1. Kenellä artistilla näistä vaihtoehdoista on mielestäsi paras lauluääni ?
2. Kenellä heistä on mielestäsi eniten lavakarismaa ?
NAISET:
A)Marion
B)Anne Mattila
C)Katri-Helena
D)Anna Erikson
E)Arja Koriseva
F)Tarja Lunnas
G)Lea Laven
H)Marita Taavitsainen
I)Paula koivuniemi
MIEHET:
A)Kari Tapio
B)Jari Sillanpää
C)Mikko Mäkeläinen
D)Tapani Kansa
E)Tomi Markkola
F)Reijo Taipale
G)Jorma Kääriäinen
H)Janne Tulkki
D)Danny
Mielipide kysely !
44
2376
Vastaukset
- mä vaan...
1.Paras ääni naisista on F:llä eli Tarja Lunnaksella
Mieslaulajista paras ääni on D:llä eli Tapani Kansalla
2. Karismaattisin naisartisti on C eli Katri-Helena.
Karismaattisin miesartisti on A eli Kari Tapio - Piiparinen
1. PARAS LAULUÄÄNI
Naiset: Anna Erikson
Miehet: Tapani Kansa
2.ENITEN KARISMAA
Naiset: Arja Koriseva tai Paula Koivuniemi
Miehet: Tapani Kansa tai Kari Tapio - sunnyliini
1. Paras lauluääni: Naisista Anne Mattila ja miehistä Mikko Mäkeläinen
2. Eniten lavakarismaa myös näillä samoilla, Anne ja Mikko:) - ###
1.Anne Mattila/Jorma Kääriäinen
2.samat - sitruuna
paras lauluääni: Anne Mattila Jari Sillanpää
eniten lavakarismaa: Marita Taavitsainen Jari Sillanpää - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
aina samat.............................................
- N34
Eli Parhaat ovat molemmissa sarjoissa:
-Eija Kantola ja Kari Tapio- - Anni
Naisista: Paras ääni minusta on mattilan Annella ja omalla tavallaan hän vallan säteilee lavalla! Joten vastaan Annen molempiin kysymyksiin. Toki myös Lea Lavenilla ja Tarja Lunnaksella on hyvä ääni.
Miehistä: Mäkeläisen Mikon vastaan ehdottomoasti molempiin. Aivan mahtava ääni ja lavakarisma! - sari
Ehdottomasti suomen paras laulaja ja esiintyjä on Laura Voutilainen,miehistä Jorma Kääriäinen,laulun puolesta ,lava karisman puolesta Jari Sillanpää
- Karismaatikko
Naiset:
1. Tarja Lunnas
2. Tarja Lunnas
Miehet:
1. Jorma Kääriäinen
2. Jorma Kääriäinen - juu-u
1. Naisista paras ääni on Anna Eriksonilla tai Arja Korisevalla.
Miehistä ehdottomasti paras ääni on Tapani Kansalla. Ihan uskomaton ääni ,kun se esim. " Hopeisen kuun " mahtavine loppuhuipennuksineen laulaa.
2.Naisista eniten lavakarismaa on Arja Korisevalla ( osaa esiintyjä ja hassutellakkin vähän siellä lavalla)
Miehistä eniten karismaa omaa Tapani Kansa. Todella vetovoimainen esiintyjä. - tadaa!
Noissa mainituissa vaihtoehdoissa ei ole mainittu suosikki mies-ja naislaulaajaani.
Jokaisen noista olen kuitenkin nyt nähnyt esiintyvän livenä , kun olen nyt ihan viimevuosina alkanut tanssilavoilla käymään ja eri artistiten konserteissa käymään.
Puolueeton ja rehellinen mielipiteeni näistä artisteista on on siis tämä:
Naiset
1.Paras ääni= vaikea sanoa... ehkä sitten Anne Mattilalla.
2.Paras karisma= Katri-Helena
Miehet
1.Paras ääni = Tapani Kansa
2.Paras karisma = Tämä on paha... Se on joko, Kari Tapio tai Tapani Kansa. ( Jari Sillanpäätä jotkut sanovat karismaattiseksi, mutta ylimakeassa mielistelyssä ja nuoleskelussa ei ole mielestäni mitään karismaattista) - annu
Naisista Anne Mattila tai Tarja Lunnas,miehistä ehdottomasti Mikko Mäkeläinen.
- timo
Hyvät luettelot molemmissa sarjoissa, mutta naisten sarjasta puuttuu yksi nimi, yksi parhaimmista ja hyvä äänisimmistä laulajista on ehdottomasti
A) EIJA KANTOLA
MIesten listalta löytyykin selkeä ykkönen
B) JORMA KÄÄRIÄINEN - VKK
Paras lauluääni: Anna Eriksson
Karismaa: Lea Laven ja Kari Tapio. - musica
Mieslaulajista komein lauluääni on ilmanmuuta TAPANI KANSALLA! Tämä on pakko myöntää vaikka hänen hieman ylimielinen persoona ei meikäläistä miellytäkkään,mutta on sillä vaan älyttömän hieno ja laaja-alainen ääni. Tapsa laulaa komeesti aina opereteista rockiin ja liedeistä iskelmiin.
- Päivi
1. Paras lauluääni, miehet: Tomi Markkola, Reijo Taipale ja Jorma Kääriäinen
Naiset: Anne Mattila, Anna Eriksson, Tarja Lunnas ja Paula KOivuniemi
2. Eniten karismaa, miehet: T.Markkola ja ehodoton ykkönen on Jorma Kääriäinen!
Naiset: A.Eriksson ja P.KOivuniemi - 888
ANNE MATTILA NOUSEVA TÄHTI, MARION JA KATRI - HELENA OVAT LEGENDOJA. ANNA ERIKSON ON KAUNIS. ARJA KORISEVA ON MYÖS HYVÄ. MIES ARTISTEISTA 1.TAPANI KANSA KUNNON JÄTKÄ. 2.KARI TAPIO ERÄS ESIKUVANI < SIINÄ MISSÄ TAPSA KANSA.3.TOMI MARKKOLA < MYÖSKIN HYVÄ.4. REIJO TAIPALE < ON KUIN LAULULAVOJEN CLINT EASTWOOD. 5.DANNY.REIJO TAIPALE OVAT ESIKUVIANI.
- Kikka
1. Naislaulajista paras ääni on Lea Lavenilla.
Miehistä Tapsa Kansalla
2. Eniten karismaa on Katri-Helenalla ja Arja Korisevalla.
Mieslaulajista karismaattisempia ovat Tapsa Kansa, Kari Tapio , Taipaleen Reiska ja Jorma Kääriäinen. Mun mielestä just näillä vähän vanhemmilla mieslaulajilla on sitä todellista karismaa. - Ranu
Paula Koivuniemi ja Kari Tapio. Mikko Mäkeläinen jatkanee kymmenen vuoden päästä siitä, mihin Klabbi jää...
Toivon kyllä Kari Tapiolle mahdollisimman pitkää ikää.- Ranu
Mikko Mäkeläinen on kyllä nyt jo hyvä artisti, tullut kansan tietoisuuteen ihan yhtäkkiä. Ja vuodet tuonevat mukanaan myös karismaa - ikä on siinä välttämätöntä. Katsotaan kymmenen-kolmenkymmenen vuoden päästä, jos ei kundi vedä itseään loppuun ennen sitä.
Mäkeläisen esiintyminen on hyvää, ja hänellä on tällä hetkellä takataskussaan vahva valtti - muihin taustabändeihin verrattuna murskaavan ylivoimainen porukka, Myrskylyhty, joka myös soittaa levyllä.
Mahtava ja yhtenäinen laulaja orkesteri kokonaisuus. Pojat on arvioni mukaan 20-25-vuotiaita, mutta niin osaavia, että 90% näkemistäni ja kuulemistani tanssimuusikoista voi painua heidän keikalleen ottamaan oppia.
- VAU!
en tiiä noista muista, mutta komeaäänisin mieslaulaja on aivan ehdottomasti Tapani Kansa.
Voi, että Tapsa lauloi viimejouluna niin mahtavasti joululaujuja eräässä kirkossa joulukonsertissaan. Yks nainenkin siinä mun vieressä huokasi ,että : " Kyllä on miehellä melkoinen ääni! "
Eräs mies taas sanoi, että: " Tapani Kansa on sellainen iskelmälaulajan oopperalaulajan yhdistelmä."
Tapsan laulajanlaatu erottuu massasta. Lauluopiskelu todella näkyy ja kuuluu. - Joonas
Anne mattilalla on ylivoimasesti paras ääni ja lava karisma!!!
- timo
naisista anne mattila omaa kauniin lauluäänen, parasta suomalaista tanssimusiikkia ja miehistä mikko mäkeläinen komea lauluäänen, samoin parasta suomalaista tanssimusiikkia...
lavakarismaa löytyy molemmilta todella paljon ja vaikka ovat niin nuoria... - pimatsu
Tapani Kansalla on ylivoimaisesti mieslaulajien paras ääni ja karisma. Aivan mieletön ääni kaverilla.
Olisi kiva tietää, että kuinkakohan moni niistä, joiden mielestä Mikko Mäkeläisellä on paras ääni (karmeaa mörinää) ja karisma ( tiedätteköhän mitä karisma tarkoittaa)on käynyt näiden muiden laulajien keikoilla. Esim Tapani Kansan ?
Kannattaisi nimittäin käydä ennakkoluulottomasti ja monipuolisesti eri artistien keikoilla ,että saisitte vähän muunlaistakin vertailuipohjaa ja näkökantaa.- minä
Makuja on näköjään todella monenlaisia.Itse en voi kertakaikkiaan käsittää miten joku voi pitää Kansasta.Olen tässä ehtinyt kuuntelemaan useamman vuoden ajan kyseistä Kansaa eikä lauluääni mielestäni ole kummoinen. Kun taas Mikko Mäkeläinen on upeaääninen nuori laulaja ja karismaa todella löytyy.Mutta kuten sanoin jokainen saa pitää mielipiteensä.
- paitsi
Kai tällä palstalla on kuitenkin tarkoitus kertoa omista suosikeistaan eikä mollata toisten.
- Musica
paitsi kirjoitti:
Kai tällä palstalla on kuitenkin tarkoitus kertoa omista suosikeistaan eikä mollata toisten.
Mä en kyllä ymmärrä kuinka joku voi sanoa ,ettei Kansan ääni ole kummoinenkaan. Ette ole tainneet koskaan olla hänen joulukonsertissaan tai kuulleet kun hän vetäisee mm. sellaiset laulut, kuin Hopeiseen kuun, Anniina, O Sole Mion Sinitaivaan , Tähdet meren yllä ja Kulkurinvalssin ym...
Kyllä Tapsan ääni on huikean komea.
Mikko Mäkeläisellä on hyvin komea ääni myös. Hänellä on hieno tumma, pehmeä ja miellyttävän matala ääni, eikä hänen laulunsa ole ollenkaan teennäistä tai sellaista mörinää, kuin Mikko Kilkkisen, joka pykii myös laulamaan aika matalalta. - Maria
paitsi kirjoitti:
Mun mielestä varsinkin noilla kaikilla mieslaulajilla, jotka tuonne aloitusviestiin on lueteltu on on hyvä lauluääni. Paitsi Sillanpään äänestä en jostain syystä pidä. En tiedä mikä siinä on, mutta se ei vaan sytytä. Toisinkuin oikeastaan kaikkien noiden muiden äänet.
- Mika
minä kirjoitti:
Makuja on näköjään todella monenlaisia.Itse en voi kertakaikkiaan käsittää miten joku voi pitää Kansasta.Olen tässä ehtinyt kuuntelemaan useamman vuoden ajan kyseistä Kansaa eikä lauluääni mielestäni ole kummoinen. Kun taas Mikko Mäkeläinen on upeaääninen nuori laulaja ja karismaa todella löytyy.Mutta kuten sanoin jokainen saa pitää mielipiteensä.
Kari Tapio on paras ! Karille ei mitkään piipittäjät pärjää.
Karismaakin "Klapilla" on vaikka muille jaettavaksi. - Heidi
minä kirjoitti:
Olen Tapsan keikoilla varsinkin nyt ihan viimevuosina käynyt aika usein ja kyllä siellä keikoilla ja konserteissa ihmiset tuntuu järjestäen ihasteleva, että kuinka mahtava ääni Tapsalla. Mun mielestäkin sillä on kyllä hieno ääni. Se on niinkuin vanhemmiten kokoajan vaan parantunut. Tapsalla on laaja ääniskaala ja äänivaroja riittää.
