majoittuminen riikassa

rr

Hei! Kannattaako Riikassa valita hotelli vanhasta kaupungista vai uuden kaupungin puolelta? Eka kertaa Riikaan menossa ja haluaisin hotellin joka on lähellä kaikkea. Miten pitkä välimatka on vanhan ja uuden kaupungin välillä?

6

804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Expat

      Riikasta en tiedä, mutta täällä Riiassa on hotellitarjonta sen verran laajaa, että kysymys lienee siitä, mitä sinä haluat ja mihin haluat majoittautua. Henkilökohtaisesti majoittautuisin ns. uuteen keskustaan, josta on n. 15min kävelymatka vanhaankaupunkiin.

    • harasoo

      Itsekään en ole Riiassa käynyt kuin kymmenisen kertaa mutta nyt näyttäisi olevan erittäin paljon
      hotelleja ja edullisia hintoja tarjolla.
      Keskustan vanha kaupunki sijoittuu pääosin Daugava- joen ´oikealle´ puolelle. Se on aivan kaupungin sydämessä, eli matkaa sinne on 0-... kilometriä. Riika on senverran laaja kaupunki että kohteita on varmaankin joka puolella, mutta jos olet ensi kertaa menossa niin sinne vanhankaupungin liepeille kannattaa majoittua. Seuraavalla kerralla jo tiedät enemmän.
      Booking.com sivulta esimerkiksi kannattaa katsella, siellä on hyvät selostukset ja kartat.
      Maksu- ja varaus- ja peruutuspolitiikka on myös reilu ja toimii.
      Jos ei aivan halvinta edellytä niin oma suosikkini on revalhotel latvia.

      • Latvijaan

        Ehdottomasti Reval Latvija hotelliin, itse olen kerran siinä ollut. Vanhan kaupungin kupeessa ihan.
        Hieno korkea hotelli, josta mahtavat näköaöalat skybaarista ja huoneistakin, jos tarpeeksi korkealta saa.
        Ehkä tuo on hieman kalliimpi, mutta minusta todella hintansa väärtti. Hieman liikemiesmäinen,vaan jos se ei
        haittaa niin sitten. Todella hyvä ruoka myös, vaikka toki kannattaa muuallakin syödä.Googleta tuo ja katso
        pidätkö.


      • K E Skinkertainen
        Latvijaan kirjoitti:

        Ehdottomasti Reval Latvija hotelliin, itse olen kerran siinä ollut. Vanhan kaupungin kupeessa ihan.
        Hieno korkea hotelli, josta mahtavat näköaöalat skybaarista ja huoneistakin, jos tarpeeksi korkealta saa.
        Ehkä tuo on hieman kalliimpi, mutta minusta todella hintansa väärtti. Hieman liikemiesmäinen,vaan jos se ei
        haittaa niin sitten. Todella hyvä ruoka myös, vaikka toki kannattaa muuallakin syödä.Googleta tuo ja katso
        pidätkö.

        Mikäli pitää Ruotsinlaivoista ja muutenkin tyytyy keskinkertaiseen, niin Reval Latvija on mitä mainioin vaihtoehto.

        Toisaalta kaupunki on täynnä mitä laadukkaimpia ja viehättävimpiä pieniä hotelleja, joten miksi tyytyä keskinkertaiseen?


    • Kokeilepa etsiä itsellesi sopivaa hotellia yeego.comin kautta. Sillä me olemme löytäneet useat kaupunkilomiemme majoitukset. Riiasta varasimme Hotel Rigan kahden hengen huoneen 36,50€/yö. Hotelli on vanhassa kaupungissa, aivan oopperatalon vieressä.

      • Riiassa viihtynyt

        Booking.comista kannattaa hotellia tosiaan varata. Näin olen tehnyt itsekin ja sen hotellikohtaiset asakasarviot antavat hyvän osviitan hotellista. Tuo yllä mainittu Riga-hotelli ei ole kovin korkealle arvostettu nykyään. Itse olen yöpynyt vähintään kaksi yötä seuraavissa hotelleissa: Domina in ,Reval hotel Elisabetes,Riverside hotel,Europa royal Riga,Maritim park ja Monika centrum hotels. Näistä hienoin ja kaikin puolin paras huone oli Monika centrumissa eikä sen aamupalassakaan ollut moittimista,vaikka Elisabetesissa aamiainen oli ehkä vähän parempi. Joka reissullani olen istunut Reval hotel Latvian Sky-line baarissa ja aina olen törmännyt siellä vähintään yhteen suomalaisseurueeseen. Kuten huomaat,en ole kertaakaan majoittunut vanhaan kaupunkiin ainakaan toistaiseksi eikä ole sinne varsinaista hinkuakaan. Riian vanhassa kaupungissa on paljon elämää viikonloppuiltaisin. Siellä on kiva kuljeskella tai istua ja kuunnella rokkia Tuomiokirkon aukiolla ainakin kesäaikaan. Rozengrals-ravintolaa ei kannata ohittaa. Siellä kannattaa pistäytyä vähintään oluella,jos ei halua syödä,jota tosin suosittelen.No ,on siellä tullut koluttua moni muukin paikka,mutta tämä on vaan jotenkin niin hieno. Varsinkin jos paikan keskiaikainen soittokunta viihdyttää teitä keskiaikaisilla soittimillaan ja musiikillaan. Vanhan kaupungin erottaa uudemmasta Kanava,jonka ympärillä on puistoja ja jonka paikalla on muinoin sijainnut kaupungin muuri. Tämän kanavan uuden puolen rakennukset ovat nousseet pääosin 1800-luvulla ja varsinkin kun mentiin 1900-luvulle tässä vuosisadan vaihteessa ovat syntyneet Riian kauneimmat rakennukset .Jugent-tyyli oli silloin vallalla ja tämän tyylin rakennuksia löytyy sieltä täältä "uudesta"kaupungista. Kannattaa kävellä katuja esim. Elisabetesiela,Baronaiela,Cakaiela,Certrudesiela jne. tai hyppää taxiin(punaiseen) tai ajele ratikalla tai johdinautolla. Ehdottomasti kannattaa kävellä ainakin Albertaiela päästä päähän,kun se on lyhyt katu ja nimenomaan kuuluisa Jugend-rakennuksistaan. Riian keskusta-alue on rauhallinen yöllä ja yönsä saa hyvin nukkua ainakin uuden kaupungin laajalla alueella. Juugend-kaupungin alueella on myös paljon erittäin hyviä ravintoloita kuten Antonijasielalla ja zirnavulla. Itse en ole vielä yöpynyt Albert-hotellissa,vaikka senkin terassilla olenkäynyt kaljoilla (hyvä sijainti mielestäni) enkä ole yöpynyt Reval Latviassa ,mutta esim.aivan keskustassa puistojen keskellä sijaitsee korkeatasoinen Reval hotel Rizene(varmasti rauhallista) ja tällä hetkellä hinnat ovat kohtuulliset(jopa halvat tasoon nähden)että ehkäpä kokeilisin tätäkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      539
      3949
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3454
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3070
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2362
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2220
    6. 227
      1678
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1417
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1319
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      96
      1309
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe