Huomenta

iaurwen

Attetowniin on siis saatu rauha ja järjestys!

Miten aiotte viettää viikonloppua?

Minä rakentelin valkosipuliperunat uunivuokaan kypsymään ja aion kohta lähteä ottamaan sikainfluenssarokotetta. Join aamukahvit Tiuhti ja Viuhti -mukista. Lumitöitäkin pitäisi vähän mennä tekemään.

Mitä ajattelette sikainfluenssarokotteen ottamisesta tai ottamatta jättämisestä maailmankatsomuksellisena valintana?

15

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse sain sikapiikin jo viime vuonna, kun kuulun riskiryhmään (astma). Ei se minusta mikään maailmankatsomuksellinen valinta ole. Ihmiset jotka eivät ota rokotteita ties minkä hörhöaatteen takia ovat vapaamatkustajia, sekä idiootteja. Se on mahdollista vain siksi, koska suurin osa ottaa. Jos puolet jättäisi ottamatta, niin olisi ties minkälaisia epidemioita liikkeellä.

Aamukahvia tässä hörppäilen juuri. Itse lähden veljen perheen luona vierailemaan, linja-auton lähtö on parin tunnin kuluttua. Sitä sopii hoboseiskankin ihmetellä, mistä se voi johtua. Ateitsisena evoluutsionitsina minun pitäisi tietenkin vain koettaa tappaa heidät eikä yrittää sosiaalista kanssakäymistä, koska darwinistinen ohjeemme kuuluu "vahvimman eloonjäänti".

• Kössönöm

"Ihmiset jotka eivät ota rokotteita ties minkä hörhöaatteen takia ovat vapaamatkustajia, sekä idiootteja."

- Millä tavalla olen vapaamatkustaja sekä idiootti, kun en ota piikkiä?

• Aatami9 (ei kirj)
        Kössönöm kirjoitti:

"Ihmiset jotka eivät ota rokotteita ties minkä hörhöaatteen takia ovat vapaamatkustajia, sekä idiootteja."

- Millä tavalla olen vapaamatkustaja sekä idiootti, kun en ota piikkiä?

sillä oikeastaan sikapiikkiä, vaan yleensä rokotuksia. Se, että rokotteen ottamattomuus ei ole riski, johtuu siitä että suurin osa ottaa ne. Jos rokotteiden ottamattomuus olisi yleistä, taudit joilta ne suojaa leviäisivät epidemioina.

• Kössönöm
        Aatami9 (ei kirj) kirjoitti:

sillä oikeastaan sikapiikkiä, vaan yleensä rokotuksia. Se, että rokotteen ottamattomuus ei ole riski, johtuu siitä että suurin osa ottaa ne. Jos rokotteiden ottamattomuus olisi yleistä, taudit joilta ne suojaa leviäisivät epidemioina.

jota nyt tarjotaan, on edelleen arvoitus. Siitä on niin ristiriitaista tietoa, että minä en riskiä ota. Ne rokotukset, joita lapsille neovoloissa annetaan, ovat useiden vuosien tutkimustyön tuloksia. Tämä ei sellainen ole ja tätäkin on kahta eri sortimenttia.

Saan yleensä lääkkeestä kuin lääkkeestä sivuvaikutuksia. Nyt jo markkinoilta poistettu, mutta muutama vuosi sitten käsikauppalääkkeenä myyty tulehduskipulääke Vioxx nosti minulle 40 asteen kuumeen. Viime vuonna sain reseptilääkkeestä niin hirveitä iho-oireita, että ei kiitos enää millekään lääkkeelle.

Oliskohan jotain kolmannes suomalaisista rokotettu tai niillä main. Meitä "vapaamatkustajia" on siis paljon. THL:n maine luotettavana laitoksena on kärsinyt kovan kolauksen, eikä siinä mainoskampanjat auta.

• näin H1N1:n sairastaneena en ajatellut ottaa rokotetta jälikäteen. Sehän olisi vähän kuin rauskauden ehkäisy seuraavan päivän pillerillä - miehille.

• ... piikin, vaikka todennäköisesti sairastin possun. Todennäköisesti tulee uusi possuaalto kun se on kiertänyt pallon ja kerännyt pari uutta ja lahjakasta mutaatiota. Niin kävi Espanjantaudissakin. Suosittelen, vaikka puhutaankin vain todennäköisyyksistä ja voi tulla pahempi versio tai olla tulematta....

• HooFoo kirjoitti:

... piikin, vaikka todennäköisesti sairastin possun. Todennäköisesti tulee uusi possuaalto kun se on kiertänyt pallon ja kerännyt pari uutta ja lahjakasta mutaatiota. Niin kävi Espanjantaudissakin. Suosittelen, vaikka puhutaankin vain todennäköisyyksistä ja voi tulla pahempi versio tai olla tulematta....

eipä se nykyinen rokote mutaatioon tehoa....

• sain rokotteen ensimmäisten joukossa, en siksi, että olisin sairaanhoitaja tai raskaana, vaan siksi, että minulla perussairaus, jonka nojalla sen sain. Se toimi odotetusti. Kummitytön synttäreille pitäisi mennä umpiuskovaiseen perheeseen tänä iltana. Pidän heistä ihmisinä, mutta en aio veisata virsiä.:-)

• Rompix

Piikki on otettu ja tulin siitä todella kipeäksi, tosin se kesti vain yhden illan. Veljeni sairasti possunuhan ja siihen verrattuna puolen päivän sairastaminen oli lasten leikkiä, joten suosittelen piikkiä sivuvaikutuksista huolimatta. Muille tutuille ei ole tullut kuin käsi kipeäksi.

Salaliittoteoreetikot epäilevät valtion ruiskuttavan meihin nanorobotteja milloin milläkin motiivilla tai tämän olevan pirun merkki otsaan tms. Ei sitä ole pakko ottaa, mutta luonnon valinta toimii joka tapauksessa.

• Eli vähän Nykäsmäisesti: Ehkä otan, ehkä en. Päätän sitten kun tarjotaan kyseistä piikkiä. Perusterve kun olen, niin tuskin siitä mitään sivuvaikutuksia mulle tulisi. Osallistuin lintuinfluenssa rokote tutkimukseen ja olin aika tylsä tutkittava, koska sivuvaikutus päiväkirjaan ei tullut juurikaan merkintöjä.

• Kössönöm

eivät liity toisiinsa. En aio ottaa rokotetta.

Viikonloppuna aion selvittää tietsikan mysteeriä. Tikku ei ota vastaan tekstiä. Eilen putsasin virustorjunnan pikasiivouksella vakoiluohjelman jälkiä. Saattoi sinne vielä jotain jäädä, joten laitan ensi yöksi sen laajan siivouksen ja sitten varmaan edelleen ihmettelen miksi tikkuun ei voi tallentaa.

• rokotteen ottaminen ja maailmankatsomus voivat ehkä liittyä yhteen, että joku jumalaan uskovainen voisi jättää asian herran haltuun tietoisesti luottaen, että tämä herra estää viruksia osumasta kohdalle.

Muutenkin ilmenee sellaista uskonvaraisuutta näissä tartunta-asioissa: eräs tuttavani toisteli silmät palaen ennen joulua useaan kertaan, että sinkki, seleeni ja D-vitamiini kaatavat KAIKKI tartunnat, ja rokotteita ei pidä MISSÄÄN TAPAUKSESSA ottaa, koska ne ovat HENGENVAARALLISIA. Nyt tämä sama sinkinsyöjä on ollut tämän vuoden puolella jo kaksi kertaa flunssan takia sairaslomalla.

Meille työnantaja suositteli rokotteen ottamista, hommasipa vielä kaupunginhygienistinkin (tai jonkin sellaisen) puhumaan rokotteen ottamisen puolesta, ja minä omalta osaltani vakuutuin siitä että se kannattaa ottaa, kun tekee sellaista työtä, että tapaa jatkuvasti lähietäisyydeltä paljon ihmisiä ja varsinkin lapsia. No, nyt minä tulin sieltä rokotusreissulta ja odottelen, tuleeko sivuvaikutuksia. Valkosipuliperunat hautuivat makoisiksi uunissa sillä aikaa, nam.

• Kössönöm
        iaurwen kirjoitti:

rokotteen ottaminen ja maailmankatsomus voivat ehkä liittyä yhteen, että joku jumalaan uskovainen voisi jättää asian herran haltuun tietoisesti luottaen, että tämä herra estää viruksia osumasta kohdalle.

Muutenkin ilmenee sellaista uskonvaraisuutta näissä tartunta-asioissa: eräs tuttavani toisteli silmät palaen ennen joulua useaan kertaan, että sinkki, seleeni ja D-vitamiini kaatavat KAIKKI tartunnat, ja rokotteita ei pidä MISSÄÄN TAPAUKSESSA ottaa, koska ne ovat HENGENVAARALLISIA. Nyt tämä sama sinkinsyöjä on ollut tämän vuoden puolella jo kaksi kertaa flunssan takia sairaslomalla.

Meille työnantaja suositteli rokotteen ottamista, hommasipa vielä kaupunginhygienistinkin (tai jonkin sellaisen) puhumaan rokotteen ottamisen puolesta, ja minä omalta osaltani vakuutuin siitä että se kannattaa ottaa, kun tekee sellaista työtä, että tapaa jatkuvasti lähietäisyydeltä paljon ihmisiä ja varsinkin lapsia. No, nyt minä tulin sieltä rokotusreissulta ja odottelen, tuleeko sivuvaikutuksia. Valkosipuliperunat hautuivat makoisiksi uunissa sillä aikaa, nam.

on lääkäreidenkin keskuudessa erimielisyyttä. Yritin löytää tietoa siitä, kuinka moni on Suomessa rokotteen ottanut, mutta en löytänyt. Muistelisin, että taannoin joku lääkäri olisi sanonut, että vasta kolmannes on rokotettu.

http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=136

• ..tehden meni. Nyt sitten nukkumaan. :-)

• Tango_Delirium

"Mitä ajattelette sikainfluenssarokotteen ottamisesta tai ottamatta jättämisestä maailmankatsomuksellisena valintana?"

Tiedä siitä maailmankatsomuksellisesta näkökannasta, mutta piikkiä en ole ainakaan toistaiseksi ottanut. Päätökseni ei perustu mihinkään salaliittoteorioihin, mutta nähdäkseni rokotteen pitkäaikaisvaikutuksista ei tiedetä vielä tarpeeksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      14
      3170
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      123
      1359
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1248
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      257
      1092
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      55
      1067
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      66
      994
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      891
    8. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      41
      872
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      831
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      778
    Aihe