Estrogeelin määrä?!?!

Hermot menee...

Mistä hitosta tietää koska on tarpeeksi geeliä käytössä? Aikaisemmin mulla oli 50 mikrogramman laastari, mutta se tuntui tehottomalta. Olen nyt yrittänyt käyttää 4 cm geeliä eli n. 70 mikrogrammaa mutta en tiedä riittääkö sekään. Kauhea päänsärky koko ajan, mistä en tiedä tuleeko se liian vähästä vai liian paljosta estrogeenista. Muita liikaoireita ei ole, ei turvota, ei rintojen kipeyttä eikä pahoinvointia. Eli voisko tuo 4 senttiä sittenkin olla liian vähän? Hemmetti näitten kanssa!! Ajattelin tän kierron jälkeen kokeilla Femostonia,... josko siitä joku järkevä apu olisi...

13

2959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oisko näin

      Taitaa olla liian pieni annostus, koska mun estrogeltuubissa on 5-7,5cm. Femostonpillerin minimikin on jo 1milligramma ja toi sun mittas on käännettynä 0,7milligrammaa. Voit laittaa geeliä tuon 7,5cm, niin sekin on vasta 1,5milligrammaa estradiolia

      • peikki

        Siis Kuinka monta pumppausta pullosta jos on pumppupullo käytössä otatte tuota geeliä???? mulle kun määrätty yksi punppaus iltaisin.


      • peikki
        peikki kirjoitti:

        Siis Kuinka monta pumppausta pullosta jos on pumppupullo käytössä otatte tuota geeliä???? mulle kun määrätty yksi punppaus iltaisin.

        mitkä paikat johon geeliä käytätte? tuleeko teille ihottumaa tai kuivaako iho?


      • näin mä
        peikki kirjoitti:

        Siis Kuinka monta pumppausta pullosta jos on pumppupullo käytössä otatte tuota geeliä???? mulle kun määrätty yksi punppaus iltaisin.

        Yksi pumppaus antaa 0,75mg ja 2pumppausta 1,5mg. Itse käytän kahta painallusta, mutta jos tuo yksi painallus sulle riittää, niin se on ok.


      • dddddd
        näin mä kirjoitti:

        Yksi pumppaus antaa 0,75mg ja 2pumppausta 1,5mg. Itse käytän kahta painallusta, mutta jos tuo yksi painallus sulle riittää, niin se on ok.

        Mitä tuo määrä vastaa suurinpiirtein pillerin mg:aa???????


      • luultavasti näin
        dddddd kirjoitti:

        Mitä tuo määrä vastaa suurinpiirtein pillerin mg:aa???????

        Esim. Novofem tai Femoston pilleri sisältää estrogeeniä 1milligrammaa ja Estrogelputkilosta 1cm vastaa 0,2milligrammaa. Eli 5cm geeliä vastaa 1,0milligrammaa, siis saman verran, kuin esim. Novofem. Estrogel pumppupullosta 1 painallus taasen 0,75milligrammaa ja 2 painallusta 1,5milligrammaa. Geelituubista on helpompi annostella mahdollisemman pieni annostus.


    • voin hyvin hoidosta

      mä oon ihan sekaisin, voin kyllä hyvin estrogeenistä. pumppu pullosta otin 3 pumppausta. heitin pois pakkauksen ja en muista kuinka paljon se vastasi estradiolia. nyt sain geeliä tuubissa ja laitoin ihan pokkana 2 kertaa tuubista viivan joka vastasi ehkä mittatikkua tai vähän enemmän. en tiedä ollenkaan kuinka paljon saan siitä estradiolia. istun ja ihmettelen mitä kroppa sanoo seuraavaksi. ilman hoitoa saan paniikkikohtauksia jotka veisivät minut sairaalaan hetimmiten. terolut on 10 päivää kuukaudessa. YSTÄVÄLLISESTI VASTATKAA JOKU JOKA TODELLA TIETÄÄ !!!!! TERV., Moona

      • apuja vähän

    • violet70

      Sinulle "voin hyvin hoidosta" selailin lääkeopusta ja sain selville, että punppupullossa estrogeenigeeliä on kahta erinimistä valmistetta.
      Estrena pumpusta 1 pumppaus antaa 0,5mg estrogeeniä ja Estrogel pumpusta 0,75mg estrogeeniä ja Estrogel tuubista 1 täysi mittaurallinen on 1,5mg. Riipuen siitä kumpi pumppuvalmiste sinulla oli aiemmin käytössä saat nyt joko vähän enemmän tai saman verran estrogeeniä.
      Toivotaan että tuntuu kuitenkin hyvältä. Melko pian varmaan huomaat kuitenkin sen olossa. Tosin kuten aiemmin tuli jo ilmi on joskus melko vaikeaa tulkita oireista onko annos liian pieni vai suuri ja että samaa annosta kannattaisikin käyttää vähän pidemmän aikaa, jotta saa selville miten on.
      Toivotaan että vähän osasin auttaa :) Tsemppiä sinulle!

      • Moona taas

        kiitos vastauksesta tulin itse samaan tulokseen, otan tikullisen kokonaan ja sillä mennään. katson sitten vointia.. kiitos yställisyydestäsi ! hyvää joulua !!!


    • kengännööri

      Minulle gyne määräsi 1-3 annosta pumppupullosta - oireiden mukaan. Sanoi, että yleensä kaksi pumppausta riittää, mutta on henkilökohtaista.

      Olen käyttänyt yhtä annosta tähän mennessä, mutta juuri tässä pari päivää olen alkanut pohtia, että josko tämä nyt olisi kuitenkin sen kahden annoksen paikka, kun yhä pelaan peiton kanssa öisin ja nyt on alkanut tuntua alapäässä sellainen epämääräinen kuivumisen tunne. Miten olette päätelleet kohdallanne annosken tarpeesta?

      Itse alkuun levitin vatsaan, mutta alkoi kutista. Nyt käsivarsiin ja reisiin.

    • Raily

      Käytän estrogeeliä mittatikulla.
      Laitan aamulla yhden tikullisen, eli 1,5 mg ja illalla kaksi tikullista, eli 3 mg siksi, että saisin nukuttua, mutta vaikka päiväannos on yhteensä 4,5 mg, niin joka yö tulee kuumia aaltoja ja valvontaa, ellen yölläkin lisää annosta.

      Yhteensä käytän päivässä noin 5 - 5,5 mg geeliä - melkein neljä tikullista (neljä tikullista olisi 6 mg).

      Eräs gynekologi käyttää 6 mg, ja jotkut vielä enemmän, sillä kaikilla ei geeli imeydy samalla tavalla ihon läpi.

    • vaimokkeena

      Pyytäkää lähete verikokeeseen FSH pitää olla alle 5. Mulla se on 9 ja käytänkin nyt seuraavaan verikokeeseen asti 5 urallista päivittäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe