OKT sähkönkulutus Tammikuu 2010

OssiS

Paljonko teillä on kulunut sähköä Tammikuussa?
Uusissa on pienempi, mutta halua tietää 50 luvun ja 60 luvun talojen kulutus piikkejä.
Minulla mennyt 120 neliön 50 luvun talossa 8700 kwh tammikuun aikana!!!

9

1000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rintamamies

      Rintamamiestalo 180 m2 kolmessa tasossa. Lämmityksenä kakluuni ja ilmalämpöpumppu, kellari lattialämmityksellä. Tammikuun lukema 4060 kWh.

    • harakanpesä?

      reipas on kulutus...

      mulla menee 118m2 rivarissa 17200kWh vuodessa suoralla sähköllä.

      • missä vika?

        vähän vajaa 20000 vuodessa osittain puulla, osittain sähköllä lämpenevään 266 neliöiseen omakotitaloon. Siihen nähden on edellisen harakanpesän kulutus aika kovaa...


      • ei vikaa!
        missä vika? kirjoitti:

        vähän vajaa 20000 vuodessa osittain puulla, osittain sähköllä lämpenevään 266 neliöiseen omakotitaloon. Siihen nähden on edellisen harakanpesän kulutus aika kovaa...

        kulutus sisältää kaiken sähkön, ei pelkkää lämmitystä


    • aika tehokkaat

      lämmittimet kun tammikuussa oli 744 tuntia niin tuolla kulutuksella
      keskiteho on liki 12 kilowattia!

      Huh!

      Itsellä 1906 rakennettu 160m2 wanha hirsitalo vesikiertoisella sähkölämmityksellä
      eikä minullakaan mennyt kuin n. 4000 kWh tammikuussa, joka se on minun
      milestäni tosi paljon.

    • torppari

      3800 kwh
      talo rakennettu 1900-luvun alussa
      suora sähkölämmitys
      lämmitettävää pinta-alaa n.120 m2

    • Rince

      80-luvun alun talossa (115 m2) 2175 kWh tammikuussa. Lisäksi tuli takassa lähes joka päivä.

    • Ukko-Moilanen

      meillä 2005 rakennettu , sähkölämmitys , ilppi varaava takka ja joulukuun 19- maaliskuun 17 yht. 9000kwh.
      Minusta sekin on paljon.

      taitaa olla jonkun verran lämpöhäviöitä teillä? Käys vilkaisee että yläkerran ikkuna on varmasti kiinni;)

    • susukike

      50 luvun 2 kerros purutalo 72m2 2017 kulutus 8700kwh
      ilppi ja uuni ja suora sähkölämmitys myös ulkosaunan lattialämmitys porakaivo kolme
      vesiboileria

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4839
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1326
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1000
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe