Muutto Vaasaan

vaasaan

Olisi suunnitteilla muutto Vaasaan, mutta mitkä osat Vaasasta on ns. hyviä ja mitkä huonoja? Miten lasten koulut, onko niissä jotain tosi huonoja?
Pohjoispuoli ja keskusta olisi ehkä sellaisia kiinnostavia.

15

733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutan pois.

      muuttaa, tämä on huono paikka asua.

    • paikkakuntalainen

      No Ristinummi ja Suvilahti ovat ehkä semmosia vähemmän suosittuja. Keskusta-alue on ihan ok, Gerpyystä on käsittääkseni aika kovat ruuhkat aamuisin töihin... Pukinjärvi on aika uutta seutua. Kannattaa kans katella Sepänkylästä asuntoja (Mustasaaren puolella), lyhyt matka Vaasaan ja omasta mielestäni mukavaa aluetta.

      • JJJJoooo

        Ristinummi, Suvilahti ja Isolahti taitaa olla slummeimmat, myös Teeriniemellä asuu vähän sekalaista seurakuntaa. Palosaari, Gerby, Metsäkallio, Kotiranta, Vetokannas taitaa olla suosituimpia, samoin keskusta, ja Sepänkylä Mustasaaren puolella. Kuten tuossa edellinenkin kirjoitti, Gerbystä voi olla ruuhkia aamukasilta ja töiden jälkeen neljältä, mutta ei nyt mitään ihan mahdotonta verrattuna esim. pääkaupunkiseudun työmatkaruuhkiin. Itse olen Gerbyssä asunut enkä kokenut ruuhkia mitenkään hankalina, tykkään körötellä aamu-unisena kaikessa rauhassa mitään ajattelematta jonon jatkona, ja kun ajoissa lähtee niin ei mene hermo jos jono ei etene toivotulla tahdilla.

        Koulut taitaa olla aika lailla samaa tasoa ja asuinpaikkaa valkkaamalla saa myös lapsensa samanhenkisten perheiden kouluun.


      • suvilahti,,,.
        JJJJoooo kirjoitti:

        Ristinummi, Suvilahti ja Isolahti taitaa olla slummeimmat, myös Teeriniemellä asuu vähän sekalaista seurakuntaa. Palosaari, Gerby, Metsäkallio, Kotiranta, Vetokannas taitaa olla suosituimpia, samoin keskusta, ja Sepänkylä Mustasaaren puolella. Kuten tuossa edellinenkin kirjoitti, Gerbystä voi olla ruuhkia aamukasilta ja töiden jälkeen neljältä, mutta ei nyt mitään ihan mahdotonta verrattuna esim. pääkaupunkiseudun työmatkaruuhkiin. Itse olen Gerbyssä asunut enkä kokenut ruuhkia mitenkään hankalina, tykkään körötellä aamu-unisena kaikessa rauhassa mitään ajattelematta jonon jatkona, ja kun ajoissa lähtee niin ei mene hermo jos jono ei etene toivotulla tahdilla.

        Koulut taitaa olla aika lailla samaa tasoa ja asuinpaikkaa valkkaamalla saa myös lapsensa samanhenkisten perheiden kouluun.

        en itse kyllä näe huonona paikkana suvilahtea, täällä nyt asunut jo jonkin aikaa, rauhallinenpaikka/talo ainakin tämä, en tiedä sitten muut
        toisaalta, onhan tämä kieltämättä vähän ankean näköinen alue, kerrostaloja lyöty sinne ja tänne!


    • ei hyviä alueita

      Mamukoulut ovat aika karmeita, valitettavasti niitä alkaa olla lähes kaikki vaasan koulut, joten suosittelen steiner koulua

      Asunto kannattanee hankkia västerviikin huvilatieltä, se lienee vielä rikastumatonta aluetta

      • hur mår du?

        Ruotsinkielellä on Vaasassa liian suuri asema ja painoarvo. Sen avulla poljetaan suomenkielisiä lokaan mm. työnhaussa. Työpaikan saannissa ruotsinkielinen vetää aina pidemmän korren vaikka hakijana olisi suomenkielinenkin, joka olisi ammattitaitoisempi. Ammattitaito ei meinaa kielitaidon rinnalla mitään Vaasassa. Sen näkee monissa palvelualan ammateissa. Töihin otetaan kielitaidon perusteella väkeä, syrjään jätetään suomenkielinen, vaikka hän olisi ammattitaitoisempi. Jos haluatte kasvattaa lapsenne tällaisessa kaupungissa, niin siitä vaan. Syrjintä on takuuvarma juttu Vaasassa ja sen huomaa monilla eri sektoreilla. Sairaalassa esim. ruotsinkieli on pääkieli. Siellä ei aina edes saa palvelua suomeksi. Miettisin kyllä uudestaan ajatuksia Vaasaan tulosta! Suomessa on paljon hyviä paikkakuntia, joissa mahdollisuudet ovat laajemmat esim. työuran suhteen.


      • 3. luokan ihminen
        hur mår du? kirjoitti:

        Ruotsinkielellä on Vaasassa liian suuri asema ja painoarvo. Sen avulla poljetaan suomenkielisiä lokaan mm. työnhaussa. Työpaikan saannissa ruotsinkielinen vetää aina pidemmän korren vaikka hakijana olisi suomenkielinenkin, joka olisi ammattitaitoisempi. Ammattitaito ei meinaa kielitaidon rinnalla mitään Vaasassa. Sen näkee monissa palvelualan ammateissa. Töihin otetaan kielitaidon perusteella väkeä, syrjään jätetään suomenkielinen, vaikka hän olisi ammattitaitoisempi. Jos haluatte kasvattaa lapsenne tällaisessa kaupungissa, niin siitä vaan. Syrjintä on takuuvarma juttu Vaasassa ja sen huomaa monilla eri sektoreilla. Sairaalassa esim. ruotsinkieli on pääkieli. Siellä ei aina edes saa palvelua suomeksi. Miettisin kyllä uudestaan ajatuksia Vaasaan tulosta! Suomessa on paljon hyviä paikkakuntia, joissa mahdollisuudet ovat laajemmat esim. työuran suhteen.

        Onhan se totta että suomenkielinen on vaasassa aina kolmannen luokan kansalainen, ykkönen on ruotsinkielinen ja toisena tulee mamu


      • ÄÄkkönen
        hur mår du? kirjoitti:

        Ruotsinkielellä on Vaasassa liian suuri asema ja painoarvo. Sen avulla poljetaan suomenkielisiä lokaan mm. työnhaussa. Työpaikan saannissa ruotsinkielinen vetää aina pidemmän korren vaikka hakijana olisi suomenkielinenkin, joka olisi ammattitaitoisempi. Ammattitaito ei meinaa kielitaidon rinnalla mitään Vaasassa. Sen näkee monissa palvelualan ammateissa. Töihin otetaan kielitaidon perusteella väkeä, syrjään jätetään suomenkielinen, vaikka hän olisi ammattitaitoisempi. Jos haluatte kasvattaa lapsenne tällaisessa kaupungissa, niin siitä vaan. Syrjintä on takuuvarma juttu Vaasassa ja sen huomaa monilla eri sektoreilla. Sairaalassa esim. ruotsinkieli on pääkieli. Siellä ei aina edes saa palvelua suomeksi. Miettisin kyllä uudestaan ajatuksia Vaasaan tulosta! Suomessa on paljon hyviä paikkakuntia, joissa mahdollisuudet ovat laajemmat esim. työuran suhteen.

        Vaissoo, että Vaasassa kaikki suomenkieliset on sitten työttömiä? :D Kas kummaa, mä ainakin oo saanut töitä sekä Vaasan että vieläkin ruotsinkielisemmän Mustasaaren puolelta ja monet muutkin suomenkieliset on töitä saaneet. Hyvähän se on kieltä syyttää jos ei pätevyys/osaaminen riitä tai jos naama ei työnantajaa miellytä.


    • oijfijoij

      Pukinjärvi on hyvää alue. Ei mikään kauhean iso alue, erittäin rauhallista. Täällä voi vaikka kävellä ulkona ihan mihinkä vuorokaudenaikaan tahansa! Täällä ei koskaan tapahdu mitään. Lapsiperheitä täällä on todella paljon. Noin kilometrin päässä on isolahden ala-aste ja S-marketkaan ei ole kaukana :) suosittelen !

    • Helvetinkylä vaasa

      Todella suuri osa vaasalaisista on täysin luonnehäiriöisiä. He vihaavat muista maakunnista muuttaneita kuin ruttoa ilman, että muualta muuttaneet ovat edes tehneet mitään väärää. Vaasassa on oman täysin kummalliset käyttäytymiskoodistonsa, joita vaasalaiset eivät viitsi edes sanoa suoraan. Tapa millä he ilmaisevat mielestään väärät tavat on epäsuoraa simputusta vastanmielisellä äänensävyllä, sekä suunsoittoa ja naljailua vastineena muualla maailmassa täysin normaaleihin käytöstapoihin.

      Kuvaukseni koskee molempia kieliryhmiä, mutta ruotsinkieliset ovat moninkertaisesti pahempia. Entinen herrakansa on sairastuttanut koko seudun. Psykopatia ei ole heidän keskuudessaan harvinainen sairaus.

    • Vaasa on hyvä

      Vaasassa on tarjolla runsaasti kohtuuhintaisia asuntoja, sekä vuokralle että myynnissä.

      Kappelimäen alue on tosi edullista ja historiallisista syistä aliarvostettua. Siellä on nykyään rauhallista ja palvelut pelaa.

      Eikös se ole hyvä asua lähellä omaa työpaikkaa, ettei ole autosta riippuvainen. Kouluja ja päiväkoteja löytyy joka puolelta jos lapsia sattuu olemaan.

      Suvilahti on kiva merenrantalähiö ja aika edullinen eikä kaukana keskustasta eikä liikuntapaikoista.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1215
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      749
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe