Migreeni ja

happipitoisuus

Migreenikohtauksen laukaisee hapen väheneminen. Enkä tarkoita, että tämä olisi vain yksi triggeri muiden joukossa vaan tämä on se perimmäinen syy kaikkien triggereiden takana.

Kun ihminen relaa esim. työviikon tai tentin jälkeen niin silloin verisuonissa lisääntyy typpi hapen kustannuksella.

Kun kesällä heinäkuussa ilmankosteus on suuri niin hapenotto hankaloituu ja migreeniä on enemmän. Samoin kovalla pakkasella hapenotto hankaloituu. Jos huoneessa palaa monta kynttilää, niin ne syövät happea ilmasta ja laukaisevat migreenin.

Yöllä verenpaine laskee kaikilla ihmisillä ja veri vähenee aivoissa. Kaikilla ihmisillä niska kiristyy silloin suojaamaan aivoa liialta happikadolta. Migreenikko saa kohtauksen usein aamun aikaisina tunteina.

Estrogeeni pitää yllä korkeampaa verenpainetta ja kun paineet laskee estrogeenin määrän mukana kierron lopussa niin typpi lisääntyy ja happi vähenee.
Olisiko migreeni siis ylireagointia hapen vähenemiseen?

Mielelläni näkisin, että migreenitutkijat lopettaisivat aivojen toiminnan loputtoman monimutkaisuuden kartoittamisen, se on kun galaksit, sieltä löytyy tutkijalle aina jotain uutta ja ihmeellistä. Toivoisin , että he keskittyisivät tähän ilmiselvään migreenin syyhyn ja alkaisivat kehittää lääkkeitä sen pohjalta. Ehkä ihan jopa joku yksinkertainen hälytysjärjestelmä, joka ilmoittaisi milloin hapen pitoisuus käy vähiin, riittäisi. Paljonkohan tutkimuksen suuntaan vaikuttaa se, että sitäkin varmaan suurelta osalta rahoittaa lääkeyhtiöt joiden voitontarpeita joku yksinkertainen hälytysjärjestelmä ei tyydytä.

3

460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seit

...ja luonnontuotteista löytyy vaihtoehtoinen apu. Mangostanimehun vaikutuksista tähänkin vaivaan löytyy tietoa tuolta http://dy.fi/z9k
      Ja kerron mielelläni lisää.

• onhannäitäollut

Mielenkiintoista. Liekkö sattumaa vai mitä.. lt-kaupan myyjä kertoi jonkun saaneen apua migreeníin. Eli ostin Colon oxyplus happijauhetta. En odottanut mitään, olen NIIIN kaiken kokeillut. Toissa viikolla vielä 4 migreeniä. Nyt ei yhtä ainoaa!
      Olen ollut juuri sellainen amuyön sudenhetkinä migreeniin herännyttä tyypiä. Katellaan!
      Olen muuten myös "Joukolla" käynyt Lahdessa, ei apua.

• onhannäitäollut

Moi!
        Sori, tuotteen nimi on Suomen happituotteen Oxycolon happijauhe. Eikä vieläkkän migreeniä!. Tää on jautaa!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      79
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1260
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      195
      563
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe