Hei!
Onko kokemuksia OKL opiskelusta ilman lukiotaustaa? Itse olen hakukelpoinen, mutta ilman lukion todistusta ja mietin tuossa kun esim. Jkl:n OKL:n sivuja tutkailin, että tutkintorakenteessa oli miltei kaikkiin opintokokonaisuuksiin tarvittavana pohjakoulutuksena esim. "lukion lyhyt matematiikka"... yms. Järjestetäänkö jonkinlaisia pienimuotoisia kursseja niille, jotka opiskelevat muu kuin lukio pohjakoulutuksena, esim. juuri joku intensiivikurssi matematiikasta tms.? Miten me muut korkeakoulukelpoiset olemme huomioituina?
Miten lukion käymätön pärjää OKL:ssa?
6
884
Vastaukset
- 4nen
oletetaan että ne tiedot ja taifot on.
Etälukioissa voi suorittaa yksittäisiä kursseja vaikka matikasta...sinne vaan.
T. nimim. kokemusta on , nelosen matikkalainen- Harmi1
Joutuu tekemään 200%:sti enemmän työtä, koska ei ole tiedollisesti samalla tasolla muiden kanssa ja sillä tasolla, joka oletetaan hallitsevan jo opiskelujen alussa. Sisulla voi pärjätä. Onnea matkaan.
- RunMe
Harmi1 kirjoitti:
Joutuu tekemään 200%:sti enemmän työtä, koska ei ole tiedollisesti samalla tasolla muiden kanssa ja sillä tasolla, joka oletetaan hallitsevan jo opiskelujen alussa. Sisulla voi pärjätä. Onnea matkaan.
Kiitos näistä vastauksista. Pitäisi ottaa yhteyttä vielä yliopistoon ja kysellä sieltäkin aiheesta. On se kuitenkin kumma, kun olen kaikesta huolimatta korkeakoulukelpoinen. Minusta pitäisi ottaa enemmän huomioon myös ne, jotka eivät ole lukiota käyneet. Motivaatio on kuitenkin korkea. Kasvatustieteen appro on suoritettuna ja aineopinnot vuorossa seuraavana. Sisulla aion pärjätä, mutta olisihan se kiva tietää, jos olisi mahdollista syventää osaamistaan esimerkiksi juuri matematiikassa...
- Ilman yo-todistusta
RunMe kirjoitti:
Kiitos näistä vastauksista. Pitäisi ottaa yhteyttä vielä yliopistoon ja kysellä sieltäkin aiheesta. On se kuitenkin kumma, kun olen kaikesta huolimatta korkeakoulukelpoinen. Minusta pitäisi ottaa enemmän huomioon myös ne, jotka eivät ole lukiota käyneet. Motivaatio on kuitenkin korkea. Kasvatustieteen appro on suoritettuna ja aineopinnot vuorossa seuraavana. Sisulla aion pärjätä, mutta olisihan se kiva tietää, jos olisi mahdollista syventää osaamistaan esimerkiksi juuri matematiikassa...
Olen tähän asti pärjännyt vallan mainiosti ilman minkään sortin lukiopohjaa. Matematiikasta en tiedä muissa laitoksissa, mutta ei se minulle ainakaan erityisen vaikealta tuntunut. Tämä siis pätee, jos ei ole valitse kyseistä ainetta sivuaineekseen. Matematiikassa on ollut oleellisempaa ymmärtää matematiikan käsitteitä niin, että kykenee ne mahdollisimman tehokkaasti oppilaille avaamaan. Haitaksi ei tietenkään ole, jos matematiikkaan perehtyy jo ennalta.
Mikäli kielet ovat olleet aikasemmin ongelmana, saattaa OKL:ssä joutua tekemään tavallista enemmän työtä, mutta kyllä niistä jokainen läpi tavalla tai toisella pääsee. Eli jos pääset sisälle laitokseen, niin kyllä sieltä ajallaan vielä poiskin pääset. - RunMe
Ilman yo-todistusta kirjoitti:
Olen tähän asti pärjännyt vallan mainiosti ilman minkään sortin lukiopohjaa. Matematiikasta en tiedä muissa laitoksissa, mutta ei se minulle ainakaan erityisen vaikealta tuntunut. Tämä siis pätee, jos ei ole valitse kyseistä ainetta sivuaineekseen. Matematiikassa on ollut oleellisempaa ymmärtää matematiikan käsitteitä niin, että kykenee ne mahdollisimman tehokkaasti oppilaille avaamaan. Haitaksi ei tietenkään ole, jos matematiikkaan perehtyy jo ennalta.
Mikäli kielet ovat olleet aikasemmin ongelmana, saattaa OKL:ssä joutua tekemään tavallista enemmän työtä, mutta kyllä niistä jokainen läpi tavalla tai toisella pääsee. Eli jos pääset sisälle laitokseen, niin kyllä sieltä ajallaan vielä poiskin pääset.Kiitos, valoit hieman enemmän uskoa tulevaisuuteeni :) Kuten sanoin, motivaatio on kova ja harmittaa niin, kun joka paikassa tuntuu että se lukion todistus tarvitaan, vaikka korkeakoulukelpoisuus olisikin olemassa. Tiedän että ilma yo -todistusta olevia siellä OKl:ssakin on. No, toivotaan että tänä vuonna itsellänikin tärppää :)
- Opex
Minun mielestäni OKL on helpohko paikka opiskella ilman yo-taustaa (vertailukohtana humanistinen tiedekunta). Itse olen tosin ylioppilas, mutta todella huonoin arvosanoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019