Aamulla oli vartin verran kauhea kipu alavatsassa, samanlainen kuin ovulaatiokipu, oikein huippasi, kuuma suihku auttoi ja kipu loppui. voisiko vielä olla ovulaatiota vaikka menkkoja ole ollut kuin kahdet viime vuonna?
olisiko lopun enteitä, eli niitä viimeisiä tapahtumia alapäässä? silloin kuin tuli eka vaihtarioireita oli pari kertaa tuollainen samanlainen kipu, lääkärissä olen sen jälkeen käynyt ja kaikki ok. vuotoja ei ole.
Ovulaatio???
11
3989
Vastaukset
- vuosimalli-55
Enpä usko tuohon ovulaatioon, mutta mulla ei kylläkään koskaan ollut silloin sen yhteydessä mitään kipuja. Viimeiset pari kolme vuotta, kun omat menkkani vielä tulivat, niin en tuntenut mitään ovulaatioon viittaavaa. Menkkani loppuivat viime elokuussa. Ennen aina siihen aikaan tuli vähä niinku "kiima päälle" ja rinnat aristivat ym, mutta mitään kipuilua ei kyllä ollut. Nyt kun on limakalvot alkaneet kuivua, niin virtsavaivoissa on inhoittava kipua..
- Sitä sattuu
se vihon viimeinen munasolu, joka oli sinnitellyt hengissä tähän saakka. Minulla oli aikoinaan niin ankaria ovulaatiokipuja, etten pystynyt ajoittain edes kävelemään niiden aikana ja ne pahenivat vaihdevuosien lähestyessä. Muistelen, että minulla oli joitakin kipukohtauksia vielä silloinkin kun kuukautiset tulivat muutaman kuukauden valein enää.
- ap..
se se varmaan oli, viiminen munasolu (ellei sitten toiseksi viimeinen tai....). mulla oli kans 'vanhempana' kauheat ovukivut, jotka kesti vartista pariin tuntiin, ei voinut istua ei kävellä, ei tehdä mitään, nuorena sellaisia ei ollut. kuukautiskivut oli pieniä niiden rinnalla vaikka nekin kamalia olivat.
rinnatkin on olleet aika kipeet viime päivinä, ja 'kiima' oli viime viikolla..ihan niinkuin silloin joskus ennen ;)
- Luulennäin
Luultavasti siellä oli kysta, joka puhkesi. Eli jonkunlaista munarakkulaa on yrittänyt kasvaa.
Todennäköisemmin se kuin ovulaatio... mutta kohtapahan sen näet. Nimittäin, jos se oli ovulaatio, tulee sinulle kohta kuukautisetkin.- luulen myös
Samaa mieltä, että kysta ennen, kuin ovulaatio, mutta odotellaan ap:n menkkojen alkamista:)
- ap...
luulen myös kirjoitti:
Samaa mieltä, että kysta ennen, kuin ovulaatio, mutta odotellaan ap:n menkkojen alkamista:)
nyt sitten oli tullut verta pöksyihin, ei paljoa mutta kuitenkin. aikaa ovulaatiosta vajaa viikko, ennen vanhaan oli muistaakseni 10-14 vrk kun alkoi menkat.
vähän on kuukautismainen olokin vatsanpohjassa, ei särje mutta 'tuntuu'. - Tuskinvain
ap... kirjoitti:
nyt sitten oli tullut verta pöksyihin, ei paljoa mutta kuitenkin. aikaa ovulaatiosta vajaa viikko, ennen vanhaan oli muistaakseni 10-14 vrk kun alkoi menkat.
vähän on kuukautismainen olokin vatsanpohjassa, ei särje mutta 'tuntuu'.Tuskin oli kuitenkaan ovulaatio.
Ovulaation jälkeen muodostuu keltarauhanen, joka "kypsyttää" limakalvon alkion kiinnittymistä varten. Ellei raskautta tule, limakalvo kypsyttyään vuotaa pois.
Koska sinun "ovulaatiostasi" on vain 5 päivää, ei keltarauhanen ole ehtinyt mitenkään toimia limakalvon kypsyttämiseksi. Myöskin keltarauhasen surkastumisesta menee 2 - 5 pv ennen kuin vuoto alkaa. - ap..
Tuskinvain kirjoitti:
Tuskin oli kuitenkaan ovulaatio.
Ovulaation jälkeen muodostuu keltarauhanen, joka "kypsyttää" limakalvon alkion kiinnittymistä varten. Ellei raskautta tule, limakalvo kypsyttyään vuotaa pois.
Koska sinun "ovulaatiostasi" on vain 5 päivää, ei keltarauhanen ole ehtinyt mitenkään toimia limakalvon kypsyttämiseksi. Myöskin keltarauhasen surkastumisesta menee 2 - 5 pv ennen kuin vuoto alkaa.Oli mikä oli mutta menkat (vuoto) on päällänsä, kohtalaista vuotoa, ei klimppejä, eikä kipuja.
Mutta tässä iässähän on kaikki sekaisin alapäässä. vuodot tulee milloin sattuu, kestää päivästä kolmeen kuukauteen jne. - niinpä vaan
ap.. kirjoitti:
Oli mikä oli mutta menkat (vuoto) on päällänsä, kohtalaista vuotoa, ei klimppejä, eikä kipuja.
Mutta tässä iässähän on kaikki sekaisin alapäässä. vuodot tulee milloin sattuu, kestää päivästä kolmeen kuukauteen jne.Kyllähän 53veelle vielä vuotoja pukkaa, vaikka joillekkin loppuvat hyvinkin aikaisin. Itselläni luultavasti loppuivat 54ja puoli vuotiaana, kun niitä ei nyt ole enää kuulunut 5kuukauteen ja hyvä näin. Viimeinen vuosi olikin melkein pelkkää vuotamista, mutta mitään häikkää ei gyne löytänyt. Kai se oli sitä lopun meininkiä vaan:) Me olemme kaikki niin erilaisia, että kait se sulla hyvinkin voi olla ovulaatiokin se viimekertainen kipusi:) Me naiset vaan ollaan välillä, niin armottomia..
- mummis -61
Mulla ei ole ollut menkkoja enää kuukausiin (hormonikovaushoito), olen sen nyt lopettanut ja ottanunu lugestroneja että saisin tyhjennysvuodon aikaan kun supistelee välillä reilusti.. Tänään tein huvikseni ovulaatiotestin joka oli hyvin vahva plussa. Ei kai 53-vuotiaana enää ovulaatioita ole?
- hikinenakka
Mulla on vielä jonkinlainen kuukautiskierto, mutta menkkoja ei tule. Välillä limaa kuten oviksen aikaan, muttei menkkoja ole ollut puoleen vuoteen. Sitä edellisetkin kuukausia sitten. Rinnatkin välillä paisuu ja "kiima" valtaa mielen....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983