Hei Olen 65 v nainen ja olen kärsinyt päänsärystä jo pikkutytöstä lähtien. aluksi selvisin normaaleilla särkylääkkeillä mutta nyt eivät enää edes kovimmat lääkkeet auta.Olen käyttänyt jo vuosia Anervan peräpuikkoja päänsärkyyn mutta enää nekään eivät tahdo auttaa. Usein kipu alkaa yöllä ja herään aamuyöstä kovaan pääkipuun ja tällöin on jo myöhäistä ottaa lääkettä.Se eivät siis tahdo enää auttaa kun kipu on päässyt näin pitkälle.
Olen neuvoton kun enää mikään ei tahdo auttaa.Pelkään aivokasvainta ja olenkin suunnitellut meneväni magneetti kuvaukseen kunhan saisin lääkäriltä lähetteen.
Kysynkin nyt onko muilla vastaavasta kokemusta ja mahdollisesti vinkejä päänkipuuni.Liikun ulkona säännöllisesti ja olen muutenkin hyvässä kunnossa.Päänkipu vain rajoittaa tekemisiäni ja monet reissutkin ovat menneet pilalle päänkivun takia.
Kaikki neuvot ja kokemukset ovat tarpeen.Olen neuvoton tässä tilanteessa!
Kiitos jo etukäteen!
päänsärky
2
303
Vastaukset
- Kokemuksesta puhun
kuin päänsärky? Esim. pahoinvointia, tasapainovaikeuksia, kompastelemisia kaatumisineen, käden tai jalan heikkoutta, muistin heikkenemistä, vaikeuksia virtsanpidätyskyvyssä, tinnitusta tai korvien suhinaa, jyskyttävää päänsärkyä ponnistaessa, aamuiset päänsäryt toisinaan rajuja kohtauksia oksennuksineen ja puheen sekoamisena tai jotain muita epänormaaleja tuntemuksia? Edes joitain näistä?
Aivokasvainhan usein aiheuttaa aivopainetta, josta sitten seuraa mm. em. oireita.
Läheltä tällaista yli 40 v seuranneena, en voi kuvitella, että sinulla olisi lapsesta asti ollut aivokasvain, jonka oireet eivät olisi vuosien mittaan pahentuneet.
Käsittääkseni jo pienikin aivopaineen nousu aiheuttaisi kyllä jonkinlaisia muitakin oireita kuin päänsärkyä, varsinkin näin pitkään kestettyään.
Olen kuitenkin vakavasti sitä mieltä, että sinun pitäisi päästä magneettikuvaukseen. Voisihan siinä selvitä jokin vika, joka olisi korjattavissa.
Itse juoksin 15 v useilla lääkäreillä ja mm. magneettikuvauksessa ja verisuoniangiografiassa joka aamuisen päänsäryn ja ja huonovointisuuden vuoksi.
Mitään em. asiaan vaikuttavaa ei selvinnyt, kunnes keuhkolääkäri lähetti uniapneatutkimuksiin ja asia oli sillä selvä.
En suinkaan tarkoita, että sinulla uniapneaa olisi, en sinne päinkään, mutta sitä vaan, että joskus voi selvitä yllättäviäkin ja hoidettavissa olevia asioita.
Esim. verisuoniangiografiassa näkyvät verisuonimuutokset. Minullakin venyneitä kohtia lääkkeistä huolimatta vaihtelevan verenpaineen vuoksi. Tekee ainakin sen, että kun verenpaineeni äkillisesti nousee yl. stressistä ja päätäni alkaa särkeä ja silmiä kirvellä, mittaan verenpaineen, otan jotain rauhoittavaa lääkettä ja yritän nukkua. Tavallisesti olen aamulla kunnossa. Yritän välttää verisuonten lisävenymisiä.
Ystäväni äidillä taas tuli ilmi aneurysma, joka ilm. oli ollut päässä iät ja ajat, mutta hän oli vaan kärsinyt päänsärystä ja syönyt lääkkeitä ja oli ikäisekseen oikea ikiliikkuja.
Koska ko. henkilö oli jo n.85-vuotias, mitään ei ollut tehtävissä, mutta ainakin nykytekniikkaa ajatellen, mahdollisuudet olisivat todennäköisesti toiset, mikäli vika selviäisi aikaisemmin.
Nämä ovat tietenkin vain minun mielipiteitäni, mutta voit uskoa, että olen elämässäni joutunut useammankin lähisukulaiseni vuoksi seuraamaan ja kantamaan vastuuta nimenomaan aivokasvaimista, aivopaineen noususta ja aivoverenvuodoista, joten on minulla näihin asioihin jonkinlainen tuntuma.
Sinun sijassasi minä tilaisin ajan yksityiselle neurologille. Yrittäisin vielä selvittää löytäisinkö sellaisen, jolla on virka keskussairaalassa, jos sellainen olisi saatavissa. Olen huomannut, että heillä on matalampi kynnys määrätä magneettikuvaukseen keskussairaalaan. Näin pääsisi poliklinikkahinnalla ja tietysti neurologin vastaanotto maksaa, mutta kannattaa siltikin.
Terveyskeskuslääkärit ovat kokemusteni mukaan usein melko nihkeitä antamaan lähetettä magneettikuvaukseen.
Joka tapauksessa. älä enää vitkuttele.- yonsilma
Päänsärkyni lisäksi kärsin unettomuudesta.Nukun yössä 3-4 tuntia korkeintaan ja herään usein.Olen käyttänyt Tenox unilääkettä mutta lääkäri ei enää uusinut reseptiä ja siitä asti yö-uneni ovat oleet levottomia 6.6.09 alkaen.Työterveyslääkäriltä sain mikreenin hoitoon Seloken Zoc depollall 47,5 mg mutta nekään eivät auta, mutta syön niitä koska verenpaine on joskus koholla 145/60
Olen kokeillut kaikenlaista, akupunktiosta homeopaattiin ja hierontaan.
Eikö kenelläkään ole neuvoa mikä lääke olisi hyvä apu tähän jokapäiväiseen kipuun!?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh932215Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1561828- 1751360
- 233826
- 65764
- 62759
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10751Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49607
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349591