Koulussa (oli pakollinen) esiintyi metallia soittava bändi.
Korvatulppia jaettiin ja tottakai otin (koska on tinnitusta, ei onneksi mitään kauhean kovaa, unta saan ja se ei haittaa arkisia oloja)
Ne olivat sillaset ihan perus keltaiset, halvat korva tulpat, mutta ihan hyvät kumminkin (siihen käyttöön)
Tarkoitan sitä, ette pärjäsin niillä juuri sen tunnin, mutta niillä en kyllä lähtisi minnekkään keikalle.
No, ei tinnitus pahentunut, eli kyllä ne nyt toimivat.
Kyllä niitä piti aina välillä korjata, mutta kumminkin.
Onko viisasta käyttää korvatulppia keikoilla yms. tuon tyylisissä paikoissa?
Ja mistäpäin saisi ostettua hyvät korvatulpat (asun Turussa)?
korvatulppien käyttö
3
654
Vastaukset
- aarau
Mulla on itsellä on Terveystalosta ostetut party plugit. Ne muu noita kuulosuojaimia erilaisiin tarkoituksiin. Maksoin noista omista kuulosuojaimistani 18 eli ei mitkään kovin kalliit ole, kun noita samoja voi käyttää useita kertoja. Oon ainakin toistaseksi ollut niihin tyytyväinen, huomattavasti mukavammat käyttää kuin sellasiset keltaiset tulpat, ja ne on lisäksi aika huomaamattomat.
Kyllä mun mielestä on syytä käyttää keikoilla korvatulppia. Sain tinnituksen yhdeltä keikalla kun ei ollut tulppia ollut ja harmittaa aivan vietävästi. No oon ton kanssa oppinut jo elämään ja se onneksi se tinnitus on vaimentunut kuukausien kuluessa. Mutta nykyäään mulla on aina baarissa ja keikoissa korvatulpat.- ??????? ??????
Eikö voisi soittaa hiljempaa?
- two-socks
Tulppia valitessa kannattaa kiinnittää huomiota tulppien SNR-lukuihin, joista näkee niiden keskimääräisen vaimennuskyvyn eri taajuuksilla. Itse olen koko ajan käyttänyt juuri noita keltaisia perus eareja/bilsoneita, koska niissä on suurimmat SNR-arvot, joita olen löytänyt, jopa 33-36dB, kun taas noissa kalliimmissa ns. "muusikkojen kuulosuojaimissa" vaimennus on käsittääkseni vain noin 12-20 dB luokkaa. Tärkeintä on kuitenkin, oli sitten käytössä minkä malliset tahansa, että tulpat on asetettu korviin kunnolla ja siis riittävän syvälle. Muista myös, että kesken melualtistuksen (esim tuo keikka) ei korvatulppia saisi ottaa pois (esim asennon korjaaminen), sillä silloin korva ei ehdi sopeutua korkeaan melutasoon ja vaurioita voi syntyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006464
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303873törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283250Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3761764- 331408
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471013Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879