Naiset ja kuorsaus

Hyväksyä voi

Kuorsaus on nukkuvan henkilön hengistystä ja luonnollinen ääni. Naiset kuorsaa aivan samon kuin miehetkin miehillä se lienee paljon voimakkaampi äänellisesti.

Nyt kun ja koska sitä pyritään etsimään "ratkaisua" pää-osin naisten toimesta näyttäis olevan kyse naisen tunteiden ja kyvyttömyyden hoito ja nähdä tai tehdä luonnollisesta asiasta syyllinen asiaan?!

Miksi ihmeessä tällaisia asiota tulee ratkoa ja virittää ihmisten välisiksi sillä on kyse vain hyväksynnästä. Esimerkiksi naisten meikkaus on epäluonnollisempi asia kuin kuorsaus tai vaikka kuinka moni muu asia.

Eikö olisi paljon parempi esimerkiksi kuukautiset kieltää naisilta sillä niiden tiedetään tutkitusti aiheuttan kipua sekä yhtestoimitakyvyttömyyttä sekä agressiiviisuutta. Esim: liikeen ym syiden takia.

Kuorsaus ei aiheuta turvallisuus riskejä mutta sen ymmärrän että vastuisesti siitä kärsivät hoitaa itse oman asemansa kärsimättömäksi.

7

1249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yöt letkuissa

      Kuorsauksen takana on usein hengenvaarallinen sairaus uniapnea sekä naisilla että miehillä. Kuorsaus johtuu siitä, että henkitorvi on tukkeutunut ja ilma ei pääse keuhkoihin. Siinä ei ole mitään luonnollista. Sairaudet pitää hoitaa eikä hyväksyä.

      • kroohh

        ei tuo cpap nenä-suu-maskikaan toimi kaikille..


      • cpappi

        aika työläs tuo cpap ja pitää ääntä.. vierestä makaavana voisi sanoa että pahempi kuin kuorsaus.. mutta jos kyseeä sairaus niin hoitaahan se pitää


      • yöt letkuissa
        cpappi kirjoitti:

        aika työläs tuo cpap ja pitää ääntä.. vierestä makaavana voisi sanoa että pahempi kuin kuorsaus.. mutta jos kyseeä sairaus niin hoitaahan se pitää

        Vaatii tottumusta puolin ja toisin, mutta asiat tärkeysjärjestykseen.

        Laitteita on erilaisia, uusimmat (jotka joutuu usein itse hankkimaan) pitävät vähiten ääntä (esim. ResMed S8 Autospirit II). Paljon äänestä johtuu myös maskeista; sopiva, tiivis maski on usein äänettömin. Maskin sopivuus on perusehto koko homman toimiseen.

        Nukun itse herkkäunisen puolison vierellä, ja hän on muutamassa kuukaudessa oppinut nukkumaan hyvin koneen suhinaan. Itse asiassa hän regoi enää vain siihen, jos ääni muuttuu tai loppuu (sähkökatko)

        CPAPin käytön opettelu vaatii sinnikkyyttä. Kyllä se sopii kaikille, kun vain motivaatio löytyy. Maskeja on kymmeniä, ellei satoja erilaisia; niitä pitää vain sinnikkäästi koekäyttää. Mars vaan valittamaan klinikalle kunnes oikea löytyy. Tässä on vertaistuki tärkeää, sitä saa esim. sivun www.cpap.fi keskustelualueelta.


      • 525252522
        yöt letkuissa kirjoitti:

        Vaatii tottumusta puolin ja toisin, mutta asiat tärkeysjärjestykseen.

        Laitteita on erilaisia, uusimmat (jotka joutuu usein itse hankkimaan) pitävät vähiten ääntä (esim. ResMed S8 Autospirit II). Paljon äänestä johtuu myös maskeista; sopiva, tiivis maski on usein äänettömin. Maskin sopivuus on perusehto koko homman toimiseen.

        Nukun itse herkkäunisen puolison vierellä, ja hän on muutamassa kuukaudessa oppinut nukkumaan hyvin koneen suhinaan. Itse asiassa hän regoi enää vain siihen, jos ääni muuttuu tai loppuu (sähkökatko)

        CPAPin käytön opettelu vaatii sinnikkyyttä. Kyllä se sopii kaikille, kun vain motivaatio löytyy. Maskeja on kymmeniä, ellei satoja erilaisia; niitä pitää vain sinnikkäästi koekäyttää. Mars vaan valittamaan klinikalle kunnes oikea löytyy. Tässä on vertaistuki tärkeää, sitä saa esim. sivun www.cpap.fi keskustelualueelta.

        Pitäiskös tässä alkaa näyttämään joltain Hannibal Lecteriltä jopa nukkuessaan?

        Jos oikeasti ei pysty nukkumaan kuorsaajan vieressä, niin sitten sohvalle. Kuorsaus on täysin luonnollinen, jota jokainen jossain kohti elämässään varmasti kokee. "Hengenvaarallinen sairaus"...Tue tuota lausuntoa tieteellisellä faktalla, että kuorsaus on kyseisen sairauden oire, eli siis jos kuorsaat, sinulla on hengenvaarallinen tauti 100% varmasti.

        Entisenä epileptikkona (Yö), suurimmat häiriöt jäänyt uni maailmaan...Raskas uni, pieni kuorsaus (Kyljelleen nukkuminen sen poistaa paremmin kun naama täys letkuja), joskus muitakin...Tottunut näihin kaikkiin itse ja kanssa eläjä ei ole kitissyt, niin ilmeisesti en yöhäirintää harrasta.

        Niin ja harvoin sairautta voi hoitaa sillä, että eliminoi yhden oireen...Kyllä se pitää hyökätä koko sairautta vastaan ja poistaa itse sairaus, jolloin "oireet" katoavat. Seuraava aihe, käveleminen? Sairaus, koska ihminen hyvin pystyy juosta ja ryömiä. Ehkä tämä on tappava sairaus.


      • yöt letkuissa
        525252522 kirjoitti:

        Pitäiskös tässä alkaa näyttämään joltain Hannibal Lecteriltä jopa nukkuessaan?

        Jos oikeasti ei pysty nukkumaan kuorsaajan vieressä, niin sitten sohvalle. Kuorsaus on täysin luonnollinen, jota jokainen jossain kohti elämässään varmasti kokee. "Hengenvaarallinen sairaus"...Tue tuota lausuntoa tieteellisellä faktalla, että kuorsaus on kyseisen sairauden oire, eli siis jos kuorsaat, sinulla on hengenvaarallinen tauti 100% varmasti.

        Entisenä epileptikkona (Yö), suurimmat häiriöt jäänyt uni maailmaan...Raskas uni, pieni kuorsaus (Kyljelleen nukkuminen sen poistaa paremmin kun naama täys letkuja), joskus muitakin...Tottunut näihin kaikkiin itse ja kanssa eläjä ei ole kitissyt, niin ilmeisesti en yöhäirintää harrasta.

        Niin ja harvoin sairautta voi hoitaa sillä, että eliminoi yhden oireen...Kyllä se pitää hyökätä koko sairautta vastaan ja poistaa itse sairaus, jolloin "oireet" katoavat. Seuraava aihe, käveleminen? Sairaus, koska ihminen hyvin pystyy juosta ja ryömiä. Ehkä tämä on tappava sairaus.

        Muita selvästi häiritsevä kuorsaus, johon liittyy hengityskatkoksia on oire hengenvaarallisesta sairaudesta nimeltä uniapnea. Uniapnean syynä on henkitorven yläosan tukkeutuminen, kun nielun ympäristön kudokset löystyvät liiaksi nukkuessa. Ilma lakkaa kulkemasta ja hengitys pysähtyy, kunnes aivojen hengityskeskus hälyyttää ihmisen hereille. Kun ilma virtaa nopeasti henkitorveen, kuuluu äänekäs kuorsaus. Katkoja voi olla kymmeniä tunnissa, ja niiden pituus vaihtelee 10-120 sek välillä. Tämä on syy sairauteen. Tilalla voi olla useita aiheuttajaa (alkutekijää) kuten ahdas nielu, pieni leuka, ahdas nenä tai kaulan alueen lihavuus. Varmaa alkusyytä ei tiedetä, mutta sairaus voidaan parantaa pitämällä hengitystiet öisin auki ylipaineella. Se on kyllä tutkittu, että kuolemanvaara hoitamattomassa uniapneassa on moninkertainen terveisiin.

        Kuorsaus on sairauden oire, mutta varsinaiset sairauden vaivat ovat esim. sydänmen ylirasitus korkeasta sykkeestä, ongelmat insuliinin tuotannossa ja kolestoriaineenvaihdunnassa ja niistä aiheutuvat sydän- ja aivoinfarktivaat, diabetes, jatkuva uupumus päivisin, keskittymiskyvyn puute, masennus, impotenssi.

        Ei missään nimessä voi sanoa 100% varmuudella, että kuorsaus johtuu uniapneasta, mutta häiritsevästä kuorsauskesta kärsivän kannattaa aina tutkituttaa uniapnean mahdollisuus.

        Itsea asiassa ei paljoakaan kiinnosta miltä näyttää öisin, jos pystyy laitteen avulla olemaan taas oma virkeä itsensä päivisin.


    • xdfxcv

      Älkää ruokkiko trollia :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      243
      2233
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1458
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1310
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1029
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe