Haluaisin ostaa muutama Raymarine tuote USA:sta. Olen yrittänyt kysellä hintoja sähköpostitse e-bay.com löytänistäni liikkeistä mutta ei vastauksia. Näistä liikkeistä en siis aio ostaa mitään.
Nyt olen muutaman viikon päästä lähdössä New Yorkiin ja asumme Manhattanilla. Löytyykö sieltä sopiva venetarvikeliike?
Tuotteet olisivat:
-Raymarine smartcontroller hinta USA:ssa 400 €, Marineassa tarjouksessa 620€. Nettiliikkeissä vielä huomattavasti halvempi.
-Muuta Seatalk liitäntä osia
Voiko ostamani elektroniikka laittaa matkatavaroihin?
Elektroniikkaa USA:sta?
11
1575
Vastaukset
- eihalpa
sinä joutu maksaa niistä myös tullimaksu
USA ei olla EU-maa, niin ymmärtääkseni joutua maksa myös arvonlisävero. Joku parempi tietävä voi kertoa jos minä väärässä.
- ei varmaa tietoa
Välittäjä_LKV kirjoitti:
USA ei olla EU-maa, niin ymmärtääkseni joutua maksa myös arvonlisävero. Joku parempi tietävä voi kertoa jos minä väärässä.
ulkomaan matkoilta jotakin saa tuoda ilman tullia/veroja, en vaan muista missä raja menee. Ei ole sama asia kuin postiaketeissa. Maksaahan kalliit viinat ym hajuvedetkin suht paljon eikä tulli puutu niihinkään(hinnan puolesta)
- ei varmaa tietoa
ei varmaa tietoa kirjoitti:
ulkomaan matkoilta jotakin saa tuoda ilman tullia/veroja, en vaan muista missä raja menee. Ei ole sama asia kuin postiaketeissa. Maksaahan kalliit viinat ym hajuvedetkin suht paljon eikä tulli puutu niihinkään(hinnan puolesta)
- kunnollinen tullimie
ei varmaa tietoa kirjoitti:
Ja sitten totuus löytyy, yllätys yllätys, tullin kotisivuilta www.tulli.fi
- A29MH
Kuten jo todettiin, voit ne tullit tarkistaa sieltä tullin sivuilta. Aika pikkusummista on kyse, joten niitä nyt on turha pelätä. Alvi tulee tietysti päälle myös, mutta kokonaishinta jää silti hyvin pieneksi Suomen hintoihin verrattuna.
Jenkki nettikaupoista (esim. www.marine.com) tilatessa voi nyrkkisääntönä pitää, että jos tuote maksaa kaupassa 500$, maksaa se sinulle kuljetuksineen alveineen tulleineen 500€.
Jos pääset Jenkeistä hakemaan tuotteet itse, niin säästät tietysti nuo kuljetusmaksut, jotka ovat iso osa kokonaishintaa muuten.
Takuuasiat menevät tietysti hankalaksi, mutta minulla ei ainakaan ikinä ole yksikään vene-elektroniikan komponentti hajonnut takuuaikana muutenkaan...
Ei muuta kun pakkaat kassit täyteen Ameriikan matkallasi vaan!
Minun mielestäni ei kannata maksaa siitä logistiikkafirmojen (kuten esim. DHL) tarjoamasta tullauksesta/kotiin kuljetuksesta, koska tavaran noutaminen tullipostista ja "tullaus" on niin pikkujuttu hoitaa itsekin. Siis mikäli tilaat nettikaupoista.- kunnollinen tullimie
Mulla on vene-elktroniikkaa kyllä hajonnut ihan vitutukseen asti. Vaikka takuu onkin homman hoitanut ja olen saanut uusia laitteita, olisin silti mieluummin pitänyt alkuperäisen toimivana.
