Osallistujien kirjo

Jokainen kaipaa toisten hyväksyntää ainakin jonkun verran. Millä ehdoilla? Ollako oma itsensä vai hyväksytty?
"Laumaeläimenä"lienee helpointa, mutta siinä on luovuttava omasta itsestään. On kuitenkin on järkevääkin jonkun verran "sopeutua." . Eikö näin tule "yksinäisiä susia"ja toisiaan sietäviä ryhmiä? Hyvä näinkin.

Täällä kirjoittava joukko on aika epäyhtenäinen (heterogeeninen) lähtökohdiltaan. Ainoa yhdistävä lienee ikä, jos sekään. Epäyhtenäisyys voisikin olla hyvä lätökohta keskusteluille, mutta se vaatii kumppanien arvostamista ja sietämistä sellaisena kun ovat, ei esim. kirjoitustaidosta naljailua. Eikä "pilvien" lennot ainakaan minua häiritse.

Joku on voinut olla nuorempana suosittu ja maineikas, mutta törmännyt täällä siihen, ettei ole "erinomaisena" saanut riittävää kunnioitusta ja arvonantoa. Voihan se katkeraksi pistää, varsinkin, jos sittenkin "elämänkoulu" on jäänyt puutteelliseksi.

Kaikki eivät ole yhtä tietopuolisia, "viisaita", ei myöskään yksikään ei tiedä kaikkea. Ei tätä pitäisi olla vaikea myöntää. Tiedän, että täällä on hyvin paljon minua tietävämpiä, älykkäämpiä ja parempia kirjoittajia. En kuitenkaan älyä kärsiä kovinkaan suuresta alemmuuskompleksista. Sitä ei tarvitse erikoisesti paikkailla.

Mielipiteensä pitää voida sanoa, mitäs keskustelua se muuten olisi. Pitää myöskin voida käsitystään puolustaa. Seinään tuskin kannattaa hakata päätään, vaikka tuntuisi että toinen on väärässä. Eiköhän siihen päde sanonta; viisaampi väistää.

16

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • demeter

      tuolla ymmärryksellä pärjää missä vain. Kirjoituksesi ensimmäinen kappale sisälsi sellaisia kysymyksiä, joita olen itsekin miettinyt. Ajattelen, että tässä iässä alkaa jo olla sen verran varallisuutta, että pystyy olemaan enemmän oma itsensä - siis ottamaan sen riskin, että tulee "äänestetyksi ulos". En tarkoita, että olisi lupa tietoisesti loukata muita, mutta kun ihmiset saattavat loukkaantua yllättävistä asioista...
      Ajattelen myös, että elämä hakee aina tasapainoa: kun meidät tyttölapset aikanaan kasvatettiin kilteiksi, nyt haemme hyvitystä sille ja meitä on välillä vähän vaikea enää pidätellä.

      • Puunikki

        Se on taas ynnämuu herännyt kilju pöhnästään ja höpisee itseksensä kahdessa viestissä peräjälkeen.


      • demeter
        Puunikki kirjoitti:

        Se on taas ynnämuu herännyt kilju pöhnästään ja höpisee itseksensä kahdessa viestissä peräjälkeen.

        tulin tänne seitsenkymppisten palstoille kun ajattelin, että täällä olisi vähän seesteisempää! Täällähän vasta tuuli käy! Miten sitä sanotaankaan: että ikä lisää luonteen särmiä. No, en voinut olla nauramatta
        Puunikin viestille - tämmöinen tyhjän nauraja kuin olen.


      • Puunikki kirjoitti:

        Se on taas ynnämuu herännyt kilju pöhnästään ja höpisee itseksensä kahdessa viestissä peräjälkeen.

        ihanko tiedät tuon, vai arvailetko,, taidatpa erehtyä paremman kerran,,,, voi hyvä ihme.


      • SkillaN kirjoitti:

        ihanko tiedät tuon, vai arvailetko,, taidatpa erehtyä paremman kerran,,,, voi hyvä ihme.

        Parashan tuohon Puunikin tietämykseen on naureskellen suhtautua. Samapa tuo, mistä hymyn saa.


      • pilvi Kananen
        SkillaN kirjoitti:

        ihanko tiedät tuon, vai arvailetko,, taidatpa erehtyä paremman kerran,,,, voi hyvä ihme.

        Älkää menkö halpaan ynnämuu täällä taas lämmittelee enen kuin ryhtyy Ruotsinkieisiä haukkumaan. Keksii aina uuden nikin. Sellainen Sinikynä on ja mahottoman pitkien lauseiden kirjoittaja. Ei ole vielä osaanut kopsata oikeata kirjoitus ohjelmaa.


      • pilvi Kananen kirjoitti:

        Älkää menkö halpaan ynnämuu täällä taas lämmittelee enen kuin ryhtyy Ruotsinkieisiä haukkumaan. Keksii aina uuden nikin. Sellainen Sinikynä on ja mahottoman pitkien lauseiden kirjoittaja. Ei ole vielä osaanut kopsata oikeata kirjoitus ohjelmaa.

        Varmaan "tehtailet" itse. Ruotsinkielisiä koskevaan keskusteluun en ole osallistunut, enkä tee sitä nytkään. Syynä on ollut, että ko. kekustelut ovat olleet turhan pitkälle mennyttä asiatonta rääppimistä. Sama pätee maahanmuuttokeskusteluun. Eikä näihin kaikkiin aikani riitäkään. Enhän asu tämän koneeni vieressä.


    • Aitous jättää jäljen. On 'sisäinen pakko' olla edes joskus itselleen ja lukijoille rehellinen. Itä-Suomalaisilla on sanonta; 'puheesta se miel haisoo'. Näin teksistäkin.
      Nuo palstan tuotteliaat naiset mielestäni kirjoittavat avoimesti elämästään, päivän tapahtumistaan ilman pahansuopaisuutta.

      Sus on näiden naisten lisäksi mieltään tutkiskelevia ihmisiä. Hän myöntää tietyt luonteensa 'epävakaisuuden'. Tämä on yleistä esi8m. monilla erialojen taiteilijoilla.

      Itsensä esiintuominen epäedullisessa valossa vaatii kanttia. Sille on nostettva hattua.

      • pilvi*

        tilittää itseään, jos se tuo helpotusta,mutta nähdäkseni on paljon asioita, jotka vaativat itsehillintää. Jos annamme vallan toteuttaa "spontaanisesti" mielleyhtymiä ( joita en itse koe) vihan, kaunan, vallanhalun, on tämäkin palsta kaatopaikka, niinkuin olemme nähneet viime aikoina.

        Kaikki, olemme varmaan tähän ikään kokeneet niin syviä tuskatiloja, ettemme halua kenenkään ottavan niihin osaa.

        Samainen henkilö on julkisesti palstalla sanonut minun heräävän Ruususen unesta! Kun ei toisen ihmisen elämästä tiedä, ei pitäisi tehdä hypoteesejä! Ne kun menevät ihan pieleen :D Mutta mitä siitä, hymyillään ja eletään.


      • *Kukkahame*
        pilvi* kirjoitti:

        tilittää itseään, jos se tuo helpotusta,mutta nähdäkseni on paljon asioita, jotka vaativat itsehillintää. Jos annamme vallan toteuttaa "spontaanisesti" mielleyhtymiä ( joita en itse koe) vihan, kaunan, vallanhalun, on tämäkin palsta kaatopaikka, niinkuin olemme nähneet viime aikoina.

        Kaikki, olemme varmaan tähän ikään kokeneet niin syviä tuskatiloja, ettemme halua kenenkään ottavan niihin osaa.

        Samainen henkilö on julkisesti palstalla sanonut minun heräävän Ruususen unesta! Kun ei toisen ihmisen elämästä tiedä, ei pitäisi tehdä hypoteesejä! Ne kun menevät ihan pieleen :D Mutta mitä siitä, hymyillään ja eletään.

        Hei Pilvi*
        Ei kai Ruusuen uni ole mitään kivaa maata ja lojua jossain räystään alla ja puskat kasvaa ympärillä, paljon mukavampaa on nukkua vain öisin ja päivät elää täysillä.
        Sentään kukkapeitto ja pehmonen sänky, ei semmonen huomauttelija taida tietää oikeasta elämästä!

        ;-DDD!


      • :::::::

        monen muunkin mielestä!


      • pilvi* kirjoitti:

        tilittää itseään, jos se tuo helpotusta,mutta nähdäkseni on paljon asioita, jotka vaativat itsehillintää. Jos annamme vallan toteuttaa "spontaanisesti" mielleyhtymiä ( joita en itse koe) vihan, kaunan, vallanhalun, on tämäkin palsta kaatopaikka, niinkuin olemme nähneet viime aikoina.

        Kaikki, olemme varmaan tähän ikään kokeneet niin syviä tuskatiloja, ettemme halua kenenkään ottavan niihin osaa.

        Samainen henkilö on julkisesti palstalla sanonut minun heräävän Ruususen unesta! Kun ei toisen ihmisen elämästä tiedä, ei pitäisi tehdä hypoteesejä! Ne kun menevät ihan pieleen :D Mutta mitä siitä, hymyillään ja eletään.

        Kun mainitsin yksinäiset sudet, en tarkoittanut sillä henkilökohtaisesti ketään. Tiedät kai, cap.c, tämän sanonnan. Ehkä vastaava voisi olla "oman tiensä kulkija", sekä hyvässä että pahassa. Sellainen, joka ei alistu lauman mielipiteisiin ja johdettavaksi, jos näkee asian toisin. Tottahan se on, että julkinen itsekriittisyys vaatii kanttia, joka ei kaikilta luonnistu.
        Pilvelle sanoisin, että kyllä minusta sinäkin olet "oman tiesi kulkija" ja esität kantasi reippaasti. En näe siinä pahaakaan. Muutoin hyvin usein käsittelmäsi asiat ovat sellaisia, joista olen "ulalla." Enkä tyrmää asioita siksi, etten satu ymmärtämään tai tietämään sisältöä. Jos en edes yritä ottaa selvää, voin ihan hyvin olla hiljaa. Näinhän usein kohdallani tapahtuukin. No...olemmehan kerran, pari lievästi "törmänneet" mielipiteissämme, mutta ei noista ole harmiteltavaa ainakaan minulle jäänyt. Eipä juuri muistakaan kirjoittajista.
        Hyvää jatkoa vaan!


      • tympeää
        ynnämuu kirjoitti:

        Kun mainitsin yksinäiset sudet, en tarkoittanut sillä henkilökohtaisesti ketään. Tiedät kai, cap.c, tämän sanonnan. Ehkä vastaava voisi olla "oman tiensä kulkija", sekä hyvässä että pahassa. Sellainen, joka ei alistu lauman mielipiteisiin ja johdettavaksi, jos näkee asian toisin. Tottahan se on, että julkinen itsekriittisyys vaatii kanttia, joka ei kaikilta luonnistu.
        Pilvelle sanoisin, että kyllä minusta sinäkin olet "oman tiesi kulkija" ja esität kantasi reippaasti. En näe siinä pahaakaan. Muutoin hyvin usein käsittelmäsi asiat ovat sellaisia, joista olen "ulalla." Enkä tyrmää asioita siksi, etten satu ymmärtämään tai tietämään sisältöä. Jos en edes yritä ottaa selvää, voin ihan hyvin olla hiljaa. Näinhän usein kohdallani tapahtuukin. No...olemmehan kerran, pari lievästi "törmänneet" mielipiteissämme, mutta ei noista ole harmiteltavaa ainakaan minulle jäänyt. Eipä juuri muistakaan kirjoittajista.
        Hyvää jatkoa vaan!

        tällainen kirjoittajien ruotiminen. Ei ihme että saat negatiivista palautetta täällä ynnämuuu!


      • tympeää kirjoitti:

        tällainen kirjoittajien ruotiminen. Ei ihme että saat negatiivista palautetta täällä ynnämuuu!

        Vaikka eihän tuo mikään nimimerkki ole. Niin...kuten "demeter" kirjoitti, että tässä iässä jo voi ottaa sen riskin, että "äänestetään ulos." Negatiivista palautetta tulee, kirjoitinpa minä mitä tahansa.
        Mielestäni yritin käsitellä asiaa ihan korrektisti. Enkä piiloutunut olemattoman lauseen pätkän taakse.


      • 9889
        ynnämuu kirjoitti:

        Vaikka eihän tuo mikään nimimerkki ole. Niin...kuten "demeter" kirjoitti, että tässä iässä jo voi ottaa sen riskin, että "äänestetään ulos." Negatiivista palautetta tulee, kirjoitinpa minä mitä tahansa.
        Mielestäni yritin käsitellä asiaa ihan korrektisti. Enkä piiloutunut olemattoman lauseen pätkän taakse.

        koko tämän ynnämuun esitykset. Lienee kysymyksessä joku kehitysvammainen niin lapsellista tekstiä tuhertaa.


      • pilvi*
        ynnämuu kirjoitti:

        Vaikka eihän tuo mikään nimimerkki ole. Niin...kuten "demeter" kirjoitti, että tässä iässä jo voi ottaa sen riskin, että "äänestetään ulos." Negatiivista palautetta tulee, kirjoitinpa minä mitä tahansa.
        Mielestäni yritin käsitellä asiaa ihan korrektisti. Enkä piiloutunut olemattoman lauseen pätkän taakse.

        Puhut rehellisesti, ja se jos mikä on hyvä asia. Emme me voi vaatia itseltämme kaiken ymmärtämistä, koska erilaisia taipumuksia on meillä jokaisella:D Tuo, että osaa olla hiljaa, silloin kun ei ole mitään sanomista on viisautta.

        Muutenkin löytyy sinusta hyvää tekevää realismia. Kiva, että olet antanut äänesi kuulua palstalla!

        PS. Joskus tuntuu ettei pärjää, jos ei olisi kaltaisiasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      66
      2842
    2. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      24
      2246
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      73
      2188
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      142
      1849
    5. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      147
      1474
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      132
      1464
    7. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      472
      1244
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1224
    9. Merikarvian nuoriso

      taitaa olla persukasvatuksen tuotosta kun jopa kirkkoherralla palaa käämit näihin paskahousuihin :D
      Yleistä Satakunnasta
      8
      1096
    10. Outoa toimintaa kaikkinensa

      Jotenkin sairashan se sinäkin olet.
      Ikävä
      29
      1039
    Aihe