Ei Duunia mistään

Masa vaan

Sain lähes vuosi sitten YT Vahtimiehen paperit ja CV t on menny kaikille varustamoille osalle useammankin kerran eikä mitään.
Onko tosiaan näin, kaveri sai jobin kun lupas seilata ilmatteeks ihan vaan meripäiviä varten.
Onko muut vastavalmistuneet saaneet töitä.

11

988

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hubabuba

Nyt on suomeksi sanottuna helvetin hankala työllistää itseänsä, oli melkein mikä tahansa kirja. Jos oli hankalaa ennen aloittelevana itsensä työllistää, ei ole homma yhtään siitä kyllä helpottunut. Taloudelliset suhdanteet on nyt niin.Muutenkin kauppa-laivasto on mitä on. Mut jos vesillä liikkuminen kiinnostaa, ovat ainakin jo ensi kesäksi hakemassa järville pikku matkustaja-aluksiin porukkaa, sekä rositalla oli mun mielestäni ilmoitus saaristolauttaan turun saaristoon.Palkoista ja työajoista en tiedä.

• Matrås

alaa olen jo ainakin väliaikaisesti vaihtanut, 8 kk odottelin ja ei yhtikäs mitään ilmaantunut ei edes talkkarin jobia ylösmakaavaan.

• II mestari
        Matrås kirjoitti:

alaa olen jo ainakin väliaikaisesti vaihtanut, 8 kk odottelin ja ei yhtikäs mitään ilmaantunut ei edes talkkarin jobia ylösmakaavaan.

muihin hommiin, toki ei niitäkään näytä liiemmälti olevan....

• vähä ihmetyttää kans

Unioniin ja kysy miksi esim Langh palkkaa kielitaidottoman ja ammattitaidottoman virolaisen puolikkaan kun teitä suomalaisia hyvin koulutettujakin olis työttömänä?

• että silleen

Jätkä ei oo seilannu neljään vuoteen(siis tää virontoivo)ja ne aikasemmatkin seilaukset jossain hinaajan rääpäleessä joskus.Ei edes solmun solmua osannu puhumattakaan muusta ammattitaidosta,suomenkieli oli tyyliin Kitos ja anteksi mätä?Sano semmoselle sitte jotain että hae maalikaapista skrapa ja punasta mönjää ahteritäkille..voi paska..arvaa tiesikö mikä on luotsileidari ja miten se laitetaan?Kaikki saanu selittää englanniksi kuin pikkulapselle..

• topreemi

Soita joka varustamoon kaks kertaa viikossa ,niin olet ekana miellessä kun tarvivat porukkaa.

• Masa vaan

jatkuvasti samoille henkilöille, CV:t olen lähettänyt ja kolmen kuukauden välein lähetän aina "päivityksen" vaikka eihän siinä CV: ssä mikään juuri muutu.

Tuo soittelu vaan epäilyttää, että tuntuuko liialta tyrkyttämiseltä jos jobia ei ole niin eihän ne työhönottajatkaan tietenkään mitään sille voi.

Nyt olisi mahdollisuuksia Helsinkiin kuukaudeksi vesibussiin täkkäriksi, mietin vain, että tätä vartenko tuota merikoulun penkkiä kulutettiin.

• topreemi
        Masa vaan kirjoitti:

jatkuvasti samoille henkilöille, CV:t olen lähettänyt ja kolmen kuukauden välein lähetän aina "päivityksen" vaikka eihän siinä CV: ssä mikään juuri muutu.

Tuo soittelu vaan epäilyttää, että tuntuuko liialta tyrkyttämiseltä jos jobia ei ole niin eihän ne työhönottajatkaan tietenkään mitään sille voi.

Nyt olisi mahdollisuuksia Helsinkiin kuukaudeksi vesibussiin täkkäriksi, mietin vain, että tätä vartenko tuota merikoulun penkkiä kulutettiin.

Epäilyttää .voi tuntua itsestä tyrkyltä .Mutta Elä anna periksi.

• maarepari

sama täällä. kävin merikoulua yhen kevään ja sain myös yt-kirjat, joillla sitten olen yrittänyt hakea töitä.
      yks juttu jäi harjoittelusta mieleen. olen maapuolen metallilinjan käynyt ja osaan siis hyvin metallihommat... myös koneessa. yks mua nuorempi laivarepari ei kestänyt että harjoittelija on sitä ammattitaitoisempi vaan puhui paskaa niin mestareille kun päällikölle... liioitteli törkeästi minun muka-huonosti tekemiä juttuja ja keksi omia paskoja sinne väliin. mestareilla ei menny läpi, päälliköllä kyllä, ja nyt jännittääkin mitä vahinkoa tuollainen mulkku voi saada aikaan jos menee muille yhtiöille levittämään tarinoitaan. vanhan sanonnan mukaan, jos haluaa ihmisten uskovan valheeseen niin ei ole loppujen lopuksi kyse kun siitä miten monta kertaa sitä toistaa niille.

• Matrås

sain muita hommia maista, tosin tilapäisiä mutta kuitenkin.

• välitäkinpoosu

Just nyt on tosi huono aika ja jos jobia vaan on, saa olla todella kiitollinen ja pitää siitä kiinni kynsin hampain. Ei ole työttömällä helppoa, varsinkin perämiehiä ja puolikkaita on huimia määriä työkkärissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      239
      4613
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3055
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2463
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1767
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1703
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      79
      1451
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      948
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe