GIMP 2.6.8 näkyy olevan eri suuruisia asennusohjelmia netissä. MIKÄ niistä on oikea ja onko joku feikkiä?
Asensin sen suurimman ja asennus onnistui muuten, mutta kieli on englanti enkä saa sitä vaihdettua. Ei ole mitään valikkoa, mihin kielenvaihto-ohjeissa viitataan. Onko vika siinä, ettei minulla ole GTK:ta asennettuna ensin?
GTK:ta näkyy löytyvän noin 30 kpl erilaisia. Mikä näistä pitäisi imuroida, että Gimpin asennus ja kielivalinta onnistuisi? Käyttöjärjestelmäni on W7. Jos tilaan GTK GIMP -paketin, sieltä tulee pelkkä GIMP ilman GTK:ta ja suomenkielinen teksti ei onnistu.
Mikä helvetti siinä on, ettei näitä tietokoneohjelmia saada toimiviksi vaan kaikki on keskeneräistä? Aiemmin Gimpin asennus onnistui suomeksi, mutta silloin sainkin GTK:n ladattua Gimpin sivulta, nyt sitä ei sieltä saa.
GIMP asennus
8
725
Vastaukset
- VF14jGB6b0
Johtuu paljolti siitä että näitä tehdään harrastepohjalta ja Gimpin porukka ei edes tue Windowsia virallisesti. Kun lyöt kaupassa tonnin tiskiin, saat viimeistellyn Photoshopin ja ei tarvitse kitistä.
- hölöttäjä2010
Tuosta linkistä juuri latasin Gimpin. Siellä EI OLE GTK:ta, vaikka sellaisen väitetään olevan paketissa.
Ei oikein innosta maksaa tonnia toisesta ohjelmasta noin kymmenestä vuosittaisesta kuvankäsittelystä omaan käyttöön.
- 2+18
GIMP 2.6.8 ja huom. download.fi kautta eli katso vähän sivustoja mistä otat. Toimii loistavasti suomenkielisenä eikä tartte GTK:ta ollenkaan. Helppoa. Paitsi Photoshop on selvästi parempi - mutta maksullinen.
- reewr teerg edg
GTK piti asentaa ensin ja sitten Gimp. Nuo ilmaisohjelmat nyt ovat vähän tuollaisia, johtuu siitä että ne ovat ilmaisia. Miks muuten pitää olla suomenkielinen? Mulla on aina kaikki ohjelmat olleet englanniksi, koska ammattikieli kuitenkin on englanti ja suomenkieliset käännökset usein ihan pölöjiä.
Siksi pitää olla suomenkielinen, kun kuulun siihen ikäluokkaan, joka ei saanut oppia ulkomaan kieliä. Jotenkuten pärjään kirjoitetulla englannilla, mutta varmuus paras. Toisekseen niitä englanninkielisiä ammatteja ei kovin paljoa Suomessa ole vaikka mm muuan suuri energiayhtiö on jo 10 vuotta kehunut olevansa englanninkielinen. Ei sitä työelämässä huomannut muuten kuin sen omasta väitteestä.
- 18+3=?
mulle oli tosi vaikeeta käsittää suomalaisia nimä, kun olen käyttänyt englanninkielistä Photoshopia. Hauskaa Gimpissä oli se, että sanoja oli molemmilla kielillä:) No mites ny käännät vaikka Twirl...hehhee. En mä tohon Gimpiin tuhlaa aikaa, mutta on se hyvä osata sekin; varsinkin kun alussa oli moni valikko piilossa, hankala juttu sellaiselle, joka on aloittelija ja jää sit heti jumiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303491Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91558Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131473Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241265Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34893Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242883- 60869
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.130858Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98819