, niin ei muutakuin hyvää matkaa ja pitäkää JÄRKI päässä...


      • 20+18+16
        ziizux kirjoitti:

        Mietikkää tytöt kaks kertaa mihin maahan olette edes menossa, Turkki on muslimimaa ja paikalliset miehen vaikuttavat olevan hyvin kiinnostuneita turistitytöistä ( ja yleensäkkin ) Ja tuossa iässä ei pitäisi edes tuommosia kysymyksiä kysellä palstoilla.. Mutta omapahan on asianne, jos olette menossa, niin ei muutakuin hyvää matkaa ja pitäkää JÄRKI päässä...

        Kai tuo aloitus oli provo, olihan? Mutta jos ei ollut, niin kuka vanhempi ylipäätään päästää 14-16-vuotiaita reissamaan keskenään, vai onkohan kyseessä joku koulu-tai harrastusreissu, jolla on mukana aikuiset valvojat, joitten silmien alta tytöt miettivät pääsevänsä kaupungille huseeraamaan? Mutta siis, miljoonakaupunki, jossa paikalliseen kulttuuriin ei kuulu humaltuminen julkisilla paikoilla...tytöt, nyt ottakaas järki käteen.


      • yleh
        20+18+16 kirjoitti:

        Kai tuo aloitus oli provo, olihan? Mutta jos ei ollut, niin kuka vanhempi ylipäätään päästää 14-16-vuotiaita reissamaan keskenään, vai onkohan kyseessä joku koulu-tai harrastusreissu, jolla on mukana aikuiset valvojat, joitten silmien alta tytöt miettivät pääsevänsä kaupungille huseeraamaan? Mutta siis, miljoonakaupunki, jossa paikalliseen kulttuuriin ei kuulu humaltuminen julkisilla paikoilla...tytöt, nyt ottakaas järki käteen.

        Jos olisin tyttöjen äiti, en päästäisi tyttöjä matkaan.
        Itse olen 17v. ja olen turkissa ollut (en tosin istanbulissa), mutta kuitenkin itseäni vanhempien kanssa.
        Tietty se riippuu henkilöstä millainen on, eli ei kannata jäädä juttelemaan kenellekään, kävelee vain ohitse.
        Ja en suosittele, että menette porukalla baariin... kyllä te ehditte sitten kun olette 18 vuotiaita.

        Ja joissain tapauksissa kyllä huomaa, että onko turkkilaismies minkä perässä.... mutta ei siis kannata uskoa juuri mitään. Oikeasti voi tapahtua vaikka mitä, jos ei ole vanhempia mukana.

        Mulle ei tosin käynyt kuinkaan, koska mulla oli järki päässä kokoajan, mutta kyllä niitä joitain lirkuttelijoita riitti (ne tosin oli vain kauppiaita) baareihin en mennytkään. Mutta kuitenkin tapasin siellä ihanan miehen ja rakastetaan toisiamme edelleen. Järki oli päässä kokoajan joten kaikki meni hyvin ja ei tapahtunut mitään pahaa. Tosiasiahan se on että jotkut oikeasti rakastuu johonkin turistityttöön, mutta niitä poikkeuksia valitettavan paljon on, sen tiedän kokemuksesta. :/
        En nyt ala puhumaan meidän suhteesta mutta olkaahan varovaisia ja ottakaa vanhemmat mukaan, oikeasti tarkoitan sitä!


      • fensku

        Totta joka sana ja Esin_72:n viestin Aloittajan kannattaisi lukea hitaasti tarkkaan ja monta kertaa, että sisäistää viestin varmasti!

        Olen itse 21 vuotias, en käytä alkoholia, joten kuta kuinkin järjissäni olen kokoajan, en silti liikkuisi edes poikaystäväni ja hänen kavereidensa kanssa Istanbulissa yöllä. Kyseessä ei todellakaan ole samanlainen turistikaupunki kuin Alanya tai Marmaris. Vaikka 14-16 vuotiaiden ei sielläkään yksin pitäisi olla!


    • alkoholikiinnostaisi

      mutta sitä vaan juuri kyselin että voimmeko lähteä ilman noita venhempia seuralaisia ulos iltaisin, mutta näköjään emme voi. Ja turha teidän on noin "yllättyneitä" olla koska suomessa monet 12 vuotiaat aloittavat jo juomisen emmekä me mitään perseitä ajatellut juoda vaan ihan parit drinksut käydä ottamassa tai pari pulloa tuliaisiksi suomeen tuoda. olen kuullut että alkoholi on siellä todella kallista joten ostamme siellä varmaan vain vesipiipun/tupakka tuotteita ja viinat sitten suomesta=) ja parempi se on että täällä kyselen kun että siellä lähtee harhailemaan ilman tietoa. ja näin loppuun paljonko pieni vesipiippu maksaa istanbulissa?

      • voipyhäjysäys

        Tutti jokaiselle imettäväksi ja maitopullo, siinä on kakaroille kylliksi. Millaset vanhemmat teillä oikeeesti on?


      • yllättynyt

        "suomessa monet 12 vuotiaat aloittavat jo juomisen"

        niin varmaan, joojoo. ja 12-vuotiaat kulkee suomessa iltasin miljoonakaupungissa, muslimimaassa kymmenen aikoihin. aivan. suosittelen varovaisuutta, hiukan pitempään pitää miettiä ku helsingin kaduilla.

        aivan mahtavaa jos lähette sinne istanbuliin! oon teän ikänen ja tahon itekki käyä siellä. mutta muistakaa tosiaan, niinku moni on sanonu: se on muslimimaa. maassa maan tavalla (tai maasta pois ;D).

        mukavaa reissua :))


      • paikallaoleva
        yllättynyt kirjoitti:

        "suomessa monet 12 vuotiaat aloittavat jo juomisen"

        niin varmaan, joojoo. ja 12-vuotiaat kulkee suomessa iltasin miljoonakaupungissa, muslimimaassa kymmenen aikoihin. aivan. suosittelen varovaisuutta, hiukan pitempään pitää miettiä ku helsingin kaduilla.

        aivan mahtavaa jos lähette sinne istanbuliin! oon teän ikänen ja tahon itekki käyä siellä. mutta muistakaa tosiaan, niinku moni on sanonu: se on muslimimaa. maassa maan tavalla (tai maasta pois ;D).

        mukavaa reissua :))

        Istanbulissa ei ole mitään merkitystä sillä, että maan pääuskonto on islam. Sillä on merkitystä sitäkin enemmän, että ollaan miljoonakaupungissa.


    • totuus11

      joo löysin tän tälleen vuoden myöhässä kyselette koko ajan millaiset vanhemmat tytöillä ovat se ei vaikuta siihen lähes yhtään. itse olen 14 vuotias ja alotin jo 11-vuotiaana "säännöllisen" juomisen ja polttanut jo lähes kaksi vuotta. Äitini on yli tiukka ja vielä sosiaalityön tekijä mutta hän luottaa minuun vaikka ei tiedä pahuuksiani ja isäni tietää osan mutta ei hänkään nyt kaikkea anna tehdä. Te ette vain ihmiset tiedä mitä lapsenne oikeasti viikonloppusin puuhaa ja hyppää koulun välitunneilla tupakalla sillä aina ne jonkun selityksen keksivät...

      • totuus on tässä

        Voivoi, samaa polkua ne vanhemmat ovat aikoinaan tähän päivään tulleet. Kylläpä ne tietää, etteivät tiedä kaikkea. Ihan kuten heidänkään vanhempansa eivät tienneet kaikkea mitä he kakarana touhusivat. Niin se menee ja siksipä tietävät mistä varoittelevat.


    • utelias matkal

      No kerroppas nyt miten siellä Istanbulissa meni. Olisi hauska kuulla saitteko viinaa ja tupakkaa alaikäisenä. Miten yleensä ihmiset suhtautuivat siellä lapsiin, jotka juovat ja haluavat baareihin.

    • jonu18

      vähä hauskaa luettavaa:)

    • Anonyymi

      Turkissa saa juoda alkoholia 16vuotiaana ja sitä myös myydään 16vuotiaille

      • Anonyymi

        Ikäraja on itse asiassa 18.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5168
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1343
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1036
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      948
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      727
    Aihe