Koulussa (oli pakollinen) esiintyi metallia soittava bändi.
Korvatulppia jaettiin ja tottakai otin (koska on tinnitusta, ei onneksi mitään kauhean kovaa, unta saan ja se ei haittaa arkisia oloja)
Ne olivat sillaset ihan perus keltaiset, halvat korva tulpat, mutta ihan hyvät kumminkin (siihen käyttöön)
Tarkoitan sitä, ette pärjäsin niillä juuri sen tunnin, mutta niillä en kyllä lähtisi minnekkään keikalle.
No, ei tinnitus pahentunut, eli kyllä ne nyt toimivat.
Kyllä niitä piti aina välillä korjata, mutta kumminkin.
Onko viisasta käyttää korvatulppia keikoilla yms. tuon tyylisissä paikoissa?
Ja mistäpäin saisi ostettua hyvät korvatulpat (asun Turussa)?
korvatulppien käyttö
3
663
Vastaukset
- aarau
Mulla on itsellä on Terveystalosta ostetut party plugit. Ne muu noita kuulosuojaimia erilaisiin tarkoituksiin. Maksoin noista omista kuulosuojaimistani 18 eli ei mitkään kovin kalliit ole, kun noita samoja voi käyttää useita kertoja. Oon ainakin toistaseksi ollut niihin tyytyväinen, huomattavasti mukavammat käyttää kuin sellasiset keltaiset tulpat, ja ne on lisäksi aika huomaamattomat.
Kyllä mun mielestä on syytä käyttää keikoilla korvatulppia. Sain tinnituksen yhdeltä keikalla kun ei ollut tulppia ollut ja harmittaa aivan vietävästi. No oon ton kanssa oppinut jo elämään ja se onneksi se tinnitus on vaimentunut kuukausien kuluessa. Mutta nykyäään mulla on aina baarissa ja keikoissa korvatulpat.- ??????? ??????
Eikö voisi soittaa hiljempaa?
- two-socks
Tulppia valitessa kannattaa kiinnittää huomiota tulppien SNR-lukuihin, joista näkee niiden keskimääräisen vaimennuskyvyn eri taajuuksilla. Itse olen koko ajan käyttänyt juuri noita keltaisia perus eareja/bilsoneita, koska niissä on suurimmat SNR-arvot, joita olen löytänyt, jopa 33-36dB, kun taas noissa kalliimmissa ns. "muusikkojen kuulosuojaimissa" vaimennus on käsittääkseni vain noin 12-20 dB luokkaa. Tärkeintä on kuitenkin, oli sitten käytössä minkä malliset tahansa, että tulpat on asetettu korviin kunnolla ja siis riittävän syvälle. Muista myös, että kesken melualtistuksen (esim tuo keikka) ei korvatulppia saisi ottaa pois (esim asennon korjaaminen), sillä silloin korva ei ehdi sopeutua korkeaan melutasoon ja vaurioita voi syntyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612805Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152645Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2691582Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841184Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56889
- 79875