GIMP asennus

GIMP 2.6.8 näkyy olevan eri suuruisia asennusohjelmia netissä. MIKÄ niistä on oikea ja onko joku feikkiä?
Asensin sen suurimman ja asennus onnistui muuten, mutta kieli on englanti enkä saa sitä vaihdettua. Ei ole mitään valikkoa, mihin kielenvaihto-ohjeissa viitataan. Onko vika siinä, ettei minulla ole GTK:ta asennettuna ensin?

GTK:ta näkyy löytyvän noin 30 kpl erilaisia. Mikä näistä pitäisi imuroida, että Gimpin asennus ja kielivalinta onnistuisi? Käyttöjärjestelmäni on W7. Jos tilaan GTK GIMP -paketin, sieltä tulee pelkkä GIMP ilman GTK:ta ja suomenkielinen teksti ei onnistu.

Mikä helvetti siinä on, ettei näitä tietokoneohjelmia saada toimiviksi vaan kaikki on keskeneräistä? Aiemmin Gimpin asennus onnistui suomeksi, mutta silloin sainkin GTK:n ladattua Gimpin sivulta, nyt sitä ei sieltä saa.

8

669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VF14jGB6b0

      Johtuu paljolti siitä että näitä tehdään harrastepohjalta ja Gimpin porukka ei edes tue Windowsia virallisesti. Kun lyöt kaupassa tonnin tiskiin, saat viimeistellyn Photoshopin ja ei tarvitse kitistä.

    • hölöttäjä2010
      • Tuosta linkistä juuri latasin Gimpin. Siellä EI OLE GTK:ta, vaikka sellaisen väitetään olevan paketissa.
        Ei oikein innosta maksaa tonnia toisesta ohjelmasta noin kymmenestä vuosittaisesta kuvankäsittelystä omaan käyttöön.


      • Tänään sitten löysinkin oikean version GTK:ta ja sain Gimpin asennettua suomeksi.


    • 2+18

      GIMP 2.6.8 ja huom. download.fi kautta eli katso vähän sivustoja mistä otat. Toimii loistavasti suomenkielisenä eikä tartte GTK:ta ollenkaan. Helppoa. Paitsi Photoshop on selvästi parempi - mutta maksullinen.

    • reewr teerg edg

      GTK piti asentaa ensin ja sitten Gimp. Nuo ilmaisohjelmat nyt ovat vähän tuollaisia, johtuu siitä että ne ovat ilmaisia. Miks muuten pitää olla suomenkielinen? Mulla on aina kaikki ohjelmat olleet englanniksi, koska ammattikieli kuitenkin on englanti ja suomenkieliset käännökset usein ihan pölöjiä.

      • Siksi pitää olla suomenkielinen, kun kuulun siihen ikäluokkaan, joka ei saanut oppia ulkomaan kieliä. Jotenkuten pärjään kirjoitetulla englannilla, mutta varmuus paras. Toisekseen niitä englanninkielisiä ammatteja ei kovin paljoa Suomessa ole vaikka mm muuan suuri energiayhtiö on jo 10 vuotta kehunut olevansa englanninkielinen. Ei sitä työelämässä huomannut muuten kuin sen omasta väitteestä.


      • 18+3=?

        mulle oli tosi vaikeeta käsittää suomalaisia nimä, kun olen käyttänyt englanninkielistä Photoshopia. Hauskaa Gimpissä oli se, että sanoja oli molemmilla kielillä:) No mites ny käännät vaikka Twirl...hehhee. En mä tohon Gimpiin tuhlaa aikaa, mutta on se hyvä osata sekin; varsinkin kun alussa oli moni valikko piilossa, hankala juttu sellaiselle, joka on aloittelija ja jää sit heti jumiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      325
      3203
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      223
      1994
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1612
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1427
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1309
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      284
      1243
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      1001
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      878
    Aihe