Tullipostista hakeminen taitaa hieman riippua asuinpaikasta ja joutuu Helsingissäkin vissiin ajamaan Seutulaan saakka mikä ei töiden jälkeen ole mikään kiva juttu. - A29MH
kunnollinen tullimie kirjoitti:
Mulla on vene-elktroniikkaa kyllä hajonnut ihan vitutukseen asti. Vaikka takuu onkin homman hoitanut ja olen saanut uusia laitteita, olisin silti mieluummin pitänyt alkuperäisen toimivana.
Tullipostista hakeminen taitaa hieman riippua asuinpaikasta ja joutuu Helsingissäkin vissiin ajamaan Seutulaan saakka mikä ei töiden jälkeen ole mikään kiva juttu.No sinulla on kyllä sitten käynyt todella huono säkä, tai sitten veneessäsi on jotakin sähköissä joka noita laitteita rikkoo.
Tullin toimipaikat: http://www.posti.fi/hinnatjaohjeet/tuontitullaus.html
Turun tulliposti on tuolla satamassa, Helsingissä on parikin pistettä.
Kotiinhan tuosta paketista saapuu ihan normaali saapumisilmoitus, sekä maininta että mistä sen voi noutaa. Tulli esittää samat kysymykset, kun se huolintafirmakin sinulle joka tapauksessa esittäisi.
Tulliposti on samanlainen toimipiste kun ihan normaalikin postikonttori, mutta tiskin toisella puolella istuu tullivirkailija.
- Lowrance
Olen hommannut muutamia vekottimia jenkkilästä nettikaupan kautta, (mm. tiger gps) ja palvelu oli erittäin hyvää, kun tilastin nopeammalla(lue kalliimmalla) rahdilla niin ups hoiti koko homman 3päivässä tilauksesta koti ovelle.
Tärkeänä seikkana pidän näin jälkiviisaana ns. vaatimuksen mukaisuutta, eli meillä härmässä ja eussa vaaditaan vene elektroniikalta erilaisia asioita kuin jenkkilässä. esimerkiksi kestävyys ja yhteensopivuus asioissa.
Etsin vhf radiota ja halusin samaan laitteeseen myös ula vastaanottimen--> vain US markkinoilta löytyy ja vain yhdeltä merkiltä... toki sekin löytyy US tai EU versioina joista EU versio on "vaatimusten mukainen" ja varustettu mm. L kanavilla joita jotkut arvostava. US mallista ei ko. asioita löydy ja kun en tajunnut mainita että haluan ehdottomasti EU malli niin US versiohan sieltä tuli!
Minulle asia on ihan sama koska en L kanavia käytä muutenkaan, ja säätiedotukset pohjoisamerikkaankin ovat tarpeettomia.
MUTTA sain hyvän VHF puhelimen jossa myös ula radio= sain autoradion pois veneestä- 236gswi
L-kanavat eivät ole mikään EU 'juttu'.
Käsittääkseni radiosi ei ole laillinen , jos siinä ei ole 'EU hyväksyntä' merkintää.
- Onnistuu kyllä.
Kun kerran tiedät hotellisi Manhattanilla niin voit vaikka tilata nettikaupasta suoraan sinne hotelliin. Ne toimittaa kyllä ihan parissa päivässä tavaraa ku se tulee usalaisesta nettikaupasta, se on silloin kotimaan rahtia jossa ei tosiaan ole toimitus aika kuin se paripäivää. Voit silloin tilata myös kaupasta joka ei toimita ulkomaille mitään, ne kun vaativat jonkun osoitteen usassa mihin toimittavat eli hotelli käy siilloin.
Menee tietysti tietyn rajan oston jälkeen tulli alv, mut ne on kuitenkin sun tapauksessa sillon aikas pienet ku et oo kuitenkaan joutunut maksamaan ku pienen kotimaan rahdinkin silloin. Et kannattaa kyllä tuoda ne sielta, sen verran edullista se on siellä.
Kukas sen matkatavaroihin kieltäis laittamasta??? Ei elektroniikkaa missään kielletä, jossei se nyt mitään sota-elektroniikkaa sentään ole. Mutta varmista etukäteen minkä verran lentokoneessa saat kuljettaa kiloja, ettei tuu sit kentällä yllätystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871006- 18997
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98811Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740