Äimän käkenä

;)Pasi

Hei!
En ole muutamaan viikkoon ehtinyt käydä täällä, mutta jotain on selkeästi tapahtunut. Ainakin mun viestini, jossa kerroin Budapestissa viime reissulla uutena vuotena näkemästäni unkarilaisten versiosta Abba:n Mamma Mia -musikaalista on poistettu. Joku/jotkut ovat nähtävästi ottaneet nokkinsa vaihtoehtoisesta majoituksesta, joista me muutamat Budapestin keskustassa asunnon omistavat olemme tänne laittaneet vinkiksi matkaan lähteville ja tavallisiin hotellihuoneisiin kyllästyneille. Pahoittelen omasta puolestani, jos olen viesteilläni aiheuttanut mielipahaa. En ehdi käydä täällä keskustelussa usein, ja kaikki nämä 8 vuotta kun olen tänne laittanut ilmoituksia vuokraamistani keskustan kahdesta kaksiosta, olen luullut tekeväni palveluksen. Kyllähän täällä ilmoitellaan hotelleista jne. mutta ne ilmoittelut kai sitten eivät loukkaa ketään kun kukaan yksityinen (suomalainen) ei niitä omista. Mutta mielestäni ne ovat ihan samaan kastiin kuuluvia ilmoituksia, kuin mitä me suomalaiset olemme laittaneet. Itselle on tähän mennessä tullut pelkkää kiitosta ihmisiltä, jotka ovat vuokranneet asuntojani. He ovat kokeneet, että on turvallista ja helppoa sopia asiat, ja tehdä vuokrasopimukset kasvotusten. Lisäksi samalla olen pystynyt kertomaan henkiklökohtaisia vinkkejä ja kokemuksiani vuosien varrelta matkaan lähteville. Harmillista, jos täällä ei voi enää omalta osaltaan ojentaa auttavaa kättä. Yksi vaihtoehto olisi tietysti laittaa nimeksi Apartamentos Pasi, kun niistä ja hotelleista etc saa kuitenkin puhua vapaasti, mainostaa ja mielin määrin kehua/kritisoida.
Jokatapauksessa aion vaihtaa kokemuksiani täällä, kun kuitenkin jatkuvasti käyn Budapestissa, ja kulttuurin harrastajana käyn paljon teattereissa, oopperoissa ja taidenäyttelyissä.
Aurinkoisin pakkasterveisin

;)Pasi
Pasi Pääkkönen
041-5265140
[email protected]

11

1093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saldo-Ellu

      Olen itsekin kuulunut niihin, jotka vierastavat matkailumainontaa keskustelupalstoilla, ääneen sitä kuitenkaan sanomatta. Nyt kun kerroit perusteellisesti, mistä omalla kohdallasi on kysymys huomaan, että minulla on varaa antaa periksikin. Klassisen musiikin ystäväkin kun satun olemaan.

      • ;)Pasi

        Hei!
        Kiitos sinulle ymmärryksestä. Ei täällä kukaan varmasti kenellekään pahaa tahdo, mutta ihmisiä kun olemme ja erilaisissa kulttuuriympyröissä kasvaneita - niin ajatusmaailmat aikuisina poikkeavat - lapsenahan me kaikki olemme söpöjä ja viattomia. Keskustelupalstat ovat hyvä asia, kun asioista vaihdetaan mielipiteitä ja kommentoidaan kokemuksia. Facebookin myötä vain monet turhanjauhajat ovat päässeet jonkun seulan läpi, eivätkä tajua keskustelupalstojen tärkeyttä. Viimeiset kahdeksan vuotta olen tällä palstalla ollut, ja koskaan ei ole ollut kismaa kunnes nyt. Joistakin tuntuu, että on kiva rähistä vain rähisemisen vuoksi, mutta ei mene minun jakeluun, että miksi pilata hyvä meininki. Pirteitä pakkaspäiviä!


    • ei hyvä asunto

      Kaverini asui kämpässäsi jonka olin vinkannut hänelle. Ihmetteli Suomeen palattuaan ihottumaa jonka sai reissulla, terveyskeskuslääkäri totesi kirppujen puremiksi. Oliskohan syytä Pasi Pääkkönen tarkistaa asuntojesi tasoa ja siisteyttä ei ihan vastaa sitä mihin suomalaiset ovat tottuneet.

      • ;)Pasi

        Hei vitsiniekka!
        Käyttö noilla asunnoilla on vuosittain todella hyvä, esim. viime syksynä jouluun asti molemmat asunnot täysin varattuja, ja ensimmäistä kertaa kuulen tällaista. Luulenpa, että ystäväsi on ollut jossain toisessa asunnossa, sillä näissä asunnoissa käytetyt liinavaatteet on pestävä ennen poislähtöä. Ystäväni, joka asuu Budapestissa käy jokaisen vuokralaisen jälkeen tarkistamassa, että asunto on jätetty siistiin kuntoon. Kukaan uusi vuokralainen ei ole valittanut koskaan näiden vuosien aikana, että olisi ollut likaista tai liinavaatteet pesemättä kun on mennyt asuntoon- päinvastoin siisteystasoa on kehuttu. Jos näin oikeasti olisi käynyt, niin onpa outoa, että asianomainen ei itse ole asiaa kommentoinut - haiskahtaa palaneen käry. Harmi sinänsä hänelle, jos on käynyt sopimattomissa paikoissa - sillä niitähän Budapestista kyllä löytyy. Ymmärrän kyllä provosoituneen asenteesi, kaikkien tällä palstalla kirjoiteltujen juttujen jälkeen ;) sehän on niin hauskaa heittää löylyä lisää, kun kius on kuuma. Oikeasti ikävää ystävällesi, jos hän on todella joskus jostain kirppuja saanut. Kannattaisi pitää omasta hygieniasta enemmän huolta.