Asia jonka vuoksi mä eniten pidän Tapsan äänestä on se ,että sen ääni on niin sävykäs. Hän pystyy äänellään ilmaisemaan kaikki mielenliikkeet tuskasta ilveilyyn. Se on aika hienoa. Kuunnelkaapa joskus.
Pidän Tapsaa myös tosi karismaattisena miehenä. Hän osaa kyllä ottaa yleisönsä ja kietoa sen pikkurillinsä ympärille.
Jotkut pitävät Tapsaa itserakkaana ku..päänä. Siihen en osaa sanoa mitään, mutta laulunlahjat Tapsalla on ainakin hyvät.
Mikko Mäkeläinen on ihan karismaattinen sympaattinen tyyppi. Hänen Laulunäänensä on ihana. Jotenkin sellainen miellyttävä, rauhoittava. Varsinkin tangoihin hänen äänensä sopii loistavasti. Olikin suorastaan enenkokematon vääryys kun Mäkeläinen aikoinaan tippui tangofinaaleista pois. - Pimatsu
minä kirjoitti:
SORRY! Voi vitsit mä oon TYHMÄ :( !!! Mä sekotin Mikko Mäkeläisen ja Mikko Kilkkisen keskenään.
Kilkkinnehän sen toissavuoden tangokuninkaan sukunimi olikin ,eikä Mäkeläinen.
Siis KILKKISEN mörinästä en tykkää yhtään. Niin tunkkasta ja painunutta ääntä en ole laulajalla aikoihin kuullut, kun hänellä on. Sorry, jos täällä on Kilkkis-faneja, mutta tämä on mun mielipide. - minä
Pimatsu kirjoitti:
SORRY! Voi vitsit mä oon TYHMÄ :( !!! Mä sekotin Mikko Mäkeläisen ja Mikko Kilkkisen keskenään.
Kilkkinnehän sen toissavuoden tangokuninkaan sukunimi olikin ,eikä Mäkeläinen.
Siis KILKKISEN mörinästä en tykkää yhtään. Niin tunkkasta ja painunutta ääntä en ole laulajalla aikoihin kuullut, kun hänellä on. Sorry, jos täällä on Kilkkis-faneja, mutta tämä on mun mielipide.Kilkkisestä oon samaa mieltä
- mieltä
Mika kirjoitti:
Kari Tapio on paras ! Karille ei mitkään piipittäjät pärjää.
Karismaakin "Klapilla" on vaikka muille jaettavaksi.Kari Tapiolla on kyllä todella upea ääni mutta kun katsoo esiintymistä lavalla niin häneltä löytyy vain yksi ilme ja yksi ja sama asento koko esityksen ajan.Onko se sitten karismaa?
- N34
mieltä kirjoitti:
Kari Tapiolla on kyllä todella upea ääni mutta kun katsoo esiintymistä lavalla niin häneltä löytyy vain yksi ilme ja yksi ja sama asento koko esityksen ajan.Onko se sitten karismaa?
Karismassa ei tunneta asentoja eikä ilmeitä!! Sitä joko on ihmisellä tai ei!
JA KARILLA sitä on niin paljon,että monet ovat kateellisia!!
Mieti miksi Kari on näin pitkän uran kokenut?
Ja sitä jatkuu jatkuu jatkuu.... - mielipide
N34 kirjoitti:
Karismassa ei tunneta asentoja eikä ilmeitä!! Sitä joko on ihmisellä tai ei!
JA KARILLA sitä on niin paljon,että monet ovat kateellisia!!
Mieti miksi Kari on näin pitkän uran kokenut?
Ja sitä jatkuu jatkuu jatkuu....Onhan sillä upea ääni,mutta tylsä esiintymistyyli.Mulla on monta Karin levyä ja mieluummin kuuntelen kuin katselen sorry vaan.
- mielipide
Naisartistit:
1) Lea Laven sekä lisäisin itsekin tuon Kantolan
Eijan tuohon listaan
Miesartistit:
2) Kari Tapio ja Jorma Kääriäinen - prahaat
Naisartisteista parhaat on Anne Mattila ja Tarja Lunnas.Arja Koriseva on hyvä mutta on vaan hänelle osunut surkeita kappaleita.Miesartisteista on ehdottomasti upein ääni Mikko Mäkeläisellä!Kari Tapiosta,Janne Tulkista ja Sillanpäästä pidän myös kuin Tomi Markkolastakin.Onhan noita.Karismaa löytyy Mattilalla ja Lunnaksella sekä Mäkeläisellä ja Sillanpäällä.
- yks vaan...
Kyllä Tapani Kansassa on taikaa. Lumoavampaa lauluääntä en tiedä.
- Heidi
mikko Mäkeläisen vatsahaavaisella, väkisin pudistetulla soundilla vedetty "Maammelaulu" enen lätkäfinaalia Turussa lähenteli jo pyhäinhäväistystä. En ole aikoihin järkyttävämpää kuuullut.
Mäkeläinen saattaa just ja just laulaa kohtalaisesti jotain tasapaksua iskelmää, mutta heti,kuin olisi vähänkin laulutaitoa vaativampi biisi kyseessä niin jälki on järkyttävää.
Sitten jotkut kehtaa vielä ylistää ,että hänellä on paras lauluääni.... voi taivas!- "Lällälää"
Olet todella vienyt sanat suustani.Poika ei tosiaan mikään laulaja ole...moni puhuu samalla lailla biisit kuin hänkin.Mutta nimenomaan ei montaa säveltä saa heittää, ainakaan ylöspäin kun loppuu jo ääni.
Laittaisin Janne Tulkin samaan kastiin....kuvitelkaa Jannen kappaleet ilman sanoja ja laulakaa ne hiukan länkyttävällä "lällälää lää lä lällä lä lä lää"-tyylillä ja kyllä huomaa kuinka ne kuullostaa erittäin yksinkertaiselta melodialta.
Mielestäni nuo kyseisten artistien biisit ovat ihmisten aliarvioimista.Tekisi edes lauluja eikä tuollaisia lällällää-kipaleita.Ai niin, mutta eihän ne pysty toteuttamaan sellaisia,sorry,aivan jo unohdin. - totta!
"Lällälää" kirjoitti:
Olet todella vienyt sanat suustani.Poika ei tosiaan mikään laulaja ole...moni puhuu samalla lailla biisit kuin hänkin.Mutta nimenomaan ei montaa säveltä saa heittää, ainakaan ylöspäin kun loppuu jo ääni.
Laittaisin Janne Tulkin samaan kastiin....kuvitelkaa Jannen kappaleet ilman sanoja ja laulakaa ne hiukan länkyttävällä "lällälää lää lä lällä lä lä lää"-tyylillä ja kyllä huomaa kuinka ne kuullostaa erittäin yksinkertaiselta melodialta.
Mielestäni nuo kyseisten artistien biisit ovat ihmisten aliarvioimista.Tekisi edes lauluja eikä tuollaisia lällällää-kipaleita.Ai niin, mutta eihän ne pysty toteuttamaan sellaisia,sorry,aivan jo unohdin.Nappiin osuit. Olen täysin samaa mieltä, näiden kahden herran "laulutaidoista".
- Aino
totta! kirjoitti:
Nappiin osuit. Olen täysin samaa mieltä, näiden kahden herran "laulutaidoista".
Kaikilla saa toki olla mielipiteitä, mutta:
Olisi ihan kiva, jos ottaisitte huomioon ainakin Mikon iän! Ei 22-vuotias nuorimies VOI laulaa kuten Tapsa tai Reijo Taipale, tai kuten kukaan mukaan jo vuosikymmeniä laulanut!! Mikko kouluttaa ääntään jatkuvasti. Ja luuletteko te että hän itseään oikein tyrkyttää laulamaan jotain Maamme-laulua. Tuskin tulee mieleen kieltäytyä jos kerran pyydetään..
Kyllä maailmassa Mikkoa parempiakin laulajia varmasti on, vaikkapa tämä Tapsa Kansa. Pitäisi kuitenkin muistaa, että ei itse OLAVI VIRRAN äänikään kaksikymppisenä kovin laaja-alainen ja vaikuttava ollut! Mikolla on vielä aikaa laulaa, eikä se ääniala ainakaan laajene ajattelema´lla, että "ei varmaan kannattais laulaa kun on toi äänialakin niin suppea..."
- Mirumaru
Paras naislauluääni mielestäni on G Lea Lavenilla. Lavakarismaa on B Jari Sillanpäällä,
mutta Tapani Kansa on hyvä-ääninen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232