Matkustajavakuutus ei korvaa matkatavaroita ei ainakaan TAPIOLASSA, no mikä sitten jos lentoyhtiö sanoo "voi-voi" !
airBaltic hukkasi AINOAN tavarani joka meni vielä erikoistavarahihnalle, elikkäs sellainen Matti-akkulaturi. No sitten kun saavuin Muncheniin (lento Riikan kautta) ei tietenkään sitä laturia mulle enää tullut, no tein heti katoamisilmoituksen. Jouduin ostamaan tilalle uuden (79€) kallis kuin mikö, mutta kun olin prätkä-lomalle lähtenyt eikä prätkää olisi muutoin olisi saanut käyntiin, niin sitten kun olin tulossa Munchenin lentoasemalle 3 päivän päästä (paluulento takaisin) sain soiton ja kerrottiin että laturi oli löytynyt. Hain laturini, tulin kotiin ja nyt olen lähettänyt laskun airBaltic:ille niin vastauksena oli vain pahoittelut tapahtuneesta ! Eihän se näin voi mennä ! Koko lomamatka olisi epäonnistunut ilman tuota laturia ! Taisi olla viimeinen kerta Baltic:illa !
Matkavakuutus vai matkatavaravakuutus?
12
1528
Vastaukset
- hyödyllinen
Selvitä etukäteen mitä se vakuutuksesi korvaa, matkustajavakuutus ja matkatavararavakuutus ovat ihan eri asioita. Sama asia kaikissa vakuutusyhtiöissä.
- Pska mäihä
Matkatavaravakuutus kannattaa ehdottomasti olla ja arvokkaille tavaroille, kuten kamerat, läppärit yms. voi ottaa vielä erikseen arvotavaravakuutuksen.
Lentoyhtiöllä ei tuossa tilanteessa ole kyllä mitään korvausvelvollisuutta, etenkin kun laturi vieläpä palautui takaisin oikealle omistajalle. Ei koske vain AirBalticia, vaan ihan sama millä yhtiöllä lennät.
- tavara on tavara
Matkavakuutuksella vakuutetaan matkustaja, vaikka sairauskulujen kattamiseksi tai arkun lennättämiseksi kotiin.
MatkaTAVARAvakuutus on TAVAROITA varten. - Vakuutus
Jos sulla on kotivakuutus niin lue se josko siellä olisi mainintaa kuuluuko matkatavarat kotivakuutukseen.
- laskua yli 100€
..että olin "kuvitellut" että nuo matkavakuutus, matkustajavakuutus ja matkatavaravakuutus olisi kutakuinkin yksi ja sama juttu ja asia varsinkin kun eri yhtiöt käyttää eri nimiä ja systeemejä muutenkin noista...mutta nyt vasta heräsin asiaan kun airBaltic ilmoitti että "sori vaan" Olin kuvitellut että lentoyhtiöillä on joki "roti" ja vastuu hukatuista tavaroista, olkoonkin että se / ne tulee takaisin viiveellä mutta SE jota ehdottomasti olisi tuolla matkallasi tarvinnut, se sinun piti jostain kiirellä (luetaan: kovalla hinnalla) hankkinut ! Noo, tästä opin kantapään kautta sen että mitä ilman et lomamatkaa voi olla, se ei voi mennä sinne ruumaan ! Tosin puolustani itseäni heti perään että akkulaturia en olisi sinne saanut (yritin kyllä mutta turvassa tössäs..) käsimatkatavaroissa että käytännössä on ihan 50/50 saatko sen perillä jälleen haltuusi !
- abaabb
laskua yli 100€ kirjoitti:
..että olin "kuvitellut" että nuo matkavakuutus, matkustajavakuutus ja matkatavaravakuutus olisi kutakuinkin yksi ja sama juttu ja asia varsinkin kun eri yhtiöt käyttää eri nimiä ja systeemejä muutenkin noista...mutta nyt vasta heräsin asiaan kun airBaltic ilmoitti että "sori vaan" Olin kuvitellut että lentoyhtiöillä on joki "roti" ja vastuu hukatuista tavaroista, olkoonkin että se / ne tulee takaisin viiveellä mutta SE jota ehdottomasti olisi tuolla matkallasi tarvinnut, se sinun piti jostain kiirellä (luetaan: kovalla hinnalla) hankkinut ! Noo, tästä opin kantapään kautta sen että mitä ilman et lomamatkaa voi olla, se ei voi mennä sinne ruumaan ! Tosin puolustani itseäni heti perään että akkulaturia en olisi sinne saanut (yritin kyllä mutta turvassa tössäs..) käsimatkatavaroissa että käytännössä on ihan 50/50 saatko sen perillä jälleen haltuusi !
Totta kai matkatavaran kuljetettavakseen ottaneella lentoyhtiölläkin on velvollisuutensa. Ei muuta kuin kirjallista reklamaatiota vetämään perusteluineen ja ostokuitteineen. Tietysti tykkäävät kun ihmiset jättävät asiat puolitiehen ja luopuvat valituksista. Air balticilta voin hyvin kuvitella "voi voi" evvk-mentaliteetin. Heidän asiakaspalvelustaan olen saanut kovin väsynyttä "palvelua".
- näino näreet
abaabb kirjoitti:
Totta kai matkatavaran kuljetettavakseen ottaneella lentoyhtiölläkin on velvollisuutensa. Ei muuta kuin kirjallista reklamaatiota vetämään perusteluineen ja ostokuitteineen. Tietysti tykkäävät kun ihmiset jättävät asiat puolitiehen ja luopuvat valituksista. Air balticilta voin hyvin kuvitella "voi voi" evvk-mentaliteetin. Heidän asiakaspalvelustaan olen saanut kovin väsynyttä "palvelua".
Lentoyhtiön pitää korvata välttämättömyystarvikkeita ja jos tuo vehje oli matkasi kannalta oleellinen ja välttämätön niin eikun peräämään rahoja, yrittänyttä ei laiteta.
- Millä lennät ?
näino näreet kirjoitti:
Lentoyhtiön pitää korvata välttämättömyystarvikkeita ja jos tuo vehje oli matkasi kannalta oleellinen ja välttämätön niin eikun peräämään rahoja, yrittänyttä ei laiteta.
No niin, oli ONNEKSI tuo kotivakuutus Tapiolassa ja ilman mitään kuittejakaan ja vieläpä nopeaan (alle viikko) niin rahat laturista tuli tilille ! Kun kyseessä oli ns. välttämättömyystarvike niin ei edes omavastuuosuutta silloin mennyt ! HIENOA että on olemassa vielä palvelualttiita vakuutusyhtiöitä ! Mutta tuo AirBaltic, vaikka sinne sen kirjallisen reklamaation tein ja kaikki lentolipun, laskujen jne, alkuperäiset paperit lähetin ei vaivautunut kuin pahoittelemaan tapahtunutta !!??
Ja edelleen, kun vastasin AirBaltic:in sähköpostiin jossa he vain pahoittelivat tapahtunutta niin mitään ei ole sen jälkeen kuulunut, eikä varmasti kuulu ! - vakuutettu
Millä lennät ? kirjoitti:
No niin, oli ONNEKSI tuo kotivakuutus Tapiolassa ja ilman mitään kuittejakaan ja vieläpä nopeaan (alle viikko) niin rahat laturista tuli tilille ! Kun kyseessä oli ns. välttämättömyystarvike niin ei edes omavastuuosuutta silloin mennyt ! HIENOA että on olemassa vielä palvelualttiita vakuutusyhtiöitä ! Mutta tuo AirBaltic, vaikka sinne sen kirjallisen reklamaation tein ja kaikki lentolipun, laskujen jne, alkuperäiset paperit lähetin ei vaivautunut kuin pahoittelemaan tapahtunutta !!??
Ja edelleen, kun vastasin AirBaltic:in sähköpostiin jossa he vain pahoittelivat tapahtunutta niin mitään ei ole sen jälkeen kuulunut, eikä varmasti kuulu !Niin se menee, että vakuutus kannattaa olla.
Meillä meni kerran matkalaukku rikki lennolla Hki-Bryssel, reklamoitiin heti Brysselissä, ja sitten omaan vakuutusyhtiöön Suomessa, kun palattiin kotiin. Oma vakuutusyhtiö antoi luvan ostaa uuden samanlaisen matkalaukun. Sanoivat, että lentoyhtiöistä Finnair korvaa avokätisimmin, ei tarvi välttämättä olla matkatavaravakuutusta mutta meidän lento ei ollutkaan Finnairin. Tämä siis matkalaukun rikkoutumisesta. - sinnikkyyttä vaatii
vakuutettu kirjoitti:
Niin se menee, että vakuutus kannattaa olla.
Meillä meni kerran matkalaukku rikki lennolla Hki-Bryssel, reklamoitiin heti Brysselissä, ja sitten omaan vakuutusyhtiöön Suomessa, kun palattiin kotiin. Oma vakuutusyhtiö antoi luvan ostaa uuden samanlaisen matkalaukun. Sanoivat, että lentoyhtiöistä Finnair korvaa avokätisimmin, ei tarvi välttämättä olla matkatavaravakuutusta mutta meidän lento ei ollutkaan Finnairin. Tämä siis matkalaukun rikkoutumisesta.On se kumma kuinka lentoyhtiöt pakoilevat vastuutaan ja sysäävät ihmiset vakuutusyhtiöiden pakeille, vaikka matkustajalle kai loppukädessä sama mistä se raha lopulta tulee. Itse kyllä, ihan periaatteesta, en anna periksi lentoyhtiölle jos/kun ovat mokanneet ja valitan kunnes asia hoidetaan, tavalla tai toisella. Toistaiseksi on tullut taisteluvoittoja :)
Aloittajalta kysyisin, millä perustelivat sitä etteivät ole korvausvelvollisia? Vai oliko vastaus vain "sorry sir.." - AirBerlin YES
sinnikkyyttä vaatii kirjoitti:
On se kumma kuinka lentoyhtiöt pakoilevat vastuutaan ja sysäävät ihmiset vakuutusyhtiöiden pakeille, vaikka matkustajalle kai loppukädessä sama mistä se raha lopulta tulee. Itse kyllä, ihan periaatteesta, en anna periksi lentoyhtiölle jos/kun ovat mokanneet ja valitan kunnes asia hoidetaan, tavalla tai toisella. Toistaiseksi on tullut taisteluvoittoja :)
Aloittajalta kysyisin, millä perustelivat sitä etteivät ole korvausvelvollisia? Vai oliko vastaus vain "sorry sir..",,Juu, siis ei mitään perusteluja ! Vain pahoittelut ja toivoivat ettei sitten seuraavalla kerralla tapahtuisi mitään vahinkoa ! Kivaa juu jee....mutta "hyvä kello kauas kuuluu ja paha vielä kauemmas "! Ettäkö lennänkö jatkossa airBalticilla ? Noooooo, se täytyy kyllä laskea todellakin uudestaan kun tulee kaikkia lisämaksuja vielä mukaan, esim 20 €/per laukku / suunta, 5 € selvitys per suunta jne, elikkäs pikkuhiljaa vaan kireämmälle narua eli kyllä nyt on otettu jo kaikki löysät pois ja ylikin !
- Pettynyt perkeleesti
AirBerlin YES kirjoitti:
,,Juu, siis ei mitään perusteluja ! Vain pahoittelut ja toivoivat ettei sitten seuraavalla kerralla tapahtuisi mitään vahinkoa ! Kivaa juu jee....mutta "hyvä kello kauas kuuluu ja paha vielä kauemmas "! Ettäkö lennänkö jatkossa airBalticilla ? Noooooo, se täytyy kyllä laskea todellakin uudestaan kun tulee kaikkia lisämaksuja vielä mukaan, esim 20 €/per laukku / suunta, 5 € selvitys per suunta jne, elikkäs pikkuhiljaa vaan kireämmälle narua eli kyllä nyt on otettu jo kaikki löysät pois ja ylikin !
Tää ei ole mitään verrattuna mulle tapahtuneista viidestä matkasta jota meni susille eikä airBalitc vastannut vasta kuin parin päivän päästä. Niillähän on 20€ maksava nimen vaihto matkan vaihto, tavaran vaihto ym. jota ne urakalla tarjoaa ja miksi koska niiden lipun ostosysteemi on niin metsästä, että tällainen 40-100€ investointi tulee halvemmaksi kuin aina uuden lipun ostaminen. Baltic mailit voivat työntää sinne minne valo ei paista. Kun nyt ostin lippua toiselle henkilölle ja ajattelin tänkin reissun muuttaa baltic mail kelpoiseksi olinkin yhtäkkiä ostanut itselleni matkan Riikasta stadiin. Mitä mä sillä lipulla teen kun olin jo täällä.
Varokaa hyvät ihmiset niillä sivuilla koska kaikesta huomaa, että asiakkaan rahojen huijaaminen kotiin on tehty mahdollisimman helpoksi mutta tietysti "lailliseksi"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685