      • joopajoojoo

        Ja satiaiset sait saunanlauteilta :D


      • Maksoitko verotkin?
        ;)Pasi kirjoitti:

        Hei vitsiniekka!
        Käyttö noilla asunnoilla on vuosittain todella hyvä, esim. viime syksynä jouluun asti molemmat asunnot täysin varattuja, ja ensimmäistä kertaa kuulen tällaista. Luulenpa, että ystäväsi on ollut jossain toisessa asunnossa, sillä näissä asunnoissa käytetyt liinavaatteet on pestävä ennen poislähtöä. Ystäväni, joka asuu Budapestissa käy jokaisen vuokralaisen jälkeen tarkistamassa, että asunto on jätetty siistiin kuntoon. Kukaan uusi vuokralainen ei ole valittanut koskaan näiden vuosien aikana, että olisi ollut likaista tai liinavaatteet pesemättä kun on mennyt asuntoon- päinvastoin siisteystasoa on kehuttu. Jos näin oikeasti olisi käynyt, niin onpa outoa, että asianomainen ei itse ole asiaa kommentoinut - haiskahtaa palaneen käry. Harmi sinänsä hänelle, jos on käynyt sopimattomissa paikoissa - sillä niitähän Budapestista kyllä löytyy. Ymmärrän kyllä provosoituneen asenteesi, kaikkien tällä palstalla kirjoiteltujen juttujen jälkeen ;) sehän on niin hauskaa heittää löylyä lisää, kun kius on kuuma. Oikeasti ikävää ystävällesi, jos hän on todella joskus jostain kirppuja saanut. Kannattaisi pitää omasta hygieniasta enemmän huolta.

        Käyttöaste oli hyvä, ok. Tuli niistä varmaan rahaakin. Maksoitko verotkin? Vai karsitko verokuluja samalla tavalla kuin mainoskuluja? Maksatko palkkaa tai osinkoa ystävällesi, joka tarkastaa kämpät? Ja maksaako hän näistä tuloista verot? Äläkä selitä, että kukaan "ystävä" ilmaiseksi hoitaisi jonkun toisen bisneksiä ... ei edes Unkarissa!

        Mitä mieltä noin yleensä olet siitä, että jotkut vaan maksavat veroja ja jotkut jättävät maksamatta? Kuluisiko sinun mielestäsi kaikien maksaa samalla tavalla, vai onko ok, että kierretään minkä keritään ja käytetään systeemiä hyväksi. Niin kauan kuin juuri minä en tarvitse yhteiskunnan tukia, niin enpä maksa verojakaan ...?

        Miten kuvittelet että esim. lapsilisät ja eläkkeet maksetaan, jos ihmiset jättävät veronsa maksamatta? Vai ajtteletko niin, että kun sinulla (ehkä) ei ole lapsiakaan, niin et osallistu noitten lapsilisien maksuunkaan, ja kun olet (ehkä) töissä, niin ansaitset itse eläkkeesi, eikä ole sinun asiasi maksaa kansaneläkettä niille, jotka eivät systä tai soisesta ole työeläkettään ansainneet?


    • eikö?

      Pasi sinä et koskaan aiemmin ole osallisunut tällä palstalla oleviin keskusteluihin, ainoa motiivisi on ollut kehua tekemisiäsi sekä myydä asuntojasi.

      • tjeem

        Olen vuokrannut Pasin asuntoja kahtena edellisenä kesänä. Minulla ei ole ollut mitään valittamista niistä. Myös tulevana kesänä menen Pasin asuntoon pitkäksi viikonlopuksi. Olen siis ollut todella tyytyväinen asuntojen tasoon.


    • Vertaisverkko idea

      Pasi, siinä on iso ero, jos mainostat itse omaa asuntoasi, tai jos täällä muut ihmiset käyvät keskustelua asunnoista, joissa ovat ehkä asuneet tai aikovat asua. Varmasti ymmärrät mikä ero siinä on!

      Jos keskustelemme hotelleista, ei täällä kenenkään taskuun siitä ropise killinkiäkään. Ihme kun sinun asuntojasi täällä niin harva kehuu? Ei kyllä suuremmin haukukaan, mutta suomalainen on yleensä mieluummin hiljaa kuin kirjoittaa pahaa.

      Olisi mukava kuula OIKEASTI kommentteja niiltä, jota ovat asuneet pasina sunnoissa.

      • tjeem

        Olen vuokrannut Pasin Vörösmarty utcan ja Josika utcan asuntoja, eikä niistä todellakaan ole pahaa sanottavaa.Voin suositella niitä muillekkin.


      • Onko se nyt niin vakavaa jos joku saa siitä rahaa ei tarvi olla aina niin kateellinen. Itse ainakin vuokraan mieluiten suomalaiselta kämpän jos hinta ja laatu kohtaa.

        Pasille vinkki laita samanlainen netti sivu kuin esim. Merjalla jossa on kuvia ja hinta tiedot asunnoista joita tarjoat.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      247
      2429
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      180
      1557
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1396
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1113
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1109
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      980
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      977
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      875
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      709
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      700
    Aihe