Argh. Kyseessä siis 04 megane, 1.5 dci. Nyt pakkasilla on tullut eteen käynnistysongelmat. Akku on vaihdettu, nyt 75 amp hopea-kalium akku. Mitä seuraavaksi. Hehkutulppien vaihtoko? Käynnistäminen on ihan tuskaa jos auto on ollut vaikka 8h ilman käyttöä ja vaikka kuinka olisi roikkunut roikassa. Nyt parina aamuna olen saanut sen käyntiin raivoisan retuuttamisen jälkeen. Yrittää kyllä käynnistää, mutta ei vaan hörähdä. Jos autoa on käytetty viimeisen parin tunnin aikana, niin käynnistyksessä ei ole mitään ongelmaa.
Megane 1.5 dci käynnistysongelmat
6
5169
Vastaukset
- ajettu?
Voisiko olla jo itse kone väsynyt?
- ööäää
Se hörii jostakin ilmaa. Tarkistaisin ensiksi polttoainesuodattimen ja sen tiivisteet, polttoaineletkujen kunnon (kylmänä kovia, jolloin vuotavat herkemmin ilmaa, jos ovat imupuolen ongelmia) takaiskuventtiili.
- ööääää
ööäää kirjoitti:
Se hörii jostakin ilmaa. Tarkistaisin ensiksi polttoainesuodattimen ja sen tiivisteet, polttoaineletkujen kunnon (kylmänä kovia, jolloin vuotavat herkemmin ilmaa, jos ovat imupuolen ongelmia) takaiskuventtiili.
hehkut kannattaa toki tarkistaa.
- tuskin,
"Voisiko olla jo itse kone väsynyt? "
sillä on miljoonaa keretty ajamaan kuudessa vuodessa.
- Hehkutulpat vaiohtoo
Kiitos pojat (??) Hehkutulppien vaihto auttoi. Auto on taas oma iloinen itsensä.
- Renumies129
yleensähän Renaultissa hehkun rikkoutuminen sytyttää "Check Injection" valon kojetaulussa. Tämä valo palaa /syttyy kylmänä moottoria käynnistettäessä, mutta kun moottori on lämmin ja käynnistät valo ei pala. Eikö autossasi ko. valo syttynyt ollenkaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1676494Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv1023011Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?1021835Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!
Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am471566Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko111280Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m81164- 141153
- 541110
Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N751043- 171040