t5 kulutus?

ostoaikeissa pian

aika paljon on keskustelua paljonko S40/V50 T5 kuluttaa autolehden testeissä mutta mitä teidän oma kokemuksenne on?

maantiepainotteinen?
kaupunki?
sekalainen?
manuaalina tai automaattina tai jopa AWD mallina?

Ei ton matka-ajossa ihan mahdottomia luulis vievän.

17

7191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+6=38

      normikulutukset selviää autotalli.comista tai volvon omilta sivuilta

      toteutuneita keskikulutuksia näet tankkaus.comista

    • ole-

      isoa eroa siihen kulutukseen mitä valmistaja ilmoittaa. Viime päivien pakkasilla omani on vienyt n.10.5 litraa satasella. Matka-ajoa olen ajanut todella vähän. Lyhyttä työmatkaa ja kaupunkialueella. Matka-ajo kulutus on kohtuullista, moni vaparikone vie enemmän. Jos innostuu tuota vitosturbon ääntä kuuntelemaan tosissaan, niin silloin tietysti kulutus kasvaa :) Omani siis on manuaalilootalla ja etuveto.

      • 5+5=10

        ei vittuilua vaan vastaus. kiitos siitä. katselin tankkaus.comin lukuja:
        32462 Volvo V50 T5 2006 2.5 0 0 0 0 A4 98E 7.74 ?
        24240 Volvo V50 T5 A 2008 2.5 0 0 0 0 98E 10.38
        29808 Volvo V50 T5 A 2004 2.5 0 0 0 0 A5 95E 8.69
        35647 Volvo V50 T5 AWD A 2004 2.5 169 320 1569 0 A5 98E 9.61 X

        eipä noista paljoa saa irti...

        7,74-10,38 kun ei tiedä millaista ajoa ovat ajaneet.


    • S.heikki

      Jos ostaa isohkon vitoskoneen, niin onko kulutuksella väliä?
      Jos on niin moottori on väärä, osta joku "eko tuhnu".

      • tuo

        kulutus ollut kriiterinä, kun s40 t5:sen ostin. Toki vertailin saman teholuokan autoja tuon kulutuksenkin osalta. Eikä tuo paljoa enempää kuluta, kun edellinen autoni 2 litran vapari bensakoneella. Matka-ajossa jopa hieman vähemmän.


      • köyhä sheikki

        sillä on väliä . jos ostan reilu 200 kaakkisen auton niin vertaan kyllä mikä auto/kone yhdistelmä kuluttaa vähiten. ei se kaikkea ratkaise mutt akyllä se kuitenkin vaikuttaa.


      • sitten
        köyhä sheikki kirjoitti:

        sillä on väliä . jos ostan reilu 200 kaakkisen auton niin vertaan kyllä mikä auto/kone yhdistelmä kuluttaa vähiten. ei se kaikkea ratkaise mutt akyllä se kuitenkin vaikuttaa.

        noista moottorin optimoinneista. Ekosoftalla vois saada kulutusta jopa hieman alas. Tehojahan tuosta koneesta saa irti ihan mukavasti.


      • Rikasmie
        köyhä sheikki kirjoitti:

        sillä on väliä . jos ostan reilu 200 kaakkisen auton niin vertaan kyllä mikä auto/kone yhdistelmä kuluttaa vähiten. ei se kaikkea ratkaise mutt akyllä se kuitenkin vaikuttaa.

        Onko tosiaan väliä paljonko on eri autojen kulutus noin vastaavilla koneilla?
        Eikö itse autoilla muuten ole suurempi merkitys, vai oletko oikea insinööri joka tekee millimetripaperille kulutuskäyriä ja pisteyttää vaihtoedoista kaiken mahdollisen, huhhuu!!


      • aloittajakeskustelu
        Rikasmie kirjoitti:

        Onko tosiaan väliä paljonko on eri autojen kulutus noin vastaavilla koneilla?
        Eikö itse autoilla muuten ole suurempi merkitys, vai oletko oikea insinööri joka tekee millimetripaperille kulutuskäyriä ja pisteyttää vaihtoedoista kaiken mahdollisen, huhhuu!!

        mut ei ole millimetripaperia vaan excel taulukot. Hehhee. No ei nyt sentään ole mutta jos ajan noin 60-70tkm kilometriä vuodessa niin kulutuksella alkaa olemaan väliä ainakin minun lompakossa. Joku sanoisi että mikset osta dieseliä. No vaikka nykydieselit ovat väännökkäitä todellakin mutta niiden tehoalue on niin pirun kapea että vie ilon. Tarkoitan että enimmäkseen ajan matkaa mutta sitten kun haluan painaa kaasun todella pohjaan niin kyllä bensakone on ihan omaa luokkaansa turbolla ruuditettuna.

        Huomauttaisin että automiehiä on monenlaisia ja minä olen sitten varmaan mielestänne ihan outo. Mitäs siitä en välitä. Pääasia että tehoa on riittävästi minun käyttöön ja kulutus kohtuullinen.


      • T5 2009
        aloittajakeskustelu kirjoitti:

        mut ei ole millimetripaperia vaan excel taulukot. Hehhee. No ei nyt sentään ole mutta jos ajan noin 60-70tkm kilometriä vuodessa niin kulutuksella alkaa olemaan väliä ainakin minun lompakossa. Joku sanoisi että mikset osta dieseliä. No vaikka nykydieselit ovat väännökkäitä todellakin mutta niiden tehoalue on niin pirun kapea että vie ilon. Tarkoitan että enimmäkseen ajan matkaa mutta sitten kun haluan painaa kaasun todella pohjaan niin kyllä bensakone on ihan omaa luokkaansa turbolla ruuditettuna.

        Huomauttaisin että automiehiä on monenlaisia ja minä olen sitten varmaan mielestänne ihan outo. Mitäs siitä en välitä. Pääasia että tehoa on riittävästi minun käyttöön ja kulutus kohtuullinen.

        Nuo Volvon ilmottamat arvot pitävät aikas hyvin kutinsa, riippuu teitenkin oman jalan painokkudesta.


    • rftgyhuikol

      Mulla on V50 T5 tomaatti, ja se syö lähiöajossa n. 10 ja maantiellä noin 7,5. Ilmastointi on aina auto-asennossa.

    • Sähköauto

      ainaki 49 litraa metrillä. kauhee syöppö ku koko ajan saa tankata.

      • Kokeilemassa

        Esim. D5:sta niin ei ne laiskoja ole oli mullakin V70 T5:si mutta kun tulee kilometrejä sen verran että on mielekkäämpi ajaa dieselillä.Ja kyllä se oli yllätys miten vääntävä on dieseli eikä jää jalkoihin kokeiltu on 2,5 litrasen Bemun kiihtyvyyttä lentävällä lähdollä 60:stä ja sinne jäi.Kyllähän se T5:nen kulki mittarinsa pohjaan jota ei dieseli tee mutta nykyään nämä sakot ym. ei innosta hurjasteluun.


    • -05V 50 t5 awd autom

      Omassani on tällä hetkellä kulutusmittarissa 9.9l/100km, noin 1200km sitten nollasin.. Fifty-fifty maantie ja kaupunki ajoa. Tosin aika usein täyteen pakattu ja ilmastointi päällä. Maantiellä tosiaan 6.9-8l, riippuen vähän painosta.
      Periaatteessa heilunut siinä 8.5-11L siitä asti kun sen ostin, (50tkm sitten) talvella toi 11 on aika normi. Eli mielestäni ihan koohtu, ajatellen että on farmari tomaattiturbo..

      P.S, hoksatkaa kardaanin etunivel, pitäis rasvata joka 100tkm, teillä jolla on -07 alaspäin awd malli, v50/v70.

      • juu rasvataan

        kuinkahan kiinnostunut kysyjä on 2,5 vuoden kuluttua??


      • 2,5v päästä lukija
        juu rasvataan kirjoitti:

        kuinkahan kiinnostunut kysyjä on 2,5 vuoden kuluttua??

        Ei ehkä kysyjä, mutta joku muu joka hakee samaa tietoa ~2,5 vuoden kuluttua.

        -05 V50 t5 automaatti on täällä ainakin syönyt aika tarkalleen 11 litraa satasella kun ajo on ~75% kaupunkiajoa isommalla paikkakunnalla (lue enemmän ruuhkia ja matelua valoista toiseen). Loput ajosta satunnaisia moottoritienpätkiä.


    • Anonyymi

      Kaikki mitä tankkiin laittaa hör hör... On se mukavaa kun köyhät ulisee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe