Orb Audio Mod1

Einari Juntti

Olen harkitsemassa Orb Audio Mod1 PLUS Home Theater Speaker System - 5.1 kaiutinjärjestelmää kotiteatteriin. Se joutuisi hoitamaan myös musiikin kuuntelun radiosta ja satunnaisesti CD:ltä. Onko kenelläkään käytännön kokemuksia noista Orb Audion pallukoista ja subbarista?

3

2571

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saapui juuri yksi pari tuota mod1:stä vanhan wharfedale 9.1 tilalle.

Nopeat kokemukset kun alkoi ääntä tulemaan. Ei pärjää wharfedale 9.1 parille.
      plussat: Todellakin koko ja tyylikkyys :D
      Seinäkiinnityksen helppous
      Ääni on omin sanoin Melko terävä ja puhe tulee selkeästi ei kumisten
      Hintaisekseen varteen otettava vaihtoehto ( itsellä nuo menevät myöhemmin takakaiuttimiksi kun rahaa saa)

miinukset:
      Basson puute, ei toivoakaan että kuuluisi bassoa ilman subbaria. Ja veikkaisin että vähän sama ongelma vaivaa mod2*:kin kerran ovat rakenteeltaan samanlaiset.
      Koko :D Kyllä sen koon puutteen myös huomaa. Ääni jonkin verran "paikallista" eikä leviä niin tasaisesti kuin wharfedalella, joissa bassokin oli ihan eri luokkaa jo 9.1 mallissa. Wharfen heikkous oli mielestäni puolestaan "tunkkaisuus" Puheet olivat liiankin matalalla äänellä ja siksi hieman puhe epäselveentyi. Orbissa puheet tulevat paremmin.

Lopuksi: Jos haluat musiikkiin hyvät kaiuttimet, en suosittele mod1 paria. Ei riitä bassot mitenkään ilman subia. Itse suunnitteilla Amphion helium 3:set myöhemmin eteen ja orbit taakse seinälle , ne palvelee leffa käytös ihan riittävästi surround kajareiksi.

• Tosin tuosta orbin subista ei ole kokemuksia :d Äskeinen teksi vähän jos joku muu haluaa kokemuksia tuosta mod1 parista.

• johanfrederik
        sfinski80 kirjoitti:

Tosin tuosta orbin subista ei ole kokemuksia :d Äskeinen teksi vähän jos joku muu haluaa kokemuksia tuosta mod1 parista.

Juuri takakaiuttimiksi minäkin haluaisin Orbit nimenomaan koon takia, mutta kysymys koskee myyjää. Onko Suomessa Orb:ia myyvää liikettä, netistä en ainakaan vielä ole löytänyt? Netissa on Orb Audio Finland, mutta se ohjaa Orbin kotisivulle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1787
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1598
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      49
      1134
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1010
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      939
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      46
      838
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      800
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe