Menin selän yliliikkuvuuden takia tutkimuksiin ja jouduin sit reumakokeisiin. Käsissä ja jaloissa aamuisin jäykkyyttä...Polvet ja käsivarret yliojentuvia. Lääkäri siis aamuisen jäykkyyden takia epäilee reumaa! Mut ei mulla ole esim sormet jäykkyydestään huolimatta olleet koskaan turvoksissa, tai jos ovatkin harvoin niin sillon on koko sormi ja ns nesteenkertymisisen takia nakkisormet...Sormen nivelet on tuosta keskimmäisestä nivelestä jäykät niin että nyrkkiin puristamisessa tuntuu. Nilkat ja kädet kipeytyy myös erittäin kylmillä ilmoilla ja esim toissapäivänä kun oli tosi kylmä ilma eivät nilkat tuntuneet kestävän yhtään vaan niihin tuli saman päivän aikana neljä kertaa nyrjähdyskipu pelkästä vähän kovemmin sen päälle astumisesta tai kengät jalassa juoksuaskelen ottamisesta. Sormet jäykistelee kylmillä pitkin päivää...Palelen myös aina ja sormet on ihan kylmät.
Myös lonkka ja toinen polvi ovat välillä ajoittain kipeitä niin että kävely on hankalaa. Ihan ilman mitään näkyvää syytä kipeytyvät. Usein mulla on ranteissa myös jännetupin tulehduskipu niin että pitää sitä tukea siteellä. Mutta eivät ole kipeitä samaan aikaan..
Olen menossa verikokeisiin ja käsien röntgeniin ens viikolla. Sit myöhemmin vielä magneettikuvaus. Selkä on aina kipeä siis aivan aina. Kumartelu on vaikeata ja taakkojen nostelu. Joskus särkee öisin niin että pitää liikutella jalkoja että saa selän kipua helpotettua tai nousta ihan kävelemään..Tunnustellessa muutamat alimmat nikamat ovat kipeitä...Joten itse mietin että täsmäiskö oireilu lähemmin selkärankareumaan jos mulla joku reuma on..
Voiko tämä olla jotain reumaa?
reumaa-vai muuta
0
366
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1764977Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,184356Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993087Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2502924Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432862- 522491
- 271919
- 341723
- 211721
- 631677