Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

ilonpissat...

hajustiina

voe tokkiinsa...jo monta mäykynpentua kokeneena olen uuden haasteen edessä - ilonpissa! Pentumme on 5kk.n ikäinen valloittava karvanaama...mutta,mutta - vaikka on juuri käyty ulkona niin liian hellä ote saa pissat lentämään. Ensimmäinen mäykkyni joka näin tekee...hyrisee ja pissaa...Minua itseäni sekä naurattaa että suututtaa, varsinkin kun koiriin tottumaton elämänkumppanini tuomitsee heti koko koirarodun. - Ja itseäni nolottaa, minä kun luulin tuntevani kaikki karkkarit! - karkkari-immeiset please - kertokaa kokemuksistanne :)

12

741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mäykkis-mamma

      Kuule,minulla 3 vuotias kk mäykkypoika ja ihan sama homma täällä.
      Eihän sille voi olla vihainen, se vaan on niiiiiiiin iloinen.
      Vähän olen yrittänyt, ettei tehdä ihmisten saapumisesta kamalaa hulabaloota - silloin kyllä tulee sitä ilopissaa enemmänkin, mutta muutoin on täysin sisäsiisti, ei ole tehnyt kumpaakaan sisälle siitä
      kun se tuli sisäsiistiksi.
      Ajattele ny´pienä mäykkyä, on niin iloinen että pissa lirahtaa..

    • liikaa ??

      Moni mäykkynen tekee "ilopissoja" . Ei sille ilmeisesti muuta voi kuin olla reakoimatta siihen ?
      Herkkä mikä herkkä :)))
      Pennulla se kyllä voi mennä hyvinkin ohi kun aika ja ikä tuo rohkeutta lisää .

      Kyläilemme kahdessakin tällaisessa kodissa missä koirille on tullut ilopissat .
      Mennessämme heille nykyisin emme reakoi heti koiria ,näin ilopissoja ei ole enää koirille tullut .

      • m

        Meillä myös kkk-uros tapasi tehdä noita ilopissejä,juurikin tilanteessa kun tulin kotiin ja kumpikin ilolla toisiamme tervehdittiin. Sydän verta vuotaen piti sitten tervetuliaisia rajoittaa ja antaa tilanteen ensin tasoittua sekä olla huomioimatta koirusta silittämällä. Samoin vieraita ohjeistin että älkää missään nimessä silittäkö heti kun ovesta tulette. :) Yhdellä tutulla oli myös ilopissa ongelmaa mäykkynsä kanssa joten taitaa olla melko yleistä. ;)


      • vesselinäiti
        m kirjoitti:

        Meillä myös kkk-uros tapasi tehdä noita ilopissejä,juurikin tilanteessa kun tulin kotiin ja kumpikin ilolla toisiamme tervehdittiin. Sydän verta vuotaen piti sitten tervetuliaisia rajoittaa ja antaa tilanteen ensin tasoittua sekä olla huomioimatta koirusta silittämällä. Samoin vieraita ohjeistin että älkää missään nimessä silittäkö heti kun ovesta tulette. :) Yhdellä tutulla oli myös ilopissa ongelmaa mäykkynsä kanssa joten taitaa olla melko yleistä. ;)

        ...nyt pieni mies on 6kk ja opettelemme kestämään ne muutamat tipat lattialla ilon myötä. - ja toden totta, se auttaa ettemme reagoi ensin kotiin tullessa emmekä puhu sitä ns. mäykkykieltä eli höpötä kuin pienelle vauvalle. Ja käydään aina ennen hellimistä ulkopissillä. Vesseli on muuten sisäsiisti joten eiköhän se tästä - ja silti suukotellaan ja paljon ;)))


      • mk
        vesselinäiti kirjoitti:

        ...nyt pieni mies on 6kk ja opettelemme kestämään ne muutamat tipat lattialla ilon myötä. - ja toden totta, se auttaa ettemme reagoi ensin kotiin tullessa emmekä puhu sitä ns. mäykkykieltä eli höpötä kuin pienelle vauvalle. Ja käydään aina ennen hellimistä ulkopissillä. Vesseli on muuten sisäsiisti joten eiköhän se tästä - ja silti suukotellaan ja paljon ;)))

        Meillä meni ohi reilun puolen vuoden iässä :-)


      • oppariksi
        mk kirjoitti:

        Meillä meni ohi reilun puolen vuoden iässä :-)

        meillä meni ohi vasta 1.5 v iässä vähä tyhmä mutta erittäin mukava!


    • Lirina

      Mun kamun tutun koiraki pissas kun sille puhuttiin ja sitä rapsuteltiin jne(pentu se muuten vieläkin on). On se sitten joidenki kiva siivota niiden jälkiä.

      • Mäykyn mammara

        Ei mene aina ohi, minulla 4 v karkkarityttö, ja kun lapseni tulevat käymään niin ilohan siitä nousee, minä vain en pissaa alleni, mutta koira kylläkin...


      • hajustiina
        Mäykyn mammara kirjoitti:

        Ei mene aina ohi, minulla 4 v karkkarityttö, ja kun lapseni tulevat käymään niin ilohan siitä nousee, minä vain en pissaa alleni, mutta koira kylläkin...

        pikkuäijä on nyt jo 1v ja 3kk vanha... mahtava karkkaripoika ja niin äitin ja iskän oma vesseli ettei todeksikaan! Osaa ja on oppinut paljon asioita joista olemme todella ylpeitä ja on niin ihmisrakas että sydän on aina revetä kun tapaamme!
        Ja niitä ilonpissoja tulee aina joskus vieläkin... varsinkin kun oikein leperrellään ja hyristään yhdessä ... mutta eipä tuo haittaa vaikka muutama pisara korvaan osuukin sillä pieni miäs on vain niin mahottoman hyvillään hellyydestä... ja eiköhän se jossain vaiheessa lopu kun emme tee asiasta suurta numeroa!
        Me elämme rakkauden ehdoilla ... ja teemmehän me ihmisetkin mokia niin miksi emme hyväksyisi "mäykkyimmeisen" pieniä virheitä !


    • Titityyyy

      mikäli et tee siitä sellaista.
      Meillä karkeakarvaiselta tytöltä pisut tuli ainakin 5 - 6 vuotta, määrä tietysti väheni pikkuhiljaa. Meillä ongelmaa helpotettiin sillä, että menimme aina ulos " vieraita" vastaanottamaan, helpotti siivoamista.
      Ensin se tosiaan naurattaa, sitten vähän harmittaa ja sitten siihen tottuu. Kuka sitä ei kestä, pysyköön poissa. Onnea uudelle perheenjäsenelle ja risuja kumppanillesi, joka on............

      • hajustiina

        oppinut rakastamaan pientä ukkelia :)


    • 28

      Meillä myös ilopissoja vielä neljän vuoden iässä. Tässä taannoin nostin "vauvamaisesti" syliin selälleen, niin toinen innostui niin, että suoraan seinään suihkusi kuin painepesurista. Hetken ihmettelin kunnes tajusin mistä se tuli :D Mitä vähemmän itse malttaa hyysätä, sitä vähemmän ilopisuja...mutta onko se nyt niin vakavaa :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2288
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1984
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1812
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1542
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1422
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1382
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      40
      1375
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe