Onko teillä mitä tarkempaa tietoa limakalvon tarvittavasta/riittävästä paksuudesta, jotta alkion kiinnittyminen olisi mahdollista? Itsellä tehtiin juuri PAS hyvillä alkioilla (2 siirrettiin), mutta ongelmana on TAAS ohut kohdun limakalvo. Se oli nyt 7.5 mm ja ite olen jo valmiiksi haudannut toiveen onnistumisesta. Eihän noin ohuella ole kovin hyvät mahikset raskauden alkuun, vai mitä mieltä olette?
Kertokaa kokemuksianne, olis kiva kuulla :)
limakalvon paksuudesta
6
8155
Vastaukset
- äipskä*
Ihanteellinen olisi kuulemma noin 10mm. Itselläni oli siirtohetkellä 5.3mm. Ei antanut lääkäri paljoa toivoa, vaan sinnepä PAS-alkio jäi. Nyt meillä on terve tyttövauva. Toisen lääkärin mukaan tärkeämpää on limakalvon laatu kuin paksuus. Pidetään peukkuja että tärppää!
Muistaakseni 4mm on ohuin limakalvon paksuus, jolla on raskaus saatu alulle ja vauva syntynyt.
Mulla ei ollut ikinä paksuus sitä 10mm:ä hoitojen aikana, vaan juurikin jotain 7mm:n pintaan.- piinailija
Kiitos vastauksestasi, se antaa kyllä toivoa tähän risukasaan :)
Ei siis vielä kannata heittää kirvestä kaivoon. olen ottanut nyt lasillisen punaviiniä iltaisin, jotta limakalvo olisi verevä ja kiinnittyminen siihe mahdollisesti helpompaa. Kaikkea kokeillaan nyt tässä vaiheessa! - äipskä*
piinailija kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi, se antaa kyllä toivoa tähän risukasaan :)
Ei siis vielä kannata heittää kirvestä kaivoon. olen ottanut nyt lasillisen punaviiniä iltaisin, jotta limakalvo olisi verevä ja kiinnittyminen siihe mahdollisesti helpompaa. Kaikkea kokeillaan nyt tässä vaiheessa!Ei kannata missään nimessä vielä toivoa heittää! Vaikka useampien pettymysten jälkeen sitä herkästi kyynistyykin ja luovuttaa.
Minäkin maistelin "piinispunkkua" iltaisin, kaikkensa on tehtävä. Tosin hölmönä, raskauden alettua, aloin miettimään, että joinkohan nyt liikaa sitä ja aiheutinko vauvalle mahdollisesti jotain haittaa. Ihan hullua! Mutta lapsettomuudesta kärsineenä se vauva on niin tärkeä ja kaikki mahdolliset skenaariot tulee mieleen.
Koita nyt vain olla ajattelematta asiaa, mikä onkin todella helppoa ;-)
Toivotaan parasta ja voimia pikkuiselle, että jaksaisi nyt tarrata tiukasti kiinni.
Kuinka monta hoitokierrosta olette jo tahkonneet?
Vitsi miten tyhmältä näyttääkin muuten tuo mun nimimerkki! :-D Äippä oli jo varattu. - ap
äipskä* kirjoitti:
Ei kannata missään nimessä vielä toivoa heittää! Vaikka useampien pettymysten jälkeen sitä herkästi kyynistyykin ja luovuttaa.
Minäkin maistelin "piinispunkkua" iltaisin, kaikkensa on tehtävä. Tosin hölmönä, raskauden alettua, aloin miettimään, että joinkohan nyt liikaa sitä ja aiheutinko vauvalle mahdollisesti jotain haittaa. Ihan hullua! Mutta lapsettomuudesta kärsineenä se vauva on niin tärkeä ja kaikki mahdolliset skenaariot tulee mieleen.
Koita nyt vain olla ajattelematta asiaa, mikä onkin todella helppoa ;-)
Toivotaan parasta ja voimia pikkuiselle, että jaksaisi nyt tarrata tiukasti kiinni.
Kuinka monta hoitokierrosta olette jo tahkonneet?
Vitsi miten tyhmältä näyttääkin muuten tuo mun nimimerkki! :-D Äippä oli jo varattu.nyt kun kerran todistetusti on ohuellakin limiksellä saatu raskauskia alkuun. Meillä on takana 5 v lapsettomuutta, joista n 3v hoitoja. Alkuun inssejä, nyt takana 2 IVF:ää, joista ensimmäisellä ei tuoresiirtoon päästy hyperstimulaation vuoksi. Sen viimeisestä PAS:ta alkoi kuitenki raskaus. Meni valitettavast pian plussan jälkeen kesken. Nyt toisessa IVF:ssä tuoresiirto ei tuottanut tulosta, nyt 1. PAS. Vielä toiseen PAS:iin olis "tarvikkeet" pakkasessa. Toivottavasti sitä ei tarvita.
Olen ollu negatiivisella mielellä tätä siirtoa kohtaan koko ajan enkä ole kauheesti ajatuksiani sille antanut, aiemmin kun aina ja joka ikinen hetki mietin vain siirtoa, en mitään muuta. Mutta jospa se onkin nyt sitten se onnistumisen tie... En uskalla toivoa enkä siis jaksa asiaa jatkuvasti miettiäkään. Katotaan miten käy! - äipskä*
ap kirjoitti:
nyt kun kerran todistetusti on ohuellakin limiksellä saatu raskauskia alkuun. Meillä on takana 5 v lapsettomuutta, joista n 3v hoitoja. Alkuun inssejä, nyt takana 2 IVF:ää, joista ensimmäisellä ei tuoresiirtoon päästy hyperstimulaation vuoksi. Sen viimeisestä PAS:ta alkoi kuitenki raskaus. Meni valitettavast pian plussan jälkeen kesken. Nyt toisessa IVF:ssä tuoresiirto ei tuottanut tulosta, nyt 1. PAS. Vielä toiseen PAS:iin olis "tarvikkeet" pakkasessa. Toivottavasti sitä ei tarvita.
Olen ollu negatiivisella mielellä tätä siirtoa kohtaan koko ajan enkä ole kauheesti ajatuksiani sille antanut, aiemmin kun aina ja joka ikinen hetki mietin vain siirtoa, en mitään muuta. Mutta jospa se onkin nyt sitten se onnistumisen tie... En uskalla toivoa enkä siis jaksa asiaa jatkuvasti miettiäkään. Katotaan miten käy!Pitkän taipaleen olette tekin kulkeneet. Toivon todella, että nyt onnistuu! Meillä projekti otti myöskin viisi vuotta, joista 2 vuotta mentiin hoitoja läpi nopeaan tahtiin. ICSI-hoitoon jouduttiin suoraan ja kierroksia PAS:seineen oli kaikenkaikkiaan viisi. En muista enää kuinka monta alkiota kokonaisuudessaan on siirretty, välillä yhtä ja välillä kahta alkiota kerrallaan. Alkiot olivat aina hyvänlaatuisia, mutta kertaakaan eivät edes yrittäneet tarttua.
Luovuin kanssa totaalisesti toivosta ja tilattiin jo adoptiopaperitkin valmiiksi, kunnes viimeinen yksliö päätti yllättää. Meillä muuten kävi kanssa niin, että yhdellä limiksenkasvatuslääkkeellä mentiin kaikki hoidot paitsi viimeinen, jolloin käyttöön otettiin rinnalle toinen. En tiedä vaikuttiko tuo limakalvoon jotenkin suotuisasti, koska silloin raskaus alkoi. Noita limakalvoa kasvattavia lääkkeitä kannattaisi vaihdella ja kokeilla eri yhdistelmiä, siihen tulokseen minäkin olen tullut. Meitä hoitanut lääkäri vain taisi olla hieman kaavoihinsa kangistunut tässä asiassa. Kannattaa vaatia erialaisia tapoja, mekin kyllä yritettiin :-)
- mutsi-74
Mulla on myös ohut kohdun limakalvo. Lääkäri aina painottaa sitä, ettei sillä paksuudella ei ole niin merkitystä. Limis on kuitenkin ollut aina "hedelmällisen näköinen".
Mulla otettiin tokassa IVF:ssä Menopur käyttöön (Puregonin rinnalle), se sopii hyvin meille, joilla on ohut limis (en muista perusteluita, kysy lääkäriltäsi). Kolmannen IVF:n tuoresiirrosta mulla onkin reilun vuoden ikäinen lapsi. Mulla on myös ollut miniaspirin käytössä noissa jälkimmäisissä hoidoissa.
Nyt ollaan kakkosta tekemässä, lääkärin kanssa just suunniteltiin seuraavaa IVF:ää, jos siihen joudutaan ja todettiin, että mennään pelkällä Menopurilla, jätetään Puregon kokonaan pois.
Ohuellakin limiksellä voi onnistua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733