Milloin tai millä viikoilla olette siirtyneet äitiysvaatteisiin, varsinkin housuihin. kun itsellä viikoja 16 ja omat vaatteet jo kiristää eikä housut mene kiinni. Ihan muuten vaan uteliaisuuttani kyselen, kun jotenkin tuntuu niin aikaiselta jo.
Äitiysvaatteet
15
1664
Vastaukset
- Joo00
Ostin äitiyshousut rv18. ne jäi kummiskin nopeasti pieneksi n.5v myöhemmin.
- lasu87
mun tekis mieli jo nyt käyttää, rv 9.. ;) olen pyöristynyt ajoissa, vaikkei paino ole noussut. Hassua :)
Mut toka raskaus meneillään.. Ja kai se masu rupee näkyy aiemmin.. Ekassa raskaudessa ostin yhdet mamma housut s kokoa ja oli valtavat koko raskauden ajan, mut koiran kanssa ulkoillen ne meni 5kk eteenpäin. Muun ajan käytin omia housuja.. Sekin on hassua.. :)
luulempa et on aika oaljon raskaudesta kiinni. - jjjjjjg
Eipä sille mitään rajoituksia ole, sitten kun omat housut eivät enää tunnu mukavilta. Itse taisin siirtyä jo rv15, kun alkoivat housut painaa kohtua.
- jepassdd
en muista viikkoa mutta joihinkin noihin aikoihin minä ostin äitiyshousut ainakin viikolla 18 minulla ne jo oli kun ei päälle mennyt enää muutkuin verkkarit..voithan toki käyttää verkkareita jos et vielä halua ostaa äitiyshousuja..minä vain tykkään enemmän farkuista niin en halunnut odotella pidempään ostamista
- pregrock
Suosittelen, että ihan omien tuntemusten mukaan kannattaa siirtyä käyttämään äitiysvaatteita, etenkin housuja! Raskaus on niin ainutlaatuista aikaa ja ei aina niin mukavaa, niin miksei siitä voisi ottaa kaikkea irti ja nauttia omasta muuttuvasta ulkonäöstä käyttämällä äitiysvaatteita, jotka menee päälle ja istuu vatsan kohdalta. Minä aloin käyttää äitiyshousuja viikoilla 20, ennen sitä oli niin lämmintä vielä, että pärjäsin hameilla. Vatsa kasvaa niin yksilöllisesti jokaisella. Raskauden loppuvaiheessa päälle mahtuivat enää yhdet äitiyshousut, muut jäivät pieneksi. Mutta, vaikka erityisesti äitiysfarkut voivat olla melko arvokkaat, olen kyllä koko rahan edestä nauttinut niiden mukavuudesta sekä itse raskaudesta. En kyllä missään miehen verkkareissa ole ollut "raskausajan ollessa niin lyhyt ja rahasyistä"! Kyllä se odotusaika tuntuu pitkältä ajalta kuitenkin... Kyllä mielikin on parempi pahoinvoinneista ja turvotuksista huolimatta, kun on mukavan tuntuiset ja mukavan näköiset vaatteet päällä!
- sallaelina
itse ostin viikolla 14, koska oman farkut eivät enää 11vk:n jälkeen ollut mukavat jalassa, käytin vain tuulihousuja tms.
- jean-10
Itse ajattelin pian ottaa parin vuoden takaiset äitiysvaatteet kaapista käyttöön ja mennä ostamaan vielä lisää uusia kun tuntuu että lantiofarkut ainakin kinnaavat nyt alavatsan kohdalta eivätkä tunnu enää mukaville ollenkaan mut pillifarkut ja muut normaalit farkut kyllä menevät ihan hyvin mutta en halua venyttää niitä pilalle koska niitä on sit taas mukava käyttää uudestaan joskus kun on synnyttänyt ja äitiysvaatteet ovat todella mukavat päällä verrattuna tavallisiin ja viimeinen kertakin kun aion enää käyttää niitä joten voisin jo aloittaa vähän ennemmin tällä kertaa senkin takia niiden käytön kun viimeksi aloitin vasta 25viikolla ja nyt on menossa vasta 16 viikko :)
- Ostin..
joskus rv 16 paikkeilla jo vähän ajoissa parit äitiyshousut, mutta tosi vähän on tullut kumpiakaan käytettyä. Muutamat kuminauhavyötäröiset ns. normaali housut oon ostanut ja niitä pitänyt enimmäkseen ja parit tavalliset housut on kans, jotka mahtuu olemaan mahan alla. Yhtään äitiyspaitaakaan en ole ostanut, kun löytyy kaupoista hyvin ihan tavallisia pitkänmallisia trikoo- ja neulepaitoja jotka venyy tosi isoiksi. Rv 37 meneillään, kohta mahtuu taas kaikki vaatteet jo paremmin päälle :)
- oinasäiti91
joskus 15-16rv kun siirryin äitiysvaatteisiin jos saan vinkata että Bela saa hienoja ja hyviä äitiysvaatteita onnea odotukseen!
- Mims32
En oikein ymmärrä tuota, että miksi ihmeessä ihmiset eivät ala käyttää äitiysvaatteita silloin kun ne tuntuvat paremmilta kuin tavalliset:o Ei siihen mitään virallista päivämäärää ole olemassa, että koska aikaisintaan. Itselläni rupesivat lantiomalliset farkut puristamaan n. viikolla 14 ja kävin ostamassa H&M:ltä alta kolmekymppiä maksaneet äitiysfarkut ja kyllä tuntui helpottavalta vaihtaa niihin! Noilla samoilla farkuilla pärjäilen edelleen raskausviikolla 30 ja ehkä pärjään loppuun astikin, kun mahani on aika pieni. Minulla on nuo yhdet ainoat housut, joita käytän, sen lisäksi olen saanut äitiysfarkkuhameen, jota käytän lähinnä silloin kun housut ovat pesussa. Minusta äitiysvaatteet ovat ihan kohtuullisen hintaisia, maksavathan normaalitkin vaatteet sentään jotain. Kyllähän netistä löytyy 50-60 euron äitiyspaitoja, mutta minä olen ostanut oikein nättejä odotuspaitoja Stockmannilta, H&M:ltä ja tilannut OTTO:sta hintahaarukalla 15-30 €. Ei niitä odotuspaitojakaan montaa tarvitse olla, kun pistää heti pyykkiin. Hamstrasin ihan alkuraskaudessa muutamia L- ja XL-kokoisia tavallisia paitoja ja ajattelin että säästän sillä, etten osta äitiysvaatteita, mutta kyllä oikeat äitiysvaatteet ovat niin paljon mukavampia päällä ja paremman näköisiä, että nuo muut ovat jääneet kaapin perälle. Jos joku 150 € investointi äitiysvaatteisiin tekee odotuksesta tyylikkäämpää ja mukavampaa, niin se ei minusta ole paljon!
- Marina87
En virallista päivämäärää tai viikkoa hakenutkaan vaan ihan uteliaisuuttani kysyn koska ei oikein ole ketään jonka kanssa muuten voisi tuollaisia miettiä =)
- Kanktseri
Marina87 kirjoitti:
En virallista päivämäärää tai viikkoa hakenutkaan vaan ihan uteliaisuuttani kysyn koska ei oikein ole ketään jonka kanssa muuten voisi tuollaisia miettiä =)
rv12. Tilasin äitiysvaatteita netistä http://www.mamamia.fi ajatellen että teen sen jo vähän niinkuin etukäteen. Kun vaatteet tulivat, aloin pitämään niitä kuitenkin heti =)
- Jihaap
heippamoi,
täällä pyöreesti viikkoja 23 eikä tarvetta mammavaatteille ole ollut. Mulla vatsa ei ainakaan ole kasvanut käytänössä ollenkaan (siis on, mutta kovin vähän) ja pärjään hyvin vielä vanhoilla omilla vaatteillani, joskin ihan kaikista tiukimmat farkut on joutunut jo jättämään kaapin pohjalle (=
Mulla ei itselläni ole ainakaan suunnitelmissa ostaa mitään äitiysvaatteita etukäteen, se kun voi olla ettei vatsa kasvakaan niin isoksi kun on kuvitellut tai kasvaa vielä suuremmaksi, kun on varautunut. Että eiköhän sitä kannata ostella niitä vaatteita vähän sen mukaan, miten itse kasvaa ja mikä hyvältä tuntuu. (= - viikko 35
Heh, viikko 35 menossa jo ja en ole vielä siirtynyt...
Mutta ei nyt tietenkään suurinosa vaatteistani enää sovi. Löysemmät vaatteet sopii hyvin. Jopa parit normihousut. Matala vyötärö ja ilmeisesti venyvä. Ja iso kyllä entuudestaan vaikka muuten normaalikokoa?
Mnet paidat jäi lyhkäseksi, mutta tunikatyyppiset menee vielä hyvin. Ei kun ostinhan minä yhden villatakin isoa kokoa.
En nyt muista koska ensimmäiset vaatteet alkoi kiristämään. Aika pitkään oli pieni vatsa. Aluksi oli turvotusta. - joulutonttu2010
Juuri ostin ensimmäiset äityishousut HM:ltä. Ja vasta menossa rv 8. Maha on paisunut kun pullataikina, normaalit housut ei meinaa mahtua jalkaan. Ja yllättävää kyllä paino on laskenut raskauden aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1211042
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36802
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713