Koulussa (oli pakollinen) esiintyi metallia soittava bändi.
Korvatulppia jaettiin ja tottakai otin (koska on tinnitusta, ei onneksi mitään kauhean kovaa, unta saan ja se ei haittaa arkisia oloja)
Ne olivat sillaset ihan perus keltaiset, halvat korva tulpat, mutta ihan hyvät kumminkin (siihen käyttöön)
Tarkoitan sitä, ette pärjäsin niillä juuri sen tunnin, mutta niillä en kyllä lähtisi minnekkään keikalle.
No, ei tinnitus pahentunut, eli kyllä ne nyt toimivat.
Kyllä niitä piti aina välillä korjata, mutta kumminkin.
Onko viisasta käyttää korvatulppia keikoilla yms. tuon tyylisissä paikoissa?
Ja mistäpäin saisi ostettua hyvät korvatulpat (asun Turussa)?
korvatulppien käyttö
3
681
Vastaukset
- aarau
Mulla on itsellä on Terveystalosta ostetut party plugit. Ne muu noita kuulosuojaimia erilaisiin tarkoituksiin. Maksoin noista omista kuulosuojaimistani 18 eli ei mitkään kovin kalliit ole, kun noita samoja voi käyttää useita kertoja. Oon ainakin toistaseksi ollut niihin tyytyväinen, huomattavasti mukavammat käyttää kuin sellasiset keltaiset tulpat, ja ne on lisäksi aika huomaamattomat.
Kyllä mun mielestä on syytä käyttää keikoilla korvatulppia. Sain tinnituksen yhdeltä keikalla kun ei ollut tulppia ollut ja harmittaa aivan vietävästi. No oon ton kanssa oppinut jo elämään ja se onneksi se tinnitus on vaimentunut kuukausien kuluessa. Mutta nykyäään mulla on aina baarissa ja keikoissa korvatulpat.- ??????? ??????
Eikö voisi soittaa hiljempaa?
- two-socks
Tulppia valitessa kannattaa kiinnittää huomiota tulppien SNR-lukuihin, joista näkee niiden keskimääräisen vaimennuskyvyn eri taajuuksilla. Itse olen koko ajan käyttänyt juuri noita keltaisia perus eareja/bilsoneita, koska niissä on suurimmat SNR-arvot, joita olen löytänyt, jopa 33-36dB, kun taas noissa kalliimmissa ns. "muusikkojen kuulosuojaimissa" vaimennus on käsittääkseni vain noin 12-20 dB luokkaa. Tärkeintä on kuitenkin, oli sitten käytössä minkä malliset tahansa, että tulpat on asetettu korviin kunnolla ja siis riittävän syvälle. Muista myös, että kesken melualtistuksen (esim tuo keikka) ei korvatulppia saisi ottaa pois (esim asennon korjaaminen), sillä silloin korva ei ehdi sopeutua korkeaan melutasoon ja vaurioita voi syntyